AZ'er baalt van Huntelaar: 'Ineens valt hij, de scheidsrechter wordt beïnvloed'

    AZ'er baalt van Huntelaar: 'Ineens valt hij, de scheidsrechter wordt beïnvloed'

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 10:06ma 18-12-2017 om 10:06

    AZ-verdediger Pantelis Hatzidiakos baalt stevig van de makkelijk gegeven strafschop voor Ajax. De bal ging op de stip, nadat hij licht contact maakte met Klaas-Jan Huntelaar. Lasse Schöne schoot vanaf elf meter raak.

    In de eerste helft voorkwam Hatzidiakos meermaals een tegengoal. "De eerste helft haal ik twee, drie ballen van de lijn. In de tweede helft heb ik pech dat de scheidsrechter fluit", zegt de verdediger tegen Voetbal International. Hij is het absoluut niet eens met de beslissing van Danny Makkelie. "Ik denk dat er heel weinig was om een penalty voor te geven. Ik hoop dat hij het ook terugziet."

    "De bal was aan hun linkerkant en ze wilden voorgeven", blikt Hatzidiakos terug. "Huntelaar staat voor mij en ik houd hem gewoon bij me. Dat is heel normaal, maar hij valt ineens. De scheidsrechter wordt daardoor beïnvloed. Wat mij betreft was het heel weinig. Ik heb hem niet naar de grond getrokken of wat dan ook, ik houd hem gewoon bij me. Heel normaal."

    Dat het een schwalbe was van Huntelaar, durft de Nederlandse Griek echter niet te zeggen. "Ik heb geen idee. Ik heb het nog niet teruggezien, ik zou het niet weten."

    Plaats een reactie

    Kesse Vodde +7251
    maandag 18 december 2017 om 10:10
    Het was een optelsom. Huntelaar voelde dat de kans dat Ajax een pingel zou krijgen, steeds groter werd. Makkelie moest op een gegeven moment iets gaan compenseren en dat werd een pingel waar gewoon niks aan de hand was. In de 1e helft was er meer aan de hand en had hij ook kunnen fluiten.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 10:13
    Optelsom is prima als je voor meer overtredingen geel wilt geven. Maar niet door een penalty te geven voor iets dat niets is.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    maandag 18 december 2017 om 10:16
    Makkelie vond dat blijkbaar wel en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar ook niet zoveel problemen mee had toen hij die pingel gaf.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:18
    dat snap ik als ajacied zijnde ;)
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12815
    maandag 18 december 2017 om 10:23
    Zo te zien was het geen penalty

    Maar 1 a 2 sec voor Huntelaar viel had Hatzidiakos twee armen om (Edit: ) Huntelaar heen. Hij liet net op tijd los zeg maar.

    Dus wat mij betreft was het geen penalty maar was er wel een heel domme actie van Hatzidiakos waarmee hij de Makkelie het idee gaf dat er wel iets aan de hand was.

    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Olfie +4736
    maandag 18 december 2017 om 10:25
    Deed Overmars ook mee? Die was zo snel dat ik hem niet gezien heb.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:28
    Nee die was nog muntjes aan t zoeken
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:31
    die heb ik ook gemist hahahahhaha
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:32
    het is ook gewoon heel dom ;-) alleen moeten de scheidsrechters hier dan wel consequent mee om gaan
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 14:33
    Exact. Ik kijk voornamelijk de hele wedstrijden van mijn cluppie, maar het is ongekend hoe veel er getrokken wordt aan spelers als De Jong. Als je ziet dat Huntelaar hier een penalty voor kreeg, dan heeft De Jong er ook al zoveel meer moeten krijgen..
    Vind ik leuk
    Polleke +944
    maandag 18 december 2017 om 16:32
    En De Jong doet natuurlijk niets in de 16? Laatst nog toen hij de winnende mocht maken tegen Sparta? Dit soort duels heb je 10px per wedstrijd en dan is het aan de scheids om te beoordelen. Dat dit niet consequent gebeurt is jammer maar volgens mij heb je daar voor- en nadeel van over een seizoen genomen...
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:35
    nee dan hoorde jullie niet
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:18
    zijn 3 hoekschoppen geen penalty dan?
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    maandag 18 december 2017 om 10:20
    Ja hoe heet dat spelletje ook alweer?
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:21
    americanen toch?
    Vind ik leuk
    Olfie +4736
    maandag 18 december 2017 om 10:26
    Wij noemde het afvalrace...
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:45
    Bergeijk regen Twente gebeurd helemaal niks.....en Bergeijk lag nu weer op de grond na een schouwderduwtje.....Ik heb City tegen Spurs gezien, daar wordt in het buitenland niet voor gefloten.....zaten 2 paarse kaarten bij maar 1 x vrije trap en 1x geel.....Makkelie floot weer eens heel zwak. Svenson had er in de eerste helft al af gemoeten, toen floot hij maar niet voor de overtreding op Kluivert omdat hij dan geel moest trekken...
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 18 december 2017 om 10:51
    eens
    Vind ik leuk
    Lemon +1546
    maandag 18 december 2017 om 14:16
    Zei je dat ook over de beslissing van Kuipers?
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    maandag 18 december 2017 om 10:14
    Precies Kesse! Blijf gewoon van elkaar af dan krijg je achteraf dit soort gemekker niet!
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:14]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4813
    maandag 18 december 2017 om 10:33
    Optelsom??!kom op, dat slaat nergens op. Elke situatie moet je apart beoordelen. Optelsom.... zo geef je een arbiter alle kans om te marchanderen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26511
    maandag 18 december 2017 om 10:53
    Makkelie deed er destijds tegen Utrecht ook alles aan om Ajax, tevergeefs, kampioen te maken en nu wederom tevergeefs. Hij geeft ze gewoon erg makkeliek.
    Vind ik leuk
    abraksas +1534
    maandag 18 december 2017 om 11:57
    Er was wel wat aan de hand bij de pingel hoor. Uiteindelijk wel makkelijk gegeven maar als je goed kijkt (erg goed hoef je niet eens te kijken aangezien het niet te missen is) zie je dat Hatzidiakos zijn armen om Huntelaar had en hem daarna ook nog vast hield. Moet je gewoon niet doen in het strafschopgebied. Levert dat een pingel op mag je jezelf ff voor de kop slaan vanwege de domheid.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:20
    Was gewoon pen die sukkel moet ze handen thuis houden! Dr staat nergens in de regels hoe hard of lang je een overtreding moet gemaakt zijn.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    maandag 18 december 2017 om 10:10
    Ik houd hem bij me, heel normaal...? Uhhh ja dan is het ook heel normaal dat je een penalty tegen krijgt, want vast houden mag niet
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 10:14
    Kijk de afgelopen 2-3 jaar maar eens alle wedstrijden van Luuk de Jong terug. En zeg mij dan maar eens hoe veel penalty's PSV dan verdiend had en niet gekregen heeft.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    maandag 18 december 2017 om 10:17
    Uhhh calimero much?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 11:00
    Ronnie, Ronnie, Ronnie... mijn complimenten. Je bent een machine. Wat anderen op jouw glasplaat leggen kopieer jij over zonder problemen. Calimero is vanuit Amsterdam inmiddels wel heel vaak gebruikt. Net zo triest als roepen dat zwarte piet racisme is, terwijl alle weldenkende mensen weten dat dat ook niet het geval is.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:17
    Luuk krijgt ze ook vaak niet mee omdat het zo een jankerd is. Hoevaak loopt hij niet te zeuren als een klein kind. Daardoor krijgt hij ze vaak niet mee.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:19
    zeuren of niet, jankerd of niet, regels zijn regels toch? dan mag gedrag niks uitmaken
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:20
    Of het nou mag of Niet, je ziet waar janken en zeuren toe leidt. En Luuk is 1 van de ergste in de competitie.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:37
    hahaha met jou valt niet te praten, ga maar lekker verder met je ajaxleven...
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:36
    Als ik hetzelfde verhaal had gezegd maar dan over een Ajax speler dan had je anders gepiept. Maar het gaat nu om baby Luuk en gelijk maar in de verdediging. Typisch.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 13:48
    nee hoor, dan piep ik hetzelfde, zo neem ik het ook op voor kluivert ;)

