Feyenoorder ziet droom uitkomen: Ik ben niet zenuwachtig voor zo'n wedstrijd

Feyenoorder ziet droom uitkomen: "Ik ben niet zenuwachtig voor zo'n wedstrijd"

donderdag 14 september 2017 om 06:30

Het Champions League-debuut van Jeremiah St. Juste is uitgelopen op een deceptie. Manchester City was een aantal klassen beter en dus stond de verdediger van Feyenoord zwaar teleurgesteld VoetbalPrimeur te woord.

Emile van de Sande
ROTTERDAM

"Het was een lastige wedstrijd, ook voor mij persoonlijk. Het niveau was heel erg hoog. In de eerste helft was het heel moeilijk, in de tweede helft ging het beter", zegt St. Juste tegen VoetbalPrimeur. "Wij hadden niet verwacht dat het krachtsverschil zó groot zou zijn."

"Je gaat - ook tegen City - zo'n wedstrijd in om resultaat te halen. Als je zo vroeg al een doelpunt tegen krijgt, is dat heel zuur. Zeker op die manier. In de rust staat het 0-3 en praat je met elkaar. We wilden gewoon blijven voetballen, maar wel compacter gaat staan. Ook een beetje de schade beperkt houden."

Het waren de eerste minuten van St. Juste in het kampioenenbal. De aanloop naar de wedstrijd tegen City verliep echter rustig voor de van sc Heerenveen overgekomen mandekker. "Ik was totaal niet zenuwachtig. Ik ben niet zenuwachtig voor zo'n wedstrijd. Een beetje wedstrijdspanning, maar dat is altijd zo."

"Het is natuurlijk heel fijn om op zo'n hoog niveau te mogen debuteren in de Champions League. Daar droom je van. Het is mooi dat die droom is uitgekomen, maar het resultaat is jammer", besluit St. Juste.

Plaats een reactie

J Kiprich +7600
donderdag 14 september 2017 om 06:38
Wonden likken en weer door naar zondag.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:12
Hoop dan toch echt dat PSV de punten in eigen huis kan houden
Vind ik leuk
J Kiprich +7600
donderdag 14 september 2017 om 07:40
Gelukkig heb je meer verstand van bier ;)
Vind ik leuk
United FC +10334
donderdag 14 september 2017 om 10:19
Even die Eindhovenaren oprollen!!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 06:40
Wat een miskoop, helaas maar komt tekort.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 06:46
Ik zou het juist wel op de zenuwen gooien, nu komt het over alsof je er niets van kunt. Niet echt een handige reactie in mijn ogen.

Hij kwam gisteren echt veel te kort tegen dit topteam. Ben benieuwd hoe hij het tegen de andere CL tegenstanders gaat doen
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 06:46]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 06:51
Slechte tactiek van de coach en ik vond wel dat ze nerveus oogden en veel te veel ontzag hadden.Ze kunnen wel beter dan dit.
Vind ik leuk
stefvo +679
donderdag 14 september 2017 om 06:55
Niet zenuwachtig? Deze man spartelde als een vis op het droge zodra hij in balbezit was. Leek super nerveus.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:13
St. Juste en Amrabat debutanten.
Eigen goal na 2 minuten.
Drie geblesseerden.

Het zat ook niet allemaal mee. Dat wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 07:14]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:47
Lichtpuntje was wel Boetius. Ik had mijn twijfels bij zijn terugkeer, maar hij heeft zich heel asedug ontwikkeld in het buitenland. Gisteren maakte hij een goede indruk.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:12
Mijn twijfels waren niet zo groot. Boetius en Vilhena hebben ca. 1,5 jaar lopen muiten. Net als Tete en Riedewald.
En ik had al een paar leuke dingen gezien bij zijn Belgische club tijdens EU wedstrijden. Maar afwachten blijft het altijd. Dat wel. Nog 2 jaar Feyenoord en dat is het dan.
Het zal mij benieuwen. Zoiets als Southampton denk ik. Of Swansea. En dan maar verder afwachten. Misschien nog Liverpool.
Vind ik leuk
Feye1908 +4880
donderdag 14 september 2017 om 07:40
Waarom probeert Feyenoord St Juste niet als rechtsback? Hij was gisteren tenminste nog 1 van de weinige die vooruit durfde te voetballen. Hij heeft voldoende talent maar debuteren naast Botthegin en Van der Heiden tegen dergelijke snelle spelers is kansloos.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:15
Of voor de verdediging. Ik had wel verwacht dat hij de Bruyne moest opvangen. Voetballend is het dan ook beter op het middenveld.

Qua tactiek en opstelling was t vrij mager. Geen beste zet.
Vind ik leuk
United FC +10334
donderdag 14 september 2017 om 10:19
Hij kwam anders wel erg zenuwachtig over. Wat ook helemaal niet erg is overigs.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:26
Het was helaas de sterkste tegenstander waar we tegen moesten beginnen.ja en dan blijkt het verschil heel groot te zijn, maar ja met al die miljoenen die zij wel hebben en wij niet krijg je dit verschil...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoorder ziet droom uitkomen: "Ik ben niet zenuwachtig voor zo'n wedstrijd"