Eriksen: Bergkamp deed het even voor en legde de bal steeds perfect neer

Eriksen: "Bergkamp deed het even voor en legde de bal steeds perfect neer"

dinsdag 14 november 2017 om 15:32

Christian Eriksen leerde tijdens zijn periode als speler van Ajax veel van Dennis Bergkamp. De Deense spelmaker van Tottenham Hotspur vertelt dat in gesprek met Sky Sports. 

Eriksen is met name lyrisch over het positiegevoel en de passing van Bergkamp. "Ik heb veel van hem geleerd door naar hem te kijken en met hem te werken. Dat heeft me geholpen toen ik bij het eerste van Ajax kwam", blikt hij terug

"Ik kan me nog herinneren dat ik in mijn eerste jaar bij Ajax een passoefening moest doen met de spits, dan werkten we aan zijn loopacties en mijn passes. Bergkamp deed het even voor en legde de bal steeds perfect neer."

"Ik denk dat mijn tijd bij Ajax me wel heeft gevormd tot wie ik nu ben. In Amsterdam heb ik mijn inzicht en mijn anticipatie echt ontwikkeld." Eriksen (25) speelde tussen 2010 en 2013 voor Ajax. Inmiddels is de international bezig aan zijn vijfde seizoen in dienst van Spurs. 

Poll

Is Eriksen klaar voor de absolute wereldtop?

(620 stemmen)

Plaats een reactie

dhrwobo +8837
dinsdag 14 november 2017 om 15:41
Poeh, is hij al weer 4,5 jaar weg bij Ajax? Wat gaat de tijd snel. Aan de ene kant hoop ik dat hij nog lang bij de Spurs blijft, maar het zou voor Barcelona de ideale aanwinst zijn! Ik kan echt genieten van Eriksen!

Alleen zal Spurs voor Eriksen minimaal 120 miljoen willen gok ik
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 16:08
Ik vraag me af hij bij Barca uit de verf komt. In Engeland is hij vooral op zijn best in wedstrijden waarin hij veel ruimte voor zich heeft. Zijn loopacties op het middenveld en dieptepasses waarbij hij Kane of Alli wegstuurt, dat maken hem top.
Vind ik leuk
mcmodd +11449
dinsdag 14 november 2017 om 16:28
Het is juist de kracht van Eriksen om zichzelf de nodige ruimte te verschaffen. Hij weet meestal op tijd, net even vóór zijn tegenstander, zijn actie in te zetten of zijn reactie te plaatsen. Een ideale voetballer voor een Europese topclub, elke Europese topclub eigenlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:33
Bij clubs als Ajax en Tottenham is er juist weinig ruimte, omdat die juist willen voetballen. Ik denk dat hij ideaal past bij Barcelona, vooral met dat inzicht in t spelletje van hem!
Vind ik leuk
Jens1999 +1597
dinsdag 14 november 2017 om 15:45
Geweldige speler..... toch leuk dat spelers als Eriksen... Vertonghen....Sanchez....Alderweireld bij Ajax hebben gespeeld... en nu in de top van de PL spelen....

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:48
tottenham is een beetje ajax 2.0 ;P

toch een soort van succes voor ons
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:53
Je kan maar ergens tevreden mee zijn;)
Vind ik leuk
Bongo +629
dinsdag 14 november 2017 om 16:16
Paar jaar geleden werd de 2e plaats gevierd als een kampioenschap :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:05
Klopt ook wel die 2.0, want hun bijnaam in Engeland is "The Jew". :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:38
Nah, in hoge mate vooral Spurs.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:03
Ja dat is logisch, vanwege de clubnaam.
Maar "The Jew" is ook meer hun bijnaam vanuit hun rivalen.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:08
"The Jew" slaat nergens op en hoor je nooit in Engeland in relatie tot Spurs, dan veel eerder spuds of yids, maar dat laatste gebruiken ze zelf ook als geuzennaam (denk aan de Yid army-chant etc.)
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 06:50
The Yids = de joden
The Jew = de joden
Dus wat is het verschil??????
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 09:09
Je komt meerdere malen heel specifiek met "The Jew" alsof dat gangbaar is, maar zoals gezegd hoor je dat nooit, ook zelden "Jews" als men refereert aan Spurs. Yids wel.

Overigens betekent The Jew " de Jood" en niet "de joden", maar het is verder eigenlijk al niet meer relevant.




[Reactie gewijzigd op donderdag 16 november 2017 om 09:19]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:11
Het jammere is alleen dat het allemaal geen Nederlanders zijn. Verder natuurlijk leuk dat je spelers elders ook succes hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:57
Zo heb ik wel eens een voetbal demonstratie van Vanenburg en Kieft meegemaakt. Hun waren toen 18 a 20 jaar.
Toen dacht ik, ik stop ermee. Ik ben er klaar mee. Doei. Vooral Vanenburg. Niet normaal.
Vind ik leuk
Jens1999 +1597
dinsdag 14 november 2017 om 16:02
En toen dacht je zeker... ik ga maar huisvader worden... :p
Vind ik leuk
mcmodd +11449
dinsdag 14 november 2017 om 16:31
Als je dat een beetje onder de knie hebt ( en net een beetje erboven) is dat ook heel eerzaam.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:31
Ik was toen 14 of zoiets. Nou had ik al niet het idee, dat ik Cruyff was, maar toen wist ik t zeker.
Vind ik leuk
Jens1999 +1597
dinsdag 14 november 2017 om 16:40
Maar je kan wel weer de fiets van je zoon goed repareren..xD
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:12]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:16
Ja, dat kan Vanenburg vast niet. Hoop ik maar voor mijn gevoel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:15
Bergkamp was een held op het veld, nu een held op sokken die Ajax veel problemen oplevert...
Vind ik leuk
Jozef +20842
dinsdag 14 november 2017 om 20:47
Ja, kom op, laten we niet al te positief doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eriksen: "Bergkamp deed het even voor en legde de bal steeds perfect neer"