Luister Daley, jij moet daar weg. Klaar. We gaan niet op de bank zitten

"Luister Daley, jij moet daar weg. Klaar. We gaan niet op de bank zitten"

dinsdag 14 november 2017 om 17:19

Daley Blind kan maar moeilijk leven met een plek op de bank bij Manchester United en staat daardoor open voor een avontuur bij een andere club, het liefst in Engeland. Dat blijkt uit enkele passages in het boek Deal, met Blind's zaakwaarnemer Rob Jansen in de hoofdrol. 

In december 2016 was Jansen bij zijn cliënt op bezoek om te praten over diens sportieve situatue. Blind zat onder de nieuwe manager José Mourinho regelmatig op de bank. "Gisteren liep Bailly warm, om in te vallen als centrale verdediger. Hij wordt dus nog eerder gebruikt dan ik, terwijl die jongen anderhalve maand geblesseerd is geweest. Dus ik kan me alleen nog richten op linksback. Maar daar speelt Darmian. En dan heb je ook nog Luke Shaw. Smalling keert straks terug. Nee, Rob... ik weet het niet hoor… dit schiet niet op zo", wordt Blind geciteerd.

Jansen spreekt klare taal. "Luister Daley, jij moet daar weg. Klaar. We gaan niet op de bank zitten. En al helemaal niet op de tribune. Kom op... Maar United laat nooit spelers zo maar gaan. Kansloos. De enige mogelijkheid die ik dus heb, is als ik met Mourinho zelf overleg. Woodward heeft geen zin, dat heb ik vanmiddag al gemerkt. Hij wist niet eens welke speler ik vertegenwoordigde. Dan kan ik net zo goed tegen een paspop praten. Nee, ik moet met José zelf lunchen. Ja, ik ga Mourinho wel bellen."

Arsenal
De spelersmakelaar weet zelfs een perfecte club voor de oud-Ajacied. "Het mooiste zou natuurlijk zijn als-ie je naar Arsenal laat gaan. Daar pas jij als voetballer veel beter. Maar Mourinho haat Wenger. Dat is weer een probleem. De clubs zouden er nog wel uitkomen. Dat is destijds met de transfer van Robin van Persie ook gelukt. Je prijs zal wel iets omhoog gaan, maar als Arsenal je echt wil hebben, leggen ze elk bedrag neer."

Het contract van de 27-jarige Blind loopt aan het einde van het huidige seizoen af. Ook deze jaargang zit de Oranje-verdediger vaak op de bank. In de Premier League stond Blind slecht drie keer in de basis. 

Poll

Blind naar Arsenal: zie jij het gebeuren?

(731 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 17:33
united is een grotere club dan arsenal en bij man u speelt hij gewoon goed. zou niet weten waarom hij bij arsenal niet mee zou komen.
Vind ik leuk
cheeks +1648
dinsdag 14 november 2017 om 17:38
Speelt goed??? Valt niet mee als je het overgrote deel op de bank of tribune zit....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:13
bij de grootste club uit engeland. en hij stond aan het begin van het seizoen gewoon constant basis.

dus zet even die subjectieve bril af
Vind ik leuk
cheeks +1648
dinsdag 14 november 2017 om 19:13
In het begin en constant... Als je constant basis staat dan sta je er nu ook nog in. Maar in het begin mocht hij even opdraven ivm blessures. Nu men fit is mag hij vnl zitvlees kweken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:36
Als je in het begin constant in de basis stond stond je gewoon in het begin constant in de basis. Je kunt constant best gebruiken als je er een periode aan verbindt.
'in het begin brandde mijn eten constant aan' zegt niks over iemands huidige kookkunsten
Vind ik leuk
cheeks +1648
dinsdag 14 november 2017 om 19:51
Ok, hij stond 3 wedstrijden constant in de basis..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:55
Oh.. ja dat is wel heel erg begin :p
Dan is constant in het begin wel vrij overdreven.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:26
soms moet een bus ook een band vervangen
Vind ik leuk
Adje80 +2650
dinsdag 14 november 2017 om 18:07
Arsenal is ook te hoog gegrepen voor hem..ik begreep er al helemaal niks van dat hij zoveel gespeeld heeft bij united. Leuke speler voor een subtopper in een top competitie maar niet meer....arsenal is misschien ook een subtopper nu maar die schat ik nog te hoog in
Vind ik leuk
Rodajc +1871
dinsdag 14 november 2017 om 17:33
Tóch nog een flink artikel uit het boek weten te persen
Vind ik leuk
Sjaakhaak +1786
dinsdag 14 november 2017 om 17:34
Blind heeft het eigenlijk op elke positie net niet.. dus wat dat betreft zou de net niet club Arsenal wel prima bij Blind passen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:39
Blind is een klein zesje. En dat zal hij altijd blijven, overal.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 18:02
klopt.. hij heeft vooral veel geluk gehad met Ome Louis aan boord..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:10
Beter een 6 dan steeds door de ondergrond te zakken en dramatisch zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:41
Blind is gewoon de ideale 12e man
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:41
Staar je eigen nou niet blind op arsenal midemoot PL dat is zijn niveau
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:20
Gezien het feit dat het uit het boek komt is het nieuws misschien al achterhaald. Blind speelt wel de Champions League wedststrijden en is daarin belangrijk. Er wordt kennelijk meer gewisseld bij Manchester United.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:29
Zou de ideale '6' voor Ajax zijn. Blind, Frenkie en v/d Beek op het middenveld, Ziyech op linksbuiten.
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 14 november 2017 om 18:46
Goeie zaakwaarnemer zeg. In december 2016:
"Luister Daley, jij moet daar weg. Klaar. We gaan niet op de bank zitten. En al helemaal niet op de tribune".

Hij zit er nu nog steeds bij Man United :).
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:54
Of gewoon gratis de deur uit lopen.
Vind ik leuk
Dezeun +444
dinsdag 14 november 2017 om 19:22
Nee heeft gewoon weg het niveau niet
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 14 november 2017 om 19:23
Die makelaar ruikt geld.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:28
komt in arsenal ook op de bank
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 19:35
Slechts*drie keer in de basis.

Vind ik leuk
wijze man +1287
woensdag 15 november 2017 om 07:00
Eerder WBA of West Ham United
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Luister Daley, jij moet daar weg. Klaar. We gaan niet op de bank zitten"