Frenkie de Jong: 'Daar hebben we het in mijn nieuwe contract over gehad, ja'

    Frenkie de Jong: 'Daar hebben we het in mijn nieuwe contract over gehad, ja'

    zondag 17 december 2017 om 21:24

    Frenkie de Jong (20) geniet van de hype rondom zijn persoon, maar sommige vergelijkingen zijn wel behoorlijk over de top. Dat vertelde de talentvolle Ajacied zondag in gesprek met Metro

    In de voorbije weken viel de naam van De Jong in één adem met onder met legendes als Franz Beckenbauer en Frank Rijkaard. "Alle vergelijkingen die mensen maken met bijvoorbeeld Rijkaard vind ik leuk hoor. Dat lees ik heel graag, maar daar ben ik natuurlijk nog lang niet aan toe", zei hij na afloop van AZ-Ajax (1-2). 

    "Ik vind het heerlijk om op dit moment steeds iedere aanval op te zetten bij Ajax en veel aan de bal te zijn. Maar in het buitenland is het op deze plek wel een ander verhaal. Dan moet je centraal achterin beuken, de hele wedstrijd beuken."

    Een stap hogerop is voorlopg niet aan de orde. "Haha, nee, want ik ga binnenkort bijtekenen. En ja, we hebben het in mijn nieuwe contract inderdaad gehad over het feit dat ik een middenvelder ben."

    Lees ook: 'Ajax bereikt mondeling akkoord en heeft beet: nieuw contract tot medio 2022'

    Poll

    Gaat De Jong in 2018 debuteren in Oranje?

    (1104 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:27
    Die blijft nog jaren aan ons aller Ajax verbonden! Eerst maar eens wat titels in de wacht slepen.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    zondag 17 december 2017 om 21:28
    Eerst maar is je wekker zetten!
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:29
    Ik zou niet weten waarom. Ajax is een topclub en wint over het algemeen veel titels. Dan is het toch niet gek dat dat de maatstaf is waar je als club naar streeft?
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    zondag 17 december 2017 om 21:34
    Omdat t zondag avond is..
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:35
    Ik heb een vrije dag morgen ! :)
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2335
    maandag 18 december 2017 om 07:26
    laat ze eerst maar eens mooi en goed voetbalen dat was vorig jaar de laatste 6 wedstrijden dit jaar 0 wedstrijden
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4979
    zondag 17 december 2017 om 21:28
    Helaas zeggen contracten niet zo veel, ik hoop dat ieder jong talent lang blijft maar je weet het nooit.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:31
    Dat is waar. Maar Frenkie lijkt me een uiterst verstandige jongen. Tempert nu ook al de verwachtingen rondom zijn persoon en is blij met de minuten die hij maakt bij Ajax.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6047
    zondag 17 december 2017 om 21:28
    te beginnen met de 34ste, een hele speciale!!!!
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 17 december 2017 om 21:34
    Precies en dan nog het liefst dit seizoen! Wat zou dat onvoorstelbaar mooi zijn voor alles en iedereen die Ajax een warm hart toedraagt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9647
    maandag 18 december 2017 om 05:24
    1 zou al mooi zijn.....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6047
    zondag 17 december 2017 om 21:28
    Kleurrijke voetballer met zijn creatieve geest, die heeft het NL voetbal keihard nodig op er weer helemaal bovenop te komen!!!!
    Vind ik leuk
    Max Delius +2797
    zondag 17 december 2017 om 21:32
    Wij zouden deze site ook Frenkie de Jong Primeur kunnen noemen...
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 21:32]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91332
    zondag 17 december 2017 om 21:51
    FrenkiePrimeur bedoe je? :p
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9647
    maandag 18 december 2017 om 05:37
    Honger maakt rauwe bonen zoet......
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91332
    zondag 17 december 2017 om 21:33
    Zeker een heel goed spelertje Frenkie.
    Vind ik leuk
    mazu +1879
    zondag 17 december 2017 om 21:37
    Ze kunnen prima spelers opleiden in Tilburg, m'n complimenten voor Willem 2!!
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    zondag 17 december 2017 om 21:44
    In de rol van Rijkaard en Vertonghen dat ligt Frenkie wel. En zo los je het wel op. Viergever en Wober op links en jammer voor Sinkgraven en Dijks, maar drie keer basis Frenkie achterin en drie keer gewonnen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 21:45
    Hopelijk blijft hij lang, maar zelfs een contract zegt nog weinig. Maar De Jong geloof ik wel. Tis geen Sneijder die een week na contractverlenging Ajax verliet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9647
    maandag 18 december 2017 om 05:32
    Toen was Wesley ook alweer 23 jaar en 5 jaar gespeeld bij Ajax.
    Zolang zie ik Frenkie helaas niet blijven, als hij zo doorgaat.......
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 19:51
    Ja ok, misschien verlang ik het wel te veel dat De Jong lang blijft. Gaat, als ik eerlijk tegenover mezelf ben, niét gebeuren.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9647
    maandag 18 december 2017 om 20:19
    Dat is juist het vervelende, heb je een leuk talent gaat ie weg voordat hij 100% kan renderen.....kan je weer beginnen. Een opleiding, in die zin, is van betrekkelijke waarde, je kan "tegen dat koop geweld niet opleiden" maw ze kopen je leeg voordat je het weet. Dus naast de opleiding is een groot scoutingsapparaat de enige kans om bij te blijven enigszins.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:21
    Precies. Het verschil met de top wordt ook groter en groter. Scoutingsapparaat erg belangrijk ja.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +159
    zondag 17 december 2017 om 21:48
    Een type speler zoals hem is het type wat we nodig hebben bij het Nederlands elftal ,denkt altijd vooruit en ziet waar de ruimte ligt
    Misschien kan hij in de toekomst voor de verdediging spelen in het Nederlands elftal
    Vind ik leuk
    Kuip +7406
    zondag 17 december 2017 om 21:51
    Wat een domme vergelijking. Beckenbauer en Rijkaard zijn totaal andere voetballers dan Frenkie. Die waren groot, fysiek sterk en hadden een wat trage motoriek. Frenkie is klein, veel beweeglijker en een echte middenvelder.
    Hij komt zeker in aanmerking voor Oranje. Een middenveld met Wijnaldum, Frenkie de Jong en Blind is goed. Voorin spelen we dan met Promes, Huntelaar en Kluivert. Verder spelen Cillissen, Tete, van Dijk, Ake en Pieters.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:35
    Beckenbauer fysiek en sterk, wanneer?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9647
    maandag 18 december 2017 om 05:34
    Wijnaldum........? leuk bij z'n club....
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:07
    Gewoon lekker voetballen mien jong WAAR JE OOK STAAT
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:50
    Kom je uit Grunn beste dokter?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 22:35
    Vergeleken worden met Rijkaard is ook een eer maar met kut mof nee dank je.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    zondag 17 december 2017 om 23:05
    Heerlijke voetballer, Wint zelfs kopduels van die lantaarnpaal Weghorst blij dat hij bij Ajax speelt.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    zondag 17 december 2017 om 23:38
    Snap de jaloezie wel, is gewoon een geweldige speler!
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    maandag 18 december 2017 om 00:00
    Ik lees niets over Keizer
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    maandag 18 december 2017 om 02:43
    Gelijk debuteren dan.maar... Ongelooflijk zeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Frenkie de Jong: 'Daar hebben we het in mijn nieuwe contract over gehad, ja'