Hiddink: Wat een geld heeft dat hen gekost, ze wilden me per se pakken

    Hiddink: "Wat een geld heeft dat hen gekost, ze wilden me per se pakken"

    dinsdag 13 februari 2018 om 15:37

    Elf jaar geleden, in januari 2007, werd Guus Hiddink door het Openbaar Ministerie vervolgd wegens belastingfraude. Die zaak leverde de inmiddels 71-jarige coach een strafblad op. Hij heeft zich er erg kwaad over gemaakt. 

    Hiddink werd gepakt voor de periode ná zijn avontuur in Zuid-Korea. Hij woonde toen in België. "Hier heb ik me zo boos over gemaakt. Formeel woonde ik in Spanje en ik wilde re-emigreren toen ik bij PSV aan de slag ging. Ik was via mijn accountant al in gesprek met de Nederlandse belastingdienst, wilde geen gelazer. De mededeling was dat ik nogmaals belasting moest gaan betalen, wat erop neerkwam dat ik van mijn verdiensten tien procent over zou houden", blikt Hiddink terug in magazine Helden. 

    "Mijn adviseurs zeiden: for the time being kun je even in België gaan wonen en dan gaan we in de tussentijd een oplossing proberen te vinden." Het OM besloot Hiddink aan te pakken. "Het belachelijke blijft: ik wilde re-emigreren, heb zelf aan de bel getrokken. De controleurs hadden gezien dat ik amper gas, licht en water afnam in België, dat klopte want ik zat veelal op De Herdgang of in een hotelletje. Ze keken hoe vaak ik in België was en of ik m'n postbus leeghaalde. Alles hebben ze gecheckt, zie je het voor je?"

    "Om zes uur 's ochtends kwamen ze me thuis ophalen... Ik zei: kom lekker binnen. Wat een geld heeft dat hen gekost, ze wilden me per se pakken. De hele afdeling had op de dag van mijn zitting vrij genomen om op de publieke tribune plaats te nemen. Ik speelde open kaart en toch werd ik gestraft. Ik dacht: potverdikke, in wat voor land leven we? Ik heb de hele zaak als een vernedering ervaren."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:52
    Nederland ten voeten uit!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:53
    Tis maar dat we Brabant hebben anders was Nederland maar een shithole ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:54
    Maar het gajes blijft regeren!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:59
    Ach met een beetje meer pech krijg je Trump, Geert of Hillary voor je mik geworpen. Ik ben niet heel ontevreden hier ben eigenlijk wel blij met Nederland. Ik moest alleen even Brabant weer ophemelen :P
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:07
    Het is allemaal hetzelfde Timmio. Als je later groot bent dan kom je daar wel achter ;)
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1478
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:38
    Trump geert Hillary raar lijstje. Twee vechten momenteel als water en vuur over een heel smerig spel. De ander heb niks te maken met die twee en lijkt er totaal niet op. Ma geert en Trump zou ik nemen hoor als zijstra en rutte dan optyfen in ruil.
    Vind ik leuk
    :O +4198
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:06
    Be specific.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:08
    Zie jij het niet dan?
    Vind ik leuk
    Youri99 +8886
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:41
    Alles is kut, en dat is ook typisch Nederlands.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:48
    Op de plek waar ik leef is niet alles kut.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8444
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:00
    Ik probeer mijn familie dat ook uit te leggen maar die denken dat alles beter is in NL.je weet pas wat voor gezeik er is als je tijdje weg bent.de mensen in NL word alles voorgeschoteld en vinden het wel prima zo.zoalng ze maar kunnen zeggen dat het elders slechter is maar zonder daar ook maar iets van te weten
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:02
    Dat dus......en 100% gelijk dat je het pas weet als je daadwerkelijk pleite bent.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8444
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:04
    Verder vind ik dat met het kabinet de laatste jaren alles toegestaan is,aftappen ,alle onderzoeks methodes inclusief uitlokken noem maar op.maar wel met de vinger naar andere landen als Turkije wijzen terwijl je geen haar beter bent.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:06
    Oh jij hebt zo erg gelijk. Maar er wordt zoveel in de kast gehouden. Ze zijn in NLD inderdaad geen haar beter!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1478
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:40
    En vergeet niet publiek sorry zeggen voor fouten waarvoor anderen de cel in gaan of minstens hun baan kwijt raken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8444
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:25
    Klopt.ik heb 2 neefjes die bij een bekende motorfiets vereniging zitten.zijn beide geen lievertjes maar zijn gearesteerd zonder ook maar iets gevonden te hebben.zitten nu al 3 maanden op grond van lid van een criminele organisatie.ik vind dat niet kunnen om zonder ook maar enig bewijs buiten dat ze lid zijn van een motorclub iemand vast te houden.maar goed in andere landen is er heel veel aan de hand en nederland heb je tenminste nog recht. Yeah right ! Zodra ze de hooligans op dezelfde manier gaan aanpakken kan de supporters verenigingeb nogwel eens gaan opbreken.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:56
    Of je ziet spoken.
    Bij psychologische test wordt vaak gevraagd of je vind dat sommige meer krijgen dan ze verdienen en of er sprake is van onrecht.

    Dat zegt namelijk vaak iets over je eigen karakter en gebrek aan kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:58
    Hahaha, verdiep je even in de wereld van de politiek en de bankiers zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:59
    Geen zorgen heb ik allang gedaan.
    Jij niet blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:02
    Oh jij weet dat van mij, helderziend? Waarschijnlijk kijk jij met je ogen dicht!

    Wat weet je van de bankiers dan? Is de politiek zo betrouwbaar volgens jou?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:06
    Nou ik durf met redelijk zekerheid te voorspellen dat je geen universitaire opleiding heb gedaan en al helemaal geen van betekenis. Zelfs niet eentje in de politicologie of economische richting (oftewel zelfs geen betekenisloze die tenminste een beetje recht tot speculatie geeft ten aanzien van dit onderwerp).

    En zit ik in de goede richting?

    Zonder concreet bewijs of know-how, ben je volledig je onderbuik gevoelens aan het volgen. Het gaat niet alleen om de conclusie maar ook om de aannames. Anders kan je nooit de juiste oplossing bedenken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:07
    Hahaaha, jij bent dus gehersenspoeld. Is dit jouw intelligentie?

    Met mensen zoals jou is geen discussie mee te voeren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:09
    hahahahahahha oftewel ik zat volledig goed.
    Meteen al de discussie verloren dus.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:12
    Goed? Waar haal jij die info vandaan?

    Ik geef aan dat het geen enkele nut heeft om met mensen zoals jij in conclaaf te gaan. Jij zit met jouw hand in de endeldarm der Nederlandse staat!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:14]
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:20
    hahaha jij bent echt hilarisch:

    "Ik heb totaal geen kwaliteiten, bezit zelfs niet de minimale capaciteiten om een simpele universitaire studie aan te kunnen (die ze in de meeste gevallen haast uitdelen). Maar ik hoor wel evenveel te verdienen als al die mensen die wel capabel zijn gemor-gemor-gemor".

    Gast je hebt totaal geen kennis, blijkbaar ook geen degelijke herseninhoud, maar denkt wel allerlei zaken te kunnen beoordelen. Als buitenstaander nog wel, knap hoor.
    Dat noemen we nou een hoopje triest.

    Ik ben zeer kritisch over de huidige gang van zaken, maar ik heb eerst gezorgd dat ik kennis van zaken heb en me erin heb verdiept. En onderbouw dit met feiten en data. Geen onderbuik gevoelens.

    Mensen zoals ik? Mensen met universitaire kennis zijn de reden dat jij nu een pc hebt, kan internetten. Als we alleen mensen van jou niveau hadden, waren we nog steeds in de middeleeuwen.
    Zonder taylor, newton, gauss enzovoorts kon jij nu niet genieten van alle technologie en gemaksvoorzieningen. Beetje respect graag, worm.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:21
    Waar zijn die feiten dan?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:22
    Respect moet je verdienen en niet zien af te dwingen op slinkse wijze.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:25
    Ik denk dat zulke knappe koppen als gauss, newton en taylor dat allang verdient hebben.

    De rest ben jij niet hoog genoeg voor om te beoordelen, dus de enige taak die jij hebt is een ieder die in de buurt komt qua niveau te respecteren. Aangezien je ook niet de capaciteiten bevat om te beoordelen hoe dicht in de buurt iemand is, hebben ze nou net voor jou soort, universitaire diploma's bedacht. Zodat jij precies weet wie hoger dan jou is en je dient te respecteren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1478
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:49
    Jij bent duidelijk lang genoeg blootgesteld aan de verkeerde indoctrinatie, een voorbeeld voor dit systeem. Laat me raden. Jij vind dat zwarte piet ook aangepast moet worden. Dat referenda genegeerd kunnen worden als de uitkomst niet gewenst is. En dat het prima is dat de overheid vandaag per direct recht op u nog niet ter ziele gegane lichaam claimt mits u zelf anders aangeeft. Dat we iedereen maar moeten helpen al betekent het de ondergang van ons eigen systeem op sociaal, maatschappelijke en financieel vlak betekent. Ma goed wees trots dat u zo geleerd bent en dat kunt aantonen met een papiertje, het is als de shit misloopt net zoveel waard als al het fictieve geld op de bankrekening. Schijnt goed plee papier te zijn in zulke tijden...
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:50
    je hebt het meeste fout geraden, jammer gast.

    Wellicht toch maar voor je papiertje gaan voor je mag speculeren. Je slaat de plank namelijk mis.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1478
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:47
    Kerel met je overdreven attitude kom eens met je geweldige feiten dan. Je bent echt een triest hoopje zielig je hebt tot nu toe alleen op de man gespeeld met onderbuik gevoelens over mensen waar je niets vanaf weet in het echte leven. Klop je jezelf nog drie keer op de borst met we kunnen niet zonder jou soort addie alles heb uitgevonden ( dit klinkt echt zwaar arrogant btw, maja geleerde mensen zijn vaak sociaalarm). Kijk ik run al ruim tien jaar een bedrijf met personeel met succes dus ja ik ben zeker onmisbaar voor deze maatschappij ik creëer werkgelegenheid, dus heb ik ook zeker meer recht van spreken. Zie je nu hoe arrogant dit klinkt? Daarom loop ik ook niet te koop met zulke zaken en steek ik zo ook helemaal niet in elkaar. Ma goed word gelukkig met je hele geleerde leven en verzin nog veel onmisbare zaken voor ons please je bent zo onmisbaar.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:39
    hahahah een bedrijfje met personeel.
    niemand zou je missen en je personeel zal zo in een andere werkplaats komen. Nee jij bent zeker niet onmisbaar.
    De echte toegevoegde waarde begint bij de top, bij de grote bedrijven en aan de rand van de technologie
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:47
    Ik vergelijk mezelf niet met de bovenste laag, dus dat heb je zwaar mis. Blijkbaar kan je niet goed een redenering volgen.
    Als je goed leest zul je zien dat voor mensen zoals hem het één pot nat is en hij het onderscheid niet kan maken en dus niet moet maken.

    Ik kan onderscheid wel degelijk maken en ik kan duidelijk zien, zelfs onder de universitaire studies wat deugd en wat niet. En de echte grote, daar hoor ik zeker niet bij. Maar het is onmiskenbaar dat die grote individuen onze samenleving verder hebben geholpen, die zijn nou werkelijk onmisbaar.

    Verder is het gewoon lachwekkend hoe je volledig ernaast zat met je 'laat me raden'. Nog lachwekkender is, hoe je blijkbaar over die zaken denkt. Getuigd van een heel laag sociaal capabel vermogen en wellicht ook intelligentie.
    Typisch bekrompen denkwerk, zo'n type dat erg anti links is.
    De wereld is niet zo zwart-wit.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:54
    Verder spreek je jezelf nogal tegen. Eerst is het systeem slecht en dan opeens is het middel slecht dat het huidige systeem aan het kapot maken is.

    Paradoxaal, nogmaals een papiertje kan hier wellicht in helpen. Dan leer je, hopelijk, redeneren. Al moet je dan wel de juiste studies volgen, des te exacter en wiskundiger des te beter.

