'Ruziënde' Neymar toont zich van beste kant: 'Ongelooflijk aardige donatie'

'Ruziënde' Neymar toont zich van beste kant: 'Ongelooflijk aardige donatie'

donderdag 14 september 2017 om 07:01

Neymar kreeg dinsdag na het Champions League-duel van Paris Saint-Germain met Celtic kritiek, omdat hij ogenschijnlijk weigerde zijn shirt te ruilen met verdediger Anthony Ralston. De vork blijkt iets anders in de steel te zitten.

Neymar heeft zijn shirt gedoneerd aan de Marina Dalglish Charity, opgericht door en vernoemd naar de vrouw van Liverpool-icoon Kenny Dalglish. Dat meldt The Liverpool Echo. Dat goede doel werd in 2005 opgericht door de familie Dalglish en richt zich op het helpen van mensen bij wie borstkanker is geconstateerd. Het shirt van de Braziliaan wordt geveild tijdens een aankomend evenement.

De duurste speler aller tijden had het tijdens zijn Champions League-debuut voor PSG veelvuldig aan de stok met een debutant in het miljoenenbal, Ralston. Ook na afloop leken de twee verder te ruziën. Dat Neymar zijn shirt weigerde te ruilen klopt dus niet. Hij zegde zijn tricot al voor de wedstrijd toe aan Dalglish, de Schotse oud-trainer en ex-speler van Liverpool.

'Heel erg bedankt Neymar voor deze ongelooflijk aardige donatie, die volgende tijdens ons evenement geveild zal worden', schrijft Dalglish op Twitter. 'Het was een genoegen om te helpen!', luidde het antwoord van de 25-jarige aanvaller.

Plaats een reactie

donderdag 14 september 2017 om 07:08
Tja niet altijd direct het slechtste van iemand denken. Dit heeft Neymar toch goed gedaan
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:22
Dit heeft hij goed gedaan en is een mooi gebaar. Maar het ging niet om het niet ruilen van zijn shirt. Het ging om het nuet geven van een hand aan zijn directe tegenstander na het laatste fluitsignaal. En dat hij als een grote vent zijnde gewoon moeten doen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:47
Dit gebaar is voor borstkankerpatienten meer waard dan een handje voor Ralston.

Als alle voetballers stoppen met handen schudden na een wedstrijd en in plaats daarvan een donatie aan een goed doel doen (shirt of valuta) ben ik niet rouwig om het gemis van het "gentlemen sentiment".

En ben je imo een ander type "gentleman".

Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:11
Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:06
Voor sommige mensen blijkbaar wel, want niemand is perfect.

[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 16:08]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:08
Als je kijkt liep hij naar zijn ploeggenoot toen die gast tussendoor kwam. Neymar zette zijn beweging naar zijn ploeggenoot door en gelijk zei die speler van Celtic wat. Daarop ontstond zo te zien een woordenwisseling. Had hij even gewacht, had hij vast een hand gehad.
Vind ik leuk
Nick Kools +11590
donderdag 14 september 2017 om 10:11
Ach, dat hele handje schudden voor en na een wedstrijd is onzin.
Tijdens de wedstrijden schoppen ze elkaar verrot om daarna weer schijnheilig handjes te schudden.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:24
Dit is een staaltje damage controle. alle filmpjes hiervan zijn weg op YouTube omdat hij het gezicht van PsG en Gillette enz is proberen ze zo het te bagataliseren
Vind ik leuk
Frenkie +2956
vrijdag 15 september 2017 om 02:05
Toch iemand die het ziet. En dat iedereen er dan nog intrapt ook.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:59
Dan nog, beelden laten zien dat hij een grote mond heeft tegen de debutant daarom zijn handje voor zijn mond.
Je ziet Neymar ook duidelijk uitdagen van ik ben de beste en jij bent niets, terwijl de arme jongen hem alleen een hand wil geven.
Ik heb een hekel aan dat soort omhoog gevallen lui, laat die jongen in zijn waarde en geef hem een hand als je zo een grote meneer de superster wil zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:09
ah kijk iemand weet wat er precies gezegd is! wat heeft hij precies gezegd dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:48
Goed zo post het 3 x knap hoor 1 x is wel genoeg.
Heb je zijn houding gezien en hoe hij tegen gehouden werd door zijn teamgenoten mr. Neymar voelt zich gewoon te goed en mag niet aangepakt worden in het veld, zorgt vaak voor opstootjes bij Barca ook al zit gewoon in zijn aard dat irritante.
Zonde van de voetballer.
Vind ik leuk
Frenkie +2956
vrijdag 15 september 2017 om 02:06
Henkie heeft gewoon gelijk. Aan neymar zijn houding kan je toch wel aflezen wat hij zei.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:09
ah kijk iemand weet wat er precies gezegd is! wat heeft hij precies gezegd dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:09
ah kijk iemand weet wat er precies gezegd is! wat heeft hij precies gezegd dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:10
Oud bericht. Dit bericht gaat ergens anders over.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:58
Persoonlijk vindt ik Neymar de straathoer bij uitstek die verraad aan opvoeders (Barcelona) niet erg vindt om ze op een achterbakse manier te kakken zetten met zijn transfer naar PSG. En wat betreft PSG, dat heeft voor mij afgedaan met hun aankopen Neymar 300 miljoen en Mbappe 180 miljoen. Mensen vergeten dat de Spaanse fiscus ook ruim 70 miljoen moest hebben van Neymar.
Vind ik leuk
Vowtar +900
donderdag 14 september 2017 om 15:39
Bullshit, dan kan je alsnog zo'n knul een hand gegeven. Neymar moest door zijn ploeggenoten weggetrokken worden bij dat ventje van 18, en bleef ondertussen maar doorschelden.
Deze donatie is gewoon bedacht door zijn zaakwaarnemer om de negatieve publiciteit wat te temperen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:45
Natuurlijk.... je shirt weggeven is ook zo lastig...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ruziënde' Neymar toont zich van beste kant: 'Ongelooflijk aardige donatie'