Swart laakt Kluivert en Neres: 'Huntelaar hunkert naar goede voorzet'

    Swart laakt Kluivert en Neres: 'Huntelaar hunkert naar goede voorzet'

    maandag 12 februari 2018 om 16:15

    Sjaak Swart kon zondag amper genieten van het spel van Ajax. De Amsterdammers wonnen met hangen en wurgen van FC Twente (2-1). Tevens laakt hij de arbitrage op de Nederlandse velden.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +17679
    maandag 12 februari 2018 om 16:19
    Ik heb de buik wel ff vol van Sjaak hoor pfff
    Vind ik leuk
    Mari +6792
    maandag 12 februari 2018 om 16:21
    Niet lezen jongen. Zo simpel
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17679
    maandag 12 februari 2018 om 16:24
    Valt ook weinig te lezen want het is een filmpje;)
    Vind ik leuk
    035 +4464
    maandag 12 februari 2018 om 16:32
    Hans Anders heeft goedkope apparaatjes voor in jouw oren. Kun je het toch nog volgen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17679
    maandag 12 februari 2018 om 16:34
    Eeeuh ..oke..;)
    Vind ik leuk
    :O +1847
    maandag 12 februari 2018 om 17:15
    Niet kijken. Oh zo simpel. Ook ik heb niets met dat gebazel van Sjakie op de hoek. Heb dat filmpje niet eens bekeken.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2362
    maandag 12 februari 2018 om 20:17
    En toch het artikel aan geklikt heel overtuigend..
    Vind ik leuk
    :O +1847
    maandag 12 februari 2018 om 21:14
    Vind je?
    Vind ik leuk
    masterpsv +13936
    maandag 12 februari 2018 om 16:38
    En je hoort hem niet over de makkelijke gegeven pingel of beter gezegd cadeautje :). Maar heeft wel weer over psv Calimero de sjaak
    Vind ik leuk
    groninger +1137
    maandag 12 februari 2018 om 16:52
    ach jochie toch, de calimerootjes zitten toch echt in eindhoven.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13936
    maandag 12 februari 2018 om 16:55
    Hahahahah dat zegt een groninger kijk naar de ranglijst huilie huilie Jij bent de laaste die iets mag zeggen!!
    Vind ik leuk
    groninger +1137
    maandag 12 februari 2018 om 17:09
    Weten je pappie en mammie wel, dat je op een grote mensensite zit? Ga maar gauw weer naar je speelkamer.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13936
    maandag 12 februari 2018 om 17:17
    Ben je uitgehuild mijn kind en nu snel naar je bedje mijn zoon.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4134
    maandag 12 februari 2018 om 17:32
    Beetje goedkoop reageren, papegaaien heet dat in grote mensen taal
    Vind ik leuk
    masterpsv +13936
    maandag 12 februari 2018 om 17:49
    Bedankt voor jou objectieve en neutrale reactie. Grote mensen taal zegt hij laat me niet lachen
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2362
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:42
    Gezien papegaaien te moeilijk voor je is zal ik het uitleggen zodat ook jij het snapt knulletje. Hij bedoelt dat je aan het na apen was wat dus nogal kinderachtig is.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13936
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:55
    Hahaah aldus docent nederlands die erg kinderachtig is!!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 12 februari 2018 om 17:29
    Denk je? Ik meen mij een wedstrijdje bij De Graafschap te herinneren, in een 34e competitieronde. Na een niet verwacht succes van De Graafschap bleken er toch ineens erg veel Calimero's met een Mokumse sympathie te bestaan....
    Een effect wat trouwens na elk punt verlies optreedt, meestal met klagen over de scheidsrechter die te veel toelaat van te hard spelende tegenstanders, of door de gebrekkige kwaliteit van het veld.. dan blijkt er weer een duistere macht bezig te zijn om de wekelijkse voorstelling van Abcoude-Noord te verstoren, aldus deze sympathisanten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    maandag 12 februari 2018 om 17:39
    Hee Groninger ik denk dat hier in mijn huiskamer vandaag meer mensen zitten dan in de Euroberg tegen ADO, dus ga ff niet beginnen danku dahaaag
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 18:51
    Luister even naar Sjaak hij is zoals veel Ajacieden hier heel reeel en eerlijk. Hij zegt ook dat de pingel zwaar was.
    Je schiet meteen in de rode vlekken als je Sjakie ziet, maar de man is een parel van een mens, we moge de heer danken dat ie er nog is en de man zegt nog zinnige dingen, hoop alleen dat de spelers er ook naar luisteren anders heb het geen zin.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 19:22
    Sjaak is als oud speler de allerlaatste echte Ajacied, Sjaak mag alles zeggen, hij vloekt en scheldt al zijn hele leven op het veld en de tribune, als hij dat niet meer doet ga ik mij pas echt zorgen maken om Sjaak.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 19:47
    Ja, maar hij spaart ook niemand en blijft toch respectvol.
    Opvallend is wel dat hij nooit het beleid aanroert of aankopen.
    Bij hem is iemand met dat shirt Ajacied, simpel.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 20:16
    Nou, respect...ha ha hij schold en scheldt iedereen helemaal stijf hoor, hij speelde na z'n profcarrière bij de amateurs en ging daar net zo te keer, bij elk lullig wedstrijdje, als of het om de Europa cup ging......
    Maar een levende legende, prachtige oorspronkelijke man.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:19
    Prachtig dat ie er nog is.
    Nou... jij bent er misschien bij geweest, dus dan moet ik niet lullen... maar is het niet ook meer 'mopperen' mokken?
    Ik schreef hier laatst een keer zou dolgraag 1x met Sjaak samen een wedstrijd zien, geen wijsneuzen erbij. Lijkt me heerlijk... misschien dol ik hem dan als ie weer over de scheids begint.... kom op Sjaak als de scheids de wedstrijd verpest, dan zijn de spelers niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:32
    Ging verschrikkelijk te keer, ook tegen die scheidsrechters ha ha en die zouden normaal wel optreden maar wat doe je tegen Sjaak.....was toch een held op het veld; "mag ik uw handtekening" ? ( de tegenstander )
    Je kan er wel om lachen hoor, als je het begrijpt.
    Hij schold z'n directe tegenstander helemaal stijf tijdens de gehele wedstrijd, maar omarmde z'n tegenstander wel na de wedstrijd: "goed gedaan jonge !"............dat is Sjaak, begrijp je ? ha ha
    Leuke herinneringen..
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
    Zo te lezen wil Sjaak gewoon lekker ballen, hij heeft er lol aan en hij is goed door de tijd gekomen zeg, ik heb tegen Johan Zuidema gespeeld (Ajax en Twente) die zat helemaal in de knielappen... ik moest op hem spelen, maar het was 1x raken, je kwam niet eens bij hem. Mooi hoor en Sjaak ook, dat sommigen de man hier afzeiken snap ik geen lor van.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:47
    Daar heb je het...ook zo iets ha ha
    Als je dat niet ervaren hebt dan begrijp je het niet,
    dat begrijp ik ook wel, die vinden dat gewoon een "ouwe zeikerd', weten zij veel....ha ha

    Ervaren doet begrijpen, "jong en overmoedig" staat nog heel wat te wachten, zo is het leven.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:03
    In andere culturen is ouderdom wijsheid.
    Hier roept men Ouwe Lul !
    De grap is dat wie dat roept zelf ook ooit die term krijgt te horen, hoe zielig ben je dan?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:18
    Ha ha, ja dat is zo, zielig hoeft het niet te zijn als je er maar van leert, zo niet dan wordt het moeilijk inderdaad.
    Alle leeftijden hebben zo hun charme.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:29
    We hoeven niet Sjaak zijn voeten te kussen, maar de man is nog fit en scherp en lult geen onzin. En zijn Ajax-hart is toch mooi, de man ziet maar 1 club spelen en das prima.
    Hier in Leeuwarden heb je Hampie Bakker, ooit Cambuur-1, ik vind dat mooi. Die leeft nog intens mee.
    Maar de eerste die daar ouwe lul tegen zegt moet ik nog horen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:49
    Alleen die naam al: Hampie, er zal nooit een 2e Hampie zijn, vermoed ik..Maar Sjaak geeft ongezouten zijn mening en dan vraag je er om,
    maar gezien Sjaak z'n instelling zal hem dat een zorg zijn; "ons kent ons"
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    woensdag 14 februari 2018 om 13:29
    Scheidsrechters zijn niet Sjaak zijn favorieten denk ik.
    Sjaak komt hier soms wel eens spelen tegen Cambuur, soort wandelvoetbal met veteranen, na de tijd gaan ze met zijn allen op de foto, brede glimlach allemaal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    woensdag 14 februari 2018 om 20:03
    Ha ha leuk....Sjaak is nogal flexibel met Scheidsrechters, afhankelijk voor "welke kant hij op fluit". ( net als de meeste supporters trouwens )
    Toch niet te geloven dat je nog helemaal naar Cambuur reist en daar gaat "voetballen" op Sjaak z'n leeftijd, hij kan niet zonder......
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    donderdag 15 februari 2018 om 20:44
    Precies, en geef hem eens ongelijk, die kleedkamer in, dollen met je maten, balletje trappen, dat herkennen we toch allemaal?
    Vroeger thuiskomen als ventje kop thee, stuk koek, ouwe broek, bal mee en daar gingen we, mooi toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    donderdag 15 februari 2018 om 20:58
    Ja precies, wanneer ik huiswerk maakte......? ik kan mij het, serieus, niet meer herinneren...ha ha
    Nu duiken ze achter hun schermpjes, vrees ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    donderdag 15 februari 2018 om 21:01
    HAHA... dat meen je niet, ik voel de modder op mijn knie, thuiskomen met een gat in de broek.
    Ja... op schermpjes kan je het WK winnen,
    maar in de modder moet je daar talent voor hebben en heel veel arbeid doen. Ben bang dat jongetjes teveel afleiding hebben. De meiden vinden het nog heerlijk met elkaar sporten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:11
    Henny Spijkerman op non actief,positie spel ook op non actief,Ajax gaat wat positie spel betref op dat schijtkak voetbal van PSV lijken beste positie trainer van Nederland naar de klote,weg,blijf van mijn club af
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
    Het mag in de hele top-3 iets gewaagder.
    Mensen die nu kritiek op PSV hebben, hoorde ik niet toen Frank de Boer Ajax deed. Kom op trainers vermaak ons.
    Vind ik leuk
    groninger +1137
    maandag 12 februari 2018 om 16:51
    ik ook van jut en jul uit eindhoven, laten ze een klaverjasclubje beginnen
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    maandag 12 februari 2018 om 16:56
    Hou je bezig met je eigen zielige clubje haha
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:35
    Ik wist niet dat hij voor psv was?
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    maandag 12 februari 2018 om 20:01
    Sinds wanneer is 1e staan zielig grote vriend ??
    Vind ik leuk
    El Cazador +5400
    maandag 12 februari 2018 om 16:53
    hé er is geen bal op de TV
    alleen een film met Doris Day
    en wat dacht je van net twee
    eine wiener operette nee
    er zit een knop op je PC
    die helpt je zo uit de puree
    druk hem in en ga maar mee
    de bloemen buiten zetten
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 18:54
    Dat zouden ze nu eens op muziek moeten zetten.
    Ipv die Rap-dreun. ;)
    Vind ik leuk
    Dicky +18848
    maandag 12 februari 2018 om 17:47
    Of niet? Een heel verhaal over Nijhuis om vervolgens bij jullie wedstrijdje te zeggen: ja dubieus, hij ziet het op dat moment, eerder niet dan wel. Een kerel zegt gewoon: wij hebben nog meer mazzel dan PSV. Want bij ons was het overduidelijk geen overtreding, laat staan binnen de 16.
    Vind ik leuk
    Guust +5307
    maandag 12 februari 2018 om 19:27
    Reageer en kijk dan niet.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    maandag 12 februari 2018 om 19:41
    Ik vind hem geweldig
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    donderdag 15 februari 2018 om 19:06
    Ik vind hem geweldig :-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:20
    FF ajax nieuws op swart a u b.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1252
    maandag 12 februari 2018 om 16:35
    Ik lees liever ook berichten over de wanprestaties van Feyenoord :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 18:55
    Wat is er met Feijenoord dan, licht ons even bij. ;)
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1252
    maandag 12 februari 2018 om 19:28
    Tja, eigenlijk wat er elk jaar gebeurd na kerst. Op een uitschieter vorig seizoen na dan. Het is eigenlijk geen nieuws ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    Mari +6792
    maandag 12 februari 2018 om 16:20
    Als het te druk wordt, doordat de tegenstander massaal verdedigt moet je geen buitenspelers hebben die naar binnen trekken.
    Ten Hag dacht door Neres te wisselen en Zyech op die positie te zetten en bovendien de wederom te slechte Frenkie de Jong uit het centrum te halen, de oplossing te hebben
    Had simplere gekund.
    Frenkie eruit Wöber erin
    Neres en Kluivert wisselen van positie. Dit kost je slechts één wissel en je houdt de balans in het team.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 18:56
    Mijn idee Mari.
    Bijkomend voordeel aan je plan is ook niet onbelangrijk... Huntelaar krijgt dan een voorzet.
    Sjaak zegt ze moeten trainen op voorzetten, nou wissel ze om, klaar.
    Vind ik leuk
    Guust +5307
    maandag 12 februari 2018 om 19:32
    Het is zoiezo al raar dat een linkspoot op rechts speelt en andersom.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    maandag 12 februari 2018 om 19:45
    Ja echt raar.
    Zou Robben ook eens moeten proberen.
    Vind ik leuk
    Guust +5307
    maandag 12 februari 2018 om 19:49
    Ja die hoort ook op rechts, maar dit zijn geen Robbens. Domme vergelijking altijd om daar altijd 1 van de buiten categorie voor te nemen. Overmars werd geroemd om zijn run naar de achterlijn en dan voor te zetten.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    maandag 12 februari 2018 om 19:54
    Vind jouw opmerking dommer, dan mijn vergelijking.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 20:24
    Dat kan bijna niet...
    Vind ik leuk
    Guust +5307
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:10
    Het zegt het al, buitenspelers, dan moet je niet de bal naar binnen brengen. Goede buitenspeler die buitenom gaat met een goede voorzet is echt wel gevaarlijker dan altijd binnen door. Hadden ze Huntelaar ook niet hoeven halen.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:58
    Tegenwoordig zijn buitenspelers tegendraads met opkomende backs voor de voorzet. Dat is de bedoeling.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 20:26
    Dat was een hele tijd geleden, er is veel verandert.......
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    maandag 12 februari 2018 om 20:27
    Ja en nu is het de bedoeling dat de rechtsachter dat doet.
    Dan heb je 2 wapens op rechts.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:22
    Die buitenspelers die naar binnen komen is niets nieuws.Klassieke buitenspelers die met hun goede been aan de goede kant staan en een goede voorzet in huis hebben is bijna een uitgestorven ras
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 18:58
    Nou je bedoelt 't goed maar zegt 't verkeerd.
    Ze zijn er wel maar ze worden aan de verkeerde kant gezet.
    Als ik Huntelaar was zei ik gewoon tegen hun wissele.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 19:26
    Hoe dan ook, zo blijven die voorzetten uit, het is een bewuste keuze
    waar Sjaak het moeilijk mee heeft.
    Je zou ook kunnen stellen dat Huntelaar beter tot zijn recht komt met ouderwetse buitenspelers, dan draai je het om.
    Ik ben niet zo'n Huntelaar fan, wel erg nuttig als invaller, maar ik zou Cassierra een eerlijke kans geven.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 19:49
    Cassierra is meer een type voor Ajax, maar je kunt niet ontkennen dat zonder Huntelaar Ajax ongeveer bij Feyenoord gestaan had op de ranglijst.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 20:23
    Ja helemaal mee eens, daarom stelde ik ook, "een nuttige speler" , ik vond en vindt het ook een verstandige aankoop.
    Maar ik wil ergens enthousiast van worden, "op het puntje van de stoel etc.," dat zie ik graag van een aanvaller, Cassierra brengt dat wellicht wel, heeft potentie om aan te sluiten bij Ajax 1.
    Vind ik leuk
    JustH +13246
    maandag 12 februari 2018 om 20:29
    En ik denk dat je meer aan Huntelaar heb.
    Zeker zoals hij gister liep te bikkelen en de achterhoede goed ondersteunde. Dat zie ik Cassierra echt niet doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    maandag 12 februari 2018 om 20:34
    Een aanvaller moet aanvallen, scoren en amuseren.
    Huntelaar scoort en is nuttig.
    Maar hij vermaakt ( mij ) niet......
    Ik verwacht amusement gekoppelt aan resultaat van Ajax en de spelers.
    Of Cassierra slaagt weet ik niet, maar geef hem de kans want ik zie wel potentie, hij doet het goed en dan moet je hem ook een keer belonen .
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:21
    Normaal ben ik met je eens dat een speler attractief moet zijn, maar Huntelaar is wel redelijk koel voor de goal... en als anderen nou die eigenschappen hebben die je noemt én hem vrijspelen dan ben ik ook wel blij.
    Maar Cassierra heeft niet zoveel kansen gehad om te slagen als Dolberg.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:39
    Ja Huntelaar is nuttig, echt een verstandige aankoop en maakt z'n doelpuntjes, prima.
    Maar voor het vermaak, de dribbeltjes, links om rechts om, daar kom je voor.
    Het vervelende is natuurlijk dat ten Hag stijf van de angst staat om punten te verliezen....kiest voor "zekerheidjes" en dat is niet in het voordeel van Cassierra.
    Ik zou als Ajax gewoon accepteren dat het dit jaar niets wordt, weg druk en drama en lekker gaan experimenteren, veel beter voor ten Hag en kom je volgend seizoen veel beter - "beslagen ten ijs" - voor de dag.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:05
    Zo denken ze allemaal... gok op zekerheid.
    Mar had het met 2cents daarover, juist initiatief nemen heeft ons ooit groot gemaakt he?
    Net dat doen wat niemand verwacht.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:26
    Exact, buiten de platgetreden paden durven gaan, zoals Johan.
    De angst en onzekerheid is ten Hag aan te zien, begrijpelijk door de omstandigheden en dat dwarsboomt de creativiteit, want creatief zijn betekent ook risico.
    Dus, gewoon afschrijven dit seizoen, de EL is wel zo leuk, en vrij van druk en gedoe een mooi spelend elftal creëren samen met Overmars en dan volgend seizoen toeslaan.
    Raken ze 10 punten achter dan is "men" misschien geneigd dat wel te doen.
    Je kan dus de achterstand ook positief gebruiken ipv te treuren...."ieder nadeel heb z'n voordeel" ja toch , niet dan ? :)
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    woensdag 14 februari 2018 om 13:34
    Ja mooie kans om iets anders te proberen, maar er zit al vrij veel jong 'spul' in dit team dus nog meer is wellicht niet zo'n goed idee.

    Cruyff zei vroeger tegen Roy, doe je taak en ga voor de actie... vraag me af of ze dat nog doen, want die typische spelers die meteen de man opzoeken zie ik niet... ze kijken eerst of ze de bal terug kunnen leggen he?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    woensdag 14 februari 2018 om 20:11
    Ik propageer ook niet meer jong spul, ben ik met je eens.
    Maar gewoon met de huidige selectie flexibel zijn om andere systemen te proberen en andere spelers een kans te gunnen.
    Zelf ben ik altijd een voorstander van een volwassen niet te jonge sterke as in de lengte; Doelman, Centrale verdediger , Centrale Middenvelder, Spits. Daaromheen jong talent laten dartelen, die as mag dan ook wel wat kosten want daar rust het gehele team op.
    Ajax komt, ervaren spelers, fysiek sterk gecombineerd met techniek tekort, ze moeten niet alles op een koopje in huis willen halen, ze kunnen zich best wel wat permitteren financieel, die as bijvoorbeeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    donderdag 15 februari 2018 om 20:47
    Ja, ik ook die sterke as, en dan de meer creatieven aan zijkant.
    Die as kan alle kanten op spelers bijstaan he?
    Spits mag van mij een jong talent zijn.
    Ja, maar het moet ook passen, als die spelers in de as achterover willen leunen... ze moeten drang naar voren hebben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    donderdag 15 februari 2018 om 20:59
    Ja, de stam, het fundament dan lukt ineens veel
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    woensdag 14 februari 2018 om 20:16
    Terug leggen: Dat heeft ook te maken met een zekere angst en onzekerheid, ook je vertrouwen in je medespelers speelt een rol, bij balverlies moet je wel vertrouwen dat dat goed opgevangen wordt door je medespelers. Daarnaast, gaan voor de actie...moet je wel kunnen natuurlijk, het loopt niet over van kwaliteit, maar Kluivert en de Jong zijn wel echt veelbelovend in dat opzicht.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    donderdag 15 februari 2018 om 20:52
    Veel trainers hebben liever zekerheid... ik snap dat wel want als er een gek risico neemt dan moet jij als trainer dat in de pers verdedigen.
    Ik kan nog niet zien of Kluivert dat bijzondere heeft en de Jong heb ik ook twijfels over.
    Ik denk meer aan El Khayatti van ADO of Tighadouini van Twente, Aissatti, Maher, Kuwas, Larsson, Zenelli.
    Weet je nog die discussie dat Koeman zei, Sneijder en vd Vaart kan niet samen, in Barca had je ook 3 speelse spelers die ook hun taak in de gaten hielden, denk je dat het niet kan met echte voetballers op midveld?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    donderdag 15 februari 2018 om 21:03
    Natuurlijk wel ( echte voetballers ) ligt aan de voetbal intelligentie en de instelling, maar vandaag de dag heb je wel fysiek nodig en v.d. Vaart en Sneijder achtige "posturen" zijn niet ideaal meer, laat staan twee van die kleinere jongens op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    donderdag 15 februari 2018 om 21:08
    Ja, maar daar ga je al je bedenkt een regel... dat kan niet meer.
    Toen André vd Leij bij Eagles zat riepen trainers al, dat kan niet zo'n klein mannetje.... Tahamata, Jesper Olsen. En dat midveld van Barca was ook niet met reuzen toch?
    Lange trage midvelders hebben het erg moeilijk met behendige kleintjes toch? Als ze hun taak erbij maar doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    donderdag 15 februari 2018 om 21:19
    Ja, maar dat was toen.......kijk nu eens hoe het Clasie vergaat, of Klaassen, de laatste toch niet echt een licht ventje.
    Of er nog plaats is voor "twee Vanenburgjes op rij" betwijfel ik,
    uitzonderingen daargelaten, Iniesta heeft uitzonderlijke klasse.
    Daarom twijfel ik ook aan Kluivert, althans Internationaal gezien.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:55
    Ja, ik twijfel ook over Kluivert in het buitenland, omdat hij een paardje met beperkte trucjes is. Maar zolang er 1 voorzet aankomt dan doet ie het goed in dit land goed wat mij betreft.
    We hadden van Gaal die voor elke positie een profiel had, ik geloof er niet in. Dan beperk je jezelf ook in het maken van keuzes.
    In de jeugd kan je ook eens een vleugelspeler op midveld zetten en kijken hoe hij het oppakt. Die drie van Barca hadden zo'n klik metelkaar, samen alles opsluiten en niet 1 verzaakte.
    Ik kan me zo voorstellen dat Vanenburg Pogba helemaal zoek speelde in zijn Ajax-vorm. Bij PSV moest ook Gerald taken invullen, wat ook hij prima deed.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:14
    Het voetbal is zo fysiek geworden, in de top, dat het er op neerkomt dat je gigantisch goed moet zijn om je tengere te postuur te compenseren.
    En inderdaad hangt het ook af van "wat er omheen staat" , dus die fysieke zwakte van de 1 kunnen compenseren.
    In zijn algemeenheid wordt er gewoon veel meer gevraagd, bijvoorbeeld, een grote fysiek sterke maar trage grote verdediger kan ook niet meer, een speler als Pronk vroeger die in een team speelde dat Europa Cups won..... Er wordt nu zoveel meer gevraagd van een back, dat is niet meer te vergelijken.
    We zullen het nooit weten van Pogba en Vanenburg ha ha dat worden altijd leuke discussies ha ha


    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:31
    Maar deel je mijn mening dat we te snel iets afschrijven?
    Gerd Muller, had ook geen flitsende techniek, geen passeeractie, was niet kopsterk, was geen aanspeelpunt... kortom er was veel mis met hem, maar hij prikte erg vaak een bal in de goal.
    Ik wil maar zeggen als je de nieuwe van Basten zoekt en die Gerd Muller laat lopen... en die nieuwe van Basten is niet koel voor de goal... ja doe mij dan Muller maar.
    Al geef ik toe dat een elegante spits ook mooi om te zien is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8370
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:14
    Het is niet afschrijven, integendeel, het is een uitdaging.
    Een uitdaging ; om een goede speler als Kluivert slim te gebruiken in een elftal, zodat z'n kwaliteiten kunnen excelleren en z'n zwakheden
    afgedekt zijn zoveel mogelijk.
    Nogmaals, het voetbal is totaal verandert en Nederland loopt mijlen achter, vandaar dat al die goede ED spelers ( Clasie, Klaassen oa ) mislukken elders.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 19 februari 2018 om 15:56
    Waarin missen we de boot dan?
    Al zeg ik meteen dat het gevaarlijk is om dit te willen duiden.
    Is die ene oplossing er?
    Of kunnen we achteroverleunen tot de nieuwe generatie schittert?
    Ik pleit voor trainers die de schoonheid van voetbal toestaan, op elke positie... de durfal.
    Willen we dan dat Oranje safe speelt, dan zoek je een paar controleurs, maar zoveel als nu hebben we niet nodig, we hebben mensen nodig die openingen zien.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    maandag 12 februari 2018 om 19:50
    Komt omdat veel buitenspelers maar 1 goed been hebben. Met het ander kunnen ze nog geen deuk in een pakje boter schieten. Daarom is het ook belangrijk geworden dat de backs er over heen komen.

    Het zou verrassender zijn als de buitenspelers buitenom gaan een een goede voorzet geven en de backs zeg maar binnen langs gaan om de afvallende ballen op te pikken.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    vrijdag 16 februari 2018 om 14:59
    Ik ben met je eens en ik denk dat elke centrumspits het met ons eens is, zo'n wegdraaiende voorzet is niet te verdedigen en levert minimaal al een corner op.
    Oké... dat 1 trainer het omzetten een goed idee vond kan gebeuren.
    Maar hoe kan het dat zelfs Bert van Marwijk die linksbuiten was dat ook een goed idee vond? Maar je kan ook in de wedstrijd dat eens omzetten toch?
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    vrijdag 16 februari 2018 om 15:45
    Juust. Buitenspelers die eens wisselen van positie. Je ziet het bijna niet meer.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:21
    Alles is afgestemd op het nemen van zo weinig mogelijk risico.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:23
    Huh, Donny kreeg er twee, Tagliatelle heeft volgens mij al drie assists. Is het Sjakie opgevallen dat de backs dat nu doen? Is hij ook Wimpie Suurbier vergeten?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2020
    maandag 12 februari 2018 om 16:24
    Huntelaar is een beetje traag geworden
    Vind ik leuk
    Degraaf +15530
    maandag 12 februari 2018 om 17:06
    Huntelaar is nooit een snelle spits geweest, zijn kracht ligt in de 16, dat hebben we vorige week kunnen zien.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:10
    Huntelaar mist absurd grote kansen sinds zijn terugkeer. Dat hebben we vooral gezien.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:24
    Ik vind dit wel een Swarte kijk op de zjaak hoor.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    035 +4464
    maandag 12 februari 2018 om 16:33
    Lol
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 19:03
    Maar Sjaak ziet het "Peter" dan jij.
    Vind ik leuk
    Laliga +1858
    maandag 12 februari 2018 om 16:25
    Denk dat dolberg straks als die fit is beter past eigenlijk dan klaas jan, wat echt geen goede meevoetballende spits is..
    Vind ik leuk
    Utca030 +9912
    maandag 12 februari 2018 om 16:27
    Goed gezien Sjakie penalty was een weggevertje.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 12 februari 2018 om 16:27
    Buitenspelers met voorzetten zijn achterhaalt, Sjakie. Bovendien stond de voorzet van Neres aan de basis van de 1-0.
    Vind ik leuk
    035 +4464
    maandag 12 februari 2018 om 16:41
    Juist!
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    maandag 12 februari 2018 om 16:36
    Na dit seizoen stoppen met Huntelaar (ook dat is een optie)

    Kaj Sierhuis een kans geven.
    Vind ik leuk
    yuuup +8991
    maandag 12 februari 2018 om 16:50
    Zelfde issue als Luuk de Jong. Hoe meer goede voorzetten hoe meer goals ze maken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84822
    maandag 12 februari 2018 om 16:54
    Zit Sjaak op swart zaad, hij ziet zo swart als een moor :D
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:55]
    Vind ik leuk
    Dicky +18848
    maandag 12 februari 2018 om 17:49
    Zullen we proberen om de woorden Sjaak en zaad niet meer in één zin te gebruiken? Bij voorbaat dank ;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    maandag 12 februari 2018 om 16:58
    Sjaak is een held.
    Vind ik leuk
    Stoep +1786
    maandag 12 februari 2018 om 17:02
    Ik heb het niet gezien maar geeft hij eindelijk toe, dat Gozob ook al dik in het voordeel van Ajax floot dan?? Zal tijd worden.
