'PSV-toptalent denkt al drie maanden over aanbieding: interesse uit buitenland'

    'PSV-toptalent denkt al drie maanden over aanbieding: interesse uit buitenland'

    Gepubliceerd: vrijdag 10 november 2017 om 07:11vr 10-11-2017 om 07:11

    PSV wil toptalent Armando Obispo tot medio 2022 vastleggen, maar interesse uit het buitenland lonkt. De achttienjarige aanvoerder van Jong PSV heeft al bijna drie maanden een aanbieding liggen om zijn aflopende contract te verlengen.

    Obispo neemt de tijd om in overleg met zijn familie en zaakwaarnemer te bepalen waar zijn toekomst ligt, meldt het Eindhovens Dagblad. Hij wil snel stappen zetten richting het hoogste niveau en mag zich in de belangstelling verheugen van clubs uit binnen- en buitenland. Technisch manager Marcel Brands van PSV houdt hoop dat beide partijen eruit komen.

    "Voor Armando is het, denk ik, belangrijk dat hij niet meer te lang wacht met zijn keuze", zegt Brands. "Dat schept voor hem duidelijkheid richting de toekomst en hij kan zich daarna volledig op het voetbal kan richten. We hebben geen exacte termijn afgesproken waarbinnen er een antwoord moet komen. Daar ben ik nooit zo van."

    De centrale verdediger is bezig aan zijn twaalfde seizoen in de jeugdopleiding van PSV. Analist en voormalig trainer Aad de Mos noemde hem eerder beter dan Ajacied Matthijs de Ligt. De zaakwaarnemer van Obispo meent dat het gevoel bij PSV nog altijd goed is. "Het overleg met PSV loopt en we hebben komende week een nieuwe afspraak. We gaan kijken of we er samen uit kunnen komen", aldus Ali Dursun.

    Met verhalen dat Obispo in het buitenland voor zijn kans wil gaan, kan Dursun niets. Onder meer het Britse Watford wordt met hem in verband gebracht, maar de begeleider gaat daar niet op in.

    Poll

    Moet Cocu Obispo snel laten debuteren?

    (2446 stemmen)

    Plaats een reactie

    3Bier +10898
    vrijdag 10 november 2017 om 07:18
    Tsja, als je met een centrum van Schwaab en Isimat al geen kans krijgt zou ik ook verder gaan kijken. Voor je het weet is hij de tweede Koch of De Wijs. Jarenlang aan het lijntje worden gehouden en uiteindelijk nooit een echte kans krijgen. Lekker verkassen jongen.
    Vind ik leuk
    Bertus +6308
    vrijdag 10 november 2017 om 07:47
    Koch heeft al laten zien het niet in zich te hebben voor een topclub. Hij heeft het bij NAC al moelijk. Daar wordt je natuurlijk ook wel meer op de proef gesteld dan bij PSV. Vergeet ook niet dat 18 nog heel erg jong is.
    Overigens vind ik wel dat ze die gasten zo nu en dan de kans moeten geven en zo nu en dan wat speeltijd krijgen. Veel minder dan Isimat kan het ook bijna niet.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2804
    vrijdag 10 november 2017 om 07:19
    Uitstekende linker centrale verdediger. Gooi die iongen er maar in drie wedstrijden achter elkaar.

    Nu kan je nog onvloed uitoefenen. Dursun zit aangesloten bij Stellar Group. Die
    Zijn gebaat bij snel naar het buirenland verkassen en hun investeringen terug te verdienen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 07:55
    Doe maar na de winterstop als we 15 punten voor staan. Iets te belangrijke periode nu.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2804
    vrijdag 10 november 2017 om 09:59
    Afwegingen maken, Jeroen. Korte en lange termijn. PSV wil en staat niet in de positie om ´´te wachten´´. Nu actie ondernemen en snel verlengen. Wachten en het risico lopen dat die jongen vertrekt.

    Kies maar
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 10:39
    Het kampioenschap is belangrijker dan een talentje dat doorbreekt. Niemand is groter dan de club.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2804
    vrijdag 10 november 2017 om 10:52
    That´s the spirit, Jeroen! Vast blijven houden aan die achterlijke mentaliteit en korte termijn visie.

    Achteraf dus niet gaan klagen wanneer die jongen weggaat.

    Zo een grote muil had je moeten opzetten toen Mauro z´n debuut maakte en scoorde. Nu trek je jezelf waarschijnlijk af als je m ziet spelen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 november 2017 om 10:53]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 19:10
    Wat is dit voor achterlijke reactie? Grote muil? Juist ja..
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 19:12
    Toegeven aan verwende 18 jarige mannetjes en ze zonder enoge ervaring in het veld zetten in de misschien wel de meest belangrijke fase van het seizoen. Prachtidee!
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    vrijdag 10 november 2017 om 07:21
    Is die ook zo langzaam als vd ligt?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9517
    vrijdag 10 november 2017 om 07:25
    Komt goed met Obi ! Wat een talent heeft die gast.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 07:54
    Vandaar dat hij al zijn kans heeft gehad, hahah. Tijd voor die jongen om verder te kijken, ergens waar je wel een kans krijgt
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 07:56
    Hij is net een halfjaartje 18 xD
    Vind ik leuk
    Polleke +943
    vrijdag 10 november 2017 om 09:08
    En toch wil hij kennelijk zo snel mogelijk stappen zetten naar het hoogste niveau...hij heeft weinig geduld meer kennelijk, zijn zaakwaarnemer misschien nog minder...

    Als hij echt zo'n talent is en PSV het in hem ziet zitten kan hij lachend 5 wedstrijden achter elkaar 10-15 minuten pakken...en kijken wat dat brengt...

    Bij PSV hebben ze 'rustig brengen' tot een kunst verheven.
    Vind ik leuk
    Nickkerd +30
    vrijdag 10 november 2017 om 09:02
    Nee wij hebben gezien wat het opleverd , het opstellen van al die jonge *toptalentjes* van Ajax :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 09:40
    Finale Europa league
    Vind ik leuk
    Sucrates +251
    vrijdag 10 november 2017 om 09:42
    En een opgebrande Kluivert, Dolberg en De Ligt. Lekker dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 09:45
    Ach zoals hierboven al aangegeven, wij hebben genoeg toptalenten.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14241
    vrijdag 10 november 2017 om 13:43
    Ja, dan hebben ze allemaal één leuk seizoen en zijn ze weer weg. Leuk als je Ajax ziet als een handelshuis, maar kwalitatief gezien is het natuurlijk klote voor een elftal.
    Vind ik leuk
    Nickkerd +30
    vrijdag 10 november 2017 om 09:43
    Is geen prijs
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    vrijdag 10 november 2017 om 10:31
    Je krijgt er meer geld voor dan dat PSV nu heeft. Toch een mooie prijs vind ik dan
    Vind ik leuk
    Nickkerd +30
    vrijdag 10 november 2017 om 11:24
    Ben blij dat jullie tevreden zijn met gevulde zakken ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 10 november 2017 om 14:33
    Veel geld op de bank van je club.....erg belangrijk voor een voetbalsupporter
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    vrijdag 10 november 2017 om 16:38
    Voor de langere termijn wel, maar voor de sportieve prestaties niet zo nee.

    Ik geloof in een balans, zoals met alles in het leven.
    Vind ik leuk
    DuWijk +316
    vrijdag 10 november 2017 om 07:29
    Misschien iets voor Ajax? Als hij wel een kans in de basis wil...
    Vind ik leuk
    NederBelg +1520
    vrijdag 10 november 2017 om 09:00
    Een kans in de basis als supertapent. Gelokt met mooie praatjes en meer geld naar Amsterdam. Vervolgens een jaar later of wat afgedankt worden en verkocht. Die situatie kennen we al.
    Vind ik leuk
    zondag 12 november 2017 om 14:26
    In eindhoven had ie nog steeds op zijn debuut moeten wachten....
    Vind ik leuk
    NederBelg +1520
    maandag 13 november 2017 om 11:46
    Je bent slim genoeg om te weten dat je nu onzin praat.
    Vind ik leuk
    zwollie +8503
    vrijdag 10 november 2017 om 07:31
    Als hij echt beter is dan de ligt, dan had hij allang in psv1 gespeeld.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2604
    vrijdag 10 november 2017 om 07:34
    Eerst maar eens presteren in Jong PSV Obispo. Als je zo snel voor de leeuwen wordt gegooid, zoals in Amsterdam sta je jaarlijks met lege handen dat wil je toch ook niet?

