Pijnlijk incident voor Pieters: 'Echt iets voor Amrabat, die mafkees'

Pijnlijk incident voor Pieters: 'Echt iets voor Amrabat, die mafkees'

woensdag 6 december 2017 om 16:18

Het feit dat hij in vijf seizoenen bij PSV nooit kampioen is geworden, noemt Erik Pieters een 'smet' op zijn carrière. De 29-jarige vleugelverdediger van Stoke City stond tussen 2008 en 2013 onder contract in Eindhoven. 

PSV nam hem ruim negen jaar geleden over van FC Utrecht. In het Philips Stadion won Pieters de KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal - maar nóóit de kampioensschaal. "Ongelooflijk eigenlijk, als je ziet welke spelers we hadden rondlopen. Dries Mertens, Kevin Strootman, Mark van Bommel...", mijmert hij in gesprek met Voetbal International.

"Maar we kwamen elk jaar net iets tekort. Ik ging naar PSV om kampioen te worden, dus dat is wel echt een smet op mijn carrière."

In Engeland kwam hij een voormalig PSV-collega tegen Nordin Amrabat. Dankzij de vleugelspeler kan Pieters nu geen trouwring meer dragen. "Voor onze wedstrijd tegen Watford wilde hij een trap tegen mijn billen geven. Schopte-ie precies tegen mijn vinger aan. Ik pijn, dat ding scheef. Echt iets voor Nordin, die mafkees."

Lees ook: Oranje-sollicitatie vanuit Engeland: 'Is het logisch om De Ligt op te stellen?'

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 16:28
Hij heeft nog nachtmerries over Fredje Benson.
Vind ik leuk
Rood&wit +1065
woensdag 6 december 2017 om 16:35
Mischien leuk om ook te plaatsen VP!


Pieters aast op terugkeer: ''Dat is dat ik wil afsluiten bij FC Utrecht''



Erik Pieters staat op dit moment onder contract bij Stoke City en de 29-jarige verdediger heeft het uitstekend naar zijn zin in de Premier League. Toch zou hij over een paar jaar graag terugkeren in de Eredivisie.

''Ik weet maar één ding zeker en dat is dat ik wil afsluiten bij FC Utrecht'', vertelt hij in gesprek met Voetbal International. "Kun je gewoon opschrijven. Ik heb alles te danken aan Utrecht, heb er zoveel geleerd. Van de trainers, Foeke Booy en John van Loen, maar ook van spelers als Jean-Paul de Jong, Rickie Kruys, Tim Cornelisse en Alje Schut. FC Utrecht zit in mijn hart en daarom hoop ik er ooit weer voor te spelen. Als de club mij tenminste ook terug wil", aldus Pieters.

Bij zijn huidige club heeft hij ook een uitstekende band met de fans. "Ik bedank onze supporters altijd uitgebreid", legt hij uit. "Bij FC Utrecht was Jean-Paul de Jong ooit heel duidelijk: “Die mensen betalen jouw salaris. Zonder fans zou het voetbal niks voorstellen”. Ik ben die les nooit vergeten. Ik waardeer oprecht dat de mensen ons hier in goede en in slechte tijden steunen. Of het nou twintig graden vriest en hagelt of dertig graden is", besluit Pieters.

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:39
Nigge please....

Get a life...
Vind ik leuk
Rood&wit +1065
woensdag 6 december 2017 om 17:13
Praat gewoon je moers taal!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:16
Of niet ken er geen kut van maken
Vind ik leuk
Utca030 +2467
woensdag 6 december 2017 om 18:02
Die Santi is een naar mannetje zeg. Die wordt vaak geslagen door ze wijf
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:28
Bepaal ik gvd zelf wel
Vind ik leuk
Rood&wit +1065
woensdag 6 december 2017 om 19:42
Daar heb jij weer gelijk in ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:43]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:21
Mooooii dan kennen we nou bier harken-
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:56
Dit is van de week al geplaatst hier gozah :p

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761085/pieters-wil-carri-re-afsluiten-in-nederland-als-ze-me-nog-willen-hebben-.html
Vind ik leuk
Rood&wit +1065
woensdag 6 december 2017 om 19:32
Scherp dan heb ik het gemist! Zit natuurlijk niet dag en nacht op VP ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:10
Geef niet, overkomt mij ook net zo goed gozah ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:10
Maar zag het toevallig van de week staan :p
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 16:37
Is die foto bij dit artikel genomen bij het voetbal voor blinden?

En ja... dat bestaat. die spelen met een bel in de bal.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:53
Hoe gaat dat blindenvoetbal?
Ik heb het gevoel dat het er beter uitziet dan ik me nu voorstel :p
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:56
Ik ben met doven-voetbal opgehouden...
dat gescheld tegen elkaar, kreeg kramp in mijn vingers.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:06
Hahaha, je zal er maar tussen lopen met een fluit :p
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:46
Ja, na het eerste fluitje 45 min. staan wachten om af te trappen en toen floot hij voor rust. Het was om die reden vrij saai.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 17:00
Nee hoor. Ziet er echt zo uit als je je voorstelt.

https://www.youtube.com/watch?v=PDW7LYsJCwc

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:05
Jammer, maar wel leuk dat ze iets hebben bedacht. Beter dan een hindernisbaan ofzo
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 22:52
Ja... of een doolhof
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:59
Een doolhof schijnt mee te vallen. Ik heb een keer ergens gelezen dat je je linkerhand (of rechter) tegen de muur moet houden en dan gewoon de muur volgen. En volgens mij klopt dat. Na een doodlopende weg ga je vanzelf verder waar je daarvoor was. Volgens mij klopt het echt. Als ik het fout heb zeg het alsjeblieft want mocht ik ooit in een terechtkomen is dit mn tactiek :p
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 23:10
Ga je gang,,, test je theorie...
https://www.focus.it/site_stored/imgs/0001/037/200515172348_5.900x600.jpg

Denk dat je een probleem gaat krijgen in een doolhof met een lus of eiland.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:17
Ik kom van 4 plekken buiten.
Een lus? Hoe is dat een doolhof? En een eiland in het midden bedoel je?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 23:21
https://i.gyazo.com/336eb94c0a8f6a6aab77acabcb74269a.jpg

Als je bij die rode pijl uitkomt ga je volgens mij rondjes lopen.
Lijkt op een "eiland" of lus....


Waar gaat dit eigenlijk over?? :p

[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 23:22]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:36
Ik moet dit op een pc doen. Een telefoon is te klein :p

Goeie vraag. Maargoed. Als je ooit in een doolhof terechtkomt ben je blij dat we het erover hebben gehad. Met de linkerhand kwam ik die rode pijl trouwens wel voorbij
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 23:38
Nou... kan ook weer op mijn cv:

Man (neem ik aan) op internet met vinger op telefoon doolhof door laten hobbelen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:41
Als er nog ruimte is kan het geen kwaad.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 18:13
Respect voor die mannen.
Hoe weten ze waar de goal is?
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:54
Ze doen de ogen dicht om die bel beter te horen.
Danny Blind coachte zo altijd... beide oogjes toe.
Slaap lekker.
Het komt allemaal in de krant, van faaa-bel-tjes-laaaand.
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 16:37
Dat moet ook frustrerend zijn geweest voor een speler als Pieters. Je ruilt FC Utrecht in voor PSV met de overtuiging dat je wel een keer kampioen zou kunnen worden. Dat dat dan ruim 5 seizoenen uitblijft is dan frustrerend. Zeker in de wetenschap dat PSV nu op weg is naar de 3e titel in 4 seizoenen tijd.

Ik moet persoonlijk denken aan de tijden dat Klaas Jan Huntelaar en Luis Suárez nog het Ajax shirt droegen. Toen bleef een kampioenschap ook jaren uit. Terwijl Ajax in die jaren ook over veel kwaliteit beschikte. Vooral het seizoen 2006/2007 zal ik niet zo snel meer vergeten. Een ploeg met mannen als KJH, de Steek , Japie Stam , Wes en Edgar. Ook dat elftal greep naast de titel. Soms een apart iets. Voetbal blijft en blijkt onvoorspelbaar.

[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 16:39]
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:39
Snap niet dat PSV Pieters niet terug gehaald heeft als back of als CV?
En dat hij in alle Oranje-malaise nooit eens gebeld is vind ik raar.
Te bedenken dat Veltman en Riedewald wel een kans kregen.
En Brenet ook al niet, en de Ligt wel.
Ik wil onze Nationale bond niet op kosten jagen want de Leeuwinnen kloppen ook al aan, maar misschien moet de nieuwe bondscoach ook een nieuwe telefoonklapper.
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 16:47
Brenet lijkt mij nou ook niet de speler die Oranje beter maakt. Pieters zou daarentegen wel een kans mogen krijgen ja. Is daar toch al heel wat jaren goed bezig. Had niet verwacht dat hij zich staande zou kunnen houden in de Premier League.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:03
Als brenet speelt verlies je geen wedstrijd meer. Dus zou hem gewoon oproepen
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 17:06
Haha is hij de man die de geluksfactor vorm geeft?
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:35
Snel, fysiek sterk en redelijke techniek.
Geldt ook voor Brenet. Die ik toch wel hoger inschat voetballend dan Tete of Riedewald. Maar gaat erom als zoveel spelers een kans krijgen bij Oranje dan had je Brenet of Pieters ook een keer kunnen vragen.
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 6 december 2017 om 16:41
Je moet je vinger ook niet in je billen steken Pieters. In je oren daar horen ze thuis!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:27
En zn vingers waren natuurlijk al een zwakke plek...
Had een keer een wedstrijdje slaan verloren van een glasplaatje geloof ik.
Gemeen van Amrabat, had ie kunnen weten
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 6 december 2017 om 16:42
Vijf jaar achter elkaar geen kampioen geworden?! Jeetje
Wie was er dan al die jaren kampioen?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:51
AZ, Twente en Ajax.
Vind ik leuk
Degraaf +10294
woensdag 6 december 2017 om 16:52
AZ, Twente en 3x Ajax ;-)
Vind ik leuk
peinke +849
woensdag 6 december 2017 om 16:57
Leuke kop en suggereren dat vrij recent iets is gebeurd. Hebben we het over Nordin in de tijd van PSV. Tjonge, wat gaf hij een schop zeg, trouwring krom, huwelijk naar de kloten, kampioenschap weg. Wat een mafketel die Nordin.
En VP, wat een kulnieuws. Of moet het om-en-om-nieuws van Ajax een keertje doorbroken worden?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:02
Wat een kutartikel inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:06
valt wel erg op he?
Vind ik leuk
Polly11 +1842
woensdag 6 december 2017 om 19:19
Ik zeg nog een jaar of 2 als centrale verdediger van PSV en die smet is ook weg
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Pijnlijk incident voor Pieters: 'Echt iets voor Amrabat, die mafkees'