Bizarre comeback Groningen na 'eigen doelpunt van het jaar' Vitesse

Bizarre comeback Groningen na 'eigen doelpunt van het jaar' Vitesse

zondag 19 november 2017 om 16:26

FC Groningen heeft zondag voor het eerst in zes Eredivisie-wedstrijden een overwinning geboekt. In een bizarre wedstrijd tegen Vitesse won de thuisclub met 4-2.

Na 45 minuten stond er een 0-1 voorsprong op het scorebord voor Vitesse, dat weinig te duchten had van het onmachtige Groningen. Typerend voor het spel van de thuisclub was de eigen goal van Kevin Larsen in de 32ste minuut. Hij schoot een voorzet via de lat achter doelman Sergio Padt.

De eerste minuten van de tweede helft speelden zich in hetzelfde tempo af, waardoor Vitesse naar een klinische zege leek te cruisen. Een bizar moment in de 59ste minuut dwarsboomde de Arnhemse plannen echter. Fankaty Dabo schoot de bal op bizarre wijze in eigen doel.

Vitesse herstelde even later de voorsprong met een rake penalty van Tim Matavz, maar Groningen vond zijn derde adem en maakte handig gebruik van de Arnhemse wanorde. Achtereenvolgens Oussama Idrissi, Mimoun Mahi en Tom van Weert bezorgden Groningen een bizarre overwinning: 4-2. Vijf minuten voor tijd kreeg de zeventienjarige Groninger Ludovit Reis nog rood.

Plaats een reactie

zondag 19 november 2017 om 16:29
Djambo, moet je niet ff reageren?
Vind ik leuk
PredatorA +5636
zondag 19 november 2017 om 16:31
Djambo komt altijd achteraf praten die schurftkop..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
zondag 19 november 2017 om 16:29
Deze had ik niet zien aankomen....
Vind ik leuk
Eendracht +8575
zondag 19 november 2017 om 16:31
De keeper ook niet
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 19 november 2017 om 16:31
Hahaha paar weken terug lachen om Groeneveld...Dit is de blunder van het jaar hahahaha
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:33
Groeneveld? Wie is dat? Iemand uit de juup zeker?
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 19 november 2017 om 16:34
Hahahahahaha
Vind ik leuk
VA1 +262
zondag 19 november 2017 om 16:31
En weer Dabo bedankt!
Vind ik leuk
Vaag +2136
zondag 19 november 2017 om 16:32
En de keeper ook, die mag hem wel gewoon even over de lat tikken.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:35
Dat weet hij niet zo dom want dat mag wel alleen niet klemmen hahaha
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:33
Beter gezegd fraser bedankt tuurlijk wat dabo doet slaat nergens op echter iedere idioot ziet dat het na rust niet loopt maar ingrijpen ho maar.
A.U.B. FRASER ROT OP slechste trainer die vitesse in jaren heeft gehad.
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 16:35
Nou dat is de onbenul Bosz, maar de clown Maas en de mongool Fräser zijn inderdaad ook Fräserlijk.
Vind ik leuk
VA1 +262
zondag 19 november 2017 om 16:37
Juist ja.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:39
Haha en dat zegt een Vitesse supporter? Fraser heeft met Vitesse voor het eerst een prijs gepakt die beter is dan de Jupiler league...
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 16:47
Dat was een prijs ondanks Fräser. Maar je mag hem hebben hoor. Leuk voor de fan shop of plantsoenen dienst.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:47
Als je elke week in ‘t stadion zit is het duidelijk dat het niet om aan te zien is.
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 16:41
Fraser mag oprotten van mij, krijgt de boel niet meer aan het voetballen en wisselt niet of te laat !
Vind ik leuk
Tyson +289
zondag 19 november 2017 om 16:32
En zo win je het publiek terug!!! Volgende week Feyenoord.... zin in!
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:32
Gewéldige goal! Die keeper kon hem niet houwen
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 16:33
Gefeliciteerd supporters van Grun. Jullie zijn in ieder geval weg bij dat criminele zooitje uit plus kut. Daar ben ik blij om. Dabo, Miazga, Kashia, Fräser wat is er mis met jullie?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:36
Waarom doet die keeper niks?
Die kan m zo tegen houden.
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
zondag 19 november 2017 om 16:37
De ene (eigen) goal is nog mooier dan de andere.
Ook het neutraal publiek is echt een winnaar bij zo een pot.
Vind ik leuk
VA1 +262
zondag 19 november 2017 om 16:39
Nu is zwarte piet verboden en dan komt zwarte clown tevoorschijn...
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:42
Vitesse zal eerst constanter moeten worden om tegen de top 3 aan te kunnen blijven.
Vind ik leuk
Dordmund +1540
zondag 19 november 2017 om 16:46
Mooi voor Groningen en nu doorgaan gefeliciteerd.
Vind ik leuk
Farmer +6113
zondag 19 november 2017 om 16:50
Broodnodige puntjes! Als je in de hoek zit ,waar de klappen vallen, wordt alles ook onder een negatieve loep gelegd.
Dit is wél de ploeg die bij Ajax won, en tegen Lazio Roma, de sterren vd hemel speelde. Dáár dan thuis met 4-2 van winnen is toch best een aanknopingspuntje dan?

Nu hopen dat de ploeg dit zo oppakt naar Feyenoord volgende week...

Groningen heeft al wel weer genoeg verliespuntjes gedraaid dit seizoen, straks loopt Ajax nog uit :P
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 17:42
Ik denk eerder dat wij met de week slechter spelen en dan blijf je verliezen. Maar gefeliciteerd met de drie punten.
Vind ik leuk
Koeien +1593
zondag 19 november 2017 om 19:05
nouja, Ik vond het nog steeds een zaadpot van de FC, maargoed, soms verlies je met pech, soms win je met mazzel.

Lichtpuntjes vond ik niet alleen de goals, maar juist wat eraan vooraf ging. Doan lijkt beter in de ploeg te komen, mits aanvallend kan zelfs Bacuna nuttige zaken verrichten, er moet een verdedigende middenvelder komen die Van Nieff rugdekking geeft (of hij moet zelf op het middenveld), KASPER Larsen (serieus VP...Kevin Larsen???) moet het zich even niet teveel aantrekken en tussen neus en lippen door Faber de deur wijzen en het komt vanzelf wel goed met de FC.
Vind ik leuk
Farmer +6113
zondag 19 november 2017 om 21:21
Júist: er líjkt wat beweging en progressie in te zitten. Doan kruipt meer uit zn schulp(of wordt meer vrijheid gegeven?), Bacuna 'aan de prozac' doet ook wonderen :P(t is anders bijna een dolle hond, bijtijden :P).

Van Nieff...ja, leuk voetballertjé, maar hij moet óf ene tandje bijschakelen, óf hij komt écht nét tekort voor de middenmoot/subtop.
Larssen, ja idd, 17 jaar,.. naja. 'shit happens'.
Als déze lijn maar een stukje doorgetrokken kan worden, en níet wéér zoals vorig seizoen dat ze dít, eind maart pas weer es doen...

Twee bár-slechte seizoensstarten onder 1-dezelfde coach is toch ook niet iets om over naar huis te schrijven. En t is nu niet zo dat Faber zúlks onmogelijk slecht materiaal tot zijn beschikking heeft. Zó veel zwakker(Op Linssen na dan) is Groningen er nu ook niet op geworden, en vorig seizoen leek het ook al niks.

Faber is naar mijn mening al láng 'passé', maar hij zit nog met een contract hé... ;(
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:50
He he. Gefeliciteerd Gruningers.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:52
Klasse! Ziet uit zijn ooghoek dat de keeper ietsjes voor zn doel staat en gaat er gewoon voor. Deze jongen moet een stapje hogerop, die zou zo in de middenmoot van de Bundesliga of Primera Division eigen doelpunten kunnen maken.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:53
Psv had met 10 man moeten staan

Slecht van Kuipers
Hendriks had er gewoon af gemoeten in de eerste helft
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:55
Groningen kreeg weer een strafschop tegen die er geen was, een goede scheids had Vitesse al in de vierde minuut rood gegeven vervolgens krijgt Reis rood voor een overtreding die geel is.

De eigen goal van Vitesse was er eentje om in te lijsten, Groningen is een werkploeg en ook vandaag moesten het daar van hebben maar denk toch verdient gewonnen juist omdat Vitesse het naliet.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 17:08
Maar Reis kreeg rood omdat ie al geel had he!
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 17:47
Dan nog.
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 17:43
Dat die gast van groningen eerst een tik uitdeelt en dan als hij er één terug krijgt neervalt als een stervende zwaan om iemand rood aan te naaien, is voor mij eerder geel voor een schwalbe.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 17:47
Oogkleppen afdoen is een optie, je pakt hem beet hij duwt je weg en jij geeft hem vervolgens een elleboog als kaakslag is gewoon diep rood.
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 17:50
Als jij van zo'n douwtje neervalt, dan is er iets goed mis. Er lagen er wel meer op de grond te rollen bij groningen. Net als die filmster die aan het eind zonder dat Matavz hem raakte neerstortte, gewoon triest matennaaien. En die mongool van een ter Napel bij Fox elke keer maar schreeuwen om rood, die ziet nog geen meter voor zich uit !
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 17:53
Duw? Elleboog is geen duw en Vitesse was vaak aan schoppen omdat ze niet meer konden bijbenen, nu klaag over ter Napel terwijl jij precies het tegenover gestelde doet. Je wil het niet zien omdat je wellicht niets gezien hebt en vermoedelijk net met je lul in de handen stond om te pissen.
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 17:56
De zoveelste internethoolie.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:57
Dat was weer genieten vandaag. Ook goed voor de lachspieren weer. Bedankt Vitesse!!
Vind ik leuk
TRAK123 +101
zondag 19 november 2017 om 17:10
lekker mahi. weg de leugenaar veldwijk. mahi kan tenminste voetballen. lars kan alleen monica neuken
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 17:19
Monica neuken klinkt in mijn optiek beter dan een goal maken tegen de mooiste club ter wereld. Veldwijk wins, flawless victory, FATALITY 230000.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 17:55
Leugenaar Veldwijk, waar baseer jij dat op toch niet op je eigen kinderlijk verstand?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:50
Ik heb ook nog nergens een officiële verklaring gezien waarin staat dat wat er over Mahi beweert wordt ook echt waar is. Mahi heeft het vorige week zelf in ieder geval ontkent.
Nog twee van deze wedstrijden en de transfersom is weer op niveau.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 00:40
Mahi zegt wel meer, waarom zou hij zijn excuus meerdere malen hebben aangeboden aan zowel Bestuur, Trainer en Veldwijk?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 07:04
Waarom? Dat is de vraag.
En daar kan iedereen alleen maar over speculeren.

Heb jij bewijzen dat alles wat er over geschreven is waar is?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 17:12
Het begint pijnlijk te worden. Los van de kolderieke terugspeelbal van Dabo op Houwen was het weer drijfzand- of moerasvoetbal. Er zit geen lijn in. Een voorzet van de linkerflank is minstens vier jaar geleden van een linksbuiten (Büttners voorzetten uitgezonderd). Maar ook van rechts is het erg pover (Rashica). Iedereen draaft en doet z'n best, maar het blijft vooralsnog los zand.
Vitesse speelt de laatste jaren per seizoen een aantal goede wedstrijden. Ik hoop dat er nog een paar komen dit jaar.
Het was weer tenenkrommend.
Vind ik leuk
Cantona +825
zondag 19 november 2017 om 17:16
Rashica had vandaag Van Nieff tegenover zich, daar had hij van moeten profiteren.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:01
Verdedigend is Vitesse het hele seizoen al slecht aanvallend valt het nog wel mee maar dan moet je geen Castaignos in je ploeg hebben. Vitesse had het gewoon moeten afmaken maar vervalt in ja wat eigenlijk.
Vind ik leuk
VA1 +262
zondag 19 november 2017 om 18:24
Nou het zag er allemaal prima uit bij de 1-0 voorsprong. De 2-0 hing al een tijdje in de lucht en toen dat Dabo moment. Wekelijks doet die jongen de meest domme dingen. Ook als ie redelijk speelt doet ie domme dingen. Helaas hebben we niemand op de bank die zijn plek kan overnemen maar Bruns is wel 4x te vervangen.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:53
Dit was gewoon oprecht expres over de keeper heen geschoten ik proef mahtsfixing.
Vind ik leuk
Jur74 +2104
zondag 19 november 2017 om 17:29
Heerlijk dit!!
Vind ik leuk
VA1 +262
zondag 19 november 2017 om 17:40
Lang niet zo lekker als de bekerwinst. K*tblaag haha
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 17:45
Heb je die zieligerd ook weer.
Vind ik leuk
Jur74 +2104
zondag 19 november 2017 om 18:30
Waarom zielig, voor mijn team is dit een schitterende uitslag. Net zoals het verlies van Zwolle en het puntenverlies van Feyenoord.
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 19 november 2017 om 18:58
Jij reageert altijd bijdehand op Vitesse topics sinds de verloren bekerfinale, kinderachtig dus.
Vind ik leuk
Jur74 +2104
zondag 19 november 2017 om 19:21
Ik ben blij met het puntenverlies, omdat het gunstig is voor mijn club. Dat jij iedere keer die beker finale erbij haalt is erg kinderachtig. Ik heb dat al een keer op een normale manier aan je uitgelegd, maar daar reageer je dan niet op. Wie is er dan kinderachtig?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:42
Waarom zou jaloers zijn. Julie heben immers paar keer knvb beker gepakt volgens mij 5keer en 2keer landskampioenschap gehaald en Europees finale en half finala haha en dan jaloers laat ze lulle daar in Arnhem ;-)
Vind ik leuk
Jur74 +2104
zondag 19 november 2017 om 19:46
Dat willen ze niet snappen, was een terechte overwinning en dat heb ik vaak genoeg gezegd. Maar goed, laat ze lekker. Alleen niet goed voor het Nederlandse voetbal, het waren 6 mooie wedstrijden :)
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 19:46]
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:47
Klopt presies hier hoef ik niks aan toe te voegen ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 19:49]
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:20
Eindelijk!!!!! (Kan/mag ik toch wel zeggen) weer eens een overwinning van de FC (terecht of onterecht boeit me nu ff helemaal niet) 3 punten in de pocket.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:18
Mooie traptechniek
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bizarre comeback Groningen na 'eigen doelpunt van het jaar' Vitesse