BILD: sterspeler van Bosz is er klaar mee en wil zo snel mogelijk weg

BILD: sterspeler van Bosz is er klaar mee en wil zo snel mogelijk weg

zaterdag 25 november 2017 om 10:38

Pierre-Emerick Aubameyang wil in januari vertrekken uit Duitsland. De sterspeler van Borussia Dortmund is niet meer happy bij de ploeg van trainer Peter Bosz, heeft boulevardkrant BILD vernomen. 

BILD schrijft Aubameyang zich al een paar weken afvraagt 'hoe hij zo snel mogelijk wegkomt uit Dortmund'. Zijn relatie met Bosz is vertroebeld, de fans van BVB keren zich steeds meer tegen de spits en de international van Gabon zou bovendien een veel hoger salaris verlangen. 

Vermoedelijk is Dortmund bereid om Aubameyang voor zo'n zestig miljoen euro te verkopen. Vraag is nu welke club in januari dat bedrag op tafel wil leggen. Afgelopen zomer werd er druk gespeculeerd over een transfer naar AC Milan. Mogelijk zijn de Italianen opnieuw geïnteresseerd. Ook de Chinese topclub Tianjin Quanjian, waar onder meer Axel Witsel speelt, zou de situatie op de voet volgen. 

Lees ook: Keihard oordeel over Bosz-spits: "Verraad aan de fans, je werkgever, de hele club"

Poll

Weet Bosz het tij te keren bij Dortmund?

(2149 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 25 november 2017 om 10:47
Ruilen tegen lozano?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:55
Marc lees je mee? Die 60 miljoen hebben we wel liggen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:08
Die stapel kan ie niet eens overheen kijken joh. Kan beter die keeper over t geld laten gaan! Dikke tip
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:14
En het salarisplafond dan? ;)
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:19
Dat lossen we op door flink wat tekengeld ;-)
Vind ik leuk
frank1971 +2040
zaterdag 25 november 2017 om 10:59
Ga maar lekker naar China dan krijg je zoveel geld als je wilt.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
zaterdag 25 november 2017 om 11:04
Bosz gebruikt hem misschien niet altijd op zijn beste positie, maar hij is een prof die enorm veel geld verdient. Wellicht kan hij zich dan ook aanpassen en zich als een prof gedragen. Niet bij ieder punt van kritiek meteen willen vertrekken, dat zegt iets over zijn persoonlijkheid.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
zaterdag 25 november 2017 om 11:41
Zo gedragen echte profs zich........
Jij bedoelt vast dat hij zich als een amateur moet gedragen.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
zaterdag 25 november 2017 om 15:34
Ja kennelijk, maar het is zijn beroep, hij is een prof en moet zich daar naar gedragen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
zaterdag 25 november 2017 om 20:48


Zulke spelers grijpen de macht, andere zien dat en volgen het voorbeeld.
Zo zijn mensen echter, vervolgens maken wij wetten om misstanden te voorkomen of terug te dringen.

De FIFA en UEFA zijn echter ongelofelijke trage en conservatieve lichamen, ik begrijp de clubs niet ook niet....iedereen ziet dat dit uit de hand loopt en niemand doet wat.
Onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
maandag 27 november 2017 om 10:46
Helemaal mee eens. De UEFA en de FIFA zijn zeer dubieuze, niet transparante lichamen die duidelijk de voorkeur hebben voor geld en niets doen voor het voetbal. De grote clubs, de clubs met het meeste geld vinden dit uiteraard prima en zo blijft dit wereldje in stand helaas.

Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
maandag 27 november 2017 om 10:56
Toch begrijp ik het niet ; alle clubs worden toch bedreigt als spelers met hun zaakwaarnemers clubs feitelijk chanteren en manipuleren.....?
Geen enkele club is hierbij gebaat, of mis ik iets ?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
maandag 27 november 2017 om 11:09
Dat klopt, maar de echt rijke clubs interesseert dat volgens mij niet zoveel en worden ook niet zo snel gemanipuleerd. Real, Barcelona, Bayern, Manchester City, Manchester United, Chelsea, PSG die laten zich niet chanteren. Daarnaast hebben ze mede door de eerder genoemde organisaties doorgaans vrij spel en zoveel financiële middelen dat ze alles op kunnen vangen.

Waarom laat de UEFA bijvoorbeeld toe dat een aantal clubs ongebreideld geld uit kunnen geven door een rijke oliesjeik? Daar kan toch een maximum gesteld worden voor middelen die in een club gepompt worden om het voetbal gelijk te houden?

Waarom laat de UEFA de bovengenoemde clubs toe om alle talenten in Europa op te kopen met veel geld, zodat andere clubs eigenlijk geen eerlijke kans krijgen.

