Bosz staat op strepen en legt Barça-doelwit permanente schorsing op

Bosz staat op strepen en legt Barça-doelwit permanente schorsing op

zondag 13 augustus 2017 om 09:49

Borussia Dortmund meldt dat Ousmane Dembélé voor onbepaalde tijd geschorst is. De Fransman kwam afgelopen donderdag niet opdagen op de training, omdat hij in Parijs was in afwachting van een transfer naar FC Barcelona.

Toen Dembélé terugkeerde, kreeg hij van trainer Peter Bosz direct een boete en een schorsing tot en met dit weekend. Zondagochtend communiceert Dortmund dat de schorsing voor onbepaalde tijd blijft staan. "Onze focus ligt nu op de voorbereiding voor de wedstrijd tegen VfL Wolfsburg dit weekend", verklaart technisch directeur Michael Zorc op de clubsite. "Dembélé krijgt de mogelijkheid om voor zichzelf te trainen.

Dortmund meldt verder dat het zich onthoudt van verder commentaar. Dembélé geldt als topprioriteit voor Barcelona, dat druk op zoek is naar een vervanger van Neymar, die voor 222 miljoen naar Paris Saint-Germain verkaste. Het lijkt erop dat Dembélé een transfer naar Catalonië probeert te forceren. Beide clubs hebben echter nog geen akkoord bereikt, vraag en aanbod liggen vooralsnog te ver uit elkaar.

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 09:53
Goedzo dortmund. Lekker laten branden. Leer dat snotaapje maar een lesje of 150 miljoen overmaken en dan mag hij weg.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:55
Is ook wel een beetje raar van Dembele, maar je verwacht toch ook dat hij wel een dag wil onderhandelen met Barca, en dat is dan toevallig een trainingsdag.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:03
Daar heeft hij een zaakwaarnemer voor toch?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:14
Wat valt er voor hem te onderhandelen als de clubs nog lang niet akkoord zijn? Ik denk dat hij gewoon moet wachten totdat hij kan gaan onderhandelen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:42
Eerst zouden de clubs eruit moeten zijn. Nu bieden de clubs een speler een waanzinnig contract en due zijn dan meteen van de leg. En dan begint het spel.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:53
Clubs mogen pas met een speler praten als de huidige club akkoord geeft. Eerder niet. Dus als ze het niet eens zijn over de prijs. Zal er geen reden geweest zijn om in parijs te wachten. Gewoon trainen. Overbetaalde prof
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:12
Kijk zijn toch net effe andere jongens he. Zijn net mensen vDijk bij southhampton sanches bij arsenal en sanchez bij ajaks. Geld geld geld. Ik hoop ze de contractduur op de tribune zitten
Vind ik leuk
soksa +972
zondag 13 augustus 2017 om 10:19
Wie zegt dat het op geld gebasseerd is. Ze krijgen alle drie aanbiedingen van grotere clubs. Misschien speelt het sportieve aspect ook wel een rol.
Vind ik leuk
murmur27 +1445
zondag 13 augustus 2017 om 11:10
ik ken geen club met de naam ajaks, waar voetballen ze?
Vind ik leuk
Guust +3827
zondag 13 augustus 2017 om 11:48
Met al die weigeraars bij elkaar heb je een best team voor de CL.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:13
Ik begrijp de ingreep van Bosz. (Jonge) mensen zoeken grenzen op. Hoe hoger het adrenaline- en testosteron-niveau hoe meer (voor de liefhebbers, dat geldt evenzo voor vrouwen, die hebben ook testosteron in hun hormoonhuishouding). Dus zul je grenzen moeten stellen. Dat is alleen maar goed. Van weerstand wordt je volwassen.
Enige dingetje in dit geval is het thema "voorbeeldgedrag" (ze doen niet wat je zegt maar wat je doet). Peter Bosz heeft in zijn loopbaan de kansen gepakt als die zich aandienden en niet ieder contract uitgediend. Daar is niets mis mee maar je moet goede argumenten hebben en niet alleen op de macht zitten als je zo'n speler dan schorst. Dan gaat het om je persoonlijk gezag.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:39
Lekker allemaal. Het wordt hoogtijd dat de transferperiode wordt beperkt tot 1 juli. Je kunt met goed fatsoen geen team meer opbouwen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:23
En Barcelona maar janken over Neymar.......... nu doen ze achter de schermen hetzelfde met Dortmund. Kut club geworden dat Barcelona!
Vind ik leuk
Guust +3827
zondag 13 augustus 2017 om 11:47
Die Bosman affaire heeft echt veel goeds gebracht in het voetbal.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:50
wat is dit toch allemaal met die geldwolven dembele coutinho sanchez mkamba of zoiets die fransman .
allemaal werkweigeraars ingefluisterd door zaakwaarnemers.
de fifa moet hier een einde aan maken de clubs staan machteloos.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:51
het bosmanarrest moet terug gedraaid worden
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:52
de fifa moet bepalen dat een club slechts drie buitelanders in hun selectie mag hebben dan is het ver over met dat financieel geweld
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:59
Lekker áan zijn contract houden
Vind ik leuk
Morris +14789
zondag 13 augustus 2017 om 12:17
Bosz krijgt koekje van eigen deeg.
Meneer heeft zelf of slinkse wijze een transfer naar Dortmund afgedwongen.
Vind ik leuk
14forever +6894
zondag 13 augustus 2017 om 13:28
Wat is dat toch met al die transferverzoeken deze zomer?
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 16:27
Het begint op een ziekte te lijken.
Vind ik leuk
14forever +6894
zondag 13 augustus 2017 om 19:59
Ze tekenen al die contracten toch met hun volle verstand.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 20:18
Tsja als ze eenmaal meer kunnen verdienen is het gebeurt. (ook ik zou daaronder bezwijken)
Vind ik leuk
14forever +6894
zondag 13 augustus 2017 om 20:21
Mee eens
Vind ik leuk
United FC +12744