'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon lachen, Appie wil dit niet'

'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon lachen, Appie wil dit niet'

donderdag 11 januari 2018 om 18:22

Dominique Kivuvu is al een half jaar clubloos, maar speelde vorig seizoen nog in de Jupiler League voor FC Oss. De inmiddels dertigjarige middenvelder kwam ook tegenover Abdelhak Nouri te staan.

"Ik had hem als jonge jongen vaak op de pleintjes van Geuzenveld zien voetballen en hij is een goede vriend van mijn broertje", zegt Kivuvu tegen VICE Sports. "Op een gegeven moment kwam hij aan de buitenkant van het veld op me af dribbelen. Ik weet hoe hij iemand voor paal kan zetten met zijn techniek, dus ik riep: 'Zet me niet voor schut, zet me niet voor schut! Ik wil niet op YouTube'. Hij moest lachen en speelde de bal af. Riep hij later: 'Kivuvu, natuurlijk ga ik dat niet bij jou doen. Je komt uit de buurt'."

In Geuzenveld heerst veel criminaliteit, maar volgens Kivuvu is Nouri een voorbeeld voor veel jongens. "Blijf vooral uit de problemen, was zijn boodschap. Ik was echt in shock toen ik het nieuws afgelopen zomer hoorde. Ik ben daarna ook bij zijn familie geweest. Ik heb er gegeten en ben mee geweest naar de moskee. Ik ben geen moslim, maar ze vroegen of ik meeging en zoiets doe je dan uit respect. Daar zag ik hoe positief en sterk ze zijn."

Vooral de vader van Nouri maakte indruk op Kivuvu. "We waren in zijn tuin en hij vroeg: 'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon praten en lachen. Het leven gaat door. Appie wil dit niet'."

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 18:26
Ik heb het hem niet horen zeggen!
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 18:32
Ik heb jou ook nooit wat zinnigs horen zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:35
Ik ben hier ook nog niet zo lang :)
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 18:35
Touché
Vind ik leuk
fedor2501 +1208
donderdag 11 januari 2018 om 18:39
Volgens de meerderheid hier ben je er al te lang.
Vind ik leuk
JustH +1770
donderdag 11 januari 2018 om 19:31
Te lang
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
donderdag 11 januari 2018 om 18:40
#kanslozereactie
Vind ik leuk
Foebele +38721
donderdag 11 januari 2018 om 18:28
Dit soort berichten lees ik liever dan al die riool journalistiek die wil scoren over de rug van een jongen die zich niet kan verweren.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:30
Of berichten van Ajaxfoben die grappig proberen te zijn bij hun medesupporters over de rug van Nouri! Die moeten zich schamen!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:44
Ook Ajacieden zelf die over de schreef gaan omtrent dit verhaal. Vergeet dat niet te vermelden Dean. Niet alleen Ajax foben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:31
Ik zeg maar een ding "laat het rusten " ga door met het dagelijkse wij kunnen er niets aan veranderen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:37
Daar heb je gelijk in, ook Ajacieden die de familie wegzet als geldplukkers en leugenaars maar heel eerlijk dat zijn geen Ajacieden dus die tellen niet.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:04
Die tellen wel degelijk. Omdat ze deze discussie op een respectloze manier vervuilen net zoals wat je noemt de Ajaxfobe. In deze discussie zie ik geen verschil in deze 2 verschillende groepen van mensen. Voor mij 1 pot nat.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:46
Een Ajax-sympathisant die twijfelt aan de oprechtheid van de familie van Abdelhak Nouri voldoet niet aan het gewenste beeld en is dús geen Ajacied.

Een werkelijk hilárische redeneertrant.



Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:09
Ik kon het niet beter verwoorden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:37
De jongen hoeft zich ook niet te verweren....Ajax daarentegen...
Vind ik leuk
Foebele +38721
donderdag 11 januari 2018 om 18:38
Ook dat is op aannames gebaseerd.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:38
Vind je jezelf nu ook niet een heel klein inepeuterig sukkeltje........WIJ WEL!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:41
Tja, natuurlijk is het lastig om kritiek op je club te lezen. Maar om nu te schelden....Ik denk dat de artsen in het NRC wel een punt hebben over de medische reactie van Ajax dokter....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:48
Mooie teksten.
'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon praten en lachen. Het leven gaat door. Appie wil dit niet'."
Vind ik leuk
Gerro +3884
donderdag 11 januari 2018 om 18:30
Zijn vader kan het weten.
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 18:31
VP kunnen jullie alstublieft in respect voor Appie stoppen clicks en discussies uit te lokken en al de mogelijke stof uitmelken?

MvG
Vind ik leuk
Pino61 +10454
donderdag 11 januari 2018 om 18:47
Zooo verschrikkelijk met je eens
Vind ik leuk
jaja_PSV +21778
donderdag 11 januari 2018 om 18:55
Timmio niet mee eens.
Wat staat nu verkeerd in dit artikel?
De kern van dit artikel:
Nouri wil dat mensen gewoon blijven lachen want het leven gaat gewoon door.
Dit artikel is positief. Niets mis mee.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:56]
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 18:56
Drie punten is genoeg denk ik
1) Geen info in het artikel is verkeerd
2) Het probleem is het telkens weer uitmelken van Nouri
3) Dat we lekker door moeten leven en lachen is al lang bekend
Vind ik leuk
jaja_PSV +21778
donderdag 11 januari 2018 om 18:57
Je hebt het over discussies uitlokken...
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 18:58
Die discussies komen bijna elk Nouri artikel weer terug
Vind ik leuk
jaja_PSV +21778
donderdag 11 januari 2018 om 19:00
Nu toch niet?
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 19:03
En hopelijk blijft dat ook zo...
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
donderdag 11 januari 2018 om 19:16
Wat een gelul zeg. VP heeft alle recht om deze topics te posten. Dit is voetbalnieuws. Dat je mensen hebt die discussies aangaan kunnen zij weinig aan doen.
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 19:24
Dit is nieuws? Nee dit is het uitmelken van een oud verhaal
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
donderdag 11 januari 2018 om 19:33
Dat het uitmelken is begrijp ik, maar 't is ook nieuws. En opnieuw, dat je men hebt die discussies aangaan gebeurt nu eenmaal, en kan VP weinig aan doen.

Dat ze overigens clicks willen moet je kunnen begrijpen, 't is komkommertijd en dan moet je als VP zijnde, vooral wanneer je adverteerders hebt, iets verzinnen om te posten.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:23
Omdat je een Pisv'er bent, triest ben jij, als het een Pisv'er was geweest dan had het wel uitgemolken mogen worden zeker?
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 23:23
Wat lul je nou precies?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:26
Ja nou heb je geen zinnige reactie behalve dat omdat je ook weet dat ik gelijk heb!
Vind ik leuk
Timmio! +1859
vrijdag 12 januari 2018 om 10:57
Heb je ADHD?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:55
En wie is die Dominique Kivuvu dan wel weer dat hij ook weer iets over Nouri te vertellen heeft? Eventueel nieuws over Nouri lees ik met belangstelling maar niet van een zekere Dominique Kivuvu.
Vind ik leuk
Gizmo +3487
donderdag 11 januari 2018 om 19:35
Het volgende nieuws komt van Komino Nogimulu !!!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:18
Sorry hoor allemaal heel erg, maar nu weten we het wel
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:26
pff begint appie hype nu weer?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:24
Moet jij misschien niet naar bed en een glaasje melk drinken?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:26
pff begint appie hype nu weer?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:39
Zoiets noem je toch geen Hype, maar goed je weet niet beter
Vind ik leuk
Hammie +711
donderdag 11 januari 2018 om 19:51
Misschien moeten we is ophouden om steeds maar op Nouri terug te gekomen.
Behalve als er iets zinnig te melden is.

Het is allemaal triest zat, maar vergeet niet er zijn legio gezinnen die in de zelfde situatie zitten...
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 19:52]
Vind ik leuk
Tfoe +465
donderdag 11 januari 2018 om 20:25
misschien moet je een mooi stukje over iemand die er iets over wil zeggen (Kivuvu indeze)gewoon respecteren.
Je kunt ook doorklikken als het je niet zint.
Zonder zinloos commentaar.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:08
Snap al die commotie niet je bent toch niet verplicht alles te lezen, en je hoeft ook niet op elk bericht te reageren.
Lijkt wel of het een sport is om elkaar af te zeiken op elkaars reactie, dat is pas zielig!
Vind ik leuk
rik1958 +105
donderdag 11 januari 2018 om 21:08
appie zou ook het advocaten gevecht niet willen, daar heeft de familie voor gekozen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:30
Uiteraard kun jij deze ongewenste intimiteit, gebaseerd op drijfzand, op geen enkele wijze hard maken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon lachen, Appie wil dit niet'