    Vind ik leuk
    Gid010 +672
    maandag 12 februari 2018 om 17:18
    Hij heeft daar ook wel een punt, als spits zijnde mag je ook wel meer goede voorzetten verwachten van je flankspelers.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8092
    maandag 12 februari 2018 om 17:24
    Ik begrijp niet waarom Ajax Sjaak geen trainer maakt.Die ziet beter waar het schort dan die kale neet die er nu rondloopt.daarnaast krijg je na de wedstrijd leuke interviews waar de mensen heen kijken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 17:30
    Al heeft hij hier een punt. Constant naar binnen gaan... Gooi die ballen eens hoog op Huntelaar!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 17:32
    Wat een pannekoek.. Kluivert was de 1e helft dreigend. Ook een paar aardige voorzetten op Huntelaar
    Vind ik leuk
    palko +1788
    maandag 12 februari 2018 om 17:56
    Ik vind de bijdrages van Sjaak Swart over het afgelopen voetbalweekeinde eigenlijk best vermakelijk. Hij houdt het de laatste tijd redelijk netjes en beschaafd, al kan hij zijn liefde voor Ajax amper verbloemen. Dat moet, wat mij betreft, mogen. Toch? Eigenlijk net zoals Wim van Hanegem er niet in slaagt zijn affectie voor Feyenoord onder stoelen of banken te steken. Zo lang het allemaal netjes blijft mogen zowel Swart als Van Hanegem hun redelijk milde maar gekleurde mening blijven verkondigen. Gelukkig heeft Sjaak Swart sinds mei 2016 zijn mening over de tegenstander van de godenzonen wat bijgesteld. Toen hij na het verloren duel tegen De Graafschap en het verloren kampioenschap van Ajax maar één ding bleef herhalen. Hoe vurig hij hoopte dat de Doetinchemmers zouden degraderen naar de Jupiler League. Tsja, toen vloog Sjaak tierend en gierend uit de bocht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:17]
    Vind ik leuk
    derksen +8585
    maandag 12 februari 2018 om 18:00
    De eerste 15 minuten heb ik Kluivert 3x iemand vrij zien spelen voor de goal
    Daarna was het brandhout
    Maar lang niet zo.slecht als me.eigen cloeb
    Dat was pas slecht niet normaal
    Vind ik leuk
    Tjeentje +179
    maandag 12 februari 2018 om 18:22
    Moet bekennen, een van de weinige keren dat ik hem realistisch vindt, niet alleen zeuren over de scheidsrechter bij andere wedstrijden, maar ook toegeven dat die penalty van Ajax er geen was. Zeuren over het slechte spel en geluk van PSV, maar toegeven dat Ajax het ook niet best doet en dat 7 punten toch wel veel is. Ik als PSV supporter zal pas rustig slapen na de laatste wedstrijd, maar Ajax gaat ook nog punten verspelen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147758
    maandag 12 februari 2018 om 18:34
    Was suifere friekik
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 19:16
    Sjaak hep Ravon-swarte haar gehad.
    As ik 60 ben hoop ik er nog so uit te sien.
    Vind ik leuk
    lemon9 +766
    maandag 12 februari 2018 om 18:41
    Dikke ouwe seniel
    Vind ik leuk
    TenHagOut# +137
    maandag 12 februari 2018 om 18:56
    Heb je die zielige droeftoeter weer met zijn praatjes. Soms schaam je je kapot als Ajacied.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 12 februari 2018 om 19:17
    Doek over de spiegel hangen
    dan zie je geen droeftoeter-ajacied.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    maandag 12 februari 2018 om 19:28
    Nou Sjaak in plaats van neres, probleem opgelost.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2792
    maandag 12 februari 2018 om 19:37
    Sjaak vergeet die nep penalty van ajax weer te vernoemen dat bedoel ik
    nu hoor je hem niet klagen seniele gek maar wel van andere wedstrijden
    effe in de spiegel kijken Sjaak
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:35
    Een Ajax buitenspeler hoort binnendoor en buitenom te gaan. Verder hoort hij regelmatig een goede voorzet te geven.
    Neres en Kluivert hebben al diverse keren laten zien dit te kunnen. Alleen ik heb sterk het idee dat Ten Hag ze absurd weinig motiveert om buitenom te gaan en de voorzet te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 08:21
    demente mafkees , kado gekregen pingel zegt ie niks van
    Vind ik leuk