Man City geeft ook Tottenham voetballes: 4 goals, 16e zege op rij, 14 punten los

Man City geeft ook Tottenham voetballes: 4 goals, 16e zege op rij, 14 punten los

zaterdag 16 december 2017 om 20:25

Ook Tottenham Hotspur is afgedroogd door Premier League-koploper Manchester City. Het werd zaterdagavond 4-1 voor City, dat inmiddels zestien keer op rij gewonnen heeft en na achttien duels 14 punten (!) meer heeft dan nummer twee Manchester United. 

Spurs werd in het Etihad Stadium bij vlagen scheelgetikt door de ploeg van manager Pep Guardiola. Het was een klein wonder dat er voor de pauze slechts één keer gescoord werd. Ilkay Gundogan kopte na een klein kwartier raak uit een corner. Tottenham slaagde er niet één keer in om tussen de palen te schieten. 

Na de rust werden de gasten uit Londen iets sterker. City-doelman Ederson redde fantastisch op een schot van Harry Kane. Toen de thuisploeg zich eenmaal herpakt had, viel ook de 2-0. Kevin De Bruyne overleefde een schandalige overtreding van Dele Alli en poeierde met links fantastisch de 2-0 binnen.  

Even later ging de bal op de stip. De zojuist ingevallen Gabriel Jesus schoot op de paal. Kort daarop werd het alsnog 3-0. City gooide de versnelling omhoog en Tottenham stond erbij en keer ernaar. Uiteindelijk haalde Raheem Sterling van dichtbij de trekker over. Diezelfde Sterling maakt in de laatste minuten de 4-0, na geblunder van Eric. De eretreffer namens Spurs viel pas in blessuretijd. Christian Eriksen maakte hem. 

Zoals gezegd staat Manchester City nu 14 punten los aan kop van de ranglijst. Manchester United neemt het zondag op tegen West Bromwich Albion. Bij winst wordt het gat verkleind naar 11 punten. Spurs staat inmiddels op de zevende plek. De ploeg heeft nu al meer competitiewedstrijden verloren (vijf) dan in het gehele vorige seizoen.  

Plaats een reactie

badeend. +1126
zaterdag 16 december 2017 om 20:32
geflatteerd. 2-0 was ook genoeg.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zaterdag 16 december 2017 om 20:33
Had het zo 7-0 kunnen zijn dus niet echt geflatteerd... De goal van Eriksen in de 92ste minuut was de eerste x dat Spurs echt gevaarlijk was terwijl Sterling 2 open goals mist en Jesus een Penalty.

City was vele malen beter. Spurs kreeg niks voor elkaar
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:37
10-0 kon ook

Spurs had helemaal niks in te brengen

Geweldige ploeg hoor City

Die kunnen in de champions leage ook ver komen
Vind ik leuk
Nova +1088
zaterdag 16 december 2017 om 21:20
Hoop dat ze dit x minimaal de halve finale bereiken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:30
Psg tegen City in de finale : D
Vind ik leuk
Nova +1088
zaterdag 16 december 2017 om 21:37
Dan moet PSG wel Real verslaan. Gun het ze maar betwijfel of het gaat lukken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:39
Gaat het niet worden denk ik
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:40
dat gaat zeker lukken het Real van verleden jaar staat er in de verste verte nog niet.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:38
zie ik wel zitten , en ondanks de klasse van Neymar zie ik Man City de beker winnen
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 16 december 2017 om 20:40
Gelijk spelletje was ook niet serieus geweest.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zaterdag 16 december 2017 om 20:40
Beter kan je even uitloggen zoveel zuurheid is niet goed voor je
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 16 december 2017 om 20:41
Als je kluppie verliest ben je idd wat zuur
Vind ik leuk
davidben +2597
zaterdag 16 december 2017 om 20:50
Dat is waar. Heb Gu3rilla hiermee vaak een beetje gepest. Als City zo goed speelt en ons laat genieten, dan mag hij zijn zegje toch wel doen. Zo sportief moeten we dan wel zijn. Of niet?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:30
Mee eens. Plus de goal heeft mijn bets bij ladbrokes goed verpest ^^
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:36
Ze zijn superieur, weinig tegen te beginnen vrees ik
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:36
Niks geflatteerd

City was heer en meester

Gedoodverfde kampioenen
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 16 december 2017 om 20:40
Gaat ook kampioen worden,,koopclub
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:43
Alle grote clubs zijn tegenwoordig koop clubs

Geen club die het met alleen eigen jeugd nog red

AS Monaco komt misschien een beetje in de buurt maar verder niet

En zeker in Engeland
Vind ik leuk
Stranger +2268
zaterdag 16 december 2017 om 21:39
Kleine clubs ook!
Vind ik leuk
davidben +2597
zaterdag 16 december 2017 om 20:44
Kom op!
Van de basis van Spurs zijn alleen Winks en Kane zelf opgeleid.
Vind ik leuk
Filip_FCU +8056
zaterdag 16 december 2017 om 20:45
Tja Chelsea en United zijn ook koopclubs, City koopt beter!
Vind ik leuk
Sanders +1889
zaterdag 16 december 2017 om 20:57
Meer*
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zaterdag 16 december 2017 om 20:32
Had wel 7-0 of meer kunnen en wel moeten zijn met Sterling die 2 open kansen mist Jesus die de penalty mist en Spurs dat 2x rood had moeten hebben
Vind ik leuk
davidben +2597
zaterdag 16 december 2017 om 20:33
Indrukwekkend hoor!
Even een jaar nodig gehad om de juiste spelers bij elkaar te krijgen en het systeem erin te knallen, maar dan heb je als neutrale kijker toch weer geweldig voetbal om naar te kijken. Dat die Sane tot nu toe zo goed presteert is leuk om te zien. Gozer is 21 jaar en voetbalt als een heer op het allerhoogste niveau.
Ook leuk dat Foden zijn speeltijd krijgt. Kende deze speler niet tot aan het WK onder 17. Het is een mannetje, maar wel een heel fijne baller.

Edit:
Gefeliciteerd met je ploegje trouwens
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 20:33]
Vind ik leuk
Hyena +21067
zaterdag 16 december 2017 om 20:37
City is gewoon heel veel beter dan de concurrentie, het voetbalt zo makkelijk. Met name Kevin vind ik zo bizar goed en is veruit de belangrijkste spil in dit elftal. Maakt ontzettend veel meters en is zo ongekend slim.

Smeerlap Alli had inderdaad een donkerrode kaart moeten krijgen, voor de zoveelste keer. Kane was randje, want die deed het echt niet bewust.

Tottenham had geen ruk te vertellen, nog wel een mooi doelpunt van Eriksen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zaterdag 16 december 2017 om 20:40
KdB was goddelijk.

Dan nog te bedenken dat naar mijn mening City zijn meest invloedrijke speler Silva (hij controleert altijd het tempo en de wedstrijd) er niet bij was Stones en Mendy ook niet dat zijn 3 basisspelers.

Gundogan begint ook weer eindelijk terug te komen na zijn blessure.

Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:10
Toch lijkt het er wel is op dat City beter en vloeiender speelt zonder Silva. T is echt zo indrukwekkend nu.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 16 december 2017 om 20:43
Beetje overdreven
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zaterdag 16 december 2017 om 20:44
Wat is er overdreven aan dan?

Geen enkel woord wat ik heb gezegd is gelogen.. Sterling mist 2 open goals en Jesus een pingel zit je al op 7 goals.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 16 december 2017 om 20:47
Joh, hou op, Ajax wint met 3-0 van psv. Het had wel 7-0 kunnen zijn.
Hou ff rekening met iemand die voor de Spurs kan zijn, mijn brilletje is anders gekleurd dan die van jouw.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zaterdag 16 december 2017 om 20:48
Waarom zou ik rekening houden met iemand die voor Spurs kan zijn?
Feiten zijn feiten. Als ik zie dat City een normaal gesproken uitstekend Spurs volledig van de mat speelt dan zeg ik dat.
Vind ik leuk
badeend. +1126
zaterdag 16 december 2017 om 21:04
nou, jij ziet alles door je lichtblauwe bril anders dan ongeveer iedereen!? valt ook wel mee maar of je nu door een blauwe of witte bril kijkt, je hoeft het niet eindeloos te herhalen.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12941
zaterdag 16 december 2017 om 22:42
Ga dan ook ff de grote kansen van Tottenham na en het is 7-5 kijk ook ff de andere kant dan!!
Vind ik leuk
Gu3rilla +14547
zondag 17 december 2017 om 06:03
Spurs had geen enkele grote kans gehad.
Afstandschoten van Kane 2x en de goal van Eriksen that's it
Vind ik leuk
Sil Meijer +12941
zaterdag 16 december 2017 om 22:40
Kom op doe ff normaal! 4-1 is best geflatteerd. En in 2 keer rood doe ff normaal!
Vind ik leuk
Hyena +21067
zaterdag 16 december 2017 om 23:18
Geflatteerd was het absoluut niet..

Sterling mist nog twee gigantische kansen en Lloris redde ook nog een paar keer knap, daar staat zeer weinig van Tottenham tegenover. En waarom dat ''doe ff normaal''? Kane was wat ongelukkig, maar menig scheidsrechter geeft daar gewoon rood voor. En Alli had donkerrood moeten krijgen, niet de eerste keer dit seizoen dat hij zwaar over de schreef gaat.

Ik heb veel meer met Tottenham dan met City, maar laatstgenoemde is simpelweg van een hele andere orde.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12941
zaterdag 16 december 2017 om 23:31
Alli is gewoon een speler die door het vuur gaat en over de grens, maar in Engeland vinden ze dat mooi. In Nederland is het allemaal watjes voetbal waardoor we niks meer betekenen in Europa.
Vind ik leuk
Hyena +21067
zaterdag 16 december 2017 om 23:37
Ook heel veel Engelsen vinden Alli een verschrikkelijk mannetje en deze overtreding wordt ook daar zwaar afgekeurd.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12941
zaterdag 16 december 2017 om 23:40
Het is in het veld wel een vervelend mannetje, maar dat zijn heel veel prof voetballers.
Vind ik leuk
Hyena +21067
zondag 17 december 2017 om 10:04
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/783201/tweede-schandalige-actie-alli-spurs-middenvelder-gaat-op-fernandinho-staan.html
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:33
En we blijven maar door denderen! Forca City.
Vind ik leuk
HJR +4909
zaterdag 16 december 2017 om 20:37
Guardiola laat het toch ook hier zien in een competitie met meerdere sterke tegenstanders.

Moet toch maar gaan toegeven dat het een toptrainer is :).

Wat is die de bruyne goed zeg!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:37
Wat blijft dat Spurs toch een smerige kutploeg als het niet loopt.
Die Delle Alli hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12941
zaterdag 16 december 2017 om 22:44
Ook fijn om te horen dat je ziek bent als supporter en worden we ook nog kutploeg genoemd.
Vind ik leuk
Zippy +2974
zaterdag 16 december 2017 om 20:39
Hierbij krijgt Dele Alli de eer de grootste krapul te zijn van de PL.
200 wedstrijden moest hij krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:44
Mijn vocabulaire bevatte nog geen woord om een dergelijk grote rotzak te omschrijven. Kraplul lijkt me een geschikte term, bedankt voor deze verbreding van mijn woordenschat.
Vind ik leuk
JustH +1787
zaterdag 16 december 2017 om 20:40
Spannend he.
Onze toekomst,
half februari zijn de meest kampioenen bekend
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:55
Echt niet normaal hoe fantastisch City speelt. De bruyne ook vandaag weer zo weergaloos. Ik gun Pep alles wat die winnen kan. Alleen als ze in de cl tegen barca komen, wordt het een ander verhaal
Vind ik leuk
Sanders +1889
zaterdag 16 december 2017 om 21:01
$$$$$$$$$$$$
Vind ik leuk
power +1461
zaterdag 16 december 2017 om 21:03
city is onverslaanbaar tot nu toe,
Vind ik leuk
badeend. +1126
zaterdag 16 december 2017 om 21:06
knap dat jij dat durft te zeggen hoor, zeer gedurfd ;-)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:03
Power ge ziet duidelijk de hand van de meester in City , van mij mogen ze de beker winnen , dan heeft Pep er 3 op zijn palmares 2x Barça en dan nu met city.
Vind ik leuk
power +1461
zondag 17 december 2017 om 15:02
mee eens, ik zou ook niet erg vinden, als City CL win
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:06
Wat een verademing zeg dit City. Vroeger lag mijn sympathie bij United in de tijd van Sir Alex, alleen sinds Pep vorig jaar de scepter zwaait bij city is het dus volledig omgedraaid. Al moet ik wel zeggen dat Mourinho ook zijn bijdrage levert aan de United haat :)

Van mij mag city de Cl wel winnen.
Vind ik leuk
darmianto +8001
zaterdag 16 december 2017 om 22:59
Ze zaten allemaal aan de Pep
Vind ik leuk
Gerro +3884
zondag 17 december 2017 om 00:31
Wat een gapend gat tussen de nummer 1 en 2 van Engeland.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:42
Saai hoor de premier leauge
Vind ik leuk
Laliga +543
zondag 17 december 2017 om 02:20
Man man man kevin en silva bepale heel de wedstrijd... wat een genot om naar te kijke . Ben fan ban barca maar zo langzaam aan begint city tot het niveau van absolute wereldklasse te komen
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:10
Absoluut La liga ik ben 100% barça fan maar zoals Man City nu speelt zie je duidelijk dat Pep de grootste succestrainer ooit hier een hand in heeft. Ze spelen als Barça in de jaren 11/12 in Laliga , maar ik gun het ze, iedereen behalve Real.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Man City geeft ook Tottenham voetballes: 4 goals, 16e zege op rij, 14 punten los