'Ajax kon me geen vaste plek bij het eerste beloven, daarom de keuze gemaakt'

'Ajax kon me geen vaste plek bij het eerste beloven, daarom de keuze gemaakt'

zaterdag 23 september 2017 om 13:32

Pelle Clement verliet Ajax voor dit seizoen voor Reading. De uitkomst van een gesprek met trainer Marcel Keizer was daar de aanleiding voor.

De coach liet Clement weten dat er geen vaste plek in het eerste elftal van Ajax voor hem was weggelegd. "Ik wilde per se deel uitmaken van het eerste elftal en heb nog met Marcel Keizer gezeten toen bekend werd dat hij hoofdcoach werd. Ik had echt een hele goede band met hem, dus we konden een goed en open gesprek hebben", zegt Clement in gesprek met Ajax1.

"Ik heb mijn voorwaarden aangegeven en gezegd dat ik anders een hele mooie optie had, waar ik wel voor openstond. Ajax kon mij op dat moment nog geen vaste plek bij het eerste elftal beloven en daardoor heb ik de keuze gemaakt om te vertrekken. Ik wilde het al vroeg weten, omdat ik graag de hele voorbereiding bij een club mee wilde maken. Omdat ik nog een contract had voor één jaar, is een verhuur ook nooit een optie geweest", vertelt Clement, tot nu toe goed voor vier wedstrijden in het Championship.

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 13:35
Amper een knikker raken en wel gelijk een basisplaats eisen? Wat is dat toch met sommige "talenten" dat ze gelijk eisen stellen..
Vind ik leuk
Don Leo +217
zaterdag 23 september 2017 om 13:37
Als je wat beter leest dan eist hij niet zo heel veel.
Het gaat eerst al om deel uit maken van de selectie in plaats van een basisplaats en hij heeft een aanbieding op zak van Reading en wil weten wat zijn kansen zijn bij Ajax om een goede afweging te maken.
Deze jongen denkt gewoon na over zijn toekomst.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:44
Nee, Reading is dan een lekkere stap omhoog, die staan 18de of zo in de championship..
Vind ik leuk
Gu3rilla +14199
zaterdag 23 september 2017 om 13:53
Je snapt het echt niet he..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:57
Lezen is voor sommigen erg moeilijk!!
Vind ik leuk
Sil Meijer +12656
zaterdag 23 september 2017 om 13:58
Minder bierhalen....
Vind ik leuk
Sil Meijer +12656
zaterdag 23 september 2017 om 13:59
Ja dan doet hij dus een stap terug......
Vind ik leuk
Kwikwek +2480
zaterdag 23 september 2017 om 18:20
Hahaha je hebt opgezocht hoeveelste reading staat dus die (of zo) mag weg worden gelaten hoor :-).
Vind ik leuk
Sil Meijer +12656
zaterdag 23 september 2017 om 13:57
Klopt! Slimme jongen. Clement weet waar hij staat en besloot een stapje terug te doen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 13:58]
Vind ik leuk
ronnieb +210
zaterdag 23 september 2017 om 14:30
Nou ik lees toch echt "vaste plaats in eerste elftal". Mafkees dat zeg!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:07
Ja, dat je dus bij de eerste selectie wilt. Is dat heel raar?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:22
Klopt. Ik zou het ook zo doen als ik hem was. Hij realiseert zich gewoon dat hij net een streepje tekort komt om het bij Ajax te gaan maken en weigert om dan tweede viool te blijven spelen en beproeft zijn geluk elders. Ik wens hem heel veel succes en hoop dat hij zich zó goed ontwikkelt dat Ajax hem straks terug wil gaan halen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:23]
Vind ik leuk
DuWijk +189
zaterdag 23 september 2017 om 13:38
Het gaat om een vaste plek bij de selectie van het 1e elftal. Zoals bijvoorbeeld Kluivert nu heeft. Geen basisplaats.

Begrijpelijk dat hij met zo'n kans gaat bekijken wat zijn opties zijn en niet nog een heel jaar vast bij Jong Ajax wil lopen.

Zeker een talent, alleen niet goed genoeg om het gaan halen bij Ajax/de top van de eredivisie.
Vind ik leuk
ronnieb +210
zaterdag 23 september 2017 om 14:31
Er staat toch echt "eerste elftal" niet "selektie".
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:49
Hopeloos.....
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:00
ben jij nou echt zo lomp of doe je maar net alsof?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:25
Dat is wat de redactie er van maakt. Maar die maken wel meer koppen die maar rakelings langs de werkelijkheid schuren...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:04
Dit is toch prima. Beide partijen hebben als volwassen mensen een gesprek gehad. Trainer geeft aan welke rol hij heeft voor de speler en de speler mag dan toch ook zijn opties afwegen? Als die jongen bij Reading voor een plek in het eerste kan strijden en bij Ajax eigenlijk geen toekomst is, dan lijkt mij dit een logische keuze.

Beter op deze manier samen tot de conclusie komen dat een vertrek het beste is dan het via de media spelen of aan werkweigering doen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:06]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:06
Wat is dat toch met sommige mensen dat ze meteen beginnen met shit roepen zonder te lezen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:01
precies
Vind ik leuk
Don Leo +217
zaterdag 23 september 2017 om 13:36
Ook voor beide partijen het beste.
Leuke speler maar te licht voor de Nederlandse top.
Vind ik leuk
DuWijk +189
zaterdag 23 september 2017 om 13:40
Haha lees nu jouw reactie. Blijkbaar zijn we exact dezelfde mening toe bedeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:49
Clement is geen absoluut toptalent en kan dus NOOIT tegen Ajax zeggen dat hij bij de A-selectie WIL horen. Dan ben je hondsbrutaal ook. Hij heeft daar niks te willen.

Spelers zijn tegenwoordig echt de weg kwijt. Z'n zaakwaarnemer heeft m ongetwijfeld snel weggedaan, voordat Ajax hem transfervrij zou laten gaan en z'n marktwaarde zou dalen.

Lekker banken bij Reading de komende jaren en over een paar jaar terugkeren bij PEC.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12656
zaterdag 23 september 2017 om 14:01
Clement wist dat hij niet goed genoeg was dus deed een stap terug slim toch?
Vind ik leuk
Olfie +2846
zaterdag 23 september 2017 om 14:05
Hij kan het wel willen en als zijn wil geen werkelijkheid wordt de keus maken een andere route te bewandelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:29
Gewoon duidelijkheid van twee kanten.

Chapeau!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:39
Gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Simpel. Er zijn veel talenten die beter zijn en ingezet kunnen worden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:54
Een basisplaats moet je afdwingen met prestaties en niet opeisen!
Vind ik leuk
Eric777 +104
zaterdag 23 september 2017 om 15:58
Uiteindelijk misschien toch niet de beste keus. Houdt bij Reading de laatste wedstrijden vooral de bank warm.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:38
Reading speelde afgelopen seizoen nog beslissingswedstrijd tegen huddersfield om plaats in premier league dus voor deze speler echt wel een stap hogerop lijkt mij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax kon me geen vaste plek bij het eerste beloven, daarom de keuze gemaakt'