Swart laakt Kluivert en Neres: 'Huntelaar hunkert naar goede voorzet'

Swart laakt Kluivert en Neres: 'Huntelaar hunkert naar goede voorzet'

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 16:15ma 12-02-2018 om 16:15

Sjaak Swart kon zondag amper genieten van het spel van Ajax. De Amsterdammers wonnen met hangen en wurgen van FC Twente (2-1). Tevens laakt hij de arbitrage op de Nederlandse velden.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +21059
maandag 12 februari 2018 om 16:19
Ik heb de buik wel ff vol van Sjaak hoor pfff
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 12 februari 2018 om 16:21
Niet lezen jongen. Zo simpel
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
maandag 12 februari 2018 om 16:24
Valt ook weinig te lezen want het is een filmpje;)
Vind ik leuk
:O +5052
maandag 12 februari 2018 om 17:15
Niet kijken. Oh zo simpel. Ook ik heb niets met dat gebazel van Sjakie op de hoek. Heb dat filmpje niet eens bekeken.
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
maandag 12 februari 2018 om 20:17
En toch het artikel aan geklikt heel overtuigend..
Vind ik leuk
:O +5052
maandag 12 februari 2018 om 21:14
Vind je?
Vind ik leuk
groninger +2010
maandag 12 februari 2018 om 16:51
ik ook van jut en jul uit eindhoven, laten ze een klaverjasclubje beginnen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:56
Hou je bezig met je eigen zielige clubje haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:35
Ik wist niet dat hij voor psv was?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:01
Sinds wanneer is 1e staan zielig grote vriend ??
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 12 februari 2018 om 16:53
hé er is geen bal op de TV
alleen een film met Doris Day
en wat dacht je van net twee
eine wiener operette nee
er zit een knop op je PC
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 18:54
Dat zouden ze nu eens op muziek moeten zetten.
Ipv die Rap-dreun. ;)
Vind ik leuk
Guust +6739
maandag 12 februari 2018 om 19:27
Reageer en kijk dan niet.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:20
FF ajax nieuws op swart a u b.
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
maandag 12 februari 2018 om 16:35
Ik lees liever ook berichten over de wanprestaties van Feyenoord :)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:36]
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 18:55
Wat is er met Feijenoord dan, licht ons even bij. ;)
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
maandag 12 februari 2018 om 19:28
Tja, eigenlijk wat er elk jaar gebeurd na kerst. Op een uitschieter vorig seizoen na dan. Het is eigenlijk geen nieuws ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:29]
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 12 februari 2018 om 16:20
Als het te druk wordt, doordat de tegenstander massaal verdedigt moet je geen buitenspelers hebben die naar binnen trekken.
Ten Hag dacht door Neres te wisselen en Zyech op die positie te zetten en bovendien de wederom te slechte Frenkie de Jong uit het centrum te halen, de oplossing te hebben
Had simplere gekund.
Frenkie eruit Wöber erin
Neres en Kluivert wisselen van positie. Dit kost je slechts één wissel en je houdt de balans in het team.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 18:56
Mijn idee Mari.
Bijkomend voordeel aan je plan is ook niet onbelangrijk... Huntelaar krijgt dan een voorzet.
Sjaak zegt ze moeten trainen op voorzetten, nou wissel ze om, klaar.
Vind ik leuk
Guust +6739
maandag 12 februari 2018 om 19:32
Het is zoiezo al raar dat een linkspoot op rechts speelt en andersom.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:22
Die buitenspelers die naar binnen komen is niets nieuws.Klassieke buitenspelers die met hun goede been aan de goede kant staan en een goede voorzet in huis hebben is bijna een uitgestorven ras
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 18:58
Nou je bedoelt 't goed maar zegt 't verkeerd.
Ze zijn er wel maar ze worden aan de verkeerde kant gezet.
Als ik Huntelaar was zei ik gewoon tegen hun wissele.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
maandag 12 februari 2018 om 19:26
Hoe dan ook, zo blijven die voorzetten uit, het is een bewuste keuze
waar Sjaak het moeilijk mee heeft.
Je zou ook kunnen stellen dat Huntelaar beter tot zijn recht komt met ouderwetse buitenspelers, dan draai je het om.
Ik ben niet zo'n Huntelaar fan, wel erg nuttig als invaller, maar ik zou Cassierra een eerlijke kans geven.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 19:49
Cassierra is meer een type voor Ajax, maar je kunt niet ontkennen dat zonder Huntelaar Ajax ongeveer bij Feyenoord gestaan had op de ranglijst.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
maandag 12 februari 2018 om 20:23
Ja helemaal mee eens, daarom stelde ik ook, "een nuttige speler" , ik vond en vindt het ook een verstandige aankoop.
Maar ik wil ergens enthousiast van worden, "op het puntje van de stoel etc.," dat zie ik graag van een aanvaller, Cassierra brengt dat wellicht wel, heeft potentie om aan te sluiten bij Ajax 1.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1405
maandag 12 februari 2018 om 19:50
Komt omdat veel buitenspelers maar 1 goed been hebben. Met het ander kunnen ze nog geen deuk in een pakje boter schieten. Daarom is het ook belangrijk geworden dat de backs er over heen komen.

Het zou verrassender zijn als de buitenspelers buitenom gaan een een goede voorzet geven en de backs zeg maar binnen langs gaan om de afvallende ballen op te pikken.
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 16 februari 2018 om 14:59
Ik ben met je eens en ik denk dat elke centrumspits het met ons eens is, zo'n wegdraaiende voorzet is niet te verdedigen en levert minimaal al een corner op.
Oké... dat 1 trainer het omzetten een goed idee vond kan gebeuren.
Maar hoe kan het dat zelfs Bert van Marwijk die linksbuiten was dat ook een goed idee vond? Maar je kan ook in de wedstrijd dat eens omzetten toch?
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1405
vrijdag 16 februari 2018 om 15:45
Juust. Buitenspelers die eens wisselen van positie. Je ziet het bijna niet meer.
Vind ik leuk
Cookee +12956
zaterdag 17 februari 2018 om 11:21
Alles is afgestemd op het nemen van zo weinig mogelijk risico.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:23
Huh, Donny kreeg er twee, Tagliatelle heeft volgens mij al drie assists. Is het Sjakie opgevallen dat de backs dat nu doen? Is hij ook Wimpie Suurbier vergeten?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 12 februari 2018 om 16:24
Huntelaar is een beetje traag geworden
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:24
Ik vind dit wel een Swarte kijk op de zjaak hoor.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:24]
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 19:03
Maar Sjaak ziet het "Peter" dan jij.
Vind ik leuk
Laliga +2799
maandag 12 februari 2018 om 16:25
Denk dat dolberg straks als die fit is beter past eigenlijk dan klaas jan, wat echt geen goede meevoetballende spits is..
Vind ik leuk
Doe dan! +6349
maandag 12 februari 2018 om 16:27
Buitenspelers met voorzetten zijn achterhaalt, Sjakie. Bovendien stond de voorzet van Neres aan de basis van de 1-0.
Vind ik leuk
Bizzy +22835
maandag 12 februari 2018 om 16:36
Na dit seizoen stoppen met Huntelaar (ook dat is een optie)

Kaj Sierhuis een kans geven.
Vind ik leuk
yuuup +11184
maandag 12 februari 2018 om 16:50
Zelfde issue als Luuk de Jong. Hoe meer goede voorzetten hoe meer goals ze maken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
maandag 12 februari 2018 om 16:54
Zit Sjaak op swart zaad, hij ziet zo swart als een moor :D
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:55]
Vind ik leuk
wattenstaafje +23923
maandag 12 februari 2018 om 16:58
Sjaak is een held.
Vind ik leuk
Gid010 +698
maandag 12 februari 2018 om 17:18
Hij heeft daar ook wel een punt, als spits zijnde mag je ook wel meer goede voorzetten verwachten van je flankspelers.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 12 februari 2018 om 17:24
Ik begrijp niet waarom Ajax Sjaak geen trainer maakt.Die ziet beter waar het schort dan die kale neet die er nu rondloopt.daarnaast krijg je na de wedstrijd leuke interviews waar de mensen heen kijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:26]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:30
Al heeft hij hier een punt. Constant naar binnen gaan... Gooi die ballen eens hoog op Huntelaar!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:32
Wat een pannekoek.. Kluivert was de 1e helft dreigend. Ook een paar aardige voorzetten op Huntelaar
Vind ik leuk
palko +1731
maandag 12 februari 2018 om 17:56
Ik vind de bijdrages van Sjaak Swart over het afgelopen voetbalweekeinde eigenlijk best vermakelijk. Hij houdt het de laatste tijd redelijk netjes en beschaafd, al kan hij zijn liefde voor Ajax amper verbloemen. Dat moet, wat mij betreft, mogen. Toch? Eigenlijk net zoals Wim van Hanegem er niet in slaagt zijn affectie voor Feyenoord onder stoelen of banken te steken. Zo lang het allemaal netjes blijft mogen zowel Swart als Van Hanegem hun redelijk milde maar gekleurde mening blijven verkondigen. Gelukkig heeft Sjaak Swart sinds mei 2016 zijn mening over de tegenstander van de godenzonen wat bijgesteld. Toen hij na het verloren duel tegen De Graafschap en het verloren kampioenschap van Ajax maar één ding bleef herhalen. Hoe vurig hij hoopte dat de Doetinchemmers zouden degraderen naar de Jupiler League. Tsja, toen vloog Sjaak tierend en gierend uit de bocht.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:17]
Vind ik leuk
derksen +8894
maandag 12 februari 2018 om 18:00
De eerste 15 minuten heb ik Kluivert 3x iemand vrij zien spelen voor de goal
Daarna was het brandhout
Maar lang niet zo.slecht als me.eigen cloeb
Dat was pas slecht niet normaal
Vind ik leuk
Tjeentje +297
maandag 12 februari 2018 om 18:22
Moet bekennen, een van de weinige keren dat ik hem realistisch vindt, niet alleen zeuren over de scheidsrechter bij andere wedstrijden, maar ook toegeven dat die penalty van Ajax er geen was. Zeuren over het slechte spel en geluk van PSV, maar toegeven dat Ajax het ook niet best doet en dat 7 punten toch wel veel is. Ik als PSV supporter zal pas rustig slapen na de laatste wedstrijd, maar Ajax gaat ook nog punten verspelen.
Vind ik leuk
lemon9 +1043
maandag 12 februari 2018 om 18:41
Dikke ouwe seniel
Vind ik leuk
TenHagOut# +131
maandag 12 februari 2018 om 18:56
Heb je die zielige droeftoeter weer met zijn praatjes. Soms schaam je je kapot als Ajacied.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 12 februari 2018 om 19:17
Doek over de spiegel hangen
dan zie je geen droeftoeter-ajacied.
Vind ik leuk
Smithsonian +45139
maandag 12 februari 2018 om 19:28
Nou Sjaak in plaats van neres, probleem opgelost.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:35
Een Ajax buitenspeler hoort binnendoor en buitenom te gaan. Verder hoort hij regelmatig een goede voorzet te geven.
Neres en Kluivert hebben al diverse keren laten zien dit te kunnen. Alleen ik heb sterk het idee dat Ten Hag ze absurd weinig motiveert om buitenom te gaan en de voorzet te geven.
Vind ik leuk
Chimi Pipo +109
woensdag 14 februari 2018 om 08:21
demente mafkees , kado gekregen pingel zegt ie niks van
Vind ik leuk
Chimi Pipo +109