Keuze Ten Hag 'meteen fout' bij Ajax: 'Je ziet wat hij wil'

    Keuze Ten Hag 'meteen fout' bij Ajax: 'Je ziet wat hij wil'

    zondag 11 februari 2018 om 22:11

    Vanaf het moment dat Erik ten Hag wisselde bij Ajax, ging het mis. Dat concludeert Kenneth Perez. Perez zag in de tweede helft een 'verschrikkelijk slecht' Ajax tegen FC Twente. In de Amsterdam Arena werd het 2-1.

    "Je ziet wat Ten Hag wil. Hij wil de controle. Zo heeft hij ook gewisseld", zegt Perez bij FOX Sports. "Ziyech liet hij op rechts spelen en hij zette Veltman in het centrum. Maar dat ging daarna meteen fout gezien dat duel tussen Boere en Veltman." Veltman verloor het kopduel en liet zich daarna wegzetten door Boere, die Adnane Tighadouini vrijspeelde en uiteindelijk zag scoren.

    Ajax kwam in de problemen en dat terwijl de ploeg van Ten Hag zo flitsend begon. Perez: "Je ziet de twijfel. Ze hadden snel afstand kunnen nemen. Ze namen gas terug en deden rustiger aan. De creativiteit was helemaal weg en dat had ook met het wisselen van Ten Hag te maken."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Heeft Ten Hag op tactisch vlak fouten gemaakt vandaag?

    (1202 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3343
    zondag 11 februari 2018 om 22:15
    Rare manier van wisselen vandaag
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:34
    Valt opzich wel mee hoor, keizer zou het anders doen. Maar er viel wel wat voor te zeggen, alleen had hij gewoon schone eraf moeten halen en niet Neres.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    zondag 11 februari 2018 om 23:04
    Gebeurt dus niet alleen bij psv extra verdediger brengen tegen een degradatie kandidaat
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    maandag 12 februari 2018 om 12:10
    Extra verdediger ??????
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40693
    zondag 11 februari 2018 om 22:16
    Het ging niet fout door de wissel in de verdediging.
    Frenkie zou zo'n duel net zo goed kunnen verliezen. Misschien nog wel eerder.

    De fouten lagen vooral in het eerste kwartier. Toen Ajax wel heel goed speelde. Toen hadden ze het gewoon finaal moeten afmaken. Vd Beek alleen voor de goal bijvoorbeeld, dat hoort er in te gaan. Klaas idem, die te vaak voor de goal nog mist.

    Ziyech aan de buitenkant vond ik trouwens prima te doen.
    Frenkie daar voorin was enorm onwennig en dat ging helemaal niet goed. Nu ga je zien hoe zonde het is dat ie te weinig minuten heeft gemaakt met het spel om zich heen ipv alleen voor zich. Ajax hield toen ook veel minder goed de bal in de ploeg.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:17]
    Vind ik leuk
    Lurton +2190
    zondag 11 februari 2018 om 22:35
    Jij kopt de spijker op de slaat.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 22:38
    dat slaat helemaal ergens op!
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    Lurton +2190
    zondag 11 februari 2018 om 22:39
    Man mooi discussie deze. :)

    Carnaval!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    zondag 11 februari 2018 om 22:16
    Ten Hag hoort ook niet bij Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:35
    anders een prima begin bij ajax, weinig op aan te merken.
    Word die kritische noten richting de trainer onderhand wel zat! Hij is trainer van Ajax en hij zal dat voorlopig wel blijven ook.. So be it
    Vind ik leuk
    Lurton +2190
    zondag 11 februari 2018 om 22:38
    Eens! Ben ook geen fan van onze schorre brommer.

    Maar mijn vertrouwen heeft ie.

    “De trainer kan nooit zelf de bal in het netje leggen.”
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 22:43
    “De trainer kan nooit zelf de bal in het netje leggen.”

    Misschien dat wat Ajax supporters het veld op willen stormen en dat een keer voor doen.

    P.s. btw ik zet niemand er tot op aan om het veld in te stormen.. al zou dat wel een ludieke actie zijn :-)

    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:43
    Er moet verdedigend nog een hoop aan gesleuteld worden.
    Maar Statistisch doet hij het uitstekend.
    Vele mensen hadden ajax al veel meer punten zien verliezen door de plotselinge trainerswissel
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 11 februari 2018 om 23:57
    Statistisch gezien doet hij het even goed als keizer. Er is daar lood om oud ijzer geruild !
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    zondag 11 februari 2018 om 22:43
    Dat ie het is, doe ik inderdaad niets aan, maar daarom hoeft ie niet gespaard te blijven, net zo min als spelers het verkloten.

    Feit blijft wel dat je hem aangesteld hebt vanwege slechte resultaten van Keizer. Ik zie geen verbetering.

    Hij is de trainer van Ajax en dat komt met verwachtingen.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:44
    Hoezo hij doet het toch uitstekend? Punten moet je pakken, dat doet hij.
    Vind ik leuk
    Quareck +7140
    zondag 11 februari 2018 om 23:00
    Las ik zulke reacties maar eens vanuit de randstad als
    Psv weer lelijk wint!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 11 februari 2018 om 23:56
    Dat had ik gister bij mijn vrouw ook een orina begin maar uiteindelijk heb je er niet veel aan
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    zondag 11 februari 2018 om 22:16
    Gas geven en knallen. Dat spelen vanuit de controle doe maar bij 3-0 als je wat energie wil sparen.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:18
    wel mooi dat wanneer de een of ander maftoeter op één van de 35 dagelijkse talkshows een scheet laat er dan hier een topic over gestart moet worden
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 22:47
    Hahah... heel soms als ik zo'n entertainshow zoals VI of wat op Ziggo cq FoxSport zit te kijken.. en er een random uitspraak wordt opgemerkt dan denk ik vaak 1 2 3 en er is weer een VP topic geopend. Ze houden elkaar in stand zo!
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 22:23
    Der Kaiser trekt er nog een goed betaald flesje wijn bij open .
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:37
    Dat is natuurlijk ook geen blijvend zakcentje, ik zie brands hem wel polsen voor psv. Tenminste weer een beetje aanvallen
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 22:44
    waarom zou brands hij heeft de kampioenenmaker al als hoofdcoach
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:48
    Ja maar supporters zijn hem ook al zat.

    Gefeliciteerd trouwens met de barrière van 100000 likes.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 22:50
    dat zijn geen supporters
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    zondag 11 februari 2018 om 22:37
    Deze wissels geven geen gevoel dat,Ten Hag snapt hoe ajax het beste kan voetballen. Laat Veltman aub niet in het centrum spelen. Kan of wil niet koppen en is fysiek niets waard. Dus als je wilt wisselen haal je schöne of van de beek er af, wöbber erin en frenkie de jong naar het middenveld. Deze wissels achterin waren onhandig. Ga nog naar Keizer verlangen maar die had ook van die vreemde wissels. Voorlopig lijkt het iedere week beroerder te gaan bij mijn club. Dat kampioenschap kunnen we op deze manier echt vergeten. Het was nog erger als het laatste seizoen frank de boer. Hier worden ze in lampengat niet nerveus van
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    Axim +834
    zondag 11 februari 2018 om 22:47
    hahahah "de redder in nood" van de regen in de drup en de koe redden als ie verzopen is...lijkt toch wel op ajax :-)))
    Vind ik leuk
    SimonSays +6217
    maandag 12 februari 2018 om 00:06
    "De koe redden als ie verzopen is".
    Die vind ik goed gevonden :p
    Vind ik leuk
    Axim +834
    maandag 12 februari 2018 om 21:38
    of niet dan :-) er wordt hier zoveel verdraaid op deze site dat dit wel eens zou moeten kunnen hahahaa
    Vind ik leuk
    stratumseind +170937
    zondag 11 februari 2018 om 22:49
    Dezelfde kapper dezelfde bekritiseerde wissels dezelfde prestaties alleen een andere naam
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk
    TenHagOut# +135
    zondag 11 februari 2018 om 22:51
    Ten Hag is tactisch ook geen goede trainer voor Ajax. Het is angsthazen voetbal geworden. Keizer begon juist een goede prestatie neer te zetten en nu kun je weer helemaal opnieuw beginnen. En dat op een ontzettend slecht moment in het seizoen. Slecht wisselbeleid en spelers op de verkeerde plek neerzetten. Eind van het seizoen afscheid nemen van Ten Hag en voorlopig de schade beperken. Er is al onnodig puntenverlies geleden onder Ten Hag en als we op deze manier zo doorgaan mag je blij zijn als je nog 2de wordt.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    zondag 11 februari 2018 om 22:58
    Volledig eens. Dit jaar nog afscheid nemen van Ten Hag, maar ook van Van de Sar en Overmars. Die zijn de hoofd schuldigen van dit debacle.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    zondag 11 februari 2018 om 22:56
    Ten Hag had nooit mogen komen. Altijd al een aanpas coach geweest, nooit initiatief laten tonen door zijn teams.
    Ajax heeft weer een stap achteruit gedaan na de Europese finale van vorig jaar als uitgangspunt nemende.

    Ik vrees dat deze stap terug lang gaat doorsteunen. Pas in mei 2019 zal de directie het pas toegeven helaas.
    Vind ik leuk
    TheManager +447
    zondag 11 februari 2018 om 23:26
    Veel kriticasters hier hoor, de beste man is net begonnen, en bovendien heeft Keizer niet echt een lekker draaiend geheel achtergelaten. Nog even los van het feit dat vooral het vertrek van Sanchez centraal achterin nog niet echt is opgevangen, sommige spelers ook wat teruggevallen zijn ten opzichte van vorig jaar - en weer even nodig hebben - en het vooral wat wisselvallig is bij de jonkies, maar ook bij de oudere garde; het is niet voor niets dat iedereen vraagt om een wissel van Schone of Ziyech niet waar. Laat Ten Hag nu maar gewoon proberen er het beste van te maken en volgend jaar aan zijn team bouwen. Als het dan echt slecht is, rekenen we hem dan wel af. Ik heb wel goede hoop met Marc die ineens wilt spenderen en een coach die eerder al liet zien teams als team te kunnen laten voetballen. Ik wil wel eens wat steekhoudende argumenten zien wat er nu verkeerd gaat, en vooral ook direct een vermelding hoe het dan wel moet volgens alle kriticasters.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 23:39
    Jammer, beginners fout!
    Vind ik leuk
    Kevinm +1830
    maandag 12 februari 2018 om 08:40
    Veltman is iedere wedstrijd goed voor een blunder, ongeacht op welke positie hij speelt.
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    maandag 12 februari 2018 om 12:14
    Onbegrijpelijk deze wissel , je haalt je topscorer eruit en verander je elftal op 4 plaatsen door 1 wissel toe te passen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:49
    Willen controleren gaat vaak fout.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:41
    Ik heb ze nou 5 wedstrijden zien spelen onder ten hag en ik zie nog niet veel progressie. Natuurlijk moet je hem de tijd daarvoor geven, maar ik vond ze onder Keizer veel beter spelen dus zo slecht deed hij het nou ook weer niet. Keizer had toch een goede serie neer gezet en leek het op de rit te hebben. Van Feyenoord uit gewonnen uit van AZ thuis van PSV met goed en overtuigend voetbal zo heb ik ze onder ten hag nog niet zien spelen en zijn wissels zijn ook heel ongelukkig. Maar we zullen het wel zien waar ze staan aan het einde van de rit. Nogmaals zo slecht deed Keizer het echt niet en ten hag doet het op het moment niet veel beter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws