Feyenoord kan loodzware avond verwachten: 'Gelijk tegen City met al die sterren'

Feyenoord kan loodzware avond verwachten: 'Gelijk tegen City met al die sterren'

dinsdag 12 september 2017 om 08:59

Feyenoord krijgt het zwaar, heel zwaar wanneer woensdagavond Manchester City op bezoek komt in De Kuip. Tegelijkertijd is zo'n wedstrijd wel hét moment om jezelf te bewijzen, stelt Jens Toornstra.

"Het is fantastisch om Champions League-voetbal te mogen spelen en dan ook nog eens gelijk tegen een topclub als Manchester City met al die sterren. In zulke wedstrijden kun je laten zien wat je waard bent", zegt Toornstra tegen NUsport. Feyenoord krijgt het zwaar, dat werd al helemaal duidelijk nadat City afgelopen weekend Liverpool met 5-0 versloeg. "Ik denk dat we onze borst nat kunnen maken, maar dat wisten we al. Misschien komt er nu bij hun een vorm van gemakzucht optreden."

Feyenoord heeft een duidelijke doelstelling: de Rotterdammers willen ook na de winter Europees actief zijn. Wat het hoogst haalbare is? "De eerste plaats. Nee, we willen heel graag overwinteren. Het liefst natuurlijk in de Champions League, maar anders maar in de Europa League", aldus Toornstra. 

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 09:05
Valt niets te halen voor Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:12
Dat zei men ook toen we tegen stadsgenoot United speelden... dus, hoe meer negatieve reacties, hoe groter de kans op onderschatting en een doelpunt van Tonny...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:04
Enige grote verschil is dat je dit keer in de CL speelt en niet in de EL.
Vind ik leuk
Suomi71 +507
dinsdag 12 september 2017 om 11:49
CL of niet. Tegenstander was nog steeds United dat zoals je weet de EL wist te winnen. Die kan je kwa niveau wel gelijkstellen aan City. Je moet wel een top dag hebben en zij een wat mindere (hopen op onderschatting).
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:32
Dat was nog best een matig elftal, draaide slecht..
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:12
Je moet het zo zie als je gaat schijten voor een tegenstander van te groot voormaat kan je net zo goed met zn alle in het doel gaan staan en je niet veroeren bij wijzen van .
Soms over win je angsten Door lef te tonen en te doen wat in je vermogen is dan kan je teminste met opgegeven hoofd nog zeggen we hebben ons best gedaan.
En geloof mij het wordt alleen maar lastiger in dit groot toernooi we wouden kampioen worden dan moet je ook de consequentie dragen met wat met daar met zich mee brengt.
Maar je hoeft je tegenstander niet te onderschatten maar je moet je zelf zeker niet tekort schatten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 09:14]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:43
Waarom zou je überhaupt bang zijn? Wat heeft Feyenoord nou te verliezen? Met die instelling moeten ze spelen.
Niet vanaf minuut 1 de boel dichttimmeren, maar gewoon brutaal de aanval opzoeken en risico's nemen.
Als je dan verliest dan is dat jammer, maar dan heb je in ieder geval je visitekaartje afgegeven en weten de andere ploegen gelijk dat Feyenoord een ploeg is die er voor wil knokken en aanvallend voetbal wil spelen. Zo kan je na de wedstrijd met een opgeheven hoofd naar het weekend.
Als je gaat verdedigen en je verliest alsnog, dan heb je naast de verloren punten ook nog eens een saaie kut wedstrijd gespeeld.
Dus lekker je eigen spel spelen, dat kunnen ze in Rotterdam alleen maar waarderen denk ik zo.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:03
Yes inderdaad mee eens
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:57
Ajax won toen ook met 3-1 en uit 2-2 gelijk. Je zag Feyenoord ook vorig jaar tegen united. Thuis hebben ze een prima kansje denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:12
HATER , ZEKER LID VAN EEN HAAT PLOEG
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:54
Waar slaat dit in hemelsnaam op...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:32
Inderdaad. Dit City is in elke linie sterk bezet en ook zeer gevaarlijk.
Vind ik leuk
2cents +35082
dinsdag 12 september 2017 om 09:06
Gaan al die sterren eigenlijk spelen?
Vind ik leuk
Bossie020 +1641
dinsdag 12 september 2017 om 11:35

Nee, City laat de B1 opdraven.
Vind ik leuk
2cents +35082
dinsdag 12 september 2017 om 11:57
Dan is Feyenoord kansloos, want de B1 zal Feyenoord niet onderschatten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:08
Het enige wat Feyenoord op voorhand aan een puntje kan helpen is totale onderschatting door City.
Vind ik leuk
Dicky +5703
dinsdag 12 september 2017 om 09:13
Ik denk niet dat City zich in de eerste wedstrijd gaat inhouden. Als ze al geplaatst zijn en je treft ze de laatste wedstrijd dan misschien wel. Maar nu is het belangrijk om juist deze wedstrijd tegen de zwakste ploeg uit de poule gewoon de 3 punten te pakken. Aangezien City er van uit zal gaan dat de andere ploegen dit ook zullen doen. Een misstap is dus zeker niet wenselijk voor City.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 09:14]
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 15:05
Ik neem aan dat je als ploeg ook voor een ongeslagen reeks wil gaan toch?
Vind ik leuk
Dicky +5703
dinsdag 12 september 2017 om 15:20
Ook dat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:22
Het is te hopen voor Feyenoord dat City genoegen neemt met een gelijkspelletje en niet teveel energie wil verspillen. Als Feyenoord daar dan vol gas tegenover zet is er wellicht een stuntje mogelijk.

Als City vol gas geeft wordt het voor Feyenoord een moeilijk verhaal.
Vind ik leuk
Rafael +477
dinsdag 12 september 2017 om 09:22
City is een club die niet standaard naar de volgende ronde gaat al zou je dat idd moeten verwachten als je kijk naar de individuele kwaliteit. Feyenoord is toch wel een beetje een reuze doder als het gaat om top wedstrijden. Ik denk dat een gelijkspel zeker haalbaar is en dat een overwinning in de kuip groter is dan uit. Feyenoord moet vertrouwen hebben in de mentaliteit die ze hebben en hoop er in houden dat ze ook de kwaliteit hebben om een overwinning over de streep te kunnen slepen.
Vind ik leuk
djk1 +185
dinsdag 12 september 2017 om 10:22
Conditioneel is Feyenoord nog lang geen top. Ze kunnen hooguit 45 minuten druk zetten. Zag je tegen Vitesse, Willem 2, Excelsior en Heracles. Hadden veel meer moeten trainen in de voorbereiding. Op z'n Duits duurlopen door het bos etc zodat je 95 minuten kunt blijven gaan. Nu is de pijp veel te snel leeg. Erg jammer want 95 minuten afjagen is de enige manier om het zo'n topclub lastig te maken. Nu is dat City ook conditioneel superieur. En met Nelom en Diks er ook nog eens bij acht ik ons nagenoeg kansloos.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:23
Gewoon keihard KNOKKEN en doen wat je kan. alleen je best doen.SUCCES FEYENOORD
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:39
FC Utrecht was ook 0% kans gegeven tegen Zenit. Zou niet weten waarom City niet te kloppen is in eigen stadion.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:05
Het is elk jaar hetzelfde in de CL met Nederlandse clubs. Van te voren worden ze kansloos geacht, en als er uiteindelijk maar een paar punten worden gehaald is de complete media verbaast dat 'onze' clubs niks voorstellen in Europa.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:10
is bullshit zoden we ook hebben tegen MAN U, eindstand 1 - 0
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:26
Was El hahhahah dit is CL gap.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:25
Dit gaat om iets hoor,de eerste wedstrijd heeft Feyenoord geen schijn van kans en al was het Ajax,PSV dit keer zouden ze geen schijn van kans hebben .zou het de 4de poulewedstrijd zijn zou ik zeggen ja het gaat om niets meer want ze hebben de punten al binnen.
Dus Feyenoord het wordt gewoon n slachtpartij just deal with it.
Vind ik leuk
Woudo +7085
dinsdag 12 september 2017 om 10:25
Word appeltje eitje joh Jens geen stress! ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:26
Gewoon met 6-0 afdrogen..... Zó goed zijn ze ook weer niet...;)
Vind ik leuk
Fredsjhe +2516
dinsdag 12 september 2017 om 10:31
Als je de selecties tegenover elkaar zet? > geen kans.
Als je de budgetten tegenover elkaar zet? > geen kans.

Maar op een willekeurige, winderige woensdagavond in De Kuip? > Wel kans.

Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:36
Vooral een zware ochtend denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:37
Het zal morgen (letterlijk) stormen in De Kuip. Die pretty boys uit Manchester zullen zich op de terugreis nog vaak afvragen hoe ze zo vernederd hebben kunnen worden.
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 15:08
Misschien willen ze wel ruilen van stadion ;p
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:43
Wanneer Pep zijn sterkste opstelling opstelt (wat ik wel verwacht) dan heeft Feyenoord normaliter geen schijn van kans.
Het is ook begrijpelijk dat de Feyenoord-spelers hopen op gemakzucht bij Manchester City, dan kunnen zij het op basis van inzet nog rechtzetten!
Al brengen ze 80% op van de wedstrijd tegen Liverpool, dan nog wordt het simpel 0-2 a 0-3 voor City.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:55
Maar wat zijn het lelijke shirtjes he!
Vind ik leuk
HansVites +2047
dinsdag 12 september 2017 om 12:20
Helaas geef ik ze geen schijn van kans als dat City net zo speelt als afgelopen weekend tegen Liverpool dan gaan ze flink op de kloten krijgen.
Vind ik leuk
Cookee +4273
dinsdag 12 september 2017 om 12:36
Dat genul vantevoren... pfff... laat het gewoon zien. Als je iets zo oppompt dan wordt het dik en klapt het uiteen. Geloof in jezelf en doe je alderstinkendste best, maak ons trots.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:30
we gaan van een langverhaal een kort verhaal maken. deze discussie gaan we peer direct sluiten met de woorden.
HAND IN HAND KAMERADEN , HAND IN HAND VOOR FEYENOORD 1, GEEN WOORDEN MAAR DADEN LEVE FEYENOORD 1
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 13:31]
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 15:00
Hopen op winst! Dan zal de marktwaarde flink stijgen voor Feyenoord!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord kan loodzware avond verwachten: 'Gelijk tegen City met al die sterren'