    Als je eraan toe bent krijg je heus je kans wel, vraag maar aan Bergwijn, Hendrix, Locadia, Zoet of Brenet.
    Vind ik leuk
    Blueman +954
    vrijdag 10 november 2017 om 07:38
    Een betere versie van De Ligt? Waarom speelt hij dan niet in het eerste van PSV? Zo geweldig is hun verdediging niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 november 2017 om 07:39]
    Vind ik leuk
    myrthewit +1661
    vrijdag 10 november 2017 om 07:48
    Daar gaat de volgende. Hetzelfde verhaal als bij veel jonge spelers bij Ajax. Ze gebruiken contractverlenging om een basisplaats af te dwingen.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2136
    vrijdag 10 november 2017 om 07:50
    Brands wil dat armando niet zolang meer wacht ?? Dat bepaald die jongen toch zelf brands wil hem een beetje dwingen om zo geen centen mis te lopen maar denkt totaal niet aan armando of wat het beste is voor hem
    Vind ik leuk
    Nosje +1515
    vrijdag 10 november 2017 om 08:19
    Het beste voor hem is geduld hebben en gewoon presteren en zorgen dat hij in PSV 1 slaagd. Buitenland kan nog altijd. Mislukkingen hebben we al voorbeelden genoeg van.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    vrijdag 10 november 2017 om 08:16
    Nou Cocu, stel dit grote talent eens op! Hij is vast nu al beter dan Schwaab en Isimat!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:31
    Aadje de Mos zegt dat hij beter is dan de Ligt. Dan vraag ik me af waarom hij niet wekelijks basis speelt bij PSV. het antwoord is wel duidelijk, PSV heeft zelden vertrouwen in spelers van de eigen opleiding. Ze zijn bang dat ze door de mand vallen. Die angst zit diep in de genen van de club. Het mag nu wel duidelijk zijn hoe ze bij PSV met de talenten om gaan. Oké Hendrix en Locadia zijn basisspelers maar die hebben er heul lang over gedaan. Bergwijn precies hetzelfde. Wat goed is komt snel, dat zie je aan de Ligt bij Ajax en gezien z'n leeftijd mag hij zo nu en dan wel een foutje maken.
    Vind ik leuk
    Senn +7129
    vrijdag 10 november 2017 om 09:58
    PSV speelt met 5 spelers uit de eigen jeugd. Is dit nog niet genoeg?
    Volgens mij haalt ajax dat niet eens.
    Vind ik leuk
    De Hout +1775
    vrijdag 10 november 2017 om 08:54
    Jongens hebben dollartekens in de ogen en gaan dan kapot in het buitenland. Tip: snel tekenen bij de koploper van Nederland en de rest komt vanzelf en sneller dan je vaak denkt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 09:05
    Haal hem maar eens bij het 1e; eens kijken of ie de rest vd verdedigers op scherp kan zetten.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21453
    vrijdag 10 november 2017 om 09:12
    Psv moet zich niet laten gijzelen door die geld beluste turk. Als de speler in kwestie nog niet klaar is voor het grote werk dan is het maar zo. Afdwingen is zinloos. Dan maar naar de Engelse Premier League.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1852
    vrijdag 10 november 2017 om 09:57
    Hij zit iedere wedstrijd bij de selectie, traint vaak mee en is aanvoerder van Jong PSV. Dat vind ik voor een 18-jarige verdediger toch al heel wat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 10:09
    Zou balen zijn als hij vertrekt, prima speler en we zitten dun de in de centrale verdedigers. Denk dat hij naast Schwaab best zou kunnen renderen
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    vrijdag 10 november 2017 om 10:50
    Ook al is hij een betere versie van Te Licht, wil nog niet zeggen dat het een topper is of wordt.
    Vind ik leuk
    pos +8855
    vrijdag 10 november 2017 om 12:05
    Blinkt die jongen eigenlijk uit bij jong PSV ? Heb de indruk dat als Aad de Mos iets geroepen heeft en dat die jongen plotseling heel erg goed moet zijn. Het is Aad de Mos he !
    Vind ik leuk
    Axim +839
    vrijdag 10 november 2017 om 13:08
    Waarom zo lang wachten als de defensie al zo zwak is en hij zo'n talent ? Zo jaag je de jeugd de deur uit met dat getreuzel , tempo jongens, zet ze in de toekomst, heb vertrouwen !!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 10 november 2017 om 14:41
    alle ajax vrienden hier willen maar dat er nog meer snotneuzen door cocu opgesteld gaan worden.... zouden ze die 8 punten in willen halen of zo?

    @never change a winning team keizertje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws