Kluivert onder de indruk: 'Echt een kleine pitbull, spijkerhard, goed aan de bal'

    Kluivert onder de indruk: 'Echt een kleine pitbull, spijkerhard, goed aan de bal'

    zondag 14 januari 2018 om 14:07

    Ajax-aankoop Nicolás Tagliafico heeft tijdens het trainingskamp in Portugal een uitstekende indruk gemaakt op Justin Kluivert. Zaterdag speelden de linksback en de vleugelaanvaller voor de eerste keer samen. Ze stonden allebei in de basis tegen Lyngby, dat met 5-1 werd verslagen. 

    "Dat liep lekker. Nico is net zo klein als ik, maar bloedfanatiek en ijzersterk in de duels. Echt een kleine pitbull, spijkerhard, maar daarnaast ook goed aan de bal", vertelt Kluivert aan Voetbal International. 

    "We voelen al aardig aan hoe we elkaar goed kunnen gebruiken en dat kan alleen maar groeien. Volgens mij zijn we als ploeg wel klaar voor Feyenoord. Het is lekker dat de competitie weer gaat beginnen, we weten allemaal wat ons te doen staat."

    In januari 2017 dwong Kluivert (18) zijn plek af in de selectie van Ajax. Toen maakte de tiener in Portugal indruk op Peter Bosz. "Nu precies een jaar later weer in deze omgeving besef ik hoe gigantisch snel alles is gegaan. Destijds was ik een broekie, die net kwam kijken, nu ben ik een basisspeler. Zo snel kan het gaan, maar ik ben er nog niet. Deze lijn wil en moet ik doortrekken."

    Kluivert bevestigde zaterdag dat hij binnenkort gaat bijtekenen in Amsterdam. 

    Lees ook: Bijzonder Ten Hag-debuut: geen scheids, wereldgoal Ziyech en dikke overwinning

    Poll

    Gaat Kluivert dit jaar debuteren in Oranje?

    (3422 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 januari 2018 om 14:09
    18 jarige beoordeeld 25 jarige met interlandervaring. Ahah.
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1328
    zondag 14 januari 2018 om 14:12
    Jij beoordeeld toch ook vaak mensen die meer ervaring dan jou hebben? Of heb je geen mening? Ik zie t probleem niet..
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:40
    Dan jij
    Vind ik leuk
    buddha +8730
    zondag 14 januari 2018 om 15:10
    boeiuhhhh
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    zondag 14 januari 2018 om 16:59
    Als je niks terug te zeggen hebt dan maar kijken of iemand een schrijffout maakt
    Vind ik leuk
    Adje80 +8370
    zondag 14 januari 2018 om 17:37
    Haha dat je niet meer kan zeggen dan dat zegt genoeg
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18840
    zondag 14 januari 2018 om 14:13
    Hij mag toch wel aangeven welke indruk zn nieuwe ploeggenoot op hem maakt?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4746
    zondag 14 januari 2018 om 14:40
    Ja en....., ik ken dombo's die hem nog geen minuut hebben zien spelen maar nu al een oordeel over hem hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:46
    Iemand zonder profvoetbal ervaring die iemand met profvoetbalervaring beoordeelt over zijn visie op voetbal. Ahah.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:48
    Mooi account heb je gemaakt ouwe.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:52
    Bedankt! Ik vond een reactie op een artikel over de zoon van m'n favoriete oud speler wel een mooi begin.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:16
    heeft je favoriet zijn rijbewijs al terug?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    zondag 14 januari 2018 om 17:00
    Jezus wat slecht
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:47
    Serieus over een kwart eeuw geleden
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 22:25
    Ik heb het boek van zijn vader met zijn handtekening er in. Deze heb ik gekregen van mijn dochter.
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    zondag 14 januari 2018 om 20:14
    oude
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:58
    Haha welke club speel jij???
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    zondag 14 januari 2018 om 16:58
    Vitesse supporter die denken iets over voetbal te kunnen zeggen.........hou mijn hart vast
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:41
    Je zin klopt niet. Maar verder; ik steun tenminste m’n regionale club, i.p.v. voor Ajax worden omdat ze succes boeken.
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    zondag 14 januari 2018 om 20:15
    Ben je ook supporter van Chelsea 5?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 23:46
    Hoe kan jij dat nou weten over hem? Ik kom uit regio Amsterdam dus ik voel me niet aangesproken.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    zondag 14 januari 2018 om 14:14
    Wie is dat schattige meisje naast Kluivert. Ik zag haar ook in de vlogs..
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:20
    Volgens mij doet zij ook de interviews op Ajax tv van de spelers en staf. Ze is van de media afdeling van Ajax zelf.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    zondag 14 januari 2018 om 18:05
    Fresia Cousino Arias
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    zondag 14 januari 2018 om 20:57
    Dat klinkt als een klok! ;)
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2500
    zondag 14 januari 2018 om 14:14
    Kleine kluivert is nog steeds een broekie :)
    Vind ik leuk
    jeepee +781
    zondag 14 januari 2018 om 14:22
    ..... en wij beoordelen allemaal voetballers die beter kunnen voetballen dat wij zelf.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    zondag 14 januari 2018 om 14:23
    Hij is inderdaad spijkerhard, je zag de tegenstander gister ook af en toe kijken van, “wat doe jij nou, het is maar een oefenpotje”. Heerlijk zulke spelers, lekker Zuid-Amerikaans.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11670
    zondag 14 januari 2018 om 14:29
    We zullen binnenkort zien of de Nederlandse scheidsrechters er ook zo van houden. Sommigen fluiten alsof het zaalvoetbal is.
    Vind ik leuk
    Stranger +4969
    zondag 14 januari 2018 om 15:16
    Maar hopen dat je veel Nijhuis krijgt. Die doet niet moeilijk!

    Met Blom en Hilger wordt het alweer moeilijker. De ene keer laten ze het wel toe om 5 minuten later een kaart te geven;-)
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 14:31
    En de afgelopen jaren maar piepen over Guardado! En nu opeens; 'Heerlijk zulke spelers, lekker Zuid-Amerikaans'.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    zondag 14 januari 2018 om 14:37
    Heb je mij horen piepen?
    Als je alleen maar commentaar kunt leveren, houdt het dan voortaan lekker voor je.
    Reactie aangepast VP.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 14:56
    Ik val jou niet erop aan MaximaalAFCA, maar jullie Ajax supporters. En hoezo heb ik alleen maar commentaar? Jullie moeten alles kunnen zeggen en wij niet? Als je zo kinderachtig bent, reageer dan helemaal niet meer op deze site.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    zondag 14 januari 2018 om 15:10
    Ik heb het over Tagliafico en zijn heerlijke Zuid-Amerikaanse menaliteit, en dan kom jij hier met je gezeik over het piepen over Guardado?
    Je kan ook gewoon zeggen dat je dat zuid-amerikaanse ook wel mooi vind, of juist helemaal niet.
    Nu is het gelijk weer aanvallend richting de Ajax-supporters terwijl het daar helemaal niet over gaat.
    Zo onnodig om telkens die confrontatie te zoeken door elke keer te beginnen met “jullie” dit en “jullie” dat.
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 18:42
    Je verdraait de zaken MaximaalAFCA! Ik vind het zeker heerlijk de Zuid-Amerikaanse mentaliteit. Het is alleen zo apart dat jullie het nu heerlijk vinden en toen Guardado zo speelde jullie er schande van spraken. Maar laat maar, sorry dat ik erover begon. Het is nu natuurlijk iemand van Ajax en daarover mag je nu eenmaal niets zeggen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    zondag 14 januari 2018 om 18:57
    Wat lul je nou elke keer over “jullie”.
    Ik ben toch de enige Ajacied hier die zegt dat ie het heerlijk vind? En ik heb nog nooit iets over die Guardado gezegd dus waarom begin je dan met “jullie”?
    En hou eens op met dat zielige gedoe van jullie mogen dit wel en wij mogen dit niet, zo lijk je echt op Calimero.
    Je mag van mij echt wel iets zeggen over iemand van Ajax, maar je begint nu expres de confrontatie te zoeken door te beginnen over de Ajax supporters in het algemeen, terwijl het daar helemaal niet over gaat.
    Ik zeg iets over Tagliafico en jij komt gelijk met “jullie” doen dit en “jullie” doen dat, waar slaat dat nou op?
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 19:37
    Laat maar! Boodschap komt over. Op jou zal ik maar niet meer reageren.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    zondag 14 januari 2018 om 19:42
    Lijkt me een goed idee ;-)
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 19:45
    .......... Oef, laat ik mij bijna verlijden! ;-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    zondag 14 januari 2018 om 19:49
    Nou je hebt het lekker lang volgehouden he....

    “Verlijden” ?
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 20:14
    Ik twijfelde al; verlijden is goed, maar niet in deze context.
    Vind ik leuk
    Mohammet +149
    zondag 14 januari 2018 om 19:13
    Mexico is midden Amerika maar verder ga ik niet lullig doen ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:15
    Kinderachtig in 1 zin met jullie mogen alles zeggen en WIJ niet! Hahaha
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    zondag 14 januari 2018 om 17:03
    Je hebt wel een punt met deze opmerking, ik like hiervoor een PSV bericht
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:37
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:39
    Dat is nou hypocrisie Smash,precies zoals jij stelt,toen bv. Guardado het deed was het schandalig,nu is het geweldig.
    Moet er vaak om lachen,eerst was psv een koopclub,nu overmars terecht spelers koopt is het geweldig.
    Vind ik leuk
    Smash +3228
    zondag 14 januari 2018 om 14:57
    Maar pas op keeszondervrees; Wij mogen niet zo reageren hoor! Dan worden de jongetje boos.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6138
    zondag 14 januari 2018 om 14:57
    PSV is nog steeds een koopclub.
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +593
    zondag 14 januari 2018 om 15:16
    Klopt. Schamen we ons niet voor.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    zondag 14 januari 2018 om 17:05
    Als de meerderheid eigen jeugd of talenten is ben je mijn inziens geen koopclub
    Vind ik leuk
    Foebele +54984
    zondag 14 januari 2018 om 14:28
    Nico is nu al een held!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164741
    zondag 14 januari 2018 om 14:30
    Benieuwd of kluivertje na Bosz en der kaiser ook paulus van adviezen gaat voorzien komende tijd.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:37
    Het heeft niet zoveel met leeftijd te maken,deze jongens (Kluivert en alle andere jonge profs) voetballen al vanaf hun zesde en hebben alle selecties doorlopen ( dus altijd met en tegen de besten in hun leeftijdscategorie gespeeld)dus mogen wat mij betreft een mening hebben,ik denk zelfs dat ze het beter zien dan menig ander. In het geval van Justin, volgens mij speelde zijn vader een aardig potje en heeft hij veel topvoetballers zien spelen in zijn jonge leven.Blijft overeind dat ik hem een bijdehand je vind.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:50
    Hijs Nicolas Tagliafico in een PSV-shirt en hij transformeert van een heerlijke Zuid-Amerikaanse speler in een smerige pampaploert.

    Het is opnieuw een velddag voor primeurfarizee"ers.
    Vind ik leuk
    John M. +4739
    zondag 14 januari 2018 om 15:35
    Ben jij het, Laufpensum en al je vorige accounts? Ik meen je te herkennen.
    Vind ik leuk
    HanV +4252
    zondag 14 januari 2018 om 16:53
    Het moet wel Schlachtenbummler zijn. Hij heeft in ieder geval een geheel eigen stijl om de waarheid te verkondigen. De waardering voor een speler is afhankelijk van welke ploeg hij is.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26163
    zondag 14 januari 2018 om 14:51
    Zullen we Tagliafico vanaf volgende week beoordelen? Lyngby, met alle respect, stelt te weinig voor. Maar wat hij gisteren liet zien zag er wel aardig uit. Goed begin maar te vroeg om te beoordelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 14 januari 2018 om 14:54
    zo 1 was voor de rechtsback positie ook handig geweest Veltman ben ik niet kapot van zeefuik is een regelrechte ramp !
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    zondag 14 januari 2018 om 15:09
    arme Younes die zal wel weer kwaad ballen buiten de lijn gooien als Tagliafico een subtiele tackel eruit gooit
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zondag 14 januari 2018 om 15:17
    Een beetje het type Freire...al die argetijnse backs hebben iets bloedfanatieks

    Wordt leuk in de ED
    Vind ik leuk
    Chucky +724
    zondag 14 januari 2018 om 15:58
    PSV'ER MAAKT HATTRICK VOOR IJSLAND
    Vind ik leuk
    HanV +4252
    zondag 14 januari 2018 om 17:05
    Albert Gudmundsson, en dan te zien dat hij pas na 27 minuten inviel bij een 1-0 achterstand. Uitslag 1-4.
    Vind ik leuk
    Appie53 +173
    zondag 14 januari 2018 om 16:36
    Nico is wel een erg klein ventje, kan lastig worden tegen die langen van Feije
    Vind ik leuk
    Franskhu72 +122
    zondag 14 januari 2018 om 18:15
    Het lijkt alsof heel Ajax nu ineens de beste van de wereld is. 3 weken geleden konden ze er geen klote van. Dit kan alleen maar gaan tegenvallen. Erg benieuwd waar ze nu staan. Als ik de supporters moet geloven net boven Barcelona
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 19:08
    Lijkt niet alleen, dat zijn we ook! Ook Barca vreten we op, maar eerst beginnen met Feyenoord ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 19:23
    ......en terecht!....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kluivert onder de indruk: 'Echt een kleine pitbull, spijkerhard, goed aan de bal'