Veltman 'op allerlei manieren uitgescholden': Het is altijd gekkenhuis

    Veltman 'op allerlei manieren uitgescholden': "Het is altijd gekkenhuis"

    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:12

    Joël Veltman herinnert het zich nog als de dag van gisteren. In 2014 beslist hij de Klassieker door in De Kuip de winnende 2-1 te maken namens Ajax. Aanstaande zondag staat voor Veltman en zijn collega's opnieuw de trip naar Rotterdam-Zuid op het programma. 

    "Als je bij de Kuip aankomt, is het altijd gekkenhuis. We spelen nergens anders in zo'n vijandige sfeer als bij Feyenoord. Je wordt daar uitgescholden op allerlei manieren, dat geeft mij juist energie om extra hard te werken en te winnen van die gasten", aldus de aanvoerder van Ajax op de website van zijn club. "Het geeft nog meer power om de duels hard in te gaan en een stapje meer te zetten."

    Al sinds 2009 zijn er geen uitfans welkom bij clashes tussen Feyenoord en Ajax. Best bijzonder toen Veltman scoorde in De Kuip, vertelt hij. "Meestal ga ik bij doelpunten in uitwedstrijden naar onze supporters toe. Doordat er geen supporters waren werd het een eigen momentje. Ook dat was een heerlijk gevoel. De beelden spreken voor zich hoe dat was."

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Feyenoord-Ajax?

    (5441 stemmen)

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +14930
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:22
    Een jaar later besliste hij de klassieker ook toch? Maar dan op een andere manier.
    Vind ik leuk
    markpark +996
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:24
    Precies, beetje selectief geheugen van meneer Veltman.
    Vind ik leuk
    Mari +7654
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:39
    Selectief? Kan, ik ken hem niet persoonlijk en kan daar geen uitspraak over doen. Hij herinnert ons aan zijn gloriemoment. Hij weet dat er altijd wel figuren zullen zijn die de negatieve dingen zullen roepen. Dat laat hij aan hen over denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:30
    Scoren in de kuip ligt hem dus wel ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18928
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:03
    Volgens mij vertelde hij dat voor het weekend ook in eenzelfde interview....
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1288
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:30
    Hoe is het met je zoon?
    Vind ik leuk
    Stig +1802
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:22
    Dan word je voor de rest altijd op handen gedragen zeker, aangezien je voor de rest speelt als een halve zachte.
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2418
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:30
    Toch grappig hoe het geheugen werkt. Ik weet van het moment waar Veltman het over heeft helemaal niets meer, echter een ander hoogtepunt van Veltman in De Kuip kan ik me als de dag van gisteren herinneren. Maar zoals Joel zelf al zei, "Ook dat was een heerlijk gevoel. De beelden spreken voor zich hoe dat was."
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:32
    Zijn eigen goal was ook geweldig in de beker ontmoeting.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2673
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:37
    Het is nergens op gebaseerd maar dit wordt een belachelijk grote winst voor Ajax. Ik vermoed 1-4 of 1-5. Feijenoord het beste van het spel en Ajax maakt de kansen. Hattrick voor Younes.
    Vind ik leuk
    Senn +7131
    dinsdag 17 oktober 2017 om 17:20
    Gek he dat ze jullie arrogant noemen.
    Vind ik leuk
    3Bier +7707
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:46
    Man wat heb ik zin in deze wedstrijd. De enige wedstrijd die qua intensiteit, rivaliteit en aandacht kan tippen met de Europese topcompetities. Deze wedstrijd mogen beide ploegen gewoon niet verliezen. Het orkaan van geluid op de tribunes, de haat in de ogen van de supporters. Al een week lang voorbeschouwen, speldenprikjes die worden uitgedeeld. Alleen al de benoeming van de scheidsrechter levert al veel aandacht op. Zo jammer dat we zo weinig van dit soort wedstrijden in NL hebben. De klassieker, heerlijk!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89052
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:13
    Op VP niks te zien van die haat, ik zie meer haat naar PSV toe van ajax en visa versa.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 16:14]
    Vind ik leuk
    3Bier +7707
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:37
    Ik vind VP wat dat betreft geen goede graadmeter. Zitten een hoop trollen tussen. Wil je een goede graadmeter kan je beter gaan kijken op FR12 of Ajaxshowtime.

    De haat naar PSV toe is vooral omdat zij de laatste jaren de grote sportieve concurrent zijn. Staat PSV 7e ofzo, dan leeft die wedstrijd ook veel minder. Als pakweg Twente zo gepresteerd zou hebben als PSV de laatste jaren dan was er dezelfde haat geweest als nu met PSV. Dat is met de klassieker niet het geval, de stand op de ranglijst boeit op dat moment helemaal niks, er moet gewoon gewonnen worden.
    Verder denk ik dat er voor Feyenoord een soort van respect is, hebben ook veel spelers opgeleid voor het NL elftal. PSV wordt toch gezien als een club zonder eigen identiteit.
    Dat haat van PSV naar Ajax toe kan ik niet over oordelen maar zal misschien ook te maken hebben dat Ajax de laatste jaren de grootste concurrent was. En wellicht ook vanwege het ontbreken van een andere rivaal.

    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:14
    Dooie wedstrijd dat een walk over voor Ajax is of een gelijkspel.. het was leuk toen wij nog welkom waren!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89052
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:51
    Waarom zijn jullie niet meer welkom dan?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12758
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:39
    Vanwege de spreekkoren in 2009 van beide supportersgroepen en eerdere incidenten hadden de burgermeesters van beide steden besloten om 5 jaar lang geen uitsupporters meer toe te laten tijdens de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord.
    In Amsterdam staan ze er alweer een tijdje voor open, maar de burgermeester van Rotterdam durft het nog niet aan en dus zijn de uitsupporters van beide clubs nog steeds niet welkom tijdens de Klassieker.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3694
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:54
    Veltman en power? Wat?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8426
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:07
    Als jorgensen fit is dan word het een stuk moeilijker om van feyenoord te winnen .maar kan alle kanten ook want beide hebben slechte achterhoede.iig te slecht voor topclubs.en ajax heeft Neres die vorig jaar door iedereen werd afgemaakt maar ik al haf gezegd dat die verschil kan maken aangezien ik hem hier in brazilie heb zien spelen.ik als neutrale kijker hoop op een spannende pot
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:12
    Bekogeld niet te vergeten vindt de knjb niet erg... een paar munten en aanstekers tegen je kop bij elke corner is FairPlay volgens de knjb toch Rotterdam?
    Vind ik leuk
    Cookee +9995
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:34
    "In een klassieker wint altijd de kleine club... "
    Citaat van de enige echte Fritz Korbach.
    Zoeken jullie even uit welke dat is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Veltman 'op allerlei manieren uitgescholden': "Het is altijd gekkenhuis"