'Overmars belt met Barça: De Ligt ook niet voor 40 miljoen weg bij Ajax'

    'Overmars belt met Barça: De Ligt ook niet voor 40 miljoen weg bij Ajax'

    dinsdag 5 december 2017 om 23:32

    Ajax laat Matthijs de Ligt in januari niet gaan. Dat meldt El Mundo Deportivo dinsdagavond in een groot stuk over het transferbeleid van FC Barcelona. De Catalaanse grootmacht blijft concreet geïnteresseerd in De Ligt.

    Het lokale El Mundo Deportivo schreef de laatste maanden regelmatig over De Ligt en komt dinsdag met een nieuwe update. De achttienjarige Ajacied blijft voor de toekomst het belangrijkste doelwit om de Barça-defensie te versterken, maar een snelle deal met Ajax zit er niet in. De Amsterdammers willen De Ligt in het lopende seizoen onder geen enkele voorwaarde verkopen.

    Wel zijn er contacten geweest tussen de beleidsbepalers van Barcelona en Ajax. Marc Overmars zou in die gesprekken duidelijk hebben gemaakt dat hij niet bereid is De Ligt al vóór de zomer zaken te doen. De Ligt wordt in Amsterdam gezien als een belangrijk onderdeel in de titelrace. Ook als Ajax in de winterstop op een onoverbrugbare achterstand staat van koploper PSV, mag De Ligt niet weg.

    El Mundo Deportivo schrijft tot slot dat De Ligt zich aangetrokken voelt tot Barcelona en graag in Camp Nou wil spelen. Ajax zou minimaal veertig miljoen euro over willen houden aan een eventuele transferdeal.

    Lees ook: De Ligt prefereert Barcelona: "Wel een leuke vraag natuurlijk om te stellen"

    Poll

    Is De Ligt volgend jaar rijp voor Barcelona?

    (1844 stemmen)

    Plaats een reactie

    TheLobster +1509
    dinsdag 5 december 2017 om 23:31
    Mooie pakkende titel
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7581
    dinsdag 5 december 2017 om 23:59
    40 miljoen.......wha, ha,ha,ha.....laat me niet lachen , die is veel te ligt voor Barça.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2159
    woensdag 6 december 2017 om 03:00
    Heb je die woordgrap helemaal zelf bedacht?
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 09:06
    Ik zeg je: hij kan toveren met woorden, dit is de Hans Klok onder de forumleden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:07]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    donderdag 7 december 2017 om 08:10
    Ja en al onder zes topics gezet, heb jij een lully voor hem ik ben net ziek geweest
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 06:12
    VP EDIT: ongepaste reactie
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5177
    woensdag 6 december 2017 om 06:28
    Lekker bezig zo?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:14
    Alweer kansloos.Volgens mij zit die paal in je broek aan de achterkant.Je comments zijn zo inhoudloos dat t gewoon lachwekkend word
    Vind ik leuk
    groninger +1246
    woensdag 6 december 2017 om 15:00
    daar houden ze in eindhoven wel van van een paal in de achterkant.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 15:08
    Geen idee,spreek je uit ervaring?
    Haha droeftoeter
    Vind ik leuk
    groninger +1246
    woensdag 6 december 2017 om 15:40
    Jij bent de enige echte droeftoeter hier op VP.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 15:48
    Heb je daar zolang over zitten denken van ja wat ga ik er nu op zeggen.Jou comment is niet meer als gebakken lucht.

    Als je onzin schrijft kun je t ook terug verwachten maar zover schakelen lukt vele niet.

    En al helemaal als je gewoon reageert maar weet geeneens waar het over gaat.Typisch Ozoneen kudde meeloper met t verstand van een goudvis.En dan heb ik nog netjes gereageerd vergelijking met dat paaltje in zijn broekje account.Zodra je mensen ziektes gaat verwijten etc dan spoor je niet.Dus dat gezwammel van je kun je beter bij je houden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:58]
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    woensdag 6 december 2017 om 11:04
    Normaal staat niet in jouw woordenboek, wel?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    woensdag 6 december 2017 om 06:35
    Het boeit gelukkig niet wat jij of ik daarvan vinden. Als Barca hem 40+ waard vind, en dat misschien ook gaat neertellen, lijkt het mij dat zij er toch meer kijk op hebben dan bijvoorbeeld henkie1971
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 07:41]
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    woensdag 6 december 2017 om 07:00
    Henkie is wel al 47
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:32
    En gedraagt zich als een kleuter van 3
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:33
    Nog lang niet.
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    woensdag 6 december 2017 om 08:52
    Henk.. dat je je lagere school niet af hebt gemaakt en daarom nog altijd denkt dat iedereen dubbel ligt om die mop betekent nog niet dat je ons er mee lastig moet vallen, overigens druipt de jaloezie af van je post. Daar kan ik dan wel weer om lachen :-)
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7581
    woensdag 6 december 2017 om 10:13
    Darmantio..je bent ook niet verplicht om te reageren hoor!
    En ik heb overigens ook nog de LOM en de Tuchtschool afgemaakt dus onderschat mij niet en ook nog Cum Laude geslaagd !!!
    Vind ik leuk
    groninger +1246
    woensdag 6 december 2017 om 14:58
    henk jonguh, ik kom niet meer bij van je woordgrap. En trouwens De Ligt is alleen al meer waard dan de hele selectie van psv.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7581
    woensdag 6 december 2017 om 16:24
    Ik ben blij dat jij dat zegt en niet iemand met zijn volle verstand!
    Vind ik leuk
    Eendracht +15712
    dinsdag 5 december 2017 om 23:35
    Die is dus in de winter weg voor 41 miljoen..
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    dinsdag 5 december 2017 om 23:44
    Dat bedrag lijkt me echt uit de lucht gegrepen, maar voor 15 minder en Vermaelen naar Ajax zou ik geen moment twijfelen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 23:44]
    Vind ik leuk
    Eendracht +15712
    dinsdag 5 december 2017 om 23:45
    Kan ik me wel voorstellen.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21358
    woensdag 6 december 2017 om 00:14
    Zou dat een hele slechte deal vinden
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 00:17
    Vermaelen is blessuregevoelig en daar zit inderdaad een risico.
    Maar hij is gelouterd in de top en kent Ajax.
    Als de Ligt zich door ontwikkelt ben je hem niet in februari kwijt, maar in augustus, dus veel profijt zouden we er niet aan beleven...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 00:18]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21358
    woensdag 6 december 2017 om 00:21
    Vermaelen is inderdaad blessure gevoelig maar heeft ook nog maar contract tot 2019. Als Ajax zijnde om 25 miljoen te vragen voor de ligt en Vermaelen dus te kopen voor 15 miljoen, want ik ben van mening dat Barcelona makkelijk 40 miljoen ophoest voor zo’n groot talent als de ligt, zou dat in mijn ogen kapitaalsvernietiging zijn. Ik zie Vermaelen graag komen, daar niet van, maar met hem ga je de oorlog ook niet winnen. Ik vind hem een net-niet speler
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    woensdag 6 december 2017 om 07:06
    Dan reken je volgens mij 15mio verkeerd. Het is dan 40 vragen voor ligt en 25 daarvan ontvangen. Je hoeft dus de 15 niet te betalen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 09:16
    Ik bedoelde wel wat Fritz zei. Feitelijk ben je bij een waarde van 40 miljoen wel 15 kwijt als je 25 ontvangt. Maar dan zou je Vermaelen er bij krijgen.

    Ik denk dat je hem nog zeker vier jaar kunt gebruiken en dat zo'n type werkelijk goud waard zou zijn als opleider op het veld.
    Maar het is een risico.

    Leuke discussie vind ik.
    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    woensdag 6 december 2017 om 00:30
    Voor 25 miljoen en Vermaelen? Nee, Ajax moet hem voorlopig de komende 2,5 jaar niet laten gaan.

    Ajax moet hem behouden en Vermaelen kopen van Barca, het wordt tijd dat ze ons eens wat te juichen geven want de portemonee van Ajax heeft al een hele erge vorm van obesitas...
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 00:37
    Tja, het zal in alles afhangen wat de Ligt wil. Als hij net als Sanchez zijn zinnen op een vertrek zet en er wordt geld geboden, dan moet je realistisch zijn. Dat verklaart voor een deel de obesitas...

    Natuurlijk zie ik Vermaelen liever komen om met de Ligt nog minimaal 2,5 jaar in de verdediging te staan en het zou mooi zijn, ja...
    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    woensdag 6 december 2017 om 00:40
    Er zijn echt wel een hoop spelers die snappen dat je niet te vroeg moet vertrekken, die zijn er denk ik zelfs steeds meer nu er zoveel floppen.

    Dat er toch nog steeds spelers gaan komt ook door de zaakwaarnemers, het is vooral een financiele zaak dat die jongens vertrekken, zoals ook bij Sanchez.

    Als club zijnde moet je daar op inspelen en ze proberen te overtuigen wat langer te blijven, dit kan op vele manieren. Als het financieel aantrekkelijker wordt dan is blijven ineens een veel reelere optie, omdat zogezegd een vertrek vaak niet eens de absolute wens is van de speler.

    Als 2,5 echt niet haalbaar is dan nog vind ik dat 1,5 absoluut het minimum moet zijn, komende zomer verkopen is gewoon geen optie als je het mij vraagt, ook niet voor 100 miljoen, want we hebben al geld zat en ze geven het toch niet uit, ja alleen aan kleuters.
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 00:48
    Ik hoop dat ik die deal van gisteren verkeerd inschat, maar ik kan het ook geen droomdeal vinden, nee.

    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    woensdag 6 december 2017 om 00:50
    Lees m'n stuk even hieronder, zo zie ik de huidige ontwikkelingen bij Ajax, niets draait meer om sportief succes bij Ajax...
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 00:59
    Tja, ik weet het allemaal niet zo zeker hoor.

    Ajax boert financieel goed en dat feit op zich is best uniek en mag ook wel eens benoemd worden.
    Ajax speelt in een competitie en in een land die weinig hoop geven voor de internationale toekomst.
    Ajax kan gezien de sponsor- en tv-inkomsten financieel niet eens mee met Premiership clubs.
    Deze feiten maken het gewoon verrekte moeilijk om geld met verstand uit te geven. Je moet wat geluk hebben en naar mijn bescheiden en beperkt inzicht heeft de goochelarij bij PSV meer elementen in zich van met vuur spelen...
    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    woensdag 6 december 2017 om 01:40
    Een gezonde financiele huishouding is wat anders dan wat ze nu doen, alles draait om spelers met dikke winst verkopen.

    Er zijn echt wel spelers te vinden en Ajax kan zich inmiddels ook meer veroorloven om zulke spelers te halen, maar er valt weinig op te verdienen als je ze weer verkoopt en daarom komen ze niet.

    En ik zeg nergens dat we Europees weer mee kunnen gaan tellen, het gaat er om dat we nationaal niet eens meer in staat zijn om titels te pakken, we zijn hard op weg naar 4 jaar op rij geen kampioen.

    Met al die middelen die wij hebben en onze concurrenten niet zouden we de competitie redelijk moeten domineren, maar dat doen we niet, we hobbelen steeds achter die twee anderen aan die verreweg beperktere mogelijkheden hebben.

    Dan kun je dus niet spreken van 'dit is het maximaal haalbare', dan presteer je gewoon ondermaats...
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 09:24
    PSV is onze concurrent meestal en daar zitten ook geen koekenbakkers. Ze werden recent ook zomaar eens zeven jaar geen kampioen. Verschil is dat ze gered moesten worden en dat ze momenteel gekke toeren uithalen om op niveau te blijven. Dit had zomaar helemaal fout kunnen uitpakken, zowel sportief als financieel. Ik vind het beleid van Ajax echt niet zo slecht, maar ik vrees dat een oude discussie boven drijft hier: ook ik wil ervaring en klasse erbij. Maar wie oh wie is haalbaar voor ons cluppie. Ik noem elders Vermaelen, maar het zou nog maar de vraag zijn of die überhaupt wil komen en of hij nog goed genoeg is... Helaas de vijver waarin we moeten vissen...
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5177
    woensdag 6 december 2017 om 06:31
    Nu is hij 18 en valt hij op. Wat als hij zich niet doorontwikkelt, wat heden ten dage eerder regel dan uitzondering is bij Nederlandse talenten. Ik zeg lekker cashen, zeker als het kampioenschap in de winter al onhaalbaar is.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    woensdag 6 december 2017 om 00:58
    Vermealen?

    Die is al lang over zijn top
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 01:03
    Klopt, hij is lang geblesseerd geweest. Qua leeftijd, ervaring en het niveau waarop hij heeft gespeeld is hij ideaal voor Ajax.

    Zie elementen als kwaliteit, juiste leeftijd en prijs maar eens te combineren op een manier die voor Ajax uit kan... als je toch ziet dat een joch als Sanchez van 21 jaar niet meer te houden is en al vier keer meer kan gaan verdienen bij een Engelse subtopper en doodleuk wordt opgepikt voor 40 miljoen, dan mag toch wel duidelijk zijn dat Ajax creatief moet zijn en vooral geluk moet hebben?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:17
    De medische staf heeft t toch al druk zat? :P
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    woensdag 6 december 2017 om 08:55
    Man, Vermaelen is tegenwoordig ook geen schim meer van de speler in zn hoogtij dagen, dat is op dit moment gewoon een slechte deal
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 09:03
    Hmm, wie weet.

    Het probleem is zijn blessure gevoeligheid en dat vind ik het grootste risico.

    Kijk, als de Ligt verder ontwikkelt speelt hij niet lang meer bij ons. Helaas zeg ik.

    Wat Ajax van nu kenmerkt is dat het gewoonweg te jeugdig is.
    We missen ervaring met klasse om onze jochies te helpen.

    Dan moet je wel eens een gokje wagen.

    Maar goed, ik heb de wijsheid niet in pacht.
    Kun je een haalbaar alternatief noemen dan?
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    woensdag 6 december 2017 om 09:20
    Dan kunnen ze nog beter een sloper uit Zuid-Amerika halen van een jaar of 24 die voorop gaat in de strijd.

    Je hebt het over ervaring maar er lopen wel gasten met ervaring zoals KJH, Siem de Jong en Schone maar ervaring betekent niet automatisch dat ze het team op sleeptouw kunnen nemen even afgezien van op welke positie ze spelen.

    Dus ervaren klasse loopt er momenteel wel (meer dan vorig jaar) alleen nemen ze de jochies te weinig op sleeptouw.

    Vermaelen is ook niet het type wat dat wel doet.

    Sanchez is een over-my-dead-body speler die rust brengt op het veld en dat missen ze maar ook al zou je een middenvelder hebben die dat kan brengen dan zal je zien dat de verdediging ook ineens met meer vertrouwen gaat spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:37
    Vermaelen... , hou toch op man, altijd geblesseerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:35
    Wat moet Barcelona met Te Ligt?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3788
    woensdag 6 december 2017 om 00:01
    Wat moet jij op de Coolsingel?
    Vind ik leuk
    buddha +8730
    woensdag 6 december 2017 om 00:04
    feest vieren als excelsior kampioen word;)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 01:19
    Geloof niet dat Te Ligt ooit op dat parkeerterrein van de arena heeft gestaan. Dat is bijna 4 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:36
    Waarom niet in de zomer verkopen voor 40 en dan een jaar huren? Hij moet toch spelen en dat gaat daar niet gebeuren in zijn eerste jaar.

    Verder vind ik het wel echt een goede speler, die alles in zich heeft om de top uiteindelijk te halen. Maar hij moet nog wel stappen gaan maken
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    dinsdag 5 december 2017 om 23:47
    We ontberen duidelijk ervaring en als de Ligt zich goed ontwikkelt houden we hem toch niet lang meer.

    Doe een mooie deal zou ik zeggen en probeer Vermaelen te strikken.
    Vind ik leuk
    san the man +1068
    dinsdag 5 december 2017 om 23:50
    10m bedoel je 40m voor een vaste fouten festival.echt grappig al de ligt 40m waard is wat is lozano dan 190m waard? Ga toch weg met die de ligt de jong Ajax de jong Ajax en de jong PSV 3 voetballers met dezelfde achternaam die te veel opgehemeld worden en het nooit gaan redden.
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 01:15
    Dat is iets wat jij niet zeker weet en ik ook niet.

    Maar ik ben benieuwd naar wat jij een reële waarde voor Lozano vindt.
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    dinsdag 5 december 2017 om 23:38
    Leuk dat Overmars precies vertelt wat er gezegd wordt tijdens zo'n gesprek.
    Wat een waanzin verhaal is dit weer.
    Vind ik leuk
    san the man +1068
    dinsdag 5 december 2017 om 23:39
    Nog niet eens rijp voor Ajax maar omdat er geen andere zijn speelt hij nu. Pas bij 22 laten vertrekken en bij 24 oordelen of hij top sub top of een eredivisie voetballer is. Doet het redelijk veel fouten geen opbouw overzicht maar dat is logisch mannetje is 18
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:46
    Niet rijp maar gaat wel.
    Vind ik leuk
    Verratti +1985
    dinsdag 5 december 2017 om 23:53
    Leuke telefoontjes zijn dat, van Marc. Die transferdeal van Neymar maakt (waar alle clubs schande van spraken) vele middelmatige clubs rijk. Een aardig financieel neveneffect, wat niet aan het beleid ligt van clubs, maar simpel aan de marktwerking. In economentaal: globalisering.

    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:57
    En dat allemaal door oliedollars. De dollars die het voetbal langzaamaan kapot maken.
    Vind ik leuk
    Verratti +1985
    woensdag 6 december 2017 om 00:03
    Ja, het waren jarenlang maffia-dollars en dat leek geen probleem. Nu het olie-dollars zijn, lijkt het minder te worden. Maar gelukkig wordt het spel steeds beter en mooier in de top. .
    Vind ik leuk
    dogo +199
    woensdag 6 december 2017 om 00:05
    40 miljoen?... Strik er om en weg doen voor dat geld!
    Vind ik leuk
    Gerro +6475
    woensdag 6 december 2017 om 00:13
    De Ligt is pas sedert begin dit jaar basisspeler bij Ajax en is nog niet altijd constant in een competitie die een paar niveautjes lager is dan de Primera Division het zou voor zijn eigen ontwikkeling naar mijn idee beter zijn daar nog minimaal 2 seizoenen met veel speelminuten aan vast te plakken en om zich te verbeteren en dan pas een dergelijke keuze te overwegen. Zou een eventuele overstap niet begrijpen en vraag mij ook af wat zijn zaakwaarnemer hem adviseert. Denk dat de Ligt zich niet staande gaat houden wanneer hij komende zomer al zou gaan vertrekken en gedesillusioneerd van een koude kermis thuis komt.Daarnaast zou ik als Ajax zijnde(zouden alle clubs in Nederland moeten doen) het beleid bij gaan stellen.zoals bijv je kunt bij onze club komen spelen maar we laten contractueel opnemen dat we voor je 21 ste met geen enkele club in gesprek hoeven voor een transfer want wij willen ook vooruit en op deze manier kunnen wij geen ploeg meer bouwen. Bevalt je dat niet dan kun je niet in de opleiding komen en ook geen geen (jeugd)contract tekenen bij de club op je 15/16 jaar.Verder zou ik alle clubs in Nederland adviseren geen enkel talent meer voor zijn 18 op te stellen in het eerste en dit pas te doen wanneer ze hun eerste prof contract hebben getekend welke zij pas op hun 18 mogen doen want heb nu onderhand het idee dat ik in Nederland naar een competitie J019 sta te kijken. Misschien zou het ook goed zijn niet meer met jeugdploegen mee te doen aan internationale toernooien zodat ze zich niet in de kijker kunnen spelen van Europese grootmachten.
    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    woensdag 6 december 2017 om 00:28
    Ajax is een handelshuis, het opbouwen van een team en het pakken van prijzen is er niet meer bij, het draait puur om geld verdienen.

    Ajax doet nooit moeite om spelers langer te behouden, of ze gunnen de speler de transfer of ze beweren dat de bedragen zo hoog zijn dat ze niet kunnen weigeren. Maar nooit eens een poging om het team bij elkaar te houden en te proberen voort te borduren op iets.

    Anderzijds slopen we talenten meer dan dat we ze beter maken. Nadat ze stuk voor stuk leuk beginnen bij Ajax en de eerste interesse wekken van de andere clubs in Europa zakken ze daarna ver terug als ze met alle druk en verwachtingen geconfronteerd worden bij Ajax. de grote clubs trekken hun interesse terug, maar er is altijd nog wel een subtopper te vinden die de potentie van voorheen herinnert en nog een leuk bedrag wil betalen. Zo ging dat met die hele waslijst aan spelers zoals Bazoer, El Ghazi, Riedewald en Fischer.

    Gevolg is dat we jaarlijks opnieuw moeten beginnen, omdat de club de selectie uitkleed of spelers niet meer renderen, hierdoor hebben we die enorme stroom van vertrekkende spelers gezien de afgelopen jaren.

    Echt, we verslinden spelers, maar de echt succesvolle transfers van spelers die voor een absoluut top bedrag vertrokken blijft heel beperkt. Van al die top talenten die we hebben gehad, die we ophemelde tot toekomstige toppers, zijn er schrikbarend weinig ook echt naar een mooie vervolgclub verkast met een goede transfer.

    En dan halen ze nu weer voor 10 miljoen een jochie van 19, ook waarschijnlijk alleen maar, omdat ze hopen dat ze daarna binnen korte tijd er veel meer voor vangen, aangezien er al meer interesse was, ze hopen op een Richarlison scenario zoals bij Watford, dat die jongen zich zo snel in de kijker speelt bij Ajax dat hij op korte termijn 2x zoveel waard is of zelfs meer.

    Het draait allemaal alleen maar om geld, het gebrek aan succes en het stugge doorzetten van diezelfde succesloze lijn wijst daar heel duidelijk op!

    Ajax is kapot, we zijn gegijzeld door een stel oud voetballers die als wolven in schaapskleren van de club een organisatie hebben gemaakt die draait om geld, meer dan ooit te voren.

    Wat het doel is is mij niet duidelijk, want het geld wordt niet uitgegeven, er wordt wel inmiddels wat aan dividend uitgekeerd, maar dat was nog niet een super spannend bedrag van 4 ton.

    Al met al zeer treurig om te moeten zien hoe ze puur gefixeerd zijn op het binnen harken van poen, schaamteloos zelfs, want hoe ze deze zomer ons nog warm probeerde te houden met mooie praatjes dat ze dit jaar niet weer de fout in wilde gaan in de transferperiode hebben ze ons uiteindelijk gewoon weer in de kou laten staan door de selectie uit te dunnen en slechts enkel weer met talent aan te vullen.

    Het wordt tijd dat ze allemaal opzouten, ik juich niet voor de hoogte van het aandeel van de Ajax NV, ik juich om de hoogte van de plek op de ranglijst van AFC Ajax en we staan al 4 jaar niet op het hoogste plekje...
    Vind ik leuk
    Verratti +1985
    woensdag 6 december 2017 om 00:49
    Zolang het goed gaat.Nog een paar aangeprezen spelers uit de Nederlandse competitie die het niet waar kunnen maken in andere competities, en de prijzen van de volgende talenten kelderen. Als dat gebeurt, ben je ver van huis.

    Het lijkt soms wel economie.
    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    woensdag 6 december 2017 om 00:54
    We hebben het geluk dat de voetbalwereld opportunistisch is en de markt totaal ontploftis, dus ik denk niet dat we straks ineens max 15 kunnen vangen voor talenten.
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 00:54
    Meer een economie die op hol is geslagen en trekjes krijgt van hyperinflatie. In een jaar tijd verdubbelt de transfersom van de duurste speler. Ik denk dat die verdubbeling een trend is en ook geldt voor mindere spelers.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19153
    woensdag 6 december 2017 om 01:03
    Welkom terug ouwe
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13668
    woensdag 6 december 2017 om 01:03
    Kijk dit is nu een voorbeeld waarom Ajax elk seizoen flink aan de bak moet om kampioen te worden. Het elftal wordt jaar in jaar uit leeg gekocht.

    40 plus laten gaan en snel de markt op.
    Spelers zijn niet houdbaar tegen deze bedragen.
    Haal aub een zuid amerikaan dan zijn we ook van het gezeik van Oranje af.
    Vind ik leuk
    John M. +4739
    woensdag 6 december 2017 om 06:36
    Ik zou hem voor dat geld wegdoen. Anders gaat het net zo als met Dolberg. In de zomer konden ze Dolberg voor 25 millioen verkopen, nu is hij niet meer de helft waard. Bij de Ligt komt in de toekomst waarschijnlijk ook een dip en zakt zijn waarde rapide.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    woensdag 6 december 2017 om 07:12
    Die moet nog 2 seizoenen bij Ajax rijpen denk ik
    Vind ik leuk
    Jozef +36975
    woensdag 6 december 2017 om 09:11
    Hoop ik... ;-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    woensdag 6 december 2017 om 09:52
    snap ik ;-)
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    woensdag 6 december 2017 om 08:03
    Hahaha, overmars belt naar Barcelona, want Barcelona belt overmars niet!
    Misschien voor 4 miljoen als 4e reserve.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 08:04]
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3842
    woensdag 6 december 2017 om 08:39
    Doen! Seizoen toch al verloren. 40 mln pakken en vervanger kopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:26
    Nou die is in de winterstop weg voor 30 miljoen + bonusconstructie.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +381
    woensdag 6 december 2017 om 12:15
    €40miljoen hahahah ,nou dan pak je toch lekker De Vrij .
    Is toch te hoog gegrepen voor zo n Knul ,o ja hoeveel koste SANCHEZ ook al ?
    Maar die Presteert (de) ook gelijk en nog steeds.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 12:51
    Haha 40 milj . Nog geen 10 milj waard . Omdat hij zeker bij de neuzen speelt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Overmars belt met Barça: De Ligt ook niet voor 40 miljoen weg bij Ajax'