Driessen hekelt analisten 'met PSV-achtergrond': 'Lozano verdient draai om oren'

    Driessen hekelt analisten 'met PSV-achtergrond': 'Lozano verdient draai om oren'

    maandag 19 februari 2018 om 06:55

    Valentijn Driessen vindt het onbegrijpelijk dat zo veel voetbalanalisten het dit weekend opnamen voor Hirving Lozano. De Mexicaanse PSV-aanvaller kreeg tegen sc Heerenveen een rode kaart, die volgens de chef voetbal van De Telegraaf volledig terecht was. 

    De Eredivisie-topscorer maakte volgens Driessen een slaande beweging. 'En daar staat geen enkele andere straf op dan een rode kaart. Bij een slaande beweging maakt het niet uit of en waar Lozano zijn tegenstander Lucas Woudenberg raakt, of dat hij zich wilde losrukken', schrijft Driessen in zijn column. 'Na alle rumoer zal Cocu doelpuntenmaker Lozano juist een draai om zijn oren moeten geven want de Mexicaan dupeert zichzelf, zijn ploegmakkers en zijn club.' 

    Het incident werd zaterdagavond al besproken in het FOX Sports-programma De Eretribune. De aanwezige tafelgasten vonden de rode kaart niet terecht. 'Arnold Bruggink, Kenneth Perez en Zeljko Petrovic – allen met PSV-achtergrond – hadden moeite dit ruiterlijk te erkennen, evenals PSV-werknemer André Ooijer een dag later. Je kan ook geel geven. Nee, je moet rood geven.'

    Datzelfde geldt volgens Driessen voor Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar, die in de wedstrijd tegen PEC Zwolle een vergelijkbare overtreding maakte op Bram van Polen. 'Scheidsrechter Kevin Blom constateerde de elleboogstoot, maar beoordeelde de actie totaal verkeerd door te volstaan met een vrije trap voor PEC zonder Huntelaar rood te geven. Dat zulke zaken twintig keer per wedstrijd voorkomen zoals Huntelaar en Van Polen samen verklaarden, sloeg nergens op.'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Terecht rood voor Lozano?

    (5191 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 06:58
    Huntelaar dan ook die mag door en dat is match fixing
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21405
    maandag 19 februari 2018 om 07:12
    Hij denkt zeker dat het nog Valentijnsdag is...
    Vind ik leuk
    piet potlood +2119
    maandag 19 februari 2018 om 10:32
    makkelijk scoren van Valentijntje als die actie van Huntelaar toch niet meer bestraft word.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2205
    maandag 19 februari 2018 om 07:34
    Vergeet je je eierdopje niet vandaag.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7744
    maandag 19 februari 2018 om 07:49
    altijd wijzen als een kleuter
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    maandag 19 februari 2018 om 08:40
    ik weet niet of het wijzen is... Als een scheidsrechter bepalend gaat worden dan vind ik het eng worden...
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:56
    Ja? Nou volgens het AD onderzoek is het aan het einde van het seizoen altijd in Ajax zijn na deel... weet je nog die 1-1... had niks uit mogen maken Ajax had alsnog kampioen moeten worden met een gat van 6!

    Jullie janken als het niet in jullie voordeel is anders niet zoiets heet de leiding onderdruk proberen te beïnvloeden. Dit hele seizoen hoor je aanhang en club na elke wedstrijd janken gewoon triest Calimero gedrag. Jullie zijn het type Roda zelfs bij een videoscheids hadden jullie gejankt.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13602
    maandag 19 februari 2018 om 10:03
    Het valt voor het eerst in een speelronde allemaal niet in het voordeel van Psv en de calimeros beginnen weer over de scheidsrechter. Verwachten Psvers nou echt dat het alle 34 speelronden mee zit? Ga anders eerst eens kritisch naar jezelf kijken. Je speelt schijtbakkenvoetbal, het lijkt helemaal nergens op, en maar wijzen naar andere zaken. Psv speelt niet kampioenswaardig en gedraagt zich allerminst kampioenswaardig. Hopelijk voor het voetbal wordt Psv dus geen kampioen.
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    maandag 19 februari 2018 om 10:29
    hahaha zo kan ik je weer :)
    Vind ik leuk
    MN223 +996
    maandag 19 februari 2018 om 10:45
    Was het maar voor het eerst, dan had je niemand gehoord. Maar uit bij Heerenveen ook al genaaid door een onterechte rode kaart, en nu opnieuw en opnieuw vlak voor een topper.

    En dat terwijl tegenstanders al het hele seizoen Lozano uit de wedstrijd mogen proberen te schoppen, waar meestal nog niet eens een gele kaart voor wordt getrokken.

    Dát frustreert. Je komt niet eens aan fatsoenlijk voetbal toe op deze manier.

    Vind ik leuk
    Korm +33959
    maandag 19 februari 2018 om 10:29
    jullie? scheer je altijd alles over 1 kant?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:02
    Elke PSV er roept het zelfde...
    Vind ik leuk
    Pep1964 +302
    maandag 19 februari 2018 om 11:06
    1 kam
    Vind ik leuk
    yuuup +9303
    maandag 19 februari 2018 om 09:30
    Sinds het begin van het voetbal maken scheidsrechters bepalende fouten. Enkel een videoscheidsrechter kan dit beperken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7744
    maandag 19 februari 2018 om 09:52
    De scheidsrechter is net zo bepalend als in elke andere wedstrijd, soms ontsnapt een speler aan rood en soms niet. Uiteindelijk ligt de schuld gewoon bij Lozano zelf maar daar hoor je niemand over. Hij is er gewoon voorbij maar vind het nodig om alsnog een armpje uit te steken! Als de scheidsrechter goed zijn werk had gedaan had hij ook nog een penalty tegen gegeven
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    maandag 19 februari 2018 om 10:30
    zoals ik elders al gezegd heb, rode kaart is ook terecht maar dan moet die wel concequent gegeven worden en dat gebeurd niet. Scheidsrechters lijken dan invloed te hebben en dat is een slechte zaak
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:28
    Matchfixing is overdreven. Dan gelijke situaties verschillend worden beoordeeld beïnvloed de competitie wel degelijk.
    Hij heeft dus gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7744
    maandag 19 februari 2018 om 11:09
    Maar dit is altijd zo geweest, en enkel de punten verliezende partij klaagt steen en been. Lozano neemt bewust of onbewust het risico een kaart te krijgen. Het is net als rijden door het rood met een agent in de buurt, ziet hij het of niet!. Als spelers hun handen en of armen bij zich houden krijgen ze geen kaart!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4767
    maandag 19 februari 2018 om 07:55
    Nee niet weer die Eindhovenaren die een vermoeden van matchfixing hebben.

    Het is gewoon het bedroevende niveau van de Nederlandse scheidsrechters.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 09:10
    Veel te makkelijk om de scheids de schuld te geven. 45% vind rood voor Lozano terecht. Dat is bijna de helft. Had hij anders beslist dan was de andere helft verontwaardigd.

    Moraal : een scheidsrechter doet het altijd verkeerd.

    Mensen, hou op met die idiote veroordelingen en insinuaties.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13602
    maandag 19 februari 2018 om 10:04
    Haal alle subjectieve Psv-ers die gestemd hebben eruit en dan vind meer dan de helft de rode kaar terecht.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:11
    @JCJWZ: Haal alle subjectieve anti-Psv-ers die gestemd hebben eruit en dan vindt dik meer dan de helft de rode kaart onterecht....
    Vind ik leuk
    jochempje +2497
    maandag 19 februari 2018 om 08:19
    Je bedoelt die penalty-situatie bij PSV-Heerenveen? Daar zat inderdaad wel een vleugje matchfixing aan.
    Vind ik leuk
    jochempje +2497
    maandag 19 februari 2018 om 08:19
    Je bedoelt die penalty-situatie bij PSV-Heerenveen? Daar zat inderdaad wel een vleugje matchfixing aan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11308
    maandag 19 februari 2018 om 09:07
    Matchfixing? Ook met een rode kaart had je die 2-0 makkelijk moeten kunnen houden
    Vind ik leuk
    Sazzz +11308
    maandag 19 februari 2018 om 08:24
    Het had gewoon een strafschop moeten zijn. De eerste overtreding is van die van Zwolle, die hield opzichtig vast.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:57
    Precies hele ruk me los situatie had nooit plaats kunnen vinden
    Vind ik leuk
    Polly11 +3524
    maandag 19 februari 2018 om 09:05
    Dat was dus bij Lozano ook zo, hij werd ook vastgehouden, dus wat dat betreft vergelijkbaar
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:43
    Valetijns dag is voorbij ,Driessen nu laat je weer merken dat jij en heel de kliek van de NOS Ajacieden zijn !!!!!!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11308
    maandag 19 februari 2018 om 09:10
    Ooit zijn stukjes gelezen? Hij is vaker tegen Ajax dan voor Ajax.

    Wel apart dat ie dan vindt dat Perez een psv achtergrond heeft... Hij is veel meer Ajacied
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:52
    Hahaha weet je wel wat match fixing is?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:59
    Nee, dat is regelgeving (helaas)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    maandag 19 februari 2018 om 06:59
    Heeft Valentijntje in dit stuk Huntelaar ook meegenomen of kwam hij in negatieve zin niet verder dan PSV?
    Vind ik leuk
    J-P +51
    maandag 19 februari 2018 om 07:14
    De reactie was op zaterdagavond. Dan was ie wel volstrekt helderziende geweest als ie toen al had gezegd dat Huntelaar op zondag ook niet door de beugel kon... dus ga ff helder nadenken en niet zo calimero-en.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    maandag 19 februari 2018 om 07:19
    Dan wekt de laatste alinea verwarring aangezien de opmerking van Ooijer van een dag later nog is meegenomen. Het "betere" knip- en plakwerk van VP dus weer.
    Vind ik leuk
    J-P +51
    maandag 19 februari 2018 om 07:21
    Die kans is groot inderdaad. Zoals vaak op het randje van fake news ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +53759
    maandag 19 februari 2018 om 07:23
    Er staat “schrijft Driessen in z’n column”. Die komt toch echt uit op maandagochtend. Dus om nu een ander te verwijten niet helder na te denken....
    Vind ik leuk
    J-P +51
    maandag 19 februari 2018 om 07:26
    Klopt, je hebt gelijk. Ik lees geen telegraaf en heb geen idee wanneer die column uitkomt.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:26
    Onjuist. Het betreft een column van maandagochtend vroeg.
    Vind ik leuk
    J-P +51
    maandag 19 februari 2018 om 07:27
    Je zal die Driessen maar op je nuchtere maag op je bord krijgen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:29
    De meest gelezen krant in Nederland. Denk dat t dus wel mee zal vallen...
    Vind ik leuk
    Bertus +5023
    maandag 19 februari 2018 om 07:49
    Zegt ook iets over het niveau van de lezers. Boulevard krant die ik enkel op vakantie lees omdat er niks anders is maar vooral sensatiekrant dus die tevens als propagandablad van ajax dient. Valentijntje zal toch dinsdag wel met een reactie op Huntelaar komen neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16409
    maandag 19 februari 2018 om 07:54
    Je leest hem nooit, maar weet wel te vertellen dat het een propagandablad van Ajax is, een beetje tegenstellend ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9084
    maandag 19 februari 2018 om 09:00
    Hij kan vast niet lezen en heeft het van "horen zeggen".
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:46
    nee goed lezen de laatste twee regels J-P
    Vind ik leuk
    Hyena +28187
    maandag 19 februari 2018 om 07:54
    "Datzelfde geldt volgens Driessen voor Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar, die in de wedstrijd tegen PEC Zwolle een vergelijkbare overtreding maakte op Bram van Polen. 'Scheidsrechter Kevin Blom constateerde de elleboogstoot, maar beoordeelde de actie totaal verkeerd door te volstaan met een vrije trap voor PEC zonder Huntelaar rood te geven."

    Misschien iets verder lezen dan alleen de kop van het artikel..? En dat geldt overigens voor een hoop anderen ook hier.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 07:56]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    maandag 19 februari 2018 om 08:02
    Daarom stelde ik ook de vraag aangezien dit natuurlijk slechts een deel van het hele artikel is. Alles voor de klikjes natuurlijk. Dank voor de toevoeging!

    Edit: Dat deel is pas later toegevoed door VP. Die laatste alinea stond er nog niet bij.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Hyena +28187
    maandag 19 februari 2018 om 08:19
    Dat verklaart het, begreep er al geen ruk van dat iedereen zo verontwaardigd was door dit artikel.

    VP is weer lekker aan het stoken..
    Vind ik leuk
    Ryan82 +974
    maandag 19 februari 2018 om 07:57
    Toevallig werkt hij voor de Tele(ajax)graaf. Het is echt heel subjectief dit.. Totaal geen clubvoorkeur
    Vind ik leuk
    jochempje +2497
    maandag 19 februari 2018 om 08:21
    Als je eerst de tekst leest voordat je reageert, dan had je kunnen zien dat hij vind dat ook Huntelaar eraf had gemoeten.
    Vind ik leuk
    the hague +275
    maandag 19 februari 2018 om 09:21
    heb jij het stuk niet gelezen
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    maandag 19 februari 2018 om 09:50
    De laatste alinea over Huntelaar is pas later toegevoegd, na mijn commentaar.
    Vind ik leuk
    yuuup +9303
    maandag 19 februari 2018 om 09:34
    Ik lees zojuist het artikel en lees toch echt dat hij het ook over Huntelaar heeft.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    maandag 19 februari 2018 om 09:50
    De laatste alinea over Huntelaar is pas later toegevoegd, na mijn commentaar.
    Vind ik leuk
    yuuup +9303
    maandag 19 februari 2018 om 11:27
    Aha.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8407
    maandag 19 februari 2018 om 06:59
    Terechte opmerking, maar zou er ook een deel 2 van Valentijntje over Klaas-jan komen? Wordt vervolgd....of niet!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 07:00]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:27
    Dan lees je niet goed.
    Valentijn reageert hier op de hele studie die lozano geen rood wilde geven.

    In de studie bij de pot van Ajax zat een oud-Ajacied: Ronald de Boer. Deze vond Huntelaar wel degelijk rood. Het punt van Valentijn gaat daar dus niet op.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8407
    maandag 19 februari 2018 om 07:49
    Dan snap jij het niet. Valentijn zijn inkomen is zo ongeveer afhankelijk van nieuws, meningen en info over Ajax. Als hij dus niks zegt over dat incident met kj is het de pot die de ketel verwijt gedrag....dus ben benieuwd. Kan de column zelf niet lezen geloof ik anders had ik dat eerst gedaan.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:51
    Hoezo is het de pot verwijt de ketel?
    Er waren veel analisten in de studie die lozano geen rood vonden. Daar reageert Valentijn op.
    Bij Huntelaar was dat niet het geval. Daar kan hij dan dus ook niet op dezelfde wijze op reageren toch?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8407
    maandag 19 februari 2018 om 08:04
    Laat ik het voorop stellen dat het gewoon rood is. Ook psv analisten of belanghebbenden dienen deze mening te verkondigen, zij hebben ook een voorbeeldfunctie enerzijds en hun geloofwaardigheid staat anderzijds op het spel. Terechte constaterring van driessen zie mijn eerste reactie. Maar ik snap het wel dat ze dat doen. Vandaar ook dat ik benieuwd ben naar zijn mening over kj niks meer of minder. Inmiddels is het artikel geupdatet met kj. Prima constatering zo.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2948
    maandag 19 februari 2018 om 07:00
    Haha Perez van PSV sympathie beschuldigen
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +541
    maandag 19 februari 2018 om 07:01
    Aldus Valentijn die in een Ajaxpyjamatje slaapt en alleen maar flutstukjes schrijft in de grootte roddelkrant van Nederland.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3765
    maandag 19 februari 2018 om 07:01
    Valentijntje heeft deze uitspraken waarschijnlijk gedaan voor de wedstrijd van Ajax gisteren. Of zou hij bewust zn mondje dichthouden over Huntelaar? Dat verwacht je toch niet van zo'n objectieve journalist als ons Valentijntje.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:30
    Was men in de studie ook tegen een rode kaart van Huntelaar dan?
    Vind ik leuk
    Ehv-er +768
    maandag 19 februari 2018 om 07:06
    Als Lozano niet voor de 3e x wordt vastgehouden Valentijntje dan hoeft hij zich niet los te rukken en via zijn arm glijd die omhoog. Ajax onterechte penalty vorige week nu misbaksel Huntelaar!! Ajax moet blijkbaar kampioen worden
    Vind ik leuk
    jochempje +2497
    maandag 19 februari 2018 om 08:23
    PSV onterecht geen penalty tegen gekregen. PSV moet blijkbaar kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5401
    maandag 19 februari 2018 om 07:09
    Ik vind het onbegrijpelijk dat Driessen zijn voorkeur naar Ajax altijd zo duidelijk merkbaar is
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 08:10
    Hoe zie je in deze column zijn voorkeur dan?
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1577
    maandag 19 februari 2018 om 07:12
    Idd allemaal uit hetzelfde Pisvee nest
    Vind ik leuk
    Ehv-er +768
    maandag 19 februari 2018 om 07:15
    Pisvee!! Wat een ontzettende onzekere Calimero reactie
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:39
    tja, zo riep er zaterdag iemand van PSV tegen mij dat ik uit Hoereveen kwam....
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1577
    maandag 19 februari 2018 om 13:52
    Dat zegt een papegaai
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1452
    maandag 19 februari 2018 om 07:19
    Sneuneus
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 07:20
    Neemt hij ook even mee dat Ronald de Boer (hoeveel wedstrijden PSV...?) de actie van Huntelaar een bewustere vond dan die van Lozano? Beetje Oostindisch blind Driessen???

    Overigens verdiend Lozano idd een flinke waarschuwing van Cocu. Hewoon dom gedrag. En niet de eerste keer dat hij zichzelf volkomen uit de wedstrijd irriteert...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:28
    Waarom moet ie dat meenemen? Daar gaat het hier toch niet over?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:05
    Als je dan wilt zaniken dat mensen met een PSV-voorkeur beter moeten kijken, want daar was het Valentijn om te doen, dan past het natuurlijk niet in het straatje wanneer een man met een duidelijke Ajax-voorkeur een wat andere blik heeft.

    Overigens is Perez niet te betichten van een PSV-voorkeur. Die wist niet hoe hard hij moest terugrennen na drie maanden Eindhoven ;-)

    Daarbij heeft Ooijer volgens mij ook in Amsterdam gespeeld. Dus de bedoeling van zijn column ontgaat me volledig. Niet voor de eerste keer overigens.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:22
    Begrijp alle commotie over Lozano echt niet. Een slaande beweging is rood. Ook van Lozano.
    De commotie om Huntelaar begrijp ik ook. Had ook rood moeten zijn namelijk, maar die kreeg het niet.

    De selectie van PSV vond het trouwens zelf ook gewoon rood. Dus waarom nou zo moeilijk doen.

    Dat het vasthouden moet stoppen, waardoor beide heren leken uit te halen, klopt ook. Maar het feit dat een scheids er niet voor fluit in deze gevallen, geeft geen vrijbrief om de arm zo uit te steken.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 07:32
    Volledig eens, Arie.

    Grappig wel dat zaterdag heel Brabant krijste als speenvarkens hoe onterechtvaardig dat rood was en dat Huntelaar er gisteren wel af had gemoeten.

    Als je vindt dat er onrecht is aangedaan, dan moet je dat een ander ook niet willen aandoen.

    Vind ik leuk
    2cents +53759
    maandag 19 februari 2018 om 07:36
    Die spiegel werd hen wel geel erg snel voorgehouden. Meestal gaat er minimaal een weekje overheen. Nu was het binnen 24 uur al raak en de draai die ze maakten was even geniaal als gênant. Zeker voor degenen die compleet over de schreef gingen richting Higler.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 07:38
    Mooi geschreven, 2cents.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:13
    Ik heb anders gisteren ook genoeg Ajacieden gehoord die vonden dat Lozano rood terecht was, maar Huntelaar niet... zelfs Klaas-Jan gaf zelf aan dat de situaties niet vergelijkbaar waren omdat hij vastgehouden werd en Lozano niet. Over genant gesproken...

    gewoon 2x rood. Allen Lozano krijgt hem en Huntelaar niet. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Nu heeft Ajax 2x op rij een mazzeltje. Want met 10 man zonder Huntelaar, wordt het toch een andere wedstrijd. Dan kan je niet achteraf roepen dat het wel 0-5 had moeten zijn.

    Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zondag start de eindsprint...
    Vind ik leuk
    2cents +53759
    maandag 19 februari 2018 om 12:15
    Rood én een penalty voor Ajax toch?
    Vind ik leuk
    Spiegel +9305
    maandag 19 februari 2018 om 07:39
    Heel Brabant? Moet wel alles lezen dan..

    Ik heb op meerdere topics aangegeven dat het oliedom was van Lozano.

    Maar de titel Lucky mag wel weer naar Ajax sinds vorige week, niet waar?
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 07:48
    Gisteren was 0-5 een meer terechte uitslag geweest bedoel je?

    Sorry voor mijn veroordeling. Jij was er gewoon eerlijk in en dat siert je. Het stadion leek er... euh... een tikkeltje anders over te denken....
    Gisteren had Huntelaar rood kunnen krijgen. Het contrast in reacties van met name de PSV-ers hier was groot. Waar zaterdag over groot onrecht werd gepraat, had Huntelaar gisteren voor iets vergelijkbaars we rood moeten krijgen. Dat vind ik wel hypocriet eigenlijk. Maar niet van jou dus... ;-)
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:15
    Het stadion denkt er altijd anders over. Dat moet je toch weten. Die zien het niet duidelijk of willen het niet zien en proberen vervolgens de scheids in verwarring te brengen door veel lawaai te maken, zodat hij er ook van Heerenveen eentje afstuurt. Dat gebeurd in elk stadion en is niet een maatstaf om te bepalen wat men wel of niet vind.

    En hypocrisie is niet het alleenrecht van PSVers (of Ajacieden)...
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2564
    maandag 19 februari 2018 om 07:50
    Ik heb me laatste tijd door heel veel PSV supporters laten vertellen dat je geluk afdwingt dus dat.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9305
    maandag 19 februari 2018 om 08:28
    Dat klopt Ajax dwingt het ook zelf af.
    Maar ik word er een beetje moe van dat er heel veel (niet slimme) Ajacieden alleen maar lopen te zeuren op het “geluk” van PSV terwijl ze zelf nu ook 6 punten hebben uit “geluk”.

    Denk oprecht dat je dat gewoon tegen elkaar weg kunt strepen na 34 wedstrijden.

    Wat Arie ook zegt: het had 0-5 moeten zijn.
    Bij PSV niet anders, PSV heeft ook nagelaten wedstrijden in het slot te gooien om het vervolgens spannend te maken in de vaak erbarmelijke tweede helft die ze op de mat leggen.

    Maar om op de oorspronkelijke discussie terug te komen.
    Lozano is dom en kunnen weleens dure punten zijn.
    Huntelaar verdient ook rood, en dan is het natuurlijk voor de psvers extra zuur dat hij de winnende maakt.
    Maar die 0-1 was wel terecht gezien het spelbeeld.

    Al heb je bij PSV tegen Heerenveen, maar ook andersom tegen Zwolle kunnen zien wat een rode kaart met het spelbeeld kan doen.

    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:08
    Helemaal eens Arie.

    Overigens hadden wij ook met 10 man die 2-0 over de streep moeten trekken. Geen excuus. Blijf gewoon voetballen. Nu zak je in, geeft Heerenveen de gelegenheid om dichterbij te komen en dan verbaast zijn als ze er twee inleggen. Niet eens via goed voetbal. kan je nagaan. Laatste 10 minuten gaan we weer voetballen en krijgen we ineens nog 2 dikke kansen op 3-2... Moet toch te denken geven over de tactiek tussen minuut 45 en 85...

    Gewoon eigen schuld. Nu op naar Feyenoord. Laat daar maar zien dat we terecht op de eerste plek staan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:27
    Wat een zeik allemaal! Bij lozano kwam zijn Mexicaanse temperament naar buiten! 100% slaande beweging = 100% rood!

    Bij Huntelaar zag je dat het geen slaande beweging was, maar echt een reactie om zich los te maken!

    Daarom is Lozano 100% rood en Huntelaar niet!

    Klasse voor de arbitrage, die hebben het echt goed gezien!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9084
    maandag 19 februari 2018 om 09:08
    Het ligt eraan welke scheidsrechter er fluit, er wordt willekeurig gefloten in Nederland, Nijhuis bijvoorbeeld had misschien wel geel gegeven aan Lozano.
    Het gaat allemaal om de persoonlijke interpretatie van elke scheidsrechter afzonderlijk, als of er geen duidelijke regels zijn.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:18
    haha Lowieke, je maakt jezelf weer eens onsterfelijk belachelijk. Twee keer slaan = twee keer rood. Dat de ene scheids het wel goed beoordeeld en de ander niet, doet aan de situatie niks af.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:29
    Je moet deze kaart bekijken vanuit de geest van de wedstrijd. de scheids liet veel ( veels te veel) toe en hiervoor geeft hij rood????? Als hij hier rood voor geeft waarom dan andere overtredingen wegwuiven of de persoon er keer op keer weer op aan te spreken en hem ten lange laatste alsnog een kaart geven na zijn zoveelste waarschuwing of gingen die onderonsjes over wie de rug van wie zou wassen na de wedstrijd?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:31
    Misschien gaf ie rood omdat Lozano hem in het gezicht sloeg?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:43
    nee hij gaf hem rood omdat hij overtuigd was maar eerst nog twijfelde. Hij heeft de situatie zelf niet eens goed gezien anders had hij al afgefloten voor een overtreding van Woudenberg
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:45
    Hij zag hem slaan net als zijn assistent. Dan is er maar 1 antwoord mogelijk; rood.

    De selectie van PSV vond het zelf ook gewoon rood.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 07:35
    Je kunt coulant fluiten, maar voor slaande bewegingen is er maar een straf.

    Geel zoals de analisten aangaven zou wel het meest belachelijke geweest zijn. Dan ga je eigen regels hanteren.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    maandag 19 februari 2018 om 07:38
    Het was in een duel, dus dan kun je gewoon geel geven voor gevaarlijk spel. Snap niet dat je dit als opzettelijk kunt beoordelen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 07:43
    Dan zegt dat veel over je bevattingsvermogen. Dit was een slaande beweging. Eerst raakt hij met zijn elleboog de mond van Woudenberg en vervolgens zwaait hij onnodig fel door. Slaande beweging, dus altijd rood.
    Huntelaar ook. Waarom bekijk je de beelden niet eens op het gemakje?
    Dat helpt.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    maandag 19 februari 2018 om 08:02
    In het buitenland krijg je vrijwel altijd bij een duel om de bal een gele kaart hiervoor. Zelfs voor een elleboog , zoals bij Huntelaar. Geen bal in de buurt rood, duel om een bal geel. Of opzet moet wel heel duidelijk te zien zijn geweest. Dat was in n dit geval niet zo.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 08:11
    In het buitenland is dit ook gewoon rood. Zelfde discussies. Zelfde gesprekken aan tafel.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    maandag 19 februari 2018 om 08:16
    Zoveel discussie was er niet. De analisten vonden het geen rood en de polls ook niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 08:43
    Analisten beïnvloeden elkaar en polls waren niet unaniem.


    In het buitenland gelden dezelfde spelregels en vals spel hoort overal rood te zijn.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:46
    Gevaarlijk spel. Haha.
    Doe is normaal man.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:44
    Dus de Hunt had er met rood af gemoeten??
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:46
    Ja.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 07:50
    Ja.

    Vind ik leuk
    Mo +11328
    maandag 19 februari 2018 om 07:33
    Ben het hier toch met Valentijn eens. Lozano en Huntelaar’s acties waren beide gewoon rood
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    maandag 19 februari 2018 om 07:36
    De arbitrage bemoeid zich ineens wel heel erg met de titel race. Vorige week guzubuyuk die Ajax vlak voor tijd redt met een penalty voor geen overtreding buiten de 16 en dit weekend weer die vreemde rode kaart van lozano. Met een grens die ROOD, ROOD, Rood loopt te schreeuwen,terwijl er toch niet zoveel aan de hand was.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:40
    Vreemde rode kaart? Niet zoveel aan de hand?
    Doe normaal man haha. Zelfs de selectie van PSV vond het een rode kaart.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    maandag 19 februari 2018 om 08:03
    Dat vond de selectie van PSV helemaal niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 08:12
    Haha. Held.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:45
    Want Woudenberg had een dikke lip van Streppel die hem voor zijn bakkes geslagen had voordat hij op camera moest? PSV heeft het puntverlies aan zichzelf te danken, als je met 10 man niet een 2-0 voorsprong kunt verdedigen thuis....maar dat lukt niet met 34% balbezit! Thuis tegen Heerenveen....Overigens als dat irritante vasthouden zo erg is had Huntelaar ook wel een penalty kunnen krijgen, zijn shirt lag bijna in tweeën .....
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 08:47
    Gut, het moet dan toch maar genoemd. Die assistent bij PSV roept buitenspel en de scheids die het veel beter beoordeelde herriep zijn beslissing om penalty te geven. Gebeurt zelden, maar zaterdag wel... Haperde het complot even?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:21
    Als je bij de rode kaart afgaat op het oordeel van je assistent is het logisch dat je dat even later ook doet. Helaas voor Heerenveen zat hij bij de buitenspel situatie mis, en had de pingel gegeven kunnen worden. Complottheorieën zijn onzin. Het ligt gewoon aan de onkunde van spelers, coaches en scheidsrechters.

    En gelukkig kunnen de supporters na afloop volkomen objectief alle situaties beoordelen, na het zien van 180 herhalingen ;-))
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 13:48
    Helemaal met je eens hoor en ik ben blij dat je ook niet meegaat in complottheorieën.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10719
    maandag 19 februari 2018 om 07:43
    Driessen is rasajaxied maar verwijt analisten subjectiviteit, terwijl juist een journalist een objectieve weergave moet geven: de meningen van analisten zijn verschillend, wel zijn alle analisten unaniem dat de situaties Lozano & Huntelaar vergelijkbaar zijn. Dat zou journalistiek werk zijn. Nu geeft hij gewoon zijn eigen subjectieve analyse. Zoals hij de analisten verwijt dat ze dat door een PSV bril doen doet hij dat met een Ajax pyjama
    De pot verwijt de ketel... huillie huillie loser
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37910
    maandag 19 februari 2018 om 07:48
    Je leest echt verkeerd

    Er waren veel analisten die lozano geen rood vonden. Dat is het hele punt. Niet meer en niet minder.

    Valentijn zegt dus okk helemaal niet dat Huntelaar geen rood moest hebben. Daar gaat het hele punt niet op. In de studio vond men het immers gewoon rood. Het issue was er dus niet.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10719
    maandag 19 februari 2018 om 08:03
    Driessen werkt hier niet als journalist, kan hij ook niet blijkbaar. Ook ik zeg niet of het wel of geen rood is daar is KNVB voor en dan wordt het gelijke monniken, gelijke kappen. Higler was zo eerlijk toe te geven dat hij zelf ook twijfelt, maar dat een van zijn assistenten (4e official?) om rood schreeuwde.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:23
    Maar hij koppelt het aan hun PSV verleden. En dat is wel kwalijk. Zeker wanneer de genoemde analisten ook een Ajax-verleden hebben (Ooijer en Perez) én er ook een 'Ajax-analist' een duidelijke mening had (Ronald de Boer).
    Vind ik leuk
    Counterattack +10719
    maandag 19 februari 2018 om 07:59
    Maak je geen zorgen Driessen. Cocu heeft al aangegeven dat hij Lozano op zijn donder heeft gegeven, een goed journalist zou dat gecheckt en geweten hebben, jij blaat dus maar wat. Cocu is de Nederlander die het langst in shirt van Barcelona heeft gespeeld en de meest gewaardeerde Nederlandse teamspeler voor Barca ooit is door zijn voorbeeldige gedrag en mentaliteit. Neem maar aan dat hij in het Spaans de draai om oren gegeven heeft en nog een goed gesprek erbij.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 09:20
    Dat contrasteert dan wel erg met het interview dat Cocu gaf bij Fox....
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7462
    maandag 19 februari 2018 om 12:24
    Je hoeft een speler ook niet publiekelijk af te fikken, voor de meerdere eer en glorie van een stel pubers op een voetbalforum. Als je iets weet van een groepsproces en teambuilding is het wel dat je naar buiten toe een eenheid vormt. Dat wil niet zeggen dat je iemand intern even ter verantwoording roept...
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    maandag 19 februari 2018 om 13:47
    Was je erbij dan?

    Als het gelekt is dan is dat eigenlijk ook niet goed, of wel?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:16
    Driessen is de grootste ajax fan die er bestaat.De loser prijst ajax zo hoog de lucht in dat die er elke keer een stijve bij krijgt.
    Hij is de slechtste commetator die er bestaat op de radia en tv.
    Deze gast moeten ze meteen afschieten
    Vind ik leuk
    rinirat +2230
    maandag 19 februari 2018 om 08:39
    Driessen is een AZ fan en heeft gelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:20
    Zelfs een video analist zag er geen rood in.Wat lult nou iedereen.
    Ik snap dat die ajaxieden zo praten.
    Maar het was geen rood.
    En de media is geheel amsterdams die moeten helemaal hun kop houden
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7234
    maandag 19 februari 2018 om 08:37
    Vreemd dat dit nog een discussiepunt is. Hij haalt vol uit met zijn elleboog. Gewoon rood, punt uit.
    Vind ik leuk
    rinirat +2230
    maandag 19 februari 2018 om 08:38
    Rode kaart volkomen terecht!
    Hij slaat bewust,rukt zich niet los,erg dom dit.
    Bij Ajax was de eerste overtreding tegen Huntelaar,dat had een penalty moeten zijn.
    Vind ik leuk
    EdwinG +194
    maandag 19 februari 2018 om 08:45
    Hee, Huntelaar heeft ook een accountje op Voetbalprimeur.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:44
    Driessen schrijft toch voor de “krant van slapend Nederland” en tevens Ajaxclubblad De Telegraaf. Hij heeft gisterenmiddag ook zitten slapen toen Huntelaar van Ajax voor een soortgelijke overtreding geen enkele straf kreeg
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Hulsink +438
    maandag 19 februari 2018 om 08:54
    Ik geef Driessen volkomen gelijk, dat geklets over helemaal niet geraakt doet er helemaal niet toe! Overigens als regelmatige kijker naar het Spaanse voetbal zie ik wekelijks dat met twee benen iemand verrot wordt geschopt en van achter onderuit schoppen niet of slechts met een gele kaart wordt bestraft terwijl dit duidelijk Rood moet zijn!
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2507
    maandag 19 februari 2018 om 08:54
    Valentijn alias Ajax Telegraf Driessen alias Ajax Huisslaaf met dat verongelijkte en aan obstipatie lijdende gemuteerde rothoofd.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9305
    maandag 19 februari 2018 om 09:17
    Spiegel hekelt journalisten met een Ajax-achtergrond.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11319
    maandag 19 februari 2018 om 09:22
    De Telegraaf is een Ajax krant. Die moeten we niet te serieus nemen.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +456
    maandag 19 februari 2018 om 09:29
    Volledig met Valantijn eens.. Het is echter een scheids die interpreteert. Maar de camerabeelden zeggen genoeg, terechte kaart voor Lozano. Benieuwd hoeveel wedstrijden hij gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2675
    maandag 19 februari 2018 om 09:38
    De reden waarom ALLE psvers zo gestressed reageren is omdat zij totaal geen vertrouwen in hun eigen team hebben de resterende 5 punten voorsprong succesvol te verdedigen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:40
    Ik vind het vergelijken met Huntelaar/Ajax allereerst te zielig en onbegrijpelijk voor woorden. Ik vermoord iemand maar omdat de buurman dat ook heeft gedaan, is het minder erg? Het een heeft NIETS met het ander te maken. Daarnaast heeft Driessen gewoon gelijk: het is gewoon een oliedomme actie die een flinke knauw betekent voor de aspiraties van PSV. Zeker na het goede spel van Ajax gisteren. Voor de gefrustreerde VP'ers: ik ben PSV'er! En ik voel me echt enorm genaaid door het ego van Lozano. Punt.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1487
    maandag 19 februari 2018 om 10:27
    Wezenlijk verschil voor mij is dat de ene zijn arm recht naar achter recht strekt om zich idd los te maken en de ander bijna verticaal strekt en vol in het gezicht gaat.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:48
    Hoofdredacteur van de Telegraaf...
    Ik hekel hoofdredacteuren van de Telegraaf.
    Vind ik leuk
    Bullet +3008
    maandag 19 februari 2018 om 18:35
    er wordt vanalles, ja echt vanalles bijgehaald hier. En het is zooooo makkelijk te lezen wat ieders clubvoorkeur is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:06
    Wat een gejammer als een Ajaxspeler wat doet. Allemaal een eierschaal op jullie hoofd ofzo met die debiel van een Kraaij voorop? Als het Ajax overkomt moeten we niet zeuren en gaan we vaak binnen drie tellen weer over tot de orde van de dag na de scheids van dienst wat schouderklopjes te hebben gegeven. Ga dan nu ook niet lopen jammeren als een stel kleine kleuters die verloren hebben met knikkeren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Driessen hekelt analisten 'met PSV-achtergrond': 'Lozano verdient draai om oren'