De Boer bestrijdt Ajax-opmerking Van Hooijdonk: 'Ben ik niet met hem eens'

De Boer bestrijdt Ajax-opmerking Van Hooijdonk: 'Ben ik niet met hem eens'

woensdag 10 januari 2018 om 17:20

Pierre van Hooijdonk stelde vorige week dat Ajax favoriet is om dit seizoen landskampioen te worden. Ronald de Boer, collega-columnist bij Voetbal International, is het niet met hem eens. 

'Vorige week schoof collega-columnist Pierre van Hooijdonk op deze plek Ajax naar voren als de belangrijkste kampioenskandidaat. Dat ben ik niet met Pierre eens. Ik blijf bij mijn standpunt dat PSV de beste kansen heeft. Niet alleen vanwege de voorsprong van vijf punten op Ajax. Het oogt bij PSV allemaal net iets stabieler en volwassener, bovendien lijken ze met Maximiliano Romero opnieuw een goede aankoop te hebben gedaan', schrijft De Boer in het weekblad.

'In mijn ogen is dat een welkome versterking. Jürgen Locadia en Luuk de Jong hebben als spitsen specifieke kwaliteiten, maar aan de bal hebben ze allebei hun beperkingen. Phillip Cocu heeft nu meer opties voorin en nóg meer scorend vermogen.'

'Die aanvallende weelde staat in contrast met de defensie. Vooral op de linksbackpositie is de spoeling te dun. Op het middenveld zou PSV wat meer creativiteit kunnen gebruiken. Daar hebben ze veel lopers, maar weinig spelers met een geniale actie in huis. Gastón Pereiro heeft het technisch vermogen voor een dergelijke rol, maar aan hem heb je in de omschakeling niks.'

Lees ook: Samengeknepen billen Overmars: 'Dan kun je stront aan de knikker verwachten'

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Wie wordt kampioen?

(1106 stemmen)

Plaats een reactie

HJR +4907
woensdag 10 januari 2018 om 17:31
Nou dat is ook weer uit de wereld dat Ronald de Boer alleen maar negatief is over PSV ;)
Vind ik leuk
Cookee +5381
woensdag 10 januari 2018 om 17:33
Hij legt de druk bij PSV. Slim.
Vind ik leuk
Foebele +38728
woensdag 10 januari 2018 om 17:38
Ronald moest kiezen, zijn job bij Ajax of analist zijn bij FOX, Ajax vond het niet verstandig dat hij dit zou combineren net als Perez.

Beide heren hebben toen gekozen voor de job als analist en vertrokken bij Ajax, maar dus wel met een beetje een zure nasmaak, omdat zij het onterecht vonden dat Ajax die belangenverstrengeling wilde voorkomen.

Sindsdien laten beide heren geregeld negatieve klanken horen over Ajax. Enerzijds ook omdat ze niet over willen komen als Ajax mensen en anderzijds dus omdat er een lichte rancune bij hun leeft richting de club.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:41
Het kan ook best zo zijn dat de kritiek waar is en gegrond. Maar dat kiezen gebeurde bij Arsenal ook. Henry moest ook kiezen tussen de club of het analyseren van wedstrijden.

Is ook wel professioneler. Kijk maat toen Verbeek verloor van PSV en vervolgens een andere coach tips ging geven bij FOX.
Vind ik leuk
Cookee +5381
woensdag 10 januari 2018 om 18:02
Henry krijgt 34 miljoen vd BBC toch voor pund-it te zijn?
Vind ik leuk
Cookee +5381
woensdag 10 januari 2018 om 18:01
Oké, dank voor de extra info.
Ik vind het wel raar, je hoort onpartijdig te zijn, vetes mogen niet meespelen. Maar ik vind het wel een goede actie van Ajax. Ik word zo moe van al die lui die dubbele baantjes hebben en wel met de kop op tv zijn maar dan weer niks mogen of kunnen zeggen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
Cookee +5381
woensdag 10 januari 2018 om 17:33
Pereiro zou bij een andere club beter uit de verf komen.
Het is altijd zo vol daar voorin bij PSV.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:34
Eens met Ronald behalve wat betreft dat geneuzel over Romero dat vooral veel speculatie is. Net alsof hij op de hoogte is van de (specifieke) kwaliteiten van Romero.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:37
De Boer en van Hooijdonk vergeten dat Feyenoord heel stiekem weer mee gaat doen om het kampioenschap.
Vind ik leuk
Ajax! +1636
woensdag 10 januari 2018 om 17:41
Dat zou wel heel stiekem zijn;-)
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:45
Tuurlijk joh PSV verliest gewoon een keer of 5 en Feyenoord wint alles vanaf nu
Vind ik leuk
Degraaf +10826
woensdag 10 januari 2018 om 18:30
Behalve de eerste wedstrijd toch? ;-)
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:04
Kzie AZ eerder kampioen worden dan Feyenoord
Vind ik leuk
Teo Smith +14769
woensdag 10 januari 2018 om 17:46
Az is de favoriet haha.
Vind ik leuk
myrthewit +1045
woensdag 10 januari 2018 om 17:50
Toch heeft de Boer ook minpunten bij PSV. Het is bijvoorb eeld de vraag of Romero gelijk al speelt in het eerste en echt al zo goed is. PSV scoort minder doelpunten dan Ajax en krijgt er ook eens meer tegen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:55
Nee hoor het is een echte 020 man , hij legt de druk gewoon bij PSV neer.
Dat is zijn methode en verdiend daar zijn centjes mee , met zulks gezwam.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:01
Jij doet precies hetzelfde :)
Vind ik leuk
derksen +7668
woensdag 10 januari 2018 om 17:58
Ten hag gaat gewoon met de titel van door Let maar op
En volgend jaar mijn club weer en anders over een jaar of 17 ofsjow
Vind ik leuk
renemar +143
woensdag 10 januari 2018 om 18:02
De Boer vond Keizer een prima trainer voor AJAX en begreep niks van de aankoop van Neres. Iedereen die AJAX intensief volgt kon vanaf de eerste dag dat Neres kwam zien dat hij een prima voetballer is.
Eerst moest hij nog wennen en deed Traoré het gewoon goed. Begin dit seizoen had Neres de pech dat een onbenul als Keizer trainer was, die begreep er helemaal niks van.
Ronald de Boer bewijst wekelijks dat hij veel beter kon voetballen dan hij nu kan analyseren. Jammer dat hij ook nog betaald krijgt om onzin uit te kramen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:07
Niemand vraagt naar jou standpunt de Boer.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:14
Alsof een ventje van 18 direct een top versterking is? nee het gaat nog flink spannend worden. Feyenoord heeft het met gelijke spelen in de Kuip oa. tegen VVV en Heerenveen zelf laten liggen anders hadden die er ook nog bijgekomen. De eerste 2 wedstrijden van Ajax worden beslissend, en gezien de scheidsrechters statistieken gaan de aanstellingen ook beslissend worden. Blom in Amsterdam betekend voor Ajax een behoorlijke grotere winstkans dan Nijhuis.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:34
Ajax heeft een spannendere selectie met creatievere spelers. Plus nu met Ten Hag een trainer die het elftal beter zal laten draaien. Dus ik zeg Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:36
De defensie van PSV is toch wel het meest aan vers bloed toe lijkt me

De linksback positie is heel matig bezet

Ze zouden is voor Saracchi of Cucurella moeten kijken of zo

Al is het huur

Zijn allebei toppers in wording
Vind ik leuk
John040 +332
woensdag 10 januari 2018 om 18:55
Zoet Onana is Zoet
Arias Veltman is Arias
Wöber Swaab is Swaab
de Light Isimat de Light
Brenet van Dijk is Brenet
van Beek van Ginkel is van Ginkel
de Jong Hendriks is de Jong
Perreiro is
Lozano kluivert is Lozano
Dollberg de Jong is de Jong
Locadia Neres is Locadia
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 18:58]
Vind ik leuk
jaja_PSV +21778
woensdag 10 januari 2018 om 18:59
Geen speld tussen te krijgen.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
woensdag 10 januari 2018 om 18:59
Iets te overdreven imo
Vind ik leuk
Timmio! +1864
woensdag 10 januari 2018 om 18:59
van Dijk? (Dijks?)
Wober Schwaab is lastig imo. Van Beek is van de Beek.
Hendrix ipv Hendriks. Pereiro ipv perreiro. Is wat?
Dolberg ipv Dolberg. De Jong??? In de beste basis van PSV? Hoort niet
Locadia moet spits en wint dan. Neres zou op de flank gehakt maken van Locadia.
Vind ik leuk
Iggy +2144
woensdag 10 januari 2018 om 20:17
Jij bent overduidelijk een leek.
Vind ik leuk
John040 +332
woensdag 10 januari 2018 om 18:58
Zoet Onana is Zoet
Arias Veltman is Arias
Wöber Swaab is Swaab
de Light Isimat de Light
Brenet van Dijk is Brenet
van Beek van Ginkel is van Ginkel
de Jong Hendriks is de Jong
Ziyech Perreiro is Ziyech
Lozano kluivert is Lozano
Dollberg de Jong is de Jong
Locadia Neres is Neres
Vind ik leuk
Guusman +2778
woensdag 10 januari 2018 om 20:08
Ronnie is transparant.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:54
In het kader van de geveinsde onpartijdigheid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer bestrijdt Ajax-opmerking Van Hooijdonk: 'Ben ik niet met hem eens'