    Verder is het altijd grappig, om mensen te horen die volledig mislukt zijn in deze maatschappij te horen over allerlei complot theorien en hoe het systeem slecht is haha. Leer eerst eens in de spiegel te kijken en geef gewoon toe dat je de zwakste schakel bent.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:02
    Jij maakt jezelf echt belachelijk. Leer jij maar uit je (sprookjesboekjes, laat je maar hersenspoelen!

    Sterkte!
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:50
    Haha denk jij maar dat het allemaal zo in elkaar zit. Geeft maar weer eens aan dat je totaal geen flauwbenul hebt.
    Je kan het niet meer mis hebben, maar als je niet in de cirkel zit en van buiten en wellicht zelfs van onder steeds kijkt, dan heb je er inderdaad geen kijk op.

    Maar hey succes met je leventje. Ieder zijn ding, maar ik zou nooit zo kunnen leven.

    Al is het maar om een middelmatig leven te hebben. Niet de kwaliteiten of potentie om de top te bereiken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:52
    Chao!!!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1478
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:43
    Duidelijk niet goed genoeg. De gouden tip volg bij twijfel altijd de weg van het geld, wie profiteert en hoe veel het zal blijken dat degene die je nu verdedigt vrijwel altijd het geld ontvangen voor dubieuze zaken. Alles in deze wereld is letterlijk te koop, voor sommige welteverstsan
    Vind ik leuk
    :O +4198
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
    Ik zie een hele hoop gelieg bedrieg en zakken gevul.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89128
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
    Dat heb jij heel goed gezien.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5162
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:06
    Door Brabant een shithole met pigshit...
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1506
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:52
    T kost wat, maar dan heb je ook niks
    Vind ik leuk
    deltiaan +1169
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:53
    wat zou het hem beter gaan qwa belasting als iedere nederlander
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2493
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:54
    Gewoon aan de regels houden en niet met een kutsmoes komen om je reputatie clean te houden.
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:55
    Wees blij dat je niet naar de voedselbank hoeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:58
    Als iemand belastingfraude pleegt, en doet alsof hij in Belgie woont terwijl hij daar niet is, eigenlijk puur om belasting te vermijden. Dan is het toch niet zo raar?

    Snap ook wel dat in Nederland er teveel regels zijn. Maar als je ze wilt ontlopen zoals heel veel mensen/bedrijven dat doen, dan als je gepakt wordt moet je ook niet zeiken.

    Of wat mis ik? Heb er ook weinig verstand van.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +579
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:40
    Ik baseer het alleen op bovenstaande tekst van Hiddink (wellicht is het allemaal groter), maar als je de procedure van re-emigratie nog niet afgerond hebt naar Nederland ben je nog Spaans staatsburger. Als je dan in Belgie woont en daar je inkomstenbelasting opgeeft is daar niks mis mee (woon/werk). Misschien heeft Guus zelfs recht dan op de gunstige expat regeling. Probleem is denk ik in deze discussie de tijdslijn waarin diverse zaken zijn gebeurd.
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:59
    Op veel punten schiet de rechterlijke macht te kort. Maar dit is zo simpel en technisch, dat als je zo'n zaak verliest, je toch echt niet het recht aan je zijde hebt.

    Dit is namelijk heel objectief te beargumenteren, ofwel je voldeed aan de regels ofwel je deed dat niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +155575
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:59
    Ome Guus is niet slim genoeg geweest........
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5168
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:01
    Leuk verhaal.
    Lekker kort.
    Buiten dit bericht, doe ik er niks mee.
    Vind ik leuk
    Bongo +1377
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:15
    Kon de gemeente Eindhoven niks doen ?
    Die helpen wel meer mensen zonder geld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:25
    Wat origineel.
    Vind ik leuk
    Bongo +1377
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:16
    Ik zeg toch niks negatiefs
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42802
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:46
    Laat me raden...je trekt zelf een uitkering.
    Vind ik leuk
    Bongo +1377
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:53
    Nee ik werk gewoon 37 uur per week
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:22
    Tsja.... ik betaal liever ook geen belasting maar helaas heb ik ook geen "adviseurs" nodig om wat smerig Russisch geld uit de klauwen van de belasting te houden.
    Vind ik leuk
    Gid010 +678
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:48
    En als wraak ervoor heb je Nederland niet laten kwalificeren zeker? haha
    Vind ik leuk
    Pec010 +1934
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:52
    Hij wijst alleen maar baar de belastingdienst maar het zou hem sieren om ook even te kijken wat hij zelf verkeerd heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:53
    Zo stoer jongen is Cris Jansen heeft zijn account verwijderd nadat Moderators hem 460 keer eraf hebben gekickt .
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42802
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:47
    Heb ik iets gemist?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:48
    Blufke was weer bezig en vertelde aan stratum stoer dat hij Cris Jansen heet, haha wat een mafkees.
    Vind ik leuk
    dezink +1168
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:19
    Iets met een paarse krokodil..
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:19
    Nog weer een voorbeeld van de kromme wetgeving in ons kleine kikkerlandje. Er zijn tal van dit soort waanzinnigheden te vinden.

    De echte vraag is; Hoe lang laten wij ons, als volk, nog steeds zo behandelen door onze k*t-regering.
    Een leugenaar van een MP die dít beloofd en toezegd, en het tegenovergestelde doet, omzichzelf weer te verrijken, om over zijn ministers nog maar te zwijgen. Pensioen, Zorg, Scholing, alles is verstopt in een systeem van hóge kosten, betalingsregelingen, en schulden, schaarse diensten doe voor de normale mens, zga niet meer te betalen zijn.
    Om over de Groningse Gaswinning nog maar te zwijgen.

    Vind het vervelend voor Dhr Hiddink, maar ondanks dit absurde verhaal, gebeuren er veel ergere dingen in ons 'zo mooi opgeschilderde landje'.
    Vind ik leuk
    Smash +3077
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:25
    Welkom in het land waar alles wat recht is krom gesproken wordt en wat krom is recht gesproken wordt.

    Kijk maar eens hoeveel voet aan de grond randdebielen als Sylvana Simons, DENK, etc. krijgen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:10
    Precies,
    'Dat soort mensen' krijgen een platform, en een stem, waar het welzijn van de Nederlanders gewoon wordt weggemoffeld.

    Zoals die Kuzu bv "Wil dat scholen Halal gaan serveren om moslimkiddo's tegemoet te komen'.. Daf*q zeg. ze komen HIER heen te wonen. Dus moeten wij de school-kantines aanpassen aan hún culturele eisen oid?
    En die Simons met dr sinterklaas.....T is gewoon niet te geloven, maar het gebeurt. Hoe erg kán je een volk bezighouden met verdelen.
    Vind ik leuk
    Smash +3077
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:44
    Het zal alleen maar erger worden in ons land. We zijn al te ver heen, om dit nog een halt toe te roepen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:22
    Wellicht als Nederlanders toch eens de koppen bij elkaar steken? T gaat NB wel om ónze toekomst en óns land hier :)
    Vind ik leuk
    Smash +3077
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:46
    Dat is in Nederland haast niet te doen. Nederlanders zijn van; .... tsja, het is nu éénmaal niet anders, dus laat maar. Zolang men zo'n instelling heeft, zal er niets veranderen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    woensdag 14 februari 2018 om 00:17
    Dat is het grootste probleem ook, de overtuiging dat het niet anders kan. En toch veranderd het beleid hier om de paar jaar weer; elke keer weer anders, behalve eens de manier waar het écht beter van gaat.
    De feiten liegen er niet om, het volk wordt steeds verder de zorgen en ellende ingedrukt, waar de ene na de andere 'korte-termijn politicus' weer met een dik/overbetaald erebaantje zijn of haar ministerspost verlaat.
    Vind ik leuk
    RedNas +3514
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:41
    Miljoenen verdienen en dan adviseurs inhuren om maar zo veel mogelijk belasting te ontduiken is gewoon asociaal.
    Mooi dat die straf ook vernederend voelde.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3182
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:48
    Ik woon zelf ver van Nederland, 9650 km van mijn geboortestad. Als ik hier vertel dat je in Nederland gewoon geld krijgt iedere maand, ook al doe je niets, tot aan je dood, kijken ze je raar aan. Nederland heeft vele voordelen, maar de lol om er te wonen, wordt voor veel mensen met de dag minder.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:13
    Dat is het hele punt, omdát ons systeem zo'n gatenkaas ís, wordt de in Nederland-wonende, gewoon aan een kruis-verhoor aan regels en sancties onderworpen, want je MOET je aan ALLE regels houden! En dat wordt tot in den tréure gecontroleerd!
    Maar als je buiten Nederland woont, tja, dan kunnen ze die autoriteit niet uitoefenen hé, dus als je in bv Bulgarije oid zit, en ze dénken dat je de boel oplicht, ja, dan kunnen ze weinig doen...

