Ontslag Pastoor werd meegedeeld in Sparta-groepsapp: Dan weet iedereen het

    Ontslag Pastoor werd meegedeeld in Sparta-groepsapp: "Dan weet iedereen het"

    maandag 18 december 2017 om 20:30

    Michel Breuer staat niet achter het ontslag van Alex Pastoor bij Sparta. De aanvoerder van de Rotterdammers had graag met de trainer doorgewild, omdat hij het gevoel had dat de resultaten onder zijn leiding zouden verbeteren. Pastoor werd zondagmiddag na de 0-7 nederlaag tegen Feyenoord ontslagen.

    "Ik was nog op de club. Op een gegeven moment krijg je het dan te horen", zegt Breuer tegen Voetbal Inside. "Er gaat direct door je hoofd dat het een emotionele beslissing is, twee uur na de wedstrijd: er is 0-7 verloren, je moet er gelijk uit. Dat is een logische gedachte op dat moment, maar het bestuur heeft vanochtend met de spelersgroep gesproken. Die zei dat het zeker niet het geval was (emotionele beslissing, red.)."

    Wat Breuer betreft had Pastoor mogen blijven. Hij is het dan ook niet eens met de beslissing om de coach opzij te zetten. "Nee, niet direct eens. Ik vind het een hartstikke goede trainer. Hij is voor ons goed geweest en heeft goed werk geleverd vanaf het moment dat hij gekomen is. Ik had er vertrouwen in dat het de goede kant op zou gaan. Ik sta er niet volledig achter, nee."

    Nadat Breuer werd ingelicht, vertelde hij het zijn teamgenoten. "Ik was hier nog in het spelershome. De teammanager vroeg of ik even mee wilde komen. Pastoor vertelde het toen ook. Daarna heb ik een appje in de groepsapp gestuurd. Dan weet iedereen het. Het ging zo snel, iedereen was al vrij snel op de hoogte."

    Poll

    Terecht dat Pastoor ontslagen is?

    (451 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koeroe +8978
    maandag 18 december 2017 om 20:44
    Alleen maar blauwe vinkjes
    Vind ik leuk
    pos +7624
    maandag 18 december 2017 om 20:45
    Ja hallo Pastoor was de enige die nog vertrouwen had in Breuer. Die speelt vanaf nu geen minuut meer.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:45
    Tja, wat moet je als club als de resultaten er niet zijn? En er weinig verbetering is?
    Vind ik leuk
    palko +1811
    maandag 18 december 2017 om 20:46
    Alex Pastoor zal ongetwijfeld een goede trainer zijn. Echter hoe goed een trainer ook is, hij kan niet toveren. Oftewel hij kan van ondermaatse of matige spelers geen topspelers maken. De grootste fout die Pastoor naar mijn mening gemaakt heeft is dat hij er als technisch directeur van Sparta voor verantwoordelijk is dat de Kasteelclub de afgelopen transferperiode te veel Eredivisie-onwaardige nieuwe spelers aantrok.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:56
    Ook omdat Sparta een ere divisie onwaardige begroting heeft. Sparta moest het altijd hebben van hun opleiding.
    Dat zijn er honderden geweest. Blind, van Tiggelen, broers de Nooijer. Ellerman. VdGijp. Etc. Daar ligt t probleem van Sparta ... geen goede opleiding meer.
    Vind ik leuk
    Spartan +4847
    maandag 18 december 2017 om 21:36
    Geen opleiding meer? Van Drongelen en Dumfries zijn net doorverkocht.
    Nu staat Duarte op alle lijstjes van de topclubs.

    Even een klein rijtje spelers uit de Sparta opleiding, zodat niemand dit kan vergeten;
    Strootman
    Depay
    El Ghazi
    Giorginho Wijnaldum
    Marten de Roon
    Jetro Willems

    6 huidige internationals.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:52
    Breuer ziet het afscheid snel naderen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:55
    Tja er zijn wel beter manieren om het bekend te maken. Zeker naar je aanvoerder toe is dit niet netjes.
    Vind ik leuk
    Bijna +89
    maandag 18 december 2017 om 21:48
    En even later had Pastoor de groepsapp verlaten
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:04
    Jammer dat het steeds meer op dit soort dingen aankomt. Een app, is natuurlijk totaal niet netjes.
    Vind ik leuk
    orion73 +1107
    dinsdag 19 december 2017 om 07:34
    Hij staat er niet volledig achter maar dus toch wel een beetje. Maw, hij is blij dat Pastoor eruit ligt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ontslag Pastoor werd meegedeeld in Sparta-groepsapp: "Dan weet iedereen het"