Kluivert onder de indruk: 'Echt een kleine pitbull, spijkerhard, goed aan de bal'

Kluivert onder de indruk: 'Echt een kleine pitbull, spijkerhard, goed aan de bal'

zondag 14 januari 2018 om 14:07

Ajax-aankoop Nicolás Tagliafico heeft tijdens het trainingskamp in Portugal een uitstekende indruk gemaakt op Justin Kluivert. Zaterdag speelden de linksback en de vleugelaanvaller voor de eerste keer samen. Ze stonden allebei in de basis tegen Lyngby, dat met 5-1 werd verslagen. 

"Dat liep lekker. Nico is net zo klein als ik, maar bloedfanatiek en ijzersterk in de duels. Echt een kleine pitbull, spijkerhard, maar daarnaast ook goed aan de bal", vertelt Kluivert aan Voetbal International. 

"We voelen al aardig aan hoe we elkaar goed kunnen gebruiken en dat kan alleen maar groeien. Volgens mij zijn we als ploeg wel klaar voor Feyenoord. Het is lekker dat de competitie weer gaat beginnen, we weten allemaal wat ons te doen staat."

In januari 2017 dwong Kluivert (18) zijn plek af in de selectie van Ajax. Toen maakte de tiener in Portugal indruk op Peter Bosz. "Nu precies een jaar later weer in deze omgeving besef ik hoe gigantisch snel alles is gegaan. Destijds was ik een broekie, die net kwam kijken, nu ben ik een basisspeler. Zo snel kan het gaan, maar ik ben er nog niet. Deze lijn wil en moet ik doortrekken."

Kluivert bevestigde zaterdag dat hij binnenkort gaat bijtekenen in Amsterdam. 

Lees ook: Bijzonder Ten Hag-debuut: geen scheids, wereldgoal Ziyech en dikke overwinning

Poll

Gaat Kluivert dit jaar debuteren in Oranje?

(2014 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 januari 2018 om 14:09
18 jarige beoordeeld 25 jarige met interlandervaring. Ahah.
Vind ik leuk
Arie Haan +1024
zondag 14 januari 2018 om 14:12
Jij beoordeeld toch ook vaak mensen die meer ervaring dan jou hebben? Of heb je geen mening? Ik zie t probleem niet..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:14
Haha goede reactie
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:40
Dan jij
Vind ik leuk
buddha +5789
zondag 14 januari 2018 om 15:10
boeiuhhhh
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:59
Als je niks terug te zeggen hebt dan maar kijken of iemand een schrijffout maakt
Vind ik leuk
Adje80 +3667
zondag 14 januari 2018 om 17:37
Haha dat je niet meer kan zeggen dan dat zegt genoeg
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:13
Hij mag toch wel aangeven welke indruk zn nieuwe ploeggenoot op hem maakt?
Vind ik leuk
JanTa48 +1753
zondag 14 januari 2018 om 14:40
Ja en....., ik ken dombo's die hem nog geen minuut hebben zien spelen maar nu al een oordeel over hem hebben.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:46
Iemand zonder profvoetbal ervaring die iemand met profvoetbalervaring beoordeelt over zijn visie op voetbal. Ahah.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:48
Mooi account heb je gemaakt ouwe.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:52
Bedankt! Ik vond een reactie op een artikel over de zoon van m'n favoriete oud speler wel een mooi begin.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:16
heeft je favoriet zijn rijbewijs al terug?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:00
Jezus wat slecht
Vind ik leuk
JustH +1789
dinsdag 16 januari 2018 om 11:47
Serieus over een kwart eeuw geleden
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 22:25
Ik heb het boek van zijn vader met zijn handtekening er in. Deze heb ik gekregen van mijn dochter.
Vind ik leuk
JustH +1789
zondag 14 januari 2018 om 20:14
oude
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:58
Haha welke club speel jij???
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:58
Vitesse supporter die denken iets over voetbal te kunnen zeggen.........hou mijn hart vast
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:41
Je zin klopt niet. Maar verder; ik steun tenminste m’n regionale club, i.p.v. voor Ajax worden omdat ze succes boeken.
Vind ik leuk
JustH +1789
zondag 14 januari 2018 om 20:15
Ben je ook supporter van Chelsea 5?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 23:46
Hoe kan jij dat nou weten over hem? Ik kom uit regio Amsterdam dus ik voel me niet aangesproken.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:13
Heeft hij een vriendin uit groep 7?
Vind ik leuk
Het Brein +2483
zondag 14 januari 2018 om 14:14
Wie is dat schattige meisje naast Kluivert. Ik zag haar ook in de vlogs..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 15:20
Volgens mij doet zij ook de interviews op Ajax tv van de spelers en staf. Ze is van de media afdeling van Ajax zelf.
Vind ik leuk
Sil95 +5634
zondag 14 januari 2018 om 18:05
Fresia Cousino Arias
Vind ik leuk
Het Brein +2483
zondag 14 januari 2018 om 20:57
Dat klinkt als een klok! ;)
Vind ik leuk
Pjotr26 +203
zondag 14 januari 2018 om 14:14
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:36]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:18
Waar heb jij last van, stoere internetheld?
Vind ik leuk
Simon1989 +2494
zondag 14 januari 2018 om 14:21
Je zult wel een zwaar leven hebben...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:01
Zullen we niks aan missen aan deze reactie, vast weer net zo inhoud loos als anders
Vind ik leuk
Sjaakhaak +1994
zondag 14 januari 2018 om 14:14
Kleine kluivert is nog steeds een broekie :)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:00
Zou niet best zijn als hij nu een rokkie was.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:19
Wat een verademing om hem aan het werk te zien ipv Younes zeg! Of hij snel gaat debuteren in Oranje is moeilijk te zeggen maar hij is hard op weg in ieder geval
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
maandag 15 januari 2018 om 10:05
Daar is anders niet veel voor nodig hoor........
Vind ik leuk
jeepee +762
zondag 14 januari 2018 om 14:22
..... en wij beoordelen allemaal voetballers die beter kunnen voetballen dat wij zelf.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:23
Hij is inderdaad spijkerhard, je zag de tegenstander gister ook af en toe kijken van, “wat doe jij nou, het is maar een oefenpotje”. Heerlijk zulke spelers, lekker Zuid-Amerikaans.
Vind ik leuk
Romario9 +6372
zondag 14 januari 2018 om 14:29
We zullen binnenkort zien of de Nederlandse scheidsrechters er ook zo van houden. Sommigen fluiten alsof het zaalvoetbal is.
Vind ik leuk
Stranger +2269
zondag 14 januari 2018 om 15:16
Maar hopen dat je veel Nijhuis krijgt. Die doet niet moeilijk!

Met Blom en Hilger wordt het alweer moeilijker. De ene keer laten ze het wel toe om 5 minuten later een kaart te geven;-)
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 14:31
En de afgelopen jaren maar piepen over Guardado! En nu opeens; 'Heerlijk zulke spelers, lekker Zuid-Amerikaans'.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:37
Heb je mij horen piepen?
Als je alleen maar commentaar kunt leveren, houdt het dan voortaan lekker voor je.
Reactie aangepast VP.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 14:56
Ik val jou niet erop aan MaximaalAFCA, maar jullie Ajax supporters. En hoezo heb ik alleen maar commentaar? Jullie moeten alles kunnen zeggen en wij niet? Als je zo kinderachtig bent, reageer dan helemaal niet meer op deze site.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 15:10
Ik heb het over Tagliafico en zijn heerlijke Zuid-Amerikaanse menaliteit, en dan kom jij hier met je gezeik over het piepen over Guardado?
Je kan ook gewoon zeggen dat je dat zuid-amerikaanse ook wel mooi vind, of juist helemaal niet.
Nu is het gelijk weer aanvallend richting de Ajax-supporters terwijl het daar helemaal niet over gaat.
Zo onnodig om telkens die confrontatie te zoeken door elke keer te beginnen met “jullie” dit en “jullie” dat.
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 18:42
Je verdraait de zaken MaximaalAFCA! Ik vind het zeker heerlijk de Zuid-Amerikaanse mentaliteit. Het is alleen zo apart dat jullie het nu heerlijk vinden en toen Guardado zo speelde jullie er schande van spraken. Maar laat maar, sorry dat ik erover begon. Het is nu natuurlijk iemand van Ajax en daarover mag je nu eenmaal niets zeggen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 18:57
Wat lul je nou elke keer over “jullie”.
Ik ben toch de enige Ajacied hier die zegt dat ie het heerlijk vind? En ik heb nog nooit iets over die Guardado gezegd dus waarom begin je dan met “jullie”?
En hou eens op met dat zielige gedoe van jullie mogen dit wel en wij mogen dit niet, zo lijk je echt op Calimero.
Je mag van mij echt wel iets zeggen over iemand van Ajax, maar je begint nu expres de confrontatie te zoeken door te beginnen over de Ajax supporters in het algemeen, terwijl het daar helemaal niet over gaat.
Ik zeg iets over Tagliafico en jij komt gelijk met “jullie” doen dit en “jullie” doen dat, waar slaat dat nou op?
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 19:37
Laat maar! Boodschap komt over. Op jou zal ik maar niet meer reageren.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 19:42
Lijkt me een goed idee ;-)
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 19:45
.......... Oef, laat ik mij bijna verlijden! ;-)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 19:49
Nou je hebt het lekker lang volgehouden he....

“Verlijden” ?
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 20:14
Ik twijfelde al; verlijden is goed, maar niet in deze context.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 19:13
Mexico is midden Amerika maar verder ga ik niet lullig doen ;)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:15
Kinderachtig in 1 zin met jullie mogen alles zeggen en WIJ niet! Hahaha
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:03
Je hebt wel een punt met deze opmerking, ik like hiervoor een PSV bericht
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:37
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:39
Dat is nou hypocrisie Smash,precies zoals jij stelt,toen bv. Guardado het deed was het schandalig,nu is het geweldig.
Moet er vaak om lachen,eerst was psv een koopclub,nu overmars terecht spelers koopt is het geweldig.
Vind ik leuk
Smash +1110
zondag 14 januari 2018 om 14:57
Maar pas op keeszondervrees; Wij mogen niet zo reageren hoor! Dan worden de jongetje boos.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:57
PSV is nog steeds een koopclub.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 15:16
Klopt. Schamen we ons niet voor.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:05
Als de meerderheid eigen jeugd of talenten is ben je mijn inziens geen koopclub
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:03
Ik zie een rode kaart al te gemoed voor Feyenoord die verbaal verhaal gaan halen met een kopstoot omdat hij berghuis knijterhard en correct onderuit haald die dan weer overdreven moord in brand schreeuwde alsof zijn benen geamputeerd zijn zonder verdoving.
Vind ik leuk
Foebele +38925
zondag 14 januari 2018 om 14:28
Nico is nu al een held!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:30
Benieuwd of kluivertje na Bosz en der kaiser ook paulus van adviezen gaat voorzien komende tijd.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:37
Het heeft niet zoveel met leeftijd te maken,deze jongens (Kluivert en alle andere jonge profs) voetballen al vanaf hun zesde en hebben alle selecties doorlopen ( dus altijd met en tegen de besten in hun leeftijdscategorie gespeeld)dus mogen wat mij betreft een mening hebben,ik denk zelfs dat ze het beter zien dan menig ander. In het geval van Justin, volgens mij speelde zijn vader een aardig potje en heeft hij veel topvoetballers zien spelen in zijn jonge leven.Blijft overeind dat ik hem een bijdehand je vind.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:39]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:50
Hijs Nicolas Tagliafico in een PSV-shirt en hij transformeert van een heerlijke Zuid-Amerikaanse speler in een smerige pampaploert.

Het is opnieuw een velddag voor primeurfarizee"ers.
Vind ik leuk
John M. +3373
zondag 14 januari 2018 om 15:35
Ben jij het, Laufpensum en al je vorige accounts? Ik meen je te herkennen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:05
Dat heb je 200% goed.
Vind ik leuk
HanV +2422
zondag 14 januari 2018 om 16:53
Het moet wel Schlachtenbummler zijn. Hij heeft in ieder geval een geheel eigen stijl om de waarheid te verkondigen. De waardering voor een speler is afhankelijk van welke ploeg hij is.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:51
Zullen we Tagliafico vanaf volgende week beoordelen? Lyngby, met alle respect, stelt te weinig voor. Maar wat hij gisteren liet zien zag er wel aardig uit. Goed begin maar te vroeg om te beoordelen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:52]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:54
zo 1 was voor de rechtsback positie ook handig geweest Veltman ben ik niet kapot van zeefuik is een regelrechte ramp !
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 15:09
arme Younes die zal wel weer kwaad ballen buiten de lijn gooien als Tagliafico een subtiele tackel eruit gooit
Vind ik leuk
52N6E +586
zondag 14 januari 2018 om 15:17
Een beetje het type Freire...al die argetijnse backs hebben iets bloedfanatieks

Wordt leuk in de ED
Vind ik leuk
Chucky +147
zondag 14 januari 2018 om 15:58
PSV'ER MAAKT HATTRICK VOOR IJSLAND
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:07
Die kennen we niet en heeft niets met dit topic te maken.
Vind ik leuk
HanV +2422
zondag 14 januari 2018 om 17:05
Albert Gudmundsson, en dan te zien dat hij pas na 27 minuten inviel bij een 1-0 achterstand. Uitslag 1-4.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:36
Nico is wel een erg klein ventje, kan lastig worden tegen die langen van Feije
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 18:15
Het lijkt alsof heel Ajax nu ineens de beste van de wereld is. 3 weken geleden konden ze er geen klote van. Dit kan alleen maar gaan tegenvallen. Erg benieuwd waar ze nu staan. Als ik de supporters moet geloven net boven Barcelona
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 19:08
Lijkt niet alleen, dat zijn we ook! Ook Barca vreten we op, maar eerst beginnen met Feyenoord ;-)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 19:23
......en terecht!....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kluivert onder de indruk: 'Echt een kleine pitbull, spijkerhard, goed aan de bal'