    Gronings gas wordt ok al iets van 60 jaar voor een lachwekkend prijsje verkocht, waar wij, de Nederlanders, zelf het MEEST betalen voor aardgas!! ONS EIGEN AARDGAS!!
    De provincie wáár het gewonnen wordt, ondervindt zwáre natuurlijke hinder en schade hieronder, maar het mag niet baten: er is GELD mee gemoeid, dus ja, er mogen zelfs doden vallen(waarvan akte; Rapport ondertekend door voormalig minister Kamp, dat zelfs tot 100 dodelijke slachtoffers, nog acceptabel is!)
    Vind ik leuk
    Butsbal +15090
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:59
    Slechts 10%... had ik ook voor getekend
    Vind ik leuk
    JOJO +1709
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:06
    Onze Guus had beter moeten opletten hoe al die Nederlandse prinsen en prinsessen in het buitenland Postbus firma's opzetten, om in hun eigen land geen belasting te hoeven betalen.

    Het verhaal lezen we nu maar van 1 kant. Waarschijnlijk heeft Guuske zich niet echt aan de regels gehouden, anders word je niet veroordeeld. Als het klopt dat ie maar 10% overhoudt van zijn verdiende centen, heeft ie toch ergens te weinig betaald en/of gefraudeerd. OK, de inkomstenbelasting voor grootverdieners is heel hoog in Nederland. Maar 10% overhouden is nergens het geval, zelfs niet in Nederland.

    Wat ik dan weer niet snap van Guus; als je je dan zo gepakt voelt door de NL overheid, waarom ga je dan jaren later weer voor die zelfde overheid werken? Want zo zie ik toch de KNVB. Of dacht ie misschien met het predikaat Koninklijk, dat ie dan geen belasting hoefde te betalen...?

    Als ie slim was geweest had ie de Zuid-Koreaanse nationaliteit geaccepteerd, want dat wilden ze hem geven. Was ie als diplomaat in NL gestationeerd en zo alsnog coach kunnen zijn geweest. Als diplomaat betaal je geen belasting...
    Vind ik leuk
    Maan88 +3517
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:19
    Nederland is idd fucked up. Mensen mogen hun kop niet meer boven het maaiveld uitsteken want je wordt geschoren waar je bij staat. Ze pakken alles af hier. Of ze nou gelijk hebben of niet. Krommer dan krom. En t mooiste is dat ze aan de andere kant de kraan wijd open hebben gezet voor asielzoekers en de EU. Daar gaat zoveel onnodig geld heen dat is absurd. En de vriendjes die in de wegenbouw etc zitten worden ook goed gespekt. Een brievenbus of prullenbak van de gemeente zou een normaal burger rond de 1000€ kosten om te laten maken. Als de gemeentes dat doen kost dat ze gewoon Bv 60.000€ Dat is absurd en 1 grote vriendjespolitiek.
    Vind ik leuk
    Boyette +73
    donderdag 15 februari 2018 om 07:38
    Maar capaciteit om echte criminelen te pakken is er niet.. stond deze week in de krant een artikel over.. vandaar...als ze het zo druk hebben met mensen te vervolgen die een standbeeld verdienen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hiddink: "Wat een geld heeft dat hen gekost, ze wilden me per se pakken"