    vind het gewoon raar dat als iemand zeurt en jankt (zoals jij dat noemt) dat hij dan niet recht heeft op een vrijebal als er een overtreding op hem gemaakt wordt want tja hij jankt alleen maar.... met zulke teksten kan ik helemaal niks :)

    je kan van alles zeggen over mij maar volgens mij heb ik geen haat naar andere clubs toe..
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:11
    het hoort idd niet uit te maken, maar dat maakt het wel weghorst jankt ook de hele wedstrijd net als luuk de jong, daardoor wordt de scheids ook beinvloed en niet bepaald positief voor het eigen team.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 15:09
    weet niet of je donny gisteren aan het werk zag? die is precies hetzelfde... zulke types heeft iedereen in zijn team. maar het moraal blijft: overtreding is overtreding!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:11
    Jammer dat je het niet begrijpt, maar ik ben de moeilijkste Niet, zal het proberen uit te leggen. Luuk heeft er zelf vior gezorgd dat de scheidsrechters hem niet geloven, dat hij het speelt, doordat hij zijn zijn niet krijgt gaat hij janken en zeiken. Snap je het nu. Hij moet eens wat vaker slikken dat hij geen vrije trap krijgt. Dan wordt er ook anders tegen hem aangekeken. Heel simpel toch.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 10:53
    Dus je geeft toe dat de arbitrage slecht is. Want een goede arbiter moet onafhankelijk zijn en een overtreding beoordelen op de overtreding, niet op allerlei randzaken. Bedankt, fijn dat een Ajacied dit bevestigt. Dank.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:33
    Elke scheidsrechter in Nederland is een verschrikking. Ik vind het nog een wonder dat ze internationaal worden gebruikt.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 18 december 2017 om 12:37
    Jo je hebt gelijk, het was geen penalty, klaar.
    Wij kunnen er niks aan doen dat Makkelie hem alsnog geeft.
    Was een leuke pot voetbal met 2 gelijkopgaande teams, maar een net iets sterker Ajax dat er met de 3 punten vandoor gaat. Het had ook zomaar een gelijkspelletje kunnen worden, maar al met al denk ik niet dat het onterecht is dat Ajax heeft gewonnen.
    Jammer dat Huntelaar die 1-3 niet binnen schiet, want dan had je het eerder op slot kunnen gooien, nu werd het nog spannend en was AZ nog 2x dichtbij de gelijkmaker.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 12:40
    Hoe dan ook knap dat Ajax eerst overtuigend van PSV wint en daarna van een goed draaiend AZ wint. Ik hoop dat PSV in de winterstop wel wat dingen gaat veranderen en in ieder geval een goede linksback aantrekt die wat rust in de defensie kan brengen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 18 december 2017 om 13:02
    Dit was een hele belangrijke week voor Ajax, als we hadden verloren van PSV en AZ dan had het verschil zomaar 16 punten kunnen zijn.
    Nu zijn we 3 punten los van AZ en staan we nog maar 5 punten achter PSV, het ligt weer helemaal open.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:20
    Het is duidelijk dat er dit jaar veel makkelijker pingels worden gegeven dan de laatste jaren. Ook ik ben hier geen voorstander van, maar goed als je iemand vast houd in de 16 weet je als speler dat je een risico loopt.

