Van Hooijdonk over 'Jehovah's Getuige' Memphis: 'Als je dan naar Guus Til kijkt..'

    Van Hooijdonk over 'Jehovah's Getuige' Memphis: 'Als je dan naar Guus Til kijkt..'

    maandag 19 februari 2018 om 13:45

    John van den Brom hoopt dat Memphis Depay zich kan herpakken bij Olympique Lyon. De Oranje-international verscheen de afgelopen periode veel in het nieuws vanwege randzaken. De AZ-trainer zegt dat Memphis zich puur op het voetbal moet focussen.

    "Het zou zonde zijn als dat verloren gaat met zijn kwaliteiten en talent", zegt Van den Brom bij Studio Voetbal. "Ooit gaat het balletje wel weer een keer rollen en gaat de knop om."

    Schrijver en journalist Özcan Akyol denkt dat Memphis te gevoelig is voor wat de buitenwereld van hem vindt. "Dat merk je aan al zijn Instagram-posts. Als ze een beetje kritiek krijgen, kunnen ze daar niet tegen. Dan schieten ze in de verdediging. De hele wereld is tegen mij. Als je bij een grote club speelt, krijg je nou eenmaal veel kritiek."

    Pierre van Hooijdonk maakt de vergelijking met AZ'er Guus Til. "Ik zag hem (Memphis, red.) twee weken geleden een paar interviews doen. Ik dacht dat ik naar een Jehovah's Getuige aan het luisteren was. Dat is prima, maar als je dan Guus Til hoort praten, tja..Je wilt het gewoon over de voetballer Memphis hebben, maar je gaat zo snel over op die andere dingen."

    Poll

    Kan Memphis via Lyon alsnog in de top terecht komen?

    (1212 stemmen)

    Plaats een reactie

    SKIETE WILLY +1105
    maandag 19 februari 2018 om 13:48
    Heb je eigen pruik eens gezien Pierre, heb ik het idee dat naar een muziekkant zit te luisteren !
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2401
    maandag 19 februari 2018 om 13:49
    Probeer het nog eens.
    Vind ik leuk
    Bengelino +11647
    maandag 19 februari 2018 om 13:50
    Nee, van horen zeggen heb ik vernomen dat Pierre allergisch is voor spiegels en zijn eigen pruik dus nog nooit heeft gezien.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 19 februari 2018 om 15:04
    Ze moeten bij de NOS blij zijn met Pierre, die durft nog kritisch te zijn. De rest zie je daar gewoon ongemakkelijk van worden, de kneuzen. Binnen twee jaar zit Pierre lekker op maandagavond aan tafel en kunnen ze Hansie eruit bonjouren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 15:14
    Pierre is wel beter geworden dat ben ik met je eens, hij heeft nu een mening. Ik irriteer me wel aan het 'oldboys'-sfeertje tussen hem en Tom maar Pierre zegt tenminste iets.
    Eus vind ik ook prima, die is van Eagles en kan dus vrijuit praten over die Tob-3. Voortaan geen pratende poppen meer van de Tob-3 dat is mijn verzoek... hun mening is altijd 1/3e voorspelbaar.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 19 februari 2018 om 15:26
    Precies, Pierre is wel irritant soms/vaak maar net als Perez heeft hij in ieder geval een eigen mening. Of je het nu leuk vond of niet.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3049
    maandag 19 februari 2018 om 13:52
    De linkerkant ?
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    maandag 19 februari 2018 om 14:49
    want alleen mensen in de muziek hebben zulke kapsels? daar heeft Pierre vast niet van terug Willy....
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    maandag 19 februari 2018 om 14:58
    Maar naar welke kant van de muziek heb je dan geluisterd?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:06
    Aldus Pierre toupet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:40
    Pierre hier maakt een kapper reclame voor zak kammen een kwartje, maar je moet wel op je kop in de stoel anders kan hij er niet bij en je mag ook geen scheet laten ,dan gooit hij je er uit , SKIETE WILLY
    Vind ik leuk
    Mari +8615
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Volgens mij heeft de analist Hooidonk het over wat iemand zegt.
    Het geeft geen pas om over het uiterlijk van iemand te praten.
    Jullie hebben thuis zeker geen spiegels!
    Hopelijk zorg je daarom ook niet voor nakomelingen!

    Deze twee laatste opmerkingen zijn toch ook nergens voor nodig?
    Bij deze trek ik ze dan ook terug. Ik kan ze niet verwijderen anders kan je ze niet lezen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:14
    Wat is in vredesnaam muziekkant???
    Vind ik leuk
    rakelings +56
    maandag 19 februari 2018 om 17:33
    Respect voor mensen met dyslexie die zich in schrift durven te uiten.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +388
    maandag 19 februari 2018 om 22:04
    Wat is een muziekkant?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3049
    maandag 19 februari 2018 om 13:51
    Zo zonde van al dat talent wat die kerel heeft.
    Toch hoop ik dat hij alsnog gaat slagen bij een topclub.
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 15:17
    Ik verbaas mij altijd over dat men hem talentvol vindt.
    Kan je me duiden wat zijn sterke kant is?
    Ik weet 't echt niet !
    Zijn actie, zijn voorzet, zijn kopkracht.
    Schoten van hem zijn redelijk en vrije trappen maar verder... geen idee.
    Vind ik leuk
    JapAZ +525
    maandag 19 februari 2018 om 15:20
    Explosiviteit, schot, actie, duelkracht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 19 februari 2018 om 16:21
    Al die eigenschappen had Sjaak Polak ook en als extra was dat ook nog eens een vrolijke, leuke positieve gozer. Memphis is een egotripper pur sang. Koeman gaat hem in no time het NL-team uitwerken. Kan Mempis niet schelen kan hij wat vaker naar de kerk.
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 16:52
    Praten we ons niet rijk in dit land? Ik lees dan dat de Ligt geweldig is en Depay en Donny van de Beek.
    En ik ZIE het niet.... ben ik nou zo dom of zijn die anderen...
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 19 februari 2018 om 16:58
    In deze tijd noemen ze ons zgn Haters, dat is de poulaire term voor mensen die kritiek durven te uiten.

    PS ik zie het ook niet, een beetje bij de Ligt en Fr de Jong maar die moeten ook nog een lange weg afleggen. Frenkie moet eerst nog uit de kast komen en dan is het de vraag hoe hij daar verder mee omgaat uiteraard.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 17:04
    Nou ja... hater voel ik me niet.
    Zo lang ik onderbouw, dan help ik om ze beter te maken. Maar ik snap wat je bedoelt, ze willen alleen goed bericht horen.
    Ik woonde naast een jong gezin, dat kind maakte een zandgebakje in de zandbak... OOOH, wat goed van jou, wat kan jij dat goed, ge-wel-dig.
    Misschien... om geen hater te zijn, moeten wij allemaal roepen OOOH, wat goed van jou, wat kan jij dat goed, ge-wel-dig. Maar worden ze daar beter van?

    2e regel maar even copy en plak gedaan... werd er zelf al moe van. :))
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 17:04]
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 19 februari 2018 om 18:15
    Haha ja dat punt wilde ik maken ja. Zo creëren we vooral watjes.
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 18:30
    Ik denk dan bij zo'n kind wat gepamperd wordt... die moet ooit de maatschappij in... hoe gaat die overleven? Maar die ouders zitten daar niet mee.

    Bij mij thuis werd je afgezeken, weet niet of dat beter is, maar je voeten bleven wel op de grond.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10819
    maandag 19 februari 2018 om 18:39
    Ja ik kom uit een soort van VPRO gezin en ook daar leerde je wat je fout deed en werden zaken die je goed deed afgedaan als normaal. Soms is dat wat hard maar ben er nu blij mee, naar mijn nageslacht probeer ik het af te wisselen al blijf ik eerder geneigd 'leerpunten' mee te geven en vooral in de spiegel blijven kijken. Niet naar je nieuwe hoed trouwens ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 18:51
    Dat doe je goed.
    Er is toch ook een tussenweg? Het hoeft niet zo overdreven.
    Als ik thuiskwam, dolblij roepend ik heb 2 goals gemaakt 2-0 gewonnen dan zei mijn pa, waren die lui zo slecht? :)))
    Als de dood dat je eigendunk kreeg.
    Maar als Leeuwarder worden je voeten toch wel op de grond gehouden, 'doe normaal = gek genoeg' zit in het leidingwater hier vermoed ik. :)
    Vind ik leuk
    Cookee +10666
    maandag 19 februari 2018 om 16:50
    Oké, ik respecteer jouw mening.
    Zal er voortaan op letten of ik het dan ook zie.
    De kans zit er altijd in dat ik iets wat er wel is toch mis, nietwaar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:52
    Akelig mannetje, die Memphis Depay. Bah!!!!!!
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    maandag 19 februari 2018 om 13:53
    Jaa vermoeiend die depay die altijd maar god erbij betrekt... Iedereen moet geloven wat die wil maar als je zo een intervieuwer antwoorden geeft schiet het niet op natuurlijk maar als iemnd dat zegt tegen memhisje is hij op zijn piemeltje getrapt nooit goed eigelijk...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    Guus Til is dan ook qua persoonlijkheid een verademing. Super veel lol heeft die jongen in het voetballen. Lekker zonder druk, nergens druk om maken. Nou ja om een eventuele bierdouche dan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:17
    Dan benoem je ook het grootste verschil tussen beide heren. Memphis is al jaren het grote talent van Nederland, werd bij United binnengehaald als de nieuwe Ronaldo en kreeg gelijk het befaamde rugnummer 7. Guus Til daarentegen is gewoon een speler van AZ die voor het eerst even komt kijken in de voetbalwereld, ongetwijfeld een groot talent maar qua druk in niks te vergelijken met Memphis.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    maandag 19 februari 2018 om 13:56
    Memphis zal nooit meer de echte top halen. En al zeker niet als een volwaardige basisspeler. Denkt dat ie de beste is. Dat mag je alleen denken als Messi of Ronaldo heet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:03
    Zeg nooit nooit. In de laatste wedstrijd zag ik zijn kwaliteit weer even maar jammer van de nonchalante gedoe telkens
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:02
    Je merkt dat Memphis een beetje naast zijn schoenen loopt en als je dat vervolgens niet compenseert met goede prestaties...
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:05
    Dus Memphis kan niet tegen kritiek en als Ziyech kritiek krijgt ligt het aan z'n achtergrond en is het eigenlijk onterecht. Geen pijl te trekken op de uitspraken van Akyol.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    maandag 19 februari 2018 om 14:12
    ''Schrijver en journalist Özcan Akyol denkt dat Memphis te gevoelig is voor wat de buitenwereld van hem vindt. "Dat merk je aan al zijn Instagram-posts. Als ze een beetje kritiek krijgen, kunnen ze daar niet tegen. Dan schieten ze in de verdediging. De hele wereld is tegen mij. Als je bij een grote club speelt, krijg je nou eenmaal veel kritiek."

    Dit was toch dezelfde schrijver die het voor Ziyech opnam? Ditmaal heeft het zeker niet met afkomst te maken..
    Vind ik leuk
    RtdDub +13189
    maandag 19 februari 2018 om 14:36
    Ja... leuk van helemaal onderaan komen met je reactie en dan pas zien dat je zowat letterlijk hetzelfde eruit haalt als een ander...

    Maar goed... blij dat ik niet de enige ben die dat opviel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13189
    maandag 19 februari 2018 om 14:35
    "Schrijver en journalist Özcan Akyol denkt dat Memphis te gevoelig is voor wat de buitenwereld van hem vindt. "Dat merk je aan al zijn Instagram-posts. Als ze een beetje kritiek krijgen, kunnen ze daar niet tegen. Dan schieten ze in de verdediging. De hele wereld is tegen mij. Als je bij een grote club speelt, krijg je nou eenmaal veel kritiek.""

    Aldus de man die vorige week nog vond dat Ziyech te snel wordt bekritiseerd omdat hij een Marokkaan is.
    Maar Depay is dan weer te gevoelig voor kritiek.

    Wat is het nou?
    Vind ik leuk
    davidben +5114
    maandag 19 februari 2018 om 16:46
    Dat heeft te maken met het feit dat zijn sympathie voor Ziyech groter is dan die voor Depay. Dat moet kunnen toch. Geen enkele analyst/journalist kan 100% neutraal zijn tegenwoordig.
    En wees eerlijk, Depay is ook een rare kanarie.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +460
    maandag 19 februari 2018 om 14:38
    @ pierre.. iets met appels en peren?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    maandag 19 februari 2018 om 14:58
    Guusje is een voorbeeld prof. waar we nog lang van gaan horen.
    Depay is een groot vraagteken.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    maandag 19 februari 2018 om 15:43
    Nou nou Jehova's getuige? Die weten iets meer van de bijbel dan Depay. Maarja ook daar is dan weer iets op aan te merken...
    Vind ik leuk
    Blindsy +11253
    maandag 19 februari 2018 om 16:12
    Er is dan ook bijna geen leukere, spontane gozert in de Eredivisie te vinden dan Guus Til.
    Overigens zie ik wekelijks nog genoeg van dat soort leuke spontane gasten voor de camera verschijnen. Maarre... zeg ik nou iets heel fouts als ik meld te vermoeden dat die verwende, arrogante mennekes zonder enige vorm van zelfkritiek, vooral in de hoek van de allochtone medemens te vinden zijn? Zeg het echt niet graag, maar dat gevoel heb ik gewoon.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 16:14]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws