Van Gaal zei: Als jij bij iemand op bezoek gaat, hou je dan ook je petje op?

"Van Gaal zei: Als jij bij iemand op bezoek gaat, hou je dan ook je petje op?"

vrijdag 24 november 2017 om 15:10

Stefano Seedorf (35) is Louis van Gaal dankbaar. De toenmalige technisch directeur van Ajax zei na een succesvolle huurperiode bij NAC Breda tegen de inmiddels 35-jarige oud-voetballer dat hij waarschijnlijk niet goed genoeg zou zijn voor de Nederlandse top.

"Ik kwam op eindgesprek bij Van Gaal en liep zijn kamertje binnen met mijn zaakwaarnemer in die tijd, Winnie Haatrecht", vertelt Seedorf aan VICE Sports. "Ik had mijn gesponsorde petje van Nike op. Van Gaal zei: Als jij bij iemand op bezoek gaat, hou je dan ook je petje op? Ik zei van niet. Nou, wil je hem dan even af doen?, zei de grote Van Gaal, dus ik deed snel mijn petje af.

"Hij zei daarna dat hij me een goede speler vond, voor de subtop. Maar voor de absolute top, denk ik dat je net tekort komt. In de kleine ruimtes hebben wij betere spelers. Ik zou jou gebruiken als we 1-0 voor staan, dan zijn er meer ruimtes en kunnen we de tegenstander kapot maken. Dus bij mij zou je niet zo snel een basisplaats krijgen. Ik denk wel dat je voor de subtop een aanwinst bent. Op dat moment dacht ik: waar heeft hij het over?"

Seedorf, die ook voor onder meer FC Groningen en FC Den Bosch speelde, ging vervolgens naar huis om na denken over het verhaal van Van Gaal. "Pas een tijdje later besefte ik wat Van Gaal bedoelde. Hij heeft me op mijn zwakte en kracht gewezen en dat heb ik altijd bij me gedragen. Van Gaal heeft me iets duidelijk gemaakt wat ik eigenlijk niet wist. Ik denk dat er te weinig mensen zijn die zo zijn."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 15:13
Gouwe pik die Louis
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:16
Zelfs voor van Gaal zou ik mijn Feyenoord petje niet afdoen, wie denkt hij wel niet wie hij is;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:19
Fantastische opmerking.
Niet die van jou, maar die van mijnheer van Gaal
Vind ik leuk
kerel +939
vrijdag 24 november 2017 om 15:33
Waardelooze opmerking.. je mag louis zijn pik nog niet wassen..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:52
Listen to the manager
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:33
de bier professor ? ik dacht dat stratum dat was ! Maar zo te zien zijn er 2
Vind ik leuk
Nova +1039
vrijdag 24 november 2017 om 15:18
Goed dat hij dat achteraf in zag. Er zijn genoeg die denken, wat lul je nou en dan eindstand hard op hun bek vallen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:34
Tenminste eentje die er wat mee doet ipv te gaan lopen etteren...
Vind ik leuk
mcmodd +12086
vrijdag 24 november 2017 om 15:38
Nou, ik kan zien dat Louis een leeftijdgenoot is. Fatsoensnormen zijn voor latere generaties minder belangrijk, een petje ophouden in gesprek met je directeur kan natuurlijk ook nu niet. De eigenheid van Van Gaal is te vergelijken met die van Johan Cruyff, ze nemen geen blad voor hun mond en bij wat ze zeggen is het handig dat je eerst even nadenkt.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:39
Volgens de meesten mag je dit zo niet zeggen. Pedagogisch onverantwoord. Het moet leerzaam en op een menselijke wijze gebracht worden. En niet zo recht voor zijn raap.
De waarheid is nou eenmaal hard. Wat doe je eraan? Onzin verkopen of er om heen praten? Nee dus.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:44
Blijft een baas die Van Gaal
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:27
Louis de allerbeste
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:26
We zoeken nog iemand die Louis wijst op zijn eigen fouten.
O, ik moet zwijgen want de "Manager spreekt".
Vind ik leuk
Johan.l +4080
vrijdag 24 november 2017 om 18:47
Die heeft hij niet
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 19:12
Mmmm, Wouters op de linkshalf?
Kuyt als back.
Louis werd niet voor niks maar 6e op de lijst van best presterenden?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Van Gaal zei: Als jij bij iemand op bezoek gaat, hou je dan ook je petje op?"