In het kort: Australië schakelt Syrië in verlenging uit, geldboete Feyenoord

In het kort: Australië schakelt Syrië in verlenging uit, geldboete Feyenoord

dinsdag 10 oktober 2017 om 13:35

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Australië schakelt Syrië uit
Australië heeft een plek in de laatste play-offronde voor een WK-ticket veroverd door een 2-1 overwinning op Syrië (3-2 over twee wedstrijden). De Socceroos moesten diep gaan om de verrassing van de kwalificatiereeks uit te schakelen. Pas in de verlenging zorgde Tim Cahill voor de beslissing met zijn tweede kopgoal van de wedstrijd. Na twaalf minuten maakte Cahill met zijn hoofd al de vroege openingstreffer van Omar Al Somah ongedaan. Mahmoud Al Mawas kreeg in de verlenging een rode kaart. In de slotminuut raakte Syrië met tien man nog de paal.

Geldboetes voor Feyenoord en FC Utrecht
Feyenoord heeft een boete van twintigduizend euro gekregen voor het afsteken van vuurwerk in het kampioensduel met Heracles Almelo en de wedstrijd tegen Vitesse. Ook FC Utrecht kreeg een boete: de club moet vijfduizend euro betalen voor de voorwerpen die richting AZ-spelers werden gegooid.

Lozano geblesseerd terug naar Eindhoven

Hirving Lozano keert dinsdag geblesseerd terug naar Eindhoven, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De aanvaller van PSV was met de nationale ploeg van Mexico op reis, maar moet dat avontuur noodgedwongen afbreken. De smaakmaker van de koploper van Nederland heeft een blessure opgelopen, over de aard en ernst is nog niets bekend. Wel is dus duidelijk dat Lozano dinsdag niet meedoet wanneer Mexico het opneemt tegen Honduras. 

Puskas Award-nominaties bekend
De FIFA heeft drie doelpunten genomineerd voor de Puskas Award 2017. Onder meer de scorpion kick van Olivier Giroud maakt nog kans op de prestigieuze prijs. 

Bekijk hier de doelpunten en stem op jouw favoriet!

Zware knieblessures bij Roda JC
Roda JC moet het voorlopig stellen zonder Celestin Sjim en Mitchel Paulissen. Eerstgenoemde heeft afgelopen week zijn voorste kruisband afgescheurd in een oefenwedstrijd tegen Sint Truiden. Paulissen heeft eveneens zijn voorste kruisband gescheurd. Dat gebeurde tijdens het Eredivisie-treffen met Sparta Rotterdam. De revalidatie van het tweetal zal ruim negen maanden duren, meldt Roda. 

Lees meer over:PSVHirving Lozano

Plaats een reactie

dinsdag 10 oktober 2017 om 08:07
Die zal PSV missen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:19
En Roda JC ook!
Vind ik leuk
Bertus +2431
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:26
Het is zijn elleboog, zal dus allemaal wel meevallen. Was het zijn knie geweest dan zou ik me meer zorgen maken.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:08
je voetbalt toch met je benen en niet je ellebogen
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 12:27
Daar denkt Beugelsdijk anders over ;)
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:52
Vandaar dat Bertus dat zegt Wimpie...
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:43
mompel de mompel.... fijn hè, dat kunstgras.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:56
Wel heel makkelijk om dit te zeggen. Pröpper laatst ook nog op natuurgras zijn kruisband afgescheurd en dan horen we niemand erover.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:06
Oh... had eigenlijk verwacht dat Vejinovic als verdediging gebruikt ging worden.

Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:17
Wel vreemd dat we dan daar niemand over horen, nietwaar?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:29
Niet echt.
Gebeurde in een duel. had op iedere ondergrond misgegaan. Gras, plastic, zaal, zand.

Gelukkig zijn er nog steeds meer grasvelden dan plasticveldjes in de hogere klassen van het Nederlands voetbal.
In de laatste 3 weken hebben we 4 kruisbanden aan gort zien gaan waarvan 3 op plastic.

Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:34
Die van Kishna gebeurde ook in een duel.
Vind ik leuk
HanV +2218
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:43
Of Botteghin?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:53
Te vlot terug voor een afgescheurde kruisband. Die moet na de winterstop weer heel zijn voor zover ik weet
Vind ik leuk
Noudyo. +10430
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:11
Die van Masuluke moet hem echt worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 09:13]
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:14
wat is het toch met al die kruisband blessures dit seizoen niet normaal zeg je leest nog maar net een bericht over iemand anders of de volgende scheurt em al weer af slechte zaak
Vind ik leuk
Rodapaus +2588
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:15
Echt balen voor Roda. Djim is wel derde spits, maar Schahin is ook wel redelijk blessuregevoelig. Houden we er straks maar 1 over. En ben niet zo'n fan van Paulissen maar hij kan wel uit het niets een goal maken, en is daardoor toch vaak wel belangrijk geweest. Ben benieuwd hoe Molenaar dit gaat oplossen. Misschien toch eens 4-4-2 proberen? Zou ik wel graag eens zien. Hoop alleen dat de selectie er niet enorm aan moet wennen, want we moeten nogsteeds gewoon punten pakken!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:37
Clubs zouden boetes aan de knvb moeten uitdelen wegens wanbeleid.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:46
Jammer voor Syrië :(
Vind ik leuk
LFC16 +312
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:07
Terecht dat Syrië niet naar het WK gaat, een land wat verscheurd is door een oorlog, hoe erg het ook is maar in “92 werd Joegoslavië ook geweerd uit het EK.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:28
bijzondere is dat Feyenoord 10.000 betaald voor vuurwerk afsteken. utrecht betaald 5000 voor vuurwerk afsteken voorwerpen gooien en het betreden van het veld na afloop van de wedstrijd.
Vind ik leuk
Blindsy +2840
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:41
Dus een pyro-eerbetoon bij Feyenoord is 4x zo erg als dat FC Utrecht-supporters aanstekers naar AZ-spelers gooien? Schiet mij maar lek...
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:58
Tim Cahill. oude baas! 37 of 38 jaar alweer maar nog zo sterk in de lucht. Ondanks zijn geringe lengte (1.77 m of iets dergelijks). Respect!
Vind ik leuk
WTSGD +314
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:20
No Pyro No Party! Al was de boete 5 ton was het alsnog waard geweest. Grootste chaos die ik ooit bij opkomst in een stadion gezien heb.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

In het kort: Australië schakelt Syrië in verlenging uit, geldboete Feyenoord