Schöne luidt noodklok: Er moet wel een bepaalde lijn inzitten

Schöne luidt noodklok: "Er moet wel een bepaalde lijn inzitten"

zondag 24 september 2017 om 23:16

Lasse Schöne maakt zich zorgen over Ajax. Vanaf de bank zag de Deense routinier zijn team zondagmiddag onthutsend zwak spelen tegen Vitesse. Toen Schöne in de rust in de ploeg kwam, stonden de Amsterdammers al met 0-2 achter. 

Ajax speelde tegen de Arnhemmers een van de slechtste wedstrijden in jaren. Of het de állerslechtste wedstrijd was sinds Schöne bij de club onder contract staat? "Of het echt de slechtste was weet ik niet. Ik heb niet al onze wedstrijden in mijn hoofd zitten, maar dit was inderdaad niet best", zegt de middenvelder in gesprek met Metro.

"Ik vond ons slap, veel te veel achteruitlopen en de instelling was niet goed. We straalden geen geloof uit en waren angstig aan de bal. Het leek vaak of iedereen maar wat deed, er moet wel een bepaalde lijn inzitten. We moeten wel vanuit onze positie blijven spelen."

Trainer Marcel Keizer zal op korte termijn voor een ommekeer moeten zorgen. "Niet alleen hij, maar wij allemaal moeten voor de ommekeer zorgen. Want zo kan het niet langer", aldus Schöne.

Lees ook: Dramatisch Ajax volledig de weg kwijt: 'Keizer en Bergkamp moeten nú vertrekken'

Poll

Is Keizer nog de juiste trainer voor Ajax?

(3649 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +13900
zondag 24 september 2017 om 23:28
Ajaxprimeur hier.....
Vind ik leuk
Dicky +4418
maandag 25 september 2017 om 06:06
Klopt, maar nu vind ik het voor een keer niet erg.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:28
Weinig aandacht voor PSV en FC Utrecht. En dat vind ik momenteel niet zo erg ;-)
Vind ik leuk
United FC +12224
maandag 25 september 2017 om 11:33
Ben je er alweer overheen?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:30
Gelukkig zijn ze daar allemaal wel lyrisch van elkaar....
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:30
Schone moet gewoon spelen
Vind ik leuk
Roekoe +4419
zondag 24 september 2017 om 23:38
En als die speelt vertraagt hij het spel alleen maar en moet er iemand anders komen, tis nooit goed
Vind ik leuk
Eendracht +6773
zondag 24 september 2017 om 23:32
Lasse, er zit een bepaalde lijn in...
En daar worden wij niet echt ongelukkig van, dus gewoon doorgaan!!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:35
Ik heb op ja gestemd
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:36
Dan doe ik met je mee... ik wil dit leed nog wel even aanzien ;-)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:38
Je moet zo n man de tijd gunnen ... een jaar of 5 vind ik
Vind ik leuk
Eendracht +6773
zondag 24 september 2017 om 23:39
Die andere 88% heeft er geen verstand van man...
Vind ik leuk
Gerro +2839
zondag 24 september 2017 om 23:42
Ach twee maanden terug wilde jullie nog van jullie trainer af en nu is ie weer de prins op het witte paard.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 23:42]
Vind ik leuk
Eendracht +6773
maandag 25 september 2017 om 00:32
Anky, niet teveel je familie hier promoten he...
Is wel voetbalprimeur en niet dressuurprimeur..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 00:29
Ik ook stratum. Dit seizoen is al verloren in de voorbereiding. Dit had iedere trainer overkomen met wat je in huis hebt en wat er deze zomer gebeurd is met zo'n groep... Maar ik heb de keuze keizer van af het begin al tricky gevonden. Maar nu hij er zit, geef hem dan maar even zitten en kijk of hij er nog wat van kan maken.

Maar dat zal jij ongetwijfeld niet bedoeld hebben viespeuk;-)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:38
'Er moet wel een bepaalde lijn inzitten'. De gedoseerde berichtgevingen over de verlammende impact van het trieste Nouri-incident zijn consistent en niet onopgemerkt gebleven.

Het kan Marcel Keizer niet euvel geduid worden dat de selectie er nog steeds onder gebukt gaat.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:47
Maar het mag hem best euvel geduid worden dat hij zegt dat het geen excuus is voor de huidige situatie en een zin later zegt dat er in de media wel erg weinig rekening mee wordt gehouden.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:38
De ommekeer begint bij het besef dat wij AJAX zijn, nummer 1!!!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:40
Nee dat zijn wij , jullie zijn de nr 7
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:45
Ik bedoel niet op de ranglijst, dat is een momentopname. Ik bedoel dat AJAX de grootste is!
Vind ik leuk
Eendracht +6773
zondag 24 september 2017 om 23:52
De grootste verliezer??
Nee man, Utrecht heeft er 7 om de oren gekregen...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:48
Wij zijn op zes na de beste
Vind ik leuk
Vamos M +4567
zondag 24 september 2017 om 23:38
Ajax voetbalt net zoals de coach, verwart. Keizer is altijd verwart...




Al nemen de supporters dat wel over gezien de reacties hier:P
Vind ik leuk
The Bosz +1668
zondag 24 september 2017 om 23:58
Verward bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 01:52
Volgens mij ben je zelf een beetje "verwart".
Grote lantaarn, maar een klein licht.
Vind ik leuk
3ismo +2875
zondag 24 september 2017 om 23:40
zoekleven.nl zodra een ajax topic verschijnt komen julie er als stront vliegen erop af! elke club heeft met tegenslag te maken. hoort bij voetbal. feiten zijn Ajax heeft de meeste prijzen heeft de beste statistieken op alle gebieden! grooste aanhang beste spelers opgeleid beste scouting en zijn ook de rijkste ect. bbbzzzzzzz hoor strontvliegen.. wzawzdb
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:41
Sterkte morgen op school
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:48
Strontvliegen komen toch alleen op stront af? wacht eens even......
Vind ik leuk
Eendracht +6773
zondag 24 september 2017 om 23:56
Welke statistieken zijn de bese dan??
Aantsl goals? Aantal punten? Aantal spelers dat een voldoende scoort?
Aantal toeschouwers dat na de 70e minuut nog in het stadion zit??

Ik snap het niet zo goed he, dus daarom vraag ik het maar ff...
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 23:56]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:54
Het is in mindermate Keizer zijn schuld dat het zo slecht gaat, Bergkamp stond erop dat Keizer werd aangesteld Keizer had wel bij zichzelf te rade moeten gaan of hij geschikt was als trainer van Ajax.

Bergkamp en van de Sar hebben directe versterking tegen gehouden met het huidig resultaat. Als spelers als Klaassen, Sánchez en Traoré weggaan verlies je toch spelers die de ploeg op touw kunnen nemen als je vervolgens je liever afrukt zoals Bergkamp en van de Sar en wellicht elkaar en weigert directe versterking te halen ben je ongeschikt als bestuurder, het Technisch Hart kun je opheffen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 00:09
Schöne kan nog altijd een kalklijntje trekken
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 02:01
Als Dick Advocaat het WK niet haalt, is hij de nieuwe coach van Ajax.
Vind ik leuk
United FC +12224
maandag 25 september 2017 om 11:35
Die is nog niet afgevinkt op het lijstje van Dicky...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 02:20
Als er een niet zijn lijn houd is hij het wel
Vind ik leuk
Basschot +1681
maandag 25 september 2017 om 03:36
Er zit een lijn in. Een neergaande lijn
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 04:28
Schone hoort in de basis tegen heerenveen uit
Vind ik leuk
_AJAX_ +1939
maandag 25 september 2017 om 06:18
Ja hoor Lasse, dan ligt de schuld grotendeels bij de trainer omdat jullie als een stelletje amateurs voetballen.
Zelfs onder Bosz ben jij Lasse, beter gaan voetballen. Maar daarvan zie je helemaal niks meer van terug. Dolberg scoort niet meer sinds Bosz erweg is en zelfs Hunterlaar begint te sputteren en dan heb ik het nog niet over de rest die het zo beroerd doet.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 06:19]
Vind ik leuk