Schandaal rond Hasselbaink: Mijn wereld stortte in één klap in

Schandaal rond Hasselbaink: "Mijn wereld stortte in één klap in"

zondag 19 november 2017 om 12:40

Als manager van Queens Park Rangers raakte Jerrel Hasselbaink vorig jaar betrokken bij een schandaal. Journalisten van The Daily Telegraph lokten hem in de val en legden op camera vast hoe Hasselbaink erkende dat hij bereid was om transferregels te schenden. Het schandaal, dat bondscoach Sam Allardyce de kop kostte, raakte Hasselbaink diep. 

"Mijn wereld stortte in één klap in", blikt de oud-spits terug met NRC Handelsblad. "Ik stond ineens te boek als een crimineel. Het was een heel moeilijke tijd. Tot op de dag van vandaag weet ik niet van de hoed en de rand."

"Ik wacht nog steeds op de volledige opname – de versie op de website was bewerkt – en de transcriptie van de gesprekken. Ondanks herhaaldelijk verzoek weigert The Telegraph die te geven. Op mails reageren ze niet", vervolgt hij.

Queens Park Rangers bleef achter Hasselbaink staan. Anderhalve maand na de publicatie van The Telegraph werd de voormalig Oranje-international alsnog ontslagen, officieel vanwege slechte resultaten. "Je weet nooit of die zaak meespeelde", aldus Hasselbaink. 

Plaats een reactie

zondag 19 november 2017 om 12:48
"slachtoffer" spelen is niet voor mensen uit de voetbalwereld weggelegd.
Vind ik leuk
Woudo +7796
zondag 19 november 2017 om 12:52
Is nu manager bij Northampton toch?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 14:09
Klopt
Vind ik leuk
Dezeun +634
zondag 19 november 2017 om 13:02
Denk niet dat we medelijden met hem moeten hebben
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 13:04
Als je vindt dat je onrecht is aangedaan, moet je niet wachten tot men op mails reageert. Dan moet je juridisch actie ondernemen.
Vind ik leuk
Farmer +6120
zondag 19 november 2017 om 14:50
Eens. Als de 'gepubliceerde video's' bewerkt zijn, heeft hij een goede zaak iig.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 13:08
Crimi Hasselbaink
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 13:38
geld stinkt niet
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 13:50
Was veelbelovend bezig voor dit moment. Je weet natuurlijk nooit in hoeverre zo'n schandaal invloed heeft op een carrière, want in Engeland zijn voetballers en trainers met ergere zaken weggekomen, maar toch opmerkelijk dat zijn stijgende lijn daarna niet meer is doorgezet.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 15:09
En die corrupte Sam Allardyce wordt vervolgens overal weer genoemd...:)
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:47
Precies, om maar eens een voorbeeld te noemen :')
Vind ik leuk
Rodajc +2164
zondag 19 november 2017 om 15:29
Hoe wou hij ze dan schenden? Mag toch best in dit artikel staan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schandaal rond Hasselbaink: "Mijn wereld stortte in één klap in"