Keizer: Hij maakt een enorme ontwikkeling door, heeft enorm veel spelvreugde

Keizer: "Hij maakt een enorme ontwikkeling door, heeft enorm veel spelvreugde"

maandag 23 oktober 2017 om 18:43

Marcel Keizer hoefde zondag voor de Klassieker nauwelijks nog een motivatiespeech af te steken voor zijn spelers. Daar hadden de supporters al voor gezorgd, stelt de trainer van Ajax.

De fans maakten in aanloop naar het duel in De Kuip het belang van de wedstrijd duidelijk. "Je hoeft als trainer niet heel veel te zeggen in motiverende zin als je zo weg rijdt en de dag ervoor zo ondersteund wordt tijdens een training", zegt Keizer tegen Ajax TV. "Als je dan met zo'n resultaat terugkomt en het weer met de supporters kan vieren, is dat heel leuk."

Keizer hoopt dat Ajax na de 1-4 zege op Feyenoord kan doorpakken. "Als je wint krijg je een extra boost en zeker als je zo thuiskomt. Je voelt de steun van de supporters. Dat is heerlijk, zeker als je weet uit welke fase we komen. Het moet ons de extra energie geven om door te pakken."

Keizer zag ook dat Kasper Dolberg eindelijk de ban brak. De Deen maakte zijn eerste twee goals van het seizoen. "Het was nog een beetje af en aan. We hopen dat hij het nu doorzet." Voor de coach wordt de keuze weer wat moeilijker de komende weken. Kiest hij voor Dolberg, houdt Huntelaar het vertrouwen of spelen straks beide spitsen? "Die discussie mag er zijn, maar wij weten hoe het zit. Kasper is gestart als eerste spits en Klaas als tweede. Dat blijft zo."

Ook David Neres krijgt een pluim. "Hij maakt een enorme ontwikkeling door, heeft enorm veel spelvreugde en het communiceren gaat steeds beter."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 19:07
Dr komen nog zat en zat tegenslagen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:08
Goh
Vind ik leuk
jaja_PSV +17487
maandag 23 oktober 2017 om 19:44
1e tegenslag is aanstaande:
Neres zijn mammie gaat naar huis.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:47]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:53
VP EDIT: provocatie
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:09
Pas als ik klaar met haar ben... ;)
Vind ik leuk
jaja_PSV +17487
maandag 23 oktober 2017 om 21:48
Leuke grap zeg, mijn moeder komt niet meer terug...
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 21:49]
Vind ik leuk
GaoYao +4453
maandag 23 oktober 2017 om 22:17
Wie de bal kaatst...
Vind ik leuk
jaja_PSV +17487
maandag 23 oktober 2017 om 22:26
Pfff ik kom met feiten.
Piet komt met een persoonlijke aanval.

Ik verlaag me niet tot jouw en zijn niveau.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 22:27]
Vind ik leuk
GaoYao +4453
maandag 23 oktober 2017 om 22:31
Van mij is ook een feit. Je begint zelf met een provocerende opmerking en iemand countert deze terug naar jou. Vandaar mijn helft van een spreekwoord.
Zeg niets raars of persoonlijks en snap jou opmerking over niveau niet..
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 06:31
Mijn oprechte excuses in dat geval maar het was niet persoonlijk bedoeld. Het was meer een reactie op het feit dat je het blijkbaar nodig vond om het woord 'mammie' te gebruiken.
Had je gewoon moeder gezegd, had ik niet gereageerd omdat het inderdaad puur feiten zijn zoals je zegt
Vind ik leuk
Ruud40 +6889
maandag 23 oktober 2017 om 20:30
De eerste meevaller voor Neres is er natuurlijk ook.

Nieuwe trainer die hem wel aan het voetballen krijgt.

Als Keizer er nou ook nog voor zorgt dat Dolberg ze erin blijft schieten...

En Overmars komende winter nog wat verstrekingen haalt voor de defensie en Younes verkoopt dan gaat het misschien nog lukken een vierde seizoen zonder prijs te voorkomen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:09
Ik hoop het niet voor jou.
Dat gun ik niemand.
Vind ik leuk
Artikia +1414
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:01
Beetje vertrouwen Arie, glas is halfvol!
Vind ik leuk
Degraaf +8983
maandag 23 oktober 2017 om 19:09
Als je nu Younes ook een poosje op de bak zet, gaat alles nog veel beter Keizer.
Vind ik leuk
Bizzy +7726
maandag 23 oktober 2017 om 19:20
Cassiera doorschuiven naar Ajax 1
Vind ik leuk
darmianto +7209
maandag 23 oktober 2017 om 19:32
En wat heeft die toe te voegen aan Huntelaar en Dolberg? Cassiera komt er wel hoor, dat geloof ik wel maar die maakt momenteel écht geen aanspraak op 9 danwel bank ten faveure van een van de twee..
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 19:33
Hij doet het steeds beter hoor, maar er mankeert ook nogal wat aan als je hem in Jong soms ruzie ziet maken met de bal.
Vind ik leuk
John M. +3197
maandag 23 oktober 2017 om 19:35
Op de bak of in de bak?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:10
Toch leuk om te zien dat hij kan voetballen. Maar de twaalf miljoen waarde is hij op het moment nog niet waard. Maar je ziet wel een stijgende lijn...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:21
Eens, maar ben ook van mening dat hij die 12 miljoen niet terug kan betalen in de Eredivisie. Die jongen zal pas zijn 12 miljoen waard zijn als hij Europees wat gaat betekenen voor Ajax. Een paar potjes beslissen in de eredivisie is geen 12 miljoen waard.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:09
Ik denk toch dat er door buitenlandse clubs wel meer naar Ajax gekeken wordt, niet alleen vorig jaar. Veel ex-Ajaxspelers doen het goed in het buitenland, dus dat is ook een factor. Voordat iemand reageert: Siem de Jong en mogelijk Klaassen zijn uitzonderingen. Met name de Spurs zijn erg tevreden met hun oud-Ajacieden.
Vind ik leuk
chicken +6154
maandag 23 oktober 2017 om 19:22
Afgaande op zijn statistieken is hij wel meer waard..
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:29
Nee joh man, hahaha. Wat Dasper Kolberg zegt ben ik mee eens.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:58
Altijd is er wel een azijnzeiker.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3117
maandag 23 oktober 2017 om 20:13
Wat is 12 miljoen vandaag de dag.....speelt hij 3 wedstrijden leuk in een EL competitie volgend seizoen, of topscorer in de ED, dan maak je zo 25 miljoen voor zo'n jongen.
( kijk naar Dolberg )
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 19:19
Ongelooflijk. Keizer wil de credits nu en in de toekomst. Een blinde ziet de kwaliteiten van Neres; zijn inzicht,versnelling en passeerbewegingen.
Bijna zou het Keizer zijn gelukt deze jongen het voetbal af te leren. Gelukkig liet het publiek zich volop laten horen en moest Keizer overstag.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:24
Ja, hij maakt een enorme ontwikkeling door. 2 maanden geleden kon hij er niks van. Hij zei gisteren ook al dat Neres echt los is nadat hij met Wamberto heeft gepraat..
Vind ik leuk
RedNas +2246
maandag 23 oktober 2017 om 19:36
Het was toch echt Bosz die hem een half jaar op de bank hield.
En het grootste deel van het publiek roept vooral om kleine Kluivert.

En sommige vp-leden snappen nog steeds niet dat je 20 goede spelers nodig hebt om kampioen te worden. En niemand daarvan speelt iedere minuut (misschien met uitzondering van de keeper)
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 19:38
Schei uit joh. Het klopt toch gewoon dat het moeilijk met hem praten was omdat ze elkaars taal niet spreken. En dan is het ook moeilijk uitleggen wat je van hem wil. Zonder z’n intuïtie uit te schakelen is het nu toch al veel beter hoe hij functioneert in het teamspel. Ook verdedigend. Een echte voetballer als Ziyech zei dat ook al en sinds een tijdje vinden ze elkaar steeds beter. Dat is een kwestie van afstemming geweest en dus gaat de communicatie nu gewoon beter. Daar grijpt Keizer de credits niet voor.
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 20:08
Overal in Europa hebben voetballers uit Zuid en Midden Amerika te maken met een taalprobleem. PSV, om dicht bij huis te blijven heeft nooit te maken gehad met de door jou beschreven problemen.
Romario, Lozano, hoe lang moesten die ook al weer wennen en de taal leren.
Nkufo sprak na 77 jaar nog geen woord Nederlands (ja wel Engels)
Richarlison, wat verder voetbalt direct bij Watford.
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 20:21
Wel Engels spreken maakt al een enorm verschil. Verder maakt het ook verschil welke talen de trainer allemaal spreekt. Zo spreekt een Cocu Spaans. Keizer niet. Laat staan Portugees.

Ook kunnen spelers die meerdere talen spreken daarbij helpen. Zoals dat ook zo was ten tijde van Romario en Ronaldo bij PSV. Daarbij had Romario weinig werk behalve doelpunten maken, maar dat is voor een Neres wel iets anders.

Die jongen spreekt geen Nederlands of Engels en dan ligt het gewoon veel moeilijker.
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 20:29
Bij PSV en alle clubs spelen wel jongens die Spaans/ Portugees spreken, maar bij Ajax niet?
Zou best kunnen, ik kom nooit zo dichtbij dat ik hier echt over kan oordelen. Cassiera en Sanches spreken ook alleen een taal die Neres niet spreekt?
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 20:32
Colombianen spreken Spaans. Neres spreekt Portugees.
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 20:37
ok,
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:00
Zo denk ik er ook over. Nu wilt hij met de eer gaan strijken. Beetje hypocriet is die keizer wel. Ik denk ook dat hij alsnog met een reden gaat komen om Neres alsnog te gaan passeren.
Vind ik leuk
Bizzy +7726
maandag 23 oktober 2017 om 19:19
Nieuwe ster is geboren. Heb altijd geloof gehad in deze jongen. Cassiera moeten ze ook doorschuiven naar Ajax 1. Laatst genoemde wordt ook steeds beter.
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 19:19
Kan je nagaan wat zijn niveau drie weken geleden was als men dit niveau acceptabel vindt. Dan kan je nog zo'n grote stap vooruitzetten, blijft het nog matig. Straalt ook uit of hij slaapwandelt.
Nog lange weg te gaan wil dit iets worden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:41
Of je hebt niet gekeken, als je wel hebt gekeken, heb je echt geen verstand van voetbal........
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 19:45
Volgens de kenners viel het niveau van Neres wel mee hoor.
Heb samenvatting gezien, tenenkrommend die Frank Snoeks met zn Neréschj
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 20:11
De kenners? Zeker vrienden van jou. Wat wel waar is, is dat men elkaar vaak napraat.
Bedoel je soms journalisten, zijn zij de kenners?
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 22:09
Ik heb geen vrienden
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 22:14
Haha, ik ook niet.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:05
Frank wel, Neres schitterend.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:01
Jij moet gewoon je smoel houden. Komt toch alleen maar poep uit.
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 22:09
Oei... WijZijnAjaxWijZijnDeBielen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:23
En alsnog beter dan dat jij bent. Sukkeltje.
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 22:28
Sorry, ik werd ook opeens zó bang... whahahaha
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:30
Keek je in de spiegel dan?
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 22:32
Jij bent hilarisch man, ga ergens optreden ofzo.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:34
En wat ben jij dan? Ben je überhaupt iets?
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 22:50
Ik buts maar wa rond
Vind ik leuk
Jordanees +9173
maandag 23 oktober 2017 om 19:27
Gaan we heel veel plezier aan beleven!
Vind ik leuk
MeAgain +3663
maandag 23 oktober 2017 om 22:25
Ja dat gaan we zeker, hahaha.

Jij bent ook altijd posietief over je eigen club. Ik weet nog dat je vertelde dat er z'n geweldige lichting van jou club aan kwam toen psv voor het eerst weer kampioen werd en dat psv toen ook wel kampioen moest worden want de komende jaren zou Ajax de nummer één van Nederland zijn.

Nu vier jaar later heb je het over Neres, een geweldig aankoop. Jou club heeft de afgelopen twee jaar meer geld uitgegeven aan het kopen van spelers, zelfs meer dan psv die al jaren lang de nummer één van deze lijst was die "jij/jullie" Ajacieden zo verafschuwen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:07
Ajax heer en meester, zélfs met ontzettend slecht voetbal. Als Ajax écht goed gaat spelen, is er niemand die in de buurt kan komen van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:59
Als Feyenoord die penalty scoort winnen ze misschien die wedstrijd en is alles waardeloos. Opportunisme ten top.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:02
Als als als....
Vind ik leuk
Butsbal +4292
maandag 23 oktober 2017 om 22:10
Ok dan blijven wij 5 punten uit de buurt
Vind ik leuk
Mike123 +260
maandag 23 oktober 2017 om 21:45
Blijven volhouden Marcel dat Dolberg je eerste spits is! Man man man
Vind ik leuk
MeAgain +3663
maandag 23 oktober 2017 om 22:15
Moet je die kop van keizer zien, en dan hebben sommige Ajacieden het over Cocu. Hahaha
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:03
Het is maar waar je op let....
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:22
Toch maar wat vaker zijn familie over laten komen want dat helpt.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:04
Zijn familie moet in Nederland blijven zolang hij hier is. Dat zou het mooiste zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer: "Hij maakt een enorme ontwikkeling door, heeft enorm veel spelvreugde"