'Júist die nederlaag bij PSV versterkte het gevoel dat we kampioen konden worden'

    'Júist die nederlaag bij PSV versterkte het gevoel dat we kampioen konden worden'

    Gepubliceerd: woensdag 28 februari 2018 om 11:15wo 28-02-2018 om 11:15

    Júist na de verloren topper tegen PSV begin dit seizoen, leefde bij Feyenoord het gevoel dat titelprolongatie mogelijk was. Dat zegt Jan-Arie van der Heijden in een interview met Voetbal International. 

    Feyenoord, dat al uitgeschakeld is in de strijd om de titel, raakte afgelopen zomer in onder meer Eljero Elia, Dirk Kuyt en Rick Karsdorp belangrijke spelers kwijt. "Toch, ik vind dat je dat nooit als excuses mag gebruiken", zegt Van der Heijden. "Feyenoord heeft zich niet toch voor niets versterkