Waterreus fileert Roda JC-'Calimero's': 'Die 'oh wat zijn we weer genaaid-toon''

    Waterreus fileert Roda JC-'Calimero's': 'Die 'oh wat zijn we weer genaaid-toon''

    maandag 12 februari 2018 om 08:17

    Ronald Waterreus begrijpt er weinig van dat Roda JC naar de rechter wil gaan naar aanleiding van de verloren bekerwedstrijd tegen Willem II. De Kerkraders zagen hun winnende goal afgekeurd worden door de videoscheidsrechter en wilden de wedstrijd gedeeltelijk over laten spelen.

    Volgens Waterreus is dit kenmerkend voor het 'Calimero-gedrag' van Roda JC. 'Wat ik zo vermoeiend vind, is die verongelijkte 'oh wat zijn we weer genaaid-toon'', schrijft de oud-doelman in zijn column voor De Limburger. 'Ze willen alsnog naar de halve finale, hoe nadrukkelijk die internationale voetbalassociatie IFAB ook stelt dat beslissingen van een scheidsrechter bindend zijn, ook na foutief advies van de videoscheidsrechter. Zoals ze zich bij Roda zo vaak tekortgedaan voelen.'

    Waterreus heeft zich ook geërgerd aan de spandoeken met de tekst Free Korotaev. 'Zo van: zelfs in Dubai hebben ze een hekel aan ons Roda. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen waarin de club model staat voor die eeuwige slachtofferrol.' Waterreus heeft dan ook een welgemeend advies voor de nummer zestien van de Eredivisie. 'Drink verkleed als elf Calimerootjes een pintje op de knappe 1-1 bij SC Heerenveen. Een beetje zelfspot doet wonderen in tijden van degradatiestress. En, tenminste zo fijn, het is dé remedie om van dat klaag-imago af te komen.'

    Lees ook: Roda doet het niet voor de bühne: 'Gaat om halve finale en half miljoen'

    Poll

    Moet Roda naar de rechter stappen?

    (1134 stemmen)

    Plaats een reactie

    Morris +22847
    maandag 12 februari 2018 om 08:21
    Probeer Ronald nu het begrip calimero naar een andere club te verleggen?
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 08:23
    Na de betaalde vergoeding aan Gozobuy is hij idd van Ajax overgesprongen naar...
    Vind ik leuk
    Morris +22847
    maandag 12 februari 2018 om 08:48
    je blijft wonderlijke uitspraken doen. leef je in een bubbel?

    je hebt net zo wonderlijke blik als Sylvana Simons
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 09:03
    Alleen Ajacieden willen dat niet zien.
    Vind ik leuk
    Morris +22847
    maandag 12 februari 2018 om 09:36
    Dat roept sylvana ook omtrent alle blanken in NL
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 09:38
    Kom je er niet meer uit om mij te vergelijken met iemand uit Artis. Ik wil zwarte piet en negerzoenen. Jij zal Denk stemmen misschien, maar dat mag hoor Ziyech.
    Vind ik leuk
    Morris +22847
    maandag 12 februari 2018 om 09:56
    Weer zo'n vreemde opmerking.

    Toch vreemd dat jij de vergelijking niet herkent. Alle Ajacieden zien niks in en volgens sylvana alle blanken.

    Zucht ik moet ook alles uitleggen.
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 10:31
    Nee hoor hoef je niet Calimero. Pffff
    Vind ik leuk
    Morris +22847
    maandag 12 februari 2018 om 10:37
    Zo koppig als een baksteen
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:46
    En jij blijft discrimineren om daarna te roepen dat je dat niet doet?
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 15:00
    Haha 7 puntjes. En dat ondanks alle voordelen die Ajax krijgt. Erger jullie maar lekker, stelletje mafketels. Lekkker
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:45
    Calimero is klein... Ajax is nog steeds de grootste... Calimero meet zich altijd aan de grote.. PSV’ers hier doen dat dagelijks richting Ajax..
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 15:01
    7 pt
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 15:14
    Oké je geeft dus wel toe dat PSV de enigste Calimero kan zijn das mooi
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 15:27
    Maak niks uit wat je verzint. Het belangrijkst hier op de ajaxsite is dat PSV de beste is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 15:39
    PSV is niet de beste PSV is net zo slecht als de rest.. dit seizoen is het slechte seizoen ooit. Niemand is de beste hebt slecht slecht en slechter in de top..
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 16:14
    Psv is de minst slechte. Om jou een plezier te doen dan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:23
    En daar kunnen PSV’ers trots op zijn dus? Als Ajacieden eisen we perfectionisme een prijs is niet goed genoeg. Mooi winnen met aanvallend voetbal is belangrijker dan onze hele prijzen kast.
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 16:59
    Ok. Dan wachten jullie dus al 10 jaar want onder de Boer waren jullie de minst slechtste en was het niet om aan te gluren.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:55
    Eerste seizoenen de boer vergeten? De boer faalde door Theo van duivenbode die hield echte transfers tegen... de boer had met selectie vorig seizoen prijzen gewonnen en Bosz niet. En dat jagen van vorig seizoen had de boer veel beter op orde in zijn eerste seizoen dan Bosz zijn verdediging. Bosz heeft ook gewoon veel slechtere cijfers gedraaid dan ieder andere coach... dus als je wil janken jank op Bosz
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 19:04
    Bosz speelde het leukst en dat is toch wat jij wil?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:31
    Bosz speelde het spel van Ajax zonder te verdedigen. Frank de Boer speelde in zijn eerste seizoenen met een goede selectie top. Theo gewoon eerder opgerot was had de boer dr nog gezeten met flink meer prijzen.

    Bosz is een druiloor een loser die denkt dat verdedigen niet in het Ajax spel zit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 20:34
    Resultaat is toch niet belangrijk als het maar aantrekkelijk is, schrijf je?!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:21
    Lees eens nog een keer...


    MeesterTechnicuwrstsidesCocus +1444maandag 12 februari 2018 om 16:23En daar kunnen PSV’ers trots op zijn dus? Als Ajacieden eisen we perfectionisme een prijs is niet goed genoeg. Mooi winnen met aanvallend voetbal is belangrijker dan onze hele prijzen kast.


    En Bosz was geen mooi voetbal verdedigend was het pijnlijk lelijk.. ook scoren was een probleem onder Frank scoorde we meer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 21:22]
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 21:22
    Dan heb ik dus gelijk. Je wacht al 10 jaar
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:26
    10? Je kan niet tellen... en wacht graag in een el finale hopelijk volgend jaar weer haha
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 21:46
    Tegen schalke 2 en lyon 2 ! Geen niveau
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:45
    Wat een gelul je praat poep.. en wij hadden geen blessures? Haha alles wat je zegt laat pure haat en jaloezie zien echt triest
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:24
    Schalke 2 en Lyon 2. Kijk maar na.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:38
    Denk dat je dat zelf eens moet doen op mijn wedstrijd kaart stond dat niet.. daarbij lacazette was alleen geblesseerd en speelde 45 min mee! En wij hadden ook blessures maar dat is deze blinde hater weer vergeten natuurlijk..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:44
    Dat proberen ze al jaren die psvers... onder tussen janken ze zelf wekelijks over de scheidsrechter haha
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 13:59
    haha en dat van een oud Roda JC speler.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:24
    die waterneus heeft nog nooit fatsoenlijk over ons roda gesproken de zijkbeer is wel door roda verder geholpen in zijn toekomst
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    maandag 12 februari 2018 om 08:25
    Hahahaha moet je horen wie t zegt. Grote eeuwige zeur Ronald Waterreus... Haha die is goed.
    Die beslissing slaat toch ook nergens op. Gewoon een geldig doelpunt. Dus ja genaaid.
    Wat ze met die geldschieter moeten us een 2e. Die kan beter lekker in Dubai blijven en de club met rust laten.
    Vind ik leuk
    soksa +1545
    maandag 12 februari 2018 om 08:35
    Hij zegt toch ook niet dat de beslissing terecht was? Alleen het stappen naar de rechter is in zijn ogen veel te overdreven. En daar heeft hij wel een punt. Elke wedstrijd ronde worden er wel 100 fouten gemaakt door de scheidsrechters en grensrechters. En logisch, want soms gaat het ook allemaal te snel. Moeten we dan elke week 100 rechtzaken aan gaan spannen tegen elkaar?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5568
    maandag 12 februari 2018 om 11:16
    Wat ze met die geldschieter moeten mag iedereen het zijne van denken, de toekomst zal het uitwijzen of hij iets positiefs aan Roda bij kan dragen.

    Maar om de supporters nou zo'n calimeromentaliteit te verwijten dat die denken dat het hele land Dubai tegen Roda is omdat ze korotaev het voordeel van de twijfel geven en hem graag vrij willen zien vind ik ook wel wat ver gaan.
    Vind ik leuk
    luccerd +3050
    maandag 12 februari 2018 om 08:28
    Zo gaat dat meneer de voorzitter......... Oh wacht.... Voorzitter???
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:33
    Wat een Vuil Ventje. Deze man heeft zijn carrière te danken aan de club waar hij nu al meerdere keer naar uithaalt. En ook de manier waarop is echt diep triest. Nee hij is een PSV mannetje. Dit is gelul hij is geboren in vijlen en hij speelde voor Roda JC voordat hij naar PSV kwam en het in zijn hoofd kreeg.
    Vind ik leuk
    Clown123 +394
    maandag 12 februari 2018 om 08:37
    Wie is Ronald Waterreus?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:51
    Waterreus is de grootste Calimero in dit verhaal.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 12 februari 2018 om 08:44
    Dus Roda mag niet klagen aldus een klagende Waterreus.

    Roda heeft het volste recht om zich genaaid te voelen door die videoref, dat werden ze namelijk ook gewoon.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:44
    Ronald Waterreus, tsja als we deze man serieus moeten gaan nemen op de maandagochtend... Blijft gewoon een feit dat er een verkeerde beslissing is genomen door de video ref, op de beelden was duidelijk te zien dat hij enkel en alleen bezig was met het beoordelen of het hands was, de herhaling liet hij niet eens spelen tot het balbezit van willem 2... roda wilde gewoon even iets meer aandacht voor deze zaak, want hoe je t ook went of keert, als je met beelden nog niet eens de regels kan volgen, waarom dan beelden gebruiken?!
    Vind ik leuk
    Sargon +1477
    maandag 12 februari 2018 om 08:50
    Typisch Roda: Je maakt een overtreding (hands), dat wordt bestraft en dan ben je boos. Ik ben het niet vaak met Waterreus eens, maar nu wel. Hij heeft als oud Roda speler natuurlijk ook wel voorkennis.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:36
    Snap dat je als Willem II supporter het op het videoref punt met hem eens bent, maar wat deze man de laatste allemaal over Roda gezegd heeft heeft niks met voorkennis te maken. Denk dat hij het nooit heeft kunnen verkroppen dat hij in 1994 (!) aan de kant geschoven is voor Ruud Hesp en die frustratie uit hij nu nog steeds.
    Vind ik leuk
    JohnB32 +14
    maandag 12 februari 2018 om 10:11
    in terecht aan de kant geschoven, Hesp was als Keeper en als mens 100 keer beter dan Waterkneus!!
    Vind ik leuk
    den-man21 +320
    maandag 12 februari 2018 om 10:44
    Jonge lul niet zo dom .
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5568
    maandag 12 februari 2018 om 11:19
    Denk niet dat Roda daarom boos is, het gaat om de beslissing van de scheids en de onduidelijkheid daaromheen. Ze hebben zelf toegegeven dat het hands is(is ook duidelijk te zien). Daarnaast wil Roda ook graag de halve finale spelen, niks mis mee toch.

    Ze weten denk ik daar ook wel dat het bij voorbaat kansloos is om er nog tegen in beroep te gaan. Maar je mag als club toch je mening laten gelden.

    In ieder geval veel succes met de bekerwedstrijd! Ik vond dat beide ploegen aanspraak maakten op de overwinning.

    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:16
    En dat uit de mond van een PSV-er.....
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:27
    Denk dat Waterreus nog steeds op zijn pik getrapt is dat Ruud Hesp een betere keeper was dan hij. Maar goed, blijkbaar heeft hij nog altijd contact met het bestuur en supporters van Roda, aangezien hij precies weet wat de intenties en redenen van bepaalde acties zijn. Zo weet hij dat het Roda niet te doen is om de videoref aan de kaak te stellen en dat spandoek over Korotaev bedoeld is om de rechtgang in Dubai te beïnvloeden. Droevig dat zo’n gefrusteerde man keer op keer een podium krijgt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    Grimes +702
    maandag 12 februari 2018 om 09:28
    En weer staat meneer Waterreus klaar om een sneer uit te delen naar Roda. Nog nooit heb ik hem iets positiefs over roda horen zeggen. Wat is er in zijn Roda tijd gebeurt dat hij zo'n hekel eraan heeft gekregen? En knap dat hij zelfs in FreeKorotaev een interpretatie kan geven waar ik zelf nooit was opgekomen. Aan de andere kant is het wel mooi om te zien dat Roda hem nog zo bezighoudt.
    En kunnen we aub het woord calimero uitbannen. Het woord wordt te pas en te onpas gebruikt waardoor het zijn echte betekenis allang verloren heeft.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2684
    maandag 12 februari 2018 om 09:38
    Heeft Waterreus het nu over Calimerogedrag?

    Dat ze deze man nog aandacht geven snap ik helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    maandag 12 februari 2018 om 09:47
    Waterreus waarom verlaag je jezelf naar dit niveau? Je bent als keeper al nooit een wereldster geweest, al analist al zeker niet. Roda JC heeft zeker een punt en ook al hebben ze penalty’s op eigen kracht verloren, dat doelpunt afkeuren was echt een schande hoe je dat ook wend of keert. Wat mij betreft volledig terecht dat ze er werk van maken. En ze beseffen zelf ook echt wel dat er geen rematch komt. Maar er moet wel een duidelijk lijn afgedwongen gaan worden in de video referee. En misschien sleept Roda er nog wel een tonnetje of 3/4 aan schadevergoeding uit. Kunnen ze goed gebruiken dus is ze goed recht vind ik.
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1169
    maandag 12 februari 2018 om 09:50
    Roda wilt niet overspelen. Tussen de regels door eisen ze van de KNVB en financiële schade vergoeding
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1169
    maandag 12 februari 2018 om 09:48
    Man man man. Chefke PSV met zijn slap gelul. Dat die nog zonder dwangbuis over straat mag. Bij PSV beledigd omdat hij bij zijn afscheid per abuis Ronald Koeman werd genoemd, bij Rangers weg vanwege een schrijffout en dan op alles afgeven waarbij half Nederland het mee eens is. Stel nu eens dat PSV dit overkwam. Zou hij dan ook roepen calimero? Zou hij met die dikke kop eigenlijk überhaupt verkleed kunnen gaan ?

    En ook nog zeiken over en spandoek...pffff die dwaas is nog vermoeiender dan Sylvana Simons
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:58
    Waterreus vergeet eens niet dat Roda J.C jou groot gemaakt heeft.
    Sinds jij bij PSV bent geweest heb je die kolder in de kop.
    Een beetje respect naar je oude club toe mag toch wel.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:00
    Pffff...weet je wat wij vermoeiend vinden waterreusje?....trouwens 1980 belde, die wilde zijn kapsel terug.
    Vind ik leuk
    JohnB32 +14
    maandag 12 februari 2018 om 10:07
    Wat is die Waterreus toch een enorme EIKEL, Bah.
    meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:07
    Weet je wat het met Waterreus is: hij wil graag columnist uithangen maar heeftgewoon te weinig intelligentie om een degelijk verhaal te bedenken. Dan vlucht je al snel in het zoeken van een slachtoffer, je weet wel wat die ettertjes op de lagere school ook doen: bullies heten ze daar. Daarnaast pist hij ook nog eens graag in het nest waar hij opgegroeid is. Ik ben blij dat hij niet in de oorlog leefde want dan weet je het wel met dit soort randfiguren.
    Vind ik leuk
    den-man21 +320
    maandag 12 februari 2018 om 10:43
    waterreus heeft dan ook nog nooit iets positiefs gezegd over roda. Langharige kolereleier
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    maandag 12 februari 2018 om 10:57
    Ik moet toegeven dat we op de tribunes best wel eens de Calimero uit willen hangen qua scheidsrechterbeslissingen, maar de argumenten die Waterreus nu geeft slaan gewoon nergens op.
    Als fans Korotaev willen steunen is dat hun goed recht, dat is een man die ons 2 miljoen geschonken heeft en zelfs in een voor hem moeilijke periode aan onze club blijft denken (om wat voor reden dan ook), heeft verder niks met Calimerogedrag te maken.
    Verder heeft de KNVB helemaal niet geluisterd naar de IFAB, die stelde dat het advies van de scheidsrechter (die niks zag) bindend is, over of een scheids óf een VAR wanneer de beslissing moet maken is niet over gesproken.
    Waterreus is duidelijk gefrustreerd door deze argumenten te gebruiken.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    maandag 12 februari 2018 om 11:13
    heeft geen nut om dat te doen
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5568
    maandag 12 februari 2018 om 11:23
    Ben ook wel benieuwd als wat waterreus gaat met de carnaval, als hij dat überhaupt viert.

    Zijn oplossing voor dit alles is om lekker luchtig te doen tijdens de degradatieproblemen en even aan het imago te werken. Schrouff en Collard met eierdopjes op hun hoofd, geweldig!

    Kan hij dan niet als verzuurde slechte columnist verkleed tijdens de carnaval(als hij dat überhaupt al viert)? Zou me toch ook een zelfspot zijn zeg tjonge, hij hoeft zich niet eens te verkleden.

    Echt wat een kutcolumn weer. Zo kan ik er ook eentje schrijven.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:33
    Gaat dit niet over meerdere tonnen aan euro's? (misschien dat ik er naast zit) iets wat roda wel kan gebruiken.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1432
    maandag 12 februari 2018 om 12:51
    ronald zelf doet kuist heel veel klagen al zijn voetbal leven lang misselijke vent vindt ik het bah
    Vind ik leuk
    Jos Drity +80
    maandag 12 februari 2018 om 16:03
    Ronald ,Ronald, Ronald.
    Jij noemt het " Calimerogedrag" maar we zijn vaker genaaid dan je denkt.En als je Roda JC geen warm hart toedraagt is dat oké.
    En je mag van mij ook je eigen mening profileren.
    Maar let liever eens op je club uit lampengat en geef daar eens een mening over.
    Ik hoop dat je nog weet waar je keeperscarrière begonnen is ? juist ja bij de calimero club.

    De groeten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:30
    Deze jongen probeert al zijn oud clubs een oor aan te naaien, wat een droeftoeter......
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 23:54
    Iedereen mag zeggen wat hij wil , maar Ronald Waterreus is een over het paard getilde pannenkoek !
    Die er alleen maar mee bezig is zichzelf te verheerlijken !

    Roda heeft gelijk en een schande dat een overgelopen Limburger naar Eindhoven wel nog artikelen mag schrijven voor de Limburger!

    Hij is al altijd Anti Roda geweest , was een half jaar geleden op een presentatie van hem , waar hij zijn woordje mocht doen betaald , in Landgraaf maakt hij wat domme grappen over Roda en wat hij te melden had bracht niets , hij was lachwekkend !!

    Ieder het zijne maar dat ze hem snel voor Eindhovens dagblad laten schrijven en zeker nooit meer een lezing laten geven (waar niemand wat aan heeft) in Parkstad !

    R.W Jij bent in mijn ogen een grote SCHANDE !
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:56
    Waterreus hebben ze je destijds een schop na gegeven toen PSV je op eens zag staan.
    In mijn ogen mis je koepel mentaliteit en heb je te veel vrouwelijke hormonen, zeur
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:07
    Een man die ballen kon vangen maar inmiddels zelf geen ballen meer heeft. Kwam op de fiets naar Roda en mede door dit zelfde Roda is meneer uitgegroeid tot t misbaksel wat nu is.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 14:46
    Waterreus blijf je eigen club trouw en doe zo'n idiote spreuken op de kleuterschool ,waar je dan ook de grote man bent.
    Calimero zeggen en zelf je status niet weten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws