Waarschuwing voor 'pro-Catalaans' Barcelona: Dan kan Camp Nou gesloten worden

Waarschuwing voor 'pro-Catalaans' Barcelona: "Dan kan Camp Nou gesloten worden"

woensdag 22 november 2017 om 23:01

FC Barcelona moet binnenkort wellicht de deuren van het eigen Camp Nou sluiten. De supporters van de Primera Division-koploper laten nogal eens pro-Catalaanse geluiden horen en dat is tegen het zere been van de Spaanse voetbalbond.

De club schaarde zich onlangs achter het referendum dat opriep tot onafhankelijkheid van Catalonië. Het moest de thuiswedstrijd tegen Las Palmas, die op dezelfde dag als het referendum plaatsvond, noodgedwongen zonder publiek spelen. Sindsdien laten de supporters zich regelmatig gelden met spandoeken en leuzen waarin gepleit wordt voor een onafhankelijk Catalonië.

Bondsvoorzitter Javier Tebas waarschuwt de grootmacht naar aanleiding van het gedrag van de supporters. "Ik ken heel wat mensen die het absoluut niet waarderen wat er allemaal gebeurt", wordt Tebas geciteerd door The Sun. "De roep om onafhankelijkheid is grotendeels weggeëbd, maar heeft Barcelona wel beïnvloed. Als de fans liedjes zingen die kritiek leveren op Spanje, dan kunnen er aanklachten volgen en kan Camp Nou gesloten worden."

Plaats een reactie

Smash +565
woensdag 22 november 2017 om 23:04
Dat zou schandalig zijn. Vrijheid van meningsuiting noem je dit! Barcelona zelf moet zich inhouden. Sport en Politiek zijn als water en vuur.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:25
Ze kunnen schreeuwen wat ze willen.
Op een illusie blijven hopen is alleen maar tijd verspillen.
Vind ik leuk
Dezeun +634
donderdag 23 november 2017 om 00:29
Ook catalanen moeten zich aan de wet houden
Vind ik leuk
Gerro +3658
donderdag 23 november 2017 om 00:48
En Spanje aan de de regels van de EU maar die weten ze doorgaan goed aan hun laars te lappen.
Vind ik leuk
Adje80 +2964
donderdag 23 november 2017 om 06:36
Spanje krijgt het financieel heel zwaar wanneer catalonie op eigen benen verder gaat vandaar dat de Spaanse bond zo reageert
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:07
wat is dat nou, pro catalonie geluiden in catalonie.

MIND=BLOWN
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:07
Zou erg jammer zijn
Vind ik leuk
power +716
woensdag 22 november 2017 om 23:08
is er democratie of dictator,
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 06:19
Als ik leuzen maak tegenover het Nederlandse koningshuis ben ik dan schuldig aan koningsschennis?
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 06:19]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:32
Inderdaad.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Majesteitsschennis
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:30
Je zou het twee kanten bekijken. Het is strafbaar om een artikel te overtreden, zoals bij elke overtreding van een wet.

Door de onafhelijkstrijd van Cataluña, hebben grote Spaanse bedrijfhebben zich teruggetrokken uit deze regio.

Er ontstaat grenzen in eigen families. De ene familieleden zijn pro-Catalaans en andere zijn voor Spaanse eenheid.

Door zulke onafhankelijkheidstrijders die een eigen land willen hebben, hebben we oorlogen op deze wereld. Kijk maar in Shaktar en de kalifaat.
Vind ik leuk
power +716
donderdag 23 november 2017 om 11:23
ahah
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:12
De deuren van Camp Nou sluiten is net zo onmogelijk als dat ik fan wordt van die club uit Eindhoven of van die club uit Amsterdam, sorry ben effe de namen kwijt.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:33
Leuke naam heb je trouwens. :~)
Heb je je niet vergist in een seizoen?
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 23 november 2017 om 00:40
Dat is een droom naam.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 02:34
Zijn naam zegt niks over de prestaties van Feyenoord in dit seizoen. Feyenoord bestaat, dus zijn naam klopt wel :p
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:16
En maar blijven dreigen om een onafhankelijk Catalonië de grond in te drukken.
Lekker blijven doen de roep wordt er niet minder van.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:05
Lekker blijven roepen de afhankelijkheid wordt er niet minder van.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 02:03
De vraag is: wie is er afhankelijk? Spanje van Catalonie of andersom?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:24
Ik blijf me verbazen over hoe agressief Spanje zich tegen Catalonië opstelt, alsof ze denken dat de Catalanen onder druk juist hun onafhankelijkheidsstreven zouden opgeven. Had ook niet verwacht dat het anno 2017 zo zou kunnen lopen in West-Europa.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:06
Want in Nederland zou de onafhankelijkheid van bijv. Noord- en/of Zuid-Holland wel zonder slag of stoot door Den Haag gaan...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:23
Geen appels met Naranjas vergelijken. Spanje is een zogenaamde democratie geworden na de dictatuur van Franco in 1975. Zelf na die tijd zijn er meer regio's onafhankelijk geworden. Dan wel met geweld (het uiteen vallen van Joegoslavië) dan wel zonder (de scheiding tussen Tjechie en Slowakije).

Het grotendeel van de Catalanen zit niet op bestuur uit Madrid te wachten. De enige reden waarom dit nu de kop in gedrukt wordt is omdat men ook bang is voor opstand vanuit de Basken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:26
Je vertelt niets nieuws voor mij en geen enkel argument waarom mijn casus in verhouding tot appels met peren zou staan tot de Spaanse.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 07:38
Ten eerste is Catalonië een regio met een sterke eigen identiteit en ten tweede weigert de Spaanse regering Catalonië de bevoegdheden te geven die de andere autonome regio's een paar jaar terug wel kregen. Pas daarna zijn de Catalanen in gaan zetten op onafhankelijkheid. Appels met peren inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:23
Volgens mij hebben Hollanders van oudsher ook weinig op met de rest en is Nederland of de Bataafse republiek (wat weer uit elkaar viel) en later de republiek Der 7 verenigde Nederlanden ook onder militaire dwang ontstaan.

Er is totaal geen samenhang met tussen bijv Hollanders en Friezen of Limburgers. Het land is in de geschiedenis door geweld gevormd. Zoals bijna ieder land in europa.

Kijk jij naar appels en peren, kijk ik naar de wereld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 11:25]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:38
Jaaa joh, blijf maar verder dreigen. Is precies wat er nu nodig is

(Sarcasme)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:01
Democratie in Spanje werkt net ff anders.. Supporters/Catalanen monddood maken met dit soort loze bedreigingen kan niet en het gaat ook niet werken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:09
In Nederland mag men de koning ook niet bespotten.
Vind ik leuk
13 +2518
donderdag 23 november 2017 om 04:25
Moet je eens kijken hoe vaak dat ondertussen gebeurt, van grappig tot grof. Heb Beatrix en Alex er niet over gehoord.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 07:31
Klopt. Al mag je er wel een typetje van maken in een tv programms en het dan satire noemen. Spanje laat zo nu en dan dictatoriale trekken zien.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:54
En terecht.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:40
Dat gelooft toch geen hond. Indien Barca de deuren moet sluiten is hetzelfde als een burger oorlog uitroepen. Geen barca persoon die dat accepteert
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 06:37
Dan hebben ze wel een mooi stevig standpunt en propaganda middel in handen. Dat kunnen die Catalanen nog wel 10 jaar volhouden.
Spanje gaat weer terug naar de tijd, voordat Cruyff kwam. Het gaat de Turkije-kant op daar zo.
Wie durft zich ermee te bemoeien?

Dan kunnen we wel mooi data gegevens bekijken. Heel veel data. Vraag t die professors eens. Die weten wel een oplossing. Misschien met de stelling van Pythagoras?

Maar op simpele antwoorden zit niemand te wachten. Laten we t allemaal lekker moeilijk maken. Want er zijn geen problemen. Alleen de mens maakt ze wel. Knap hoor.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 06:43]
Vind ik leuk
Jozef +22951
donderdag 23 november 2017 om 08:22
Geen problemen... Daar ga ik eigenlijk wel in mee, ja.
Wat hier gebeurt is creëren van problemen. Dan heb je ze dus wel...
Vind ik leuk
TdoubleU +1291
donderdag 23 november 2017 om 06:30
Gazastrook 2.0
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 06:34
Net als in Peru. De FIFA moet optreden.
Vind ik leuk
Bizzy +8589
donderdag 23 november 2017 om 07:48
Antisemitisme en koningsschennis zou ook verboden zijn in nederlandse voetbalstadions. De spaanse constitutionele hof heeft zich uitgesproken over een onafhankelijk Catalonie net als de EU. Niemand zit te wachten op een onafhankelijk Catalonie en terecht. Als morgen Schubbekutteveen zich onafhankelijk verklaard is Nederland ook in rep en roer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 07:50]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:17
Je reactie wijkt iets af, maar als het geld in Friesland verdient wordt en de provincie daarna steeds minder zelf mag bepalen zal ook daar onrust uitbreken.
Vind ik leuk
Jozef +22951
donderdag 23 november 2017 om 08:28
Je bedoelt zoiets als bij gasoobrengsten uit Groningen en het huidige gerommel nu?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:57
Ja mooi voorbeeld, moeten we wel even de eigen zeggenschap van Groningen afnemen.
Vind ik leuk
Bizzy +8589
donderdag 23 november 2017 om 08:37
Ieder land heeft regio's die extreem rijk zijn. Het valt allemaal onder solidariteit. Als je terug gaat in de geschiedenis is Catalonie altijd het toneel geweest oorlogen en revoluties.
Waarom de boel anno 2017 moet escaleren is mij een raadsel.
Laten we eerlijk zijn er is toch geen plaats voor Catalonie in de EU en waarschijnlijk zullen ze ook nooit in de EU komen omdat Spanje altijd haar veto zal uitspreken. Voor Catalonie is een EU lidmaatschap van levensbelang, dit oa voor een sterk monetaire systeem, handelsverdragen en veiligheid.

Zie liever dat de rust terugkeerd.

Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 07:55
Je kunt een club toch niet straffen voor wat de aanhangers roepen? Daarbij vind ik dwang in dit soort situaties onwenselijk. Kom met geloofwaardige argumenten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:51
Dus spreekkoren gewoon laten gaan?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:33
Mag je in de Arena zingen : Mark Rutte rot op. Lijkt mij wel ... Maar is dat een ongewenst spreekkoor? Is dat het recht op vrijheid van meningsuiting of ... gewoon pesten?
Vind ik leuk
Jozef +22951
donderdag 23 november 2017 om 08:19
Oliedom om een soort spreekverbod in te stellen. Als je echt vuur aan het lont wilt, dan moet je dat zo doen...
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
donderdag 23 november 2017 om 10:00
Hahaha!! Muy trieste! Frustraties alom..zeker nu Barça fierrrrr bovenaan staat. Dit kan de bond echt nooit doen. Stelletje fasisten bij elkaar daar in Madrid!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:57
Dan moeten ze al het Spaanse voetbal een totale schorsing geven omdat de bond niet mag mengen in nationale politieke discussies. De politiek mag zich ten nimmer bemoeien met voetbal kijk Peru.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:17
VRIJHEID VAN MENINGSUITING NOEM JE DIT MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Waarschuwing voor 'pro-Catalaans' Barcelona: "Dan kan Camp Nou gesloten worden"