'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon lachen, Appie wil dit niet'

    'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon lachen, Appie wil dit niet'

    Gepubliceerd: donderdag 11 januari 2018 om 18:22do 11-01-2018 om 18:22

    Dominique Kivuvu is al een half jaar clubloos, maar speelde vorig seizoen nog in de Jupiler League voor FC Oss. De inmiddels dertigjarige middenvelder kwam ook tegenover Abdelhak Nouri te staan.

    "Ik had hem als jonge jongen vaak op de pleintjes van Geuzenveld zien voetballen en hij is een goede vriend van mijn broertje", zegt Kivuvu tegen VICE Sports. "Op een gegeven moment kwam hij aan de buitenkant van het veld op me af dribbelen. Ik weet hoe hij iemand voor paal kan zetten met zijn techniek, dus ik riep: 'Zet me niet voor schut, zet me niet voor schut! Ik wil niet op YouTube'. Hij moest lachen en speelde de bal af. Riep hij later: 'Kivuvu, natuurlijk ga ik dat niet bij jou doen. Je komt uit de buurt'."

    In Geuzenveld heerst veel criminaliteit, maar volgens Kivuvu is Nouri een voorbeeld voor veel jongens. "Blijf vooral uit de problemen, was zijn boodschap. Ik was echt in shock toen ik het nieuws afgelopen zomer hoorde. Ik ben daarna ook bij zijn familie geweest. Ik heb er gegeten en ben mee geweest naar de moskee. Ik ben geen moslim, maar ze vroegen of ik meeging en zoiets doe je dan uit respect. Daar zag ik hoe positief en sterk ze zijn."

    Vooral de vader van Nouri maakte indruk op Kivuvu. "We waren in zijn tuin en hij vroeg: 'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon praten en lachen. Het leven gaat door. Appie wil dit niet'."

    Plaats een reactie

    PSVVVVVV +16
    donderdag 11 januari 2018 om 18:26
    Ik heb het hem niet horen zeggen!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19230
    donderdag 11 januari 2018 om 18:40
    #kanslozereactie
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    donderdag 11 januari 2018 om 18:28
    Dit soort berichten lees ik liever dan al die riool journalistiek die wil scoren over de rug van een jongen die zich niet kan verweren.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9470
    donderdag 11 januari 2018 om 18:30
    Of berichten van Ajaxfoben die grappig proberen te zijn bij hun medesupporters over de rug van Nouri! Die moeten zich schamen!
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    donderdag 11 januari 2018 om 18:44
    Ook Ajacieden zelf die over de schreef gaan omtrent dit verhaal. Vergeet dat niet te vermelden Dean. Niet alleen Ajax foben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:44]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    donderdag 11 januari 2018 om 19:31
    Ik zeg maar een ding "laat het rusten " ga door met het dagelijkse wij kunnen er niets aan veranderen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9470
    donderdag 11 januari 2018 om 19:37
    Daar heb je gelijk in, ook Ajacieden die de familie wegzet als geldplukkers en leugenaars maar heel eerlijk dat zijn geen Ajacieden dus die tellen niet.
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    donderdag 11 januari 2018 om 20:04
    Die tellen wel degelijk. Omdat ze deze discussie op een respectloze manier vervuilen net zoals wat je noemt de Ajaxfobe. In deze discussie zie ik geen verschil in deze 2 verschillende groepen van mensen. Voor mij 1 pot nat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 23:48
    Mooie teksten.
    'Hoezo lacht niemand meer? Iedereen moet gewoon praten en lachen. Het leven gaat door. Appie wil dit niet'."
    Vind ik leuk
    Gerro +7404
    donderdag 11 januari 2018 om 18:30
    Zijn vader kan het weten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:26
    pff begint appie hype nu weer?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:26
    pff begint appie hype nu weer?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9470
    donderdag 11 januari 2018 om 19:39
    Zoiets noem je toch geen Hype, maar goed je weet niet beter
    Vind ik leuk
    Hammie +1171
    donderdag 11 januari 2018 om 19:51
    Misschien moeten we is ophouden om steeds maar op Nouri terug te gekomen.
    Behalve als er iets zinnig te melden is.

    Het is allemaal triest zat, maar vergeet niet er zijn legio gezinnen die in de zelfde situatie zitten...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3873
    donderdag 11 januari 2018 om 20:25
    misschien moet je een mooi stukje over iemand die er iets over wil zeggen (Kivuvu indeze)gewoon respecteren.
    Je kunt ook doorklikken als het je niet zint.
    Zonder zinloos commentaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 20:08
    Snap al die commotie niet je bent toch niet verplicht alles te lezen, en je hoeft ook niet op elk bericht te reageren.
    Lijkt wel of het een sport is om elkaar af te zeiken op elkaars reactie, dat is pas zielig!
    Vind ik leuk
    Patje41 +920
    donderdag 11 januari 2018 om 21:08
    appie zou ook het advocaten gevecht niet willen, daar heeft de familie voor gekozen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws