Noodlot slaat weer toe: 'In die tijd was ik echt gebroken, wilde de deur niet uit'

Noodlot slaat weer toe: 'In die tijd was ik echt gebroken, wilde de deur niet uit'

vrijdag 22 september 2017 om 08:16

Ricardo Kishna werd afgelopen zondag opnieuw getroffen door het noodlot. De linksbuiten van ADO Den Haag scheurde in het duel met Ajax zijn voorste kruisband af. Een ervaring uit het verleden houdt hem op de been.

Kishna stond twintig minuten in het veld toen hij zich in een duel met David Neres verstapte. Hij toonde zich meteen strijdbaar. "Ik heb mijn laatste wedstrijd voor ADO nog niet gespeeld." Achter die woorden staat de vleugelspits nog steeds. "Ik heb die belofte gedaan en ik geloof er echt nog in dat ik dit seizoen nog op het veld kan staan. Dat is mijn doelstelling", zegt hij tegen de NOS.

Vier dagen na het incident geeft Kishna toe dat hij de ernst van de situatie niet meteen door had. "In de kleedkamer drong het pas echt tot me door. Toen ik op de grond lag, dacht ik nog dat ik misschien goed was weggekomen. Maar in de kleedkamer ging ik zitten en kon ik me vervolgens niet meer bewegen. Toen wist ik: dit is niet goed."

Het is bepaald niet de eerste keer dat de huurling van SS Lazio lang aan de zijlijn staat. Op zijn vijftiende liep hij een zware knieblessure op, die hem 28 maanden aan de kant hield. Die ervaring maakte hem sterker. "In die tijd ben ik wel een paar keer echt gebroken geweest. Ik wilde de deur niet meer uit en was verdrietig. Uiteindelijk heeft het me kracht gegeven."

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 08:21
Hij is en blijft toch wel een blessuregevoelig manneke.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:26
Gelukkig is het zijn voorste kruisband.

Mooi dat hij strijdbaar is, dat is het Haagse!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:26]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
vrijdag 22 september 2017 om 08:30
Ja gaan weer een paar zware klote maanden worden voor hem.
Sprak 1 van z'n managers nog, die was ook aangeslagen door het bericht. Klote =/
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:31
Ja het is echt zo zuur ouwe, echt jammer voor Ricardo. Hij wou zichzelf zo erg graag bewijzen in Den Haag. Verder nog iets gehoord misschien?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
vrijdag 22 september 2017 om 08:50
Nee, die vent was op vakantie die ik sprak haha...

Ja het begon toen hij erin kwam ook ineen een stuk beter te lopen bij ADO, ze gingen ook mooi combineren.
Vind ik leuk
allround +1050
vrijdag 22 september 2017 om 09:09
Mogelijk dat hij in Amerika wordt geopereerd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:26
Wat triest voor deze jongen. Wat een pech kan je hebben.
Vind ik leuk
Guust +3826
vrijdag 22 september 2017 om 08:31
Sneu, sterkte voor hem.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 08:56
"Ik heb mijn laatste wedstrijd voor ADO nog niet gespeeld."

Dat zal krap worden en gezien zijn eerste ervaring zou ik me daar maar niet te veel op focussen. Geduld is belangrijk bij dit soort grappen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:49
Positieve gedachte kunnen houvast bieden in moeilijke tijden.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 10:16
Ja, dat snap ik.
Maar hij zal niet de eerste zijn die te snel terug wil met een kruisband blessure.
En je eventuele carriere om zeep halen om nog een wedstrijdje voor ADO in april te kunnen spelen....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:30
Het betreft gelukkig een voorste kruisband blessure. Maar ik bewonder zijn vechtlust om terug te komen.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 11:52
Ja.... vooropgesteld dat het een graf blessure is en hard werken om weer terug te komen.
En die herstelperiode zal ongetwijfeld saaier zijn dan iedere dag lekker trainen met je medespelers.

Maar ik bewonder mijn eigen vechtlust om iedere morgen maar weer op tijd wakker te worden en het verkeer in te duiken, waar de helft echt niet kan rijden, om me vervolgens te laten omringen door "collegaas" en lastig gevallen te worden door omhoog gevallen managers, toch een stuk meer.

Ik gun niemand die blessure maar ik heb over het algemeen een heel erg klein viooltje over voor dat zgn zware leven wat ze hebben bij blessure's


Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:03
Ach die gozer wou graag spelen in zijn stad en dat dreigt te mislukken. Ik snap hem wel!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 12:06
Was ook niet speciaal tegen hem, meer in het algemeen.

Voor hem gold dat het toch een beetje 5 voor twaalf was met zijn carrière en dan helpt dit absoluut niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:09
Den haag is bezig om hem ook volgend jaar al te huren van lazio daarna is hij transfervrij en zouden ze dus met een goed voorstel moeten komen 30/50% bij een verkoop moet te doen zijn
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 13:10]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 13:15
Zou me niet te hard haasten als ik Den Haag was.
Laat hem eerst maar eens fit worden.
Als je hem dit jaar kon huren omdat er weinig animo van anderen was, hoef je je volgend seizoen al helemaal niet druk te maken om concurrentie voor hem na zo'n blessure.
Het is namelijk ook niet zo dat het geld erg makkelijk uitgegeven kan worden
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:18
Was genoeg interesse uit Italië en Spanje en Nederland maar hij wilde dicht bij Fam vrienden en naar zijn club
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 13:26
Dat zal in juni\juli2018 toch niet ineens anders zijn, neem ik aan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:27
Toch een enorme miskoop voor Lazio. 1,2 miljoen per jaar door de vuilnisbak. Dat is bij elkaar plus transfersom toch bijna 8 miljoen zien doorspoelen. Ik ben benieuwd welke club het nog aandurft met hem. Een hoge transfersom zit er niet in lijkt me. Jammer voor zijn vader ook. Die ziet 7% van de transfersom verdampen. Maar ik zei het eerder. Karma is een bitch Dennie en Ricardo Kishna.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:30
Ik vind het geen goeie voetballer
maar dit gun ik hen niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Noodlot slaat weer toe: 'In die tijd was ik echt gebroken, wilde de deur niet uit'