    Maar wat heeft Luuk de Jong hier mee te maken? of ga je als PSV supporter nu weer van alles schreeuwen omdat Ajax een makkelijke pingel heeft gehad? Heeft PSV vast niet gehad dit seizoen, en PSV heeft ook nog absoluut niet de arbiter meer gehad. Dus je hebt wel recht van spreken inderdaad.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12643
    maandag 18 december 2017 om 11:45
    Ik heb wel wat beters te doen dan psv terugkijken.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5594
    maandag 18 december 2017 om 10:12
    Het overkomt hem twee wedstrijden op rij, dan pak je dat als verdediger dus niet heel handig aan.
    Vind ik leuk
    Olfie +4736
    maandag 18 december 2017 om 10:27
    Dat lijkt mij wat te makkelijk.
    Vind ik leuk
    James10 +482
    maandag 18 december 2017 om 10:12
    Eerst zeggen dat ie er zeker van is, en dan aan het einde zeggen dat ie het eigenlijk allemaal niet weet omdat hij het nog niet heeft teruggezien, oké dan.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    maandag 18 december 2017 om 10:21
    Ja klinkt logisch idd
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29080
    maandag 18 december 2017 om 10:12
    Ach, aan het eind van het seizoen staat de beste bovenaan, wie het dan ook is. Het is alleen jammer dat arbitrage in Nederland in belangrijke wedstrijden regelmatig faalt. Als hier namelijk een penalty voor gegeven wordt, dan kan Luuk de Jong er wel 2 per wedstrijd krijgen, die wordt continu vastgehouden. Of hij moet net zoals Huntelaar gewoon aanstellen en gaan liggen bij iedere scheet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:15]
    Vind ik leuk
    129 +1000
    maandag 18 december 2017 om 10:17
    Kom kom, na Weghorst is Luuk de Jong de grootste aansteller van de Nederlandse competitie. Hij ligt al bij elke scheet.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12643
    maandag 18 december 2017 om 11:48
    Luik de Jong is gewoon een smerige speler, een bloedzuiger en een aansteller, ben het helemaal met je eens
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    maandag 18 december 2017 om 10:18
    Haha volgens mij gaat de jong al liggen bij elke scheet. Wat een bloedzuiger is dat! Heerlijk voor in je team, klote als tegenstander
    Vind ik leuk
    129 +1000
    maandag 18 december 2017 om 10:16
    Je kunt het als AZ wel hebben over de pingel in de 2e helft, maar dan moet je niet zwijgen over de niet gegeven pingel de 1e helft.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:20
    hands is hands ;) en ja overtreding is overtreding
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Juist, of over de gele kaarten (waaronder een tweede) die niet gegeven zijn, of waar zelfs niet voor gefloten werd.

    Het is heel simpel, als je als verdediger het nodig acht om een aanvaller vast te houden in de 16 loop je altijd het risico om een penalty tegen te krijgen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9122
    maandag 18 december 2017 om 12:01
    Je kunt het wel hebben over de pingel in de 2e helft, maar dan moet je niet zwijgen over de overtreding op Midtsjo die daaraan vooraf ging.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13204
    maandag 18 december 2017 om 10:17
    Was idd geen penalty, die hij eerder wel had moeten geven..
    Vind Ajax wel de verdiende winnaar, had iets het betere spel en de meerdere kansen..
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:21
    hmmm weet het niet, vond het aardig gelijkwaardig... maar ajax scoort er 1 meer dus wel de winnaar :)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13204
    maandag 18 december 2017 om 10:27
    Met een gelijkspel had ik ook wel vrede gehad hoor, maar het is ook niet onverdiend of gestolen, ondanks deze onterechte penal..
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:30
    Tja de 3 punten van PSV tegen twente waren ook verdiend omdat PSV gewoon veel beter was, toch valt iedereen erover op de manier waarop, dat geldt nu ook voor ajax
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13204
    maandag 18 december 2017 om 10:31
    Toen viel iedereen erover omdat het een eigen doelpunt was in de laatste minuten..
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:33
    klopt maar was het onverdiend? ik vind van niet!

    zoals ik zeg, de manier waarop de winst behaald word. bij de ene een eigen doelpunt (maar wel afgedwongen) en de andere een penalty die zwaar bestraft is en men vraagtekens bij heeft
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:34]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13204
    maandag 18 december 2017 om 10:35
    True..
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:17
    kijk de stervende zwaan gaan op de foto ;)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41785
    maandag 18 december 2017 om 10:21
    Volgens mij kwam de zwaan juist tot leven :-)
    Vind ik leuk
    Ajax! +1530
    maandag 18 december 2017 om 10:20
    Wat een heerlijke wedstrijd was dat, geniet nog steeds na! Hoog tempo, voetballend van beide goed! Ja zoals gister werd gezegd bij studio voetbal dit was echt reclame voor het voetbal!

    En ja, dat o.a veel Psvers niet over het niveau van de wedstrijd kunnen hebben, maar gefrustreerd blijven doen om die pingel, tja...
    Hatzidiakos deed het niet slim om Hunter vast te pakken, Hatzidiakos deed dat vorige week nog opzichtiger (pingel) dus niet veel van geleerd.
    En kunnen de Psvers het wel daar over hebben, maar mogen wij die dan wegstrepen tegen de onterechte pingels van Bergwijn tegen Ado en Twente? En de onterechte pingel tegen Willem II?
    Of is het zeker alleen maar (knjb?) net zoals jullie deden alsof het geluk tegen PEC, en het geluk tegen Twente (pingel) en door een eigen goal winnen alle reden was om rustig te zeggen dat jullie al kampioen waren en dat Ajax het wel kan vergeten. Nou het is niet de verwachtte 13 punten geworden, maar 5, vorige week tegen Psv heel goed van Ajax kant, jullie club zorgde er zelf voor om heel de wedstrijd af te wachten (tot het afgelopen was) nee zie AZ! dan krijg je pas een top wedstrijd! Dus (groepje Psvers) hou een keer op met zeuren over alles! Dat houden jullie 24/7 vol! Neem een voorbeeld aan supporters als Korm! dat is pas een Psver! Neem een voorbeeld aan de Feyenoorders hier, die hebben het ook niet nodig om 24/7 te wijzen naar andere clubs! Want komop wat een sneu gedrag elke dag van een groepje Psvers, (hoezo geen Ajax obsessie??) .....
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:26
    Het was zeker een reclame voor het voetbal, misschien ligt het wel aan AZ. Kan me namelijk de eerste wedstrijd van PSV herinneren (PSV-AZ) en dat was ook reclame voor het voetbal... (ja zelfs PSV kan dat)
    Bergwijn was gewoon een terechte pingel tegen ado, die jongen wordt gewoon aangetikt, waarom zou hij vallen als hij kan scoren?

    wel bedankt voor het compliment.
    Helaas heb je bij elke club van die bloedzuigers...
    Vind ik leuk
    Ajax! +1530
    maandag 18 december 2017 om 10:39
    Voor mij was er iig ruimte voor discussie de pingel tegen Ado, maar tegen W2 en Twente was die discussie er niet.

    En natuurlijk heb je overal bloedzuigers, maar sorry om te zeggen, bij de Feyenoorders en Ajacieden zie ik niet elke dag een groepje constant zaniken op een club. En zeg ook niet dat Psv geen goede wedstrijden heeft gespeeld, maar wel veelal magertjes wat het ook maar net won, maakt niet uit alleen vele vonden dat genoeg om te zeggen dat ze al kampioen waren, dat ging mij dan te ver als ik naar het spel keek;)
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:44
    eens, ik roep ook al maanden dat het spel bedroevend is. de penalty tegen twente en w2 vond ik ook zwaar bestraft maar de penalty's die we dit seizoen tegen hebben gehad heb ik ook mij vraagtekens bij zoals afgelopen woensdag tegen groningen en de penalty van AZ die we tegen kregen was er ook geen en dan kan ik er nog wel een aantal opnoemen. Hier werd het al een keer aangekaart hoe vaak luuk de jong naa beneden getrokken wordt waar we niks voor krijgen. Zelfs uit tegen Ajax hadden we er recht. dus uit eindelijk valt het allemaal wel weg te strepen hoor.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1530
    maandag 18 december 2017 om 10:46
    Dan zal ik het waslijstje maar niet opnoemen waar wij benadeelt in werden;-)

    Ik heb iig genoten van Az-Ajax, dat sommige het alleen over die pingel kunnen hebben, tja ik vind het wel sneu;)
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 11:30
    eens, en als we heel zwart wit kijken is een overtreding ook gewoon een overtreding. Ik vond het ook een leuke pot maar op eerlijk te zijn vind ik de meeste potten tussen AZ en een topclub heel vermakelijk :)
    Vind ik leuk
    Ajax! +1530
    maandag 18 december 2017 om 11:44
    PEC vs AZ vond ik ook goed! Az een groot compliment! Ook voor de eigen talenten, ik vind die Till echt heel goed!
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 13:48
    helemaal mee eens :)
    Vind ik leuk
    Corse996 +1598
    maandag 18 december 2017 om 12:12
    Reclame voor het voetbal? Hahaha, City-Spurs niet gezien zeker. Het niveau was weer bedroevend dit weekend ons Aller Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1530
    maandag 18 december 2017 om 12:16
    Wat een vergelijking, nee Ajax en AZ kunnen geen 3 a 4 a 5 enz ton salaris per week uitgeven. Maar wel ze kunnen goed voetbal op de mat brengen, met veel kans aan jonge talenten, en aan eigen talenten! Iets wat die poenerige clubs maar moeilijke kunnen...

    Dit was idd reclame voor het voetbal!
    Vind ik leuk
    Corse996 +1598
    maandag 18 december 2017 om 12:24
    Nee het was helemaal niet goed. Net zoals Feyenoord tegen Sparta ook niet super was. De ruimte die weggegeven werd zie je zelden in de 3e klasse zondag. Het was eerder een foutenfestival. Die kans die Friday nog mist in de laatste minuut, zie je over 20 jaar nog voorbij komen in de best of Eredivisiebloopers. Net voor het stukje hoe die gozer van AZ 3 ballen van de lijn afhaalt. Dat is geen klasse van die verdediger, dat is megaslecht binnenschieten. Daar hoef je geen 4 of 5 ton per week aan uit te geven hoor! Dus hou op met je reclame voor het voetbal. Dat er een hoge amusementswaarde was klopt helemaal. Het was een boeiende strijd, maar voetballend hielt het niet over. Zolang we dit in Nederland zien als topwedstrijden gaat het niveau nooit meer omhoog. In Nederland is het verboden om kritisch te zijn.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1530
    maandag 18 december 2017 om 12:33
    Jij kijkt met andere maatstaven, wij hebben geen wereldtoppers van naam en faam. Wat Ajax en Az hebben op de mat lieten zien, is voor onze competitie een visitekaartje!
    Vind ik leuk
    darmianto +7773
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Was het makkelijk gegeven? Ja.. was het onterecht? Nee..

    Hij hing vol in het zicht van de scheids lang met 2 armen om Huntelaar heen, dat is gewoon dom. Helemaal omdat hij dat nog steeds deed toen de bal in de buurt kwam...

    “Ik hield hem gewoon bij me” ja maar wel met 2 armen om hem heen stumper..
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 18 december 2017 om 10:27
    Eens, het was een isimatje ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:41
    In de eerste helft deed hij hetzelfde maar dan erger en toen gaf hij hem niet.....vorige week tegen PEC hetzelfde verhaal.....handjes thuishouden.
    Vind ik leuk
    Mr-MZ +127
    maandag 18 december 2017 om 10:43
    Voor beide kanten valt wat te zeggen. Het was duidelijk geen penalty, maar zo valt er voor Ajax ook genoeg te zeggen over vrije trappen/kaarten die niet gegeven werden.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:45
    Ik hoop dat hij dat ook ziet als hij het terug ziet, wtf daar heb je nui geen ruk aan.
    Tegen PSV thuis had Ajax al twee keer rood moeten krijgen en dat ziet men NIET, wat doet die abitrage?
    Het is armoe troef met heel die arbitrage in Nederland.
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    maandag 18 december 2017 om 11:00
    De voetballers van tegenwoordig moeten eens een jaartje op rugby of ijshockey. Daar word je keihard uitgelachen als je je laat vallen en bekommert niemand zich om je of krijg je nog een beuk na. Voetbal is helaas een mietjessport geworden. Teveel verwijfde aanstellers die voor veel mensen een hoop plezier vergallen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27474
    maandag 18 december 2017 om 11:02
    2x een strafschop in een week veroorzaakt. Net als Isimat trainen met tennisballetjes deze week!
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:02]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7165
    maandag 18 december 2017 om 11:26
    Ik vond het geen penalty, zeker niet, maargoed gezien het wedstrijdverloop en de kansen was een gelijkspelletje denk ik meer op zijn plaats geweest. in dit geval heeft de gelukkigste partij gewonnen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12385
    maandag 18 december 2017 om 11:27
    Zuivere schwalbe.
    Vind ik leuk
    Leon Elie +137
    maandag 18 december 2017 om 11:56
    Mooi he. Als Bergwijn onderuit gelopen wordt door die verdediger van Den Haag stelt hij zich aan en moet hij gewoon blijven staan. En nu het een Ajaxcied is is het een slimme actie.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    maandag 18 december 2017 om 12:02
    De meeste scheidsrechters worden beinvloed door spelers (en publiek).

    Hoe mooier de val, hoe zieliger de blik van het 'slachtoffer'.

    Nieuwe regels invoeren:
    *Om kaart vragen voor tegenstander is zelf kaart krijgen! Irritant en onprofessioneel gedrag.
    *Diegene die het eerst de bal pakt moet ingooien. Voor 1 ingooi hebben vaak 2 a 3 man de bal gepakt zonder in te gooien.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:10
    klopt......
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:23
    ervaring vd hunter gaf de doorslag....
    Vind ik leuk
    tomawa +148
    maandag 18 december 2017 om 12:31
    Wat je ook zegt maakt niet uit Pantelis, Makkelie is vriend van Ajax, hij geeft regelmatig schafschoppen weg waar een andere scheidsrechter misschien zal twijfelen. Zie ook vorig seizoen tegen FC Utrecht bij 1-2 gaf hij een strafschop waar heel Nederland ( behalve de Ajax fans) hun vraagtekens bij hadden, werd toen gewoon 2-2
    Vind ik leuk
    North +2374
    maandag 18 december 2017 om 16:00
    Het zit wel diep hé?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:57
    Ik hou hem gewoon bij me? Sinds wanneer mag je een speler omarmen?
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +516
    maandag 18 december 2017 om 13:00
    Sodemieter op joh met je domme gelul
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 13:06]
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +516
    maandag 18 december 2017 om 13:06
    Sodemieter op joh met he domme gelul
    Vind ik leuk
    North +2374
    maandag 18 december 2017 om 16:00
    Al die Ajaxhaters janken de komende week, of de rest van het seizoen, nog wel over die penalty.

    Ik denk eerder: Waarom heeft Ajax steeds zoveel kansen nodig om tot scoren te komen?
    20 schoten en dan maar 2 doelpunten.. Dat is gewoon te weinig.
    Al met al een terechte overwinning en we krijgen nog een spannende tweede seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:44
    Blom en Makkelie houden de competitie wel spannend zo
    Vind ik leuk