Zij snappen toch ook wel dat dit het voetbal kapot maakt? Jonge talentvolle jochies die in 99% van de gevallen nooit in de basis komen en vaak verloren gaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
maandag 27 november 2017 om 11:36
In een kapitalistische wereld economie kan je moeilijk gaan verbieden dat bedrijven mega investeringen doen.
Het voetbal "gelijk houden" is bedrijven het recht ontzeggen om te groeien.
Voetbalclubs zijn feitelijk geen clubs maar gewoon mondiale bedrijven die voetbal en voetballers als producten verhandelen.
Het voetbal gaat niet kapot, integendeel het product voetbal groeit als kool, het geld stroomt binnen om die reden en dat moet ergens naar toe.......Clubs, Spelers en Zaakwaarnemers in eerste instantie.Je moet echter wel zorgen dat partijen zich aan hun contract houden, dat overeenkomsten weer bindend worden, zoals in elke bedrijfstak normaal is.
Het is nu scheefgetrokken en de grote clubs hebben totaal geen belang bij dat zij zich wel aan het contract moeten houden maar de spelers niet......

Vind ik leuk
Markus80 +1293
maandag 27 november 2017 om 12:17
Als ze zich aansluiten bij een organisatie dan zou dat best kunnen. Een organisatie kan dan ook zeggen, als het niet volgens onze regels gaat dan doen jullie niet mee met de door onze georganiseerde toernooien, maar dat doen ze uiteraard niet voor het geld.

Ja er komt meer geld binnen, maar enkel zaakwaarnemers en grote clubs profiteren daarvan. Het is inderdaad belachelijk dat spelers zoveel macht krijgen, maar dat is voornamelijk voor de clubs die niet tot het bovenstaande selecte rijtje horen, zeg maar de clubs die elk jaar bij de laatste vier in de CL horen (spannend die CL).

De grote clubs die ik noemde hebben het probleem niet dat er spelers weggaan zonder dat zij het bepalen. Met al dat geld en bijkomend macht, hebben zij gewoon het laatste woord. Zij kunnen ook gewoon een speler vermoorden door hem op de tribune te laten zitten. Als ze een speler verkopen dan is het voor veel geld, enkel de andere clubs hebben nadeel van de regels omtrent contracten. Het voetbal wordt op deze wijze erg klein, slechts een select aantal clubs profiteren van de groeiende geldstroom.

Vind ik leuk
Ruud40 +7155
zaterdag 25 november 2017 om 11:51
Euh.
Volgens mij is dit de bekende weg voor deze trainer.
Stoken binnen de club en waar ie maar kan de mensen binnen de club tegen elkaar opzetten. Daar staat ie om bekend. Hij is degene die verantwoordelijk is voor de breuk tussen vHanegem en Feyenoord. Hij wist bij Ajax supporters en de halve selectie tegen elkaar uit te spelen en doet het nu weer!

Dit zie je echt zelfden. Supporters dragen normaal gesproken de spelers, en zeker de toppers, op handen.

Waar deze man trainer wordt is er gedonder in de club. Zijn werkwijze maakt op een of andere manier dat een deel van de supporters zich tegen de spelers keert. Net zoals bij Ajax met El Ghazi, Tete, Riedewald noem maar op.

Een ander deel van de supporters blijft achter de spelers staan terwijl de rest diezelfde spelers het liefst helemaal kapot maakt.
Hij is nog geen half jaar bezig in Dortmund en ja, ook de supporters daar pakken het sneller op dan in Amsterdam.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 11:53]
Vind ik leuk
VA1 +262
zaterdag 25 november 2017 om 13:08
Precies!
Vind ik leuk
Garinsha +2831
zaterdag 25 november 2017 om 13:36
Beter kon je het niet verwoorden.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:20
Daar heeft Bosz wel dikke pech. Vorig jaar 1 van de beste aanvallers van Europa,dit jaar motivatie problemen en raakt geen knikker pff.
Denk dat Bosz met de kerst en daarna weer lekker in NL zit. Helaas
Vind ik leuk
North +2222
zaterdag 25 november 2017 om 11:21
Ach ja, zoals zoveel voetballers denkt ook aubebehang dat die jezus is..
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:36
Wacht maar als Reus terug is, zal Aubameyang meer gaan scoren
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 13:46
30 minuutjes maar en dan weer terug maar het revalidatie centrum!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 18:50
Ik vind het zo jammer dat Reus zo snel geblesseerd is altijd, één van mijn favoriete spelers
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:12
Nou Real....sla je slag
Vind ik leuk
redknap +702
zaterdag 25 november 2017 om 13:57
Bosz kan alles net een Ajax speler die kan ook bijna alles!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

BILD: sterspeler van Bosz is er klaar mee en wil zo snel mogelijk weg