De Ligt: 'Nog nooit tegen hem gespeeld, maar hoor dat hij een lastpak is'

    De Ligt: 'Nog nooit tegen hem gespeeld, maar hoor dat hij een lastpak is'

    zaterdag 16 december 2017 om 07:14

    Matthijs de Ligt speelt door blessures de laatste weken met Frenkie de Jong als partner in de defensie. Dat is voor de achttienjarige verdediger ook weer een nieuwe rol.

    "Ik speel echt in dienst van Frenkie, weet wat hij kan en probeer me daaraan aan te passen", zegt De Ligt in De Telegraaf. "Hij is opbouwend echt een meerwaarde voor ons en verdedigend voert hij zijn taken goed uit. Het is voor mij zaak meer mijn momenten uit te kiezen om te gaan. Soms moet ik de controle houden. Ik kijk wat het team nodig heeft. In principe sta ik gewoon op de spits en zwerft Frenkie er een beetje omheen om de nummer tien op te pakken."

    "Ik moet echt op de spits gefocust zijn en Frenkie coachen dat hij de lijn naar de spits afsnijdt, zodat ik wat ontlast word", vervolgt De Ligt over de nieuwe rolverdeling. "In de coaching heb ik een belangrijke rol gekregen. Daar maak ik stappen in en dat is en goede ontwikkeling, denk ik. Het is een beetje de omgekeerde wereld dat ik nu het voortouw moet nemen, maar dat is niet per se slecht. Ik geniet er ook wel van dat ik mijn verantwoordelijkheid kan pakken, Dat Frenkie fysiek minder sterk lijkt, is niet erg. Er zijn genoeg kleine verdedigers geweest die slim waren. En daar is hij er ook wel een van."

    Tegen AZ krijgt De Ligt te maken met Wout Weghorst. In het Algemeen Dagblad verheugt hij zich op die duels. "Ik heb nog nooit tegen hem gespeeld, maar hoor van iedereen dat hij een lastpak is. Op een positieve manier dan, hè. Goed, ik heb er zin in."

    Plaats een reactie

    Romario9 +9356
    zaterdag 16 december 2017 om 07:43
    Lekker met twee spitsen gaan spelen, AZ
    Vind ik leuk
    2cents +47075
    zaterdag 16 december 2017 om 07:49
    Ja prima, dan kan De Jong permanent naar het middenveld.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    zaterdag 16 december 2017 om 07:51
    Jammer dat de andere spits er geen klote van kan
    Vind ik leuk
    Maxidi +3423
    zaterdag 16 december 2017 om 08:19
    Friday Saturday Sunday
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 08:25
    Ajax moet even fel spelen als tegen PSV, anders komt het in grote problemen.
    Vind ik leuk
    Nashua +6672
    zaterdag 16 december 2017 om 08:30
    Eens en achter waakzaam zijn want AZ speelt niet met de kont in de goal
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    zaterdag 16 december 2017 om 09:02
    Houdt automatisch ook in dat Ajax voorin veel meer ruimte krijgt. Ajax heeft doorgaans ook de meeste moeite met verdedigend ingestelde tegenstanders
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    zaterdag 16 december 2017 om 10:10
    Precies, behalve psv want die kunnen niet verdedigen.

    AZ ligt Ajax vaak wel maar ik maak me zorgen mbt de defensieve afwezigen. We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    derksen +8363
    zaterdag 16 december 2017 om 08:31
    Dat gaat tegen az helemaal fout Let maar op
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    zaterdag 16 december 2017 om 14:01
    de hoop is zeker je gedachten!!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    zaterdag 16 december 2017 om 09:00
    Een mooie knul, wat heeft die zich knap herpakt na dat debacle met Oranje. Zo jong en al zo volwassen. En hij vindt het ook overduidelijk leuk
    Vind ik leuk
    flipper +1221
    zaterdag 16 december 2017 om 11:06
    Met Dijks krijgen we een groot probleem!
    Vind ik leuk
    pinkelman +3790
    zaterdag 16 december 2017 om 12:08
    Vooralsnog schiet Wout ze er dit seizoen gemakkelijker in dan Dolberg.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:45
    Ajax krijgt het moeilijker dan AZ. laten we dus in ieder geval niet gaan doen alsof we al hebben gewonnen. Als we een grote mond willen opzetten dan het liefst na de wedstrijd en pas als we echt zouden hebben gewonnen. We moeten ervan leren om niet te vroeg te gaan juichen, dat wordt afgestraft.
    Vind ik leuk
    mchollie +3336
    zaterdag 16 december 2017 om 13:39
    Wout heeft er ook zin in, gaan mooie duels worden en ik denk dat Wout sterker is. Hopelijk scoort Wout of stelt hij een ander in staat om te scoren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt: 'Nog nooit tegen hem gespeeld, maar hoor dat hij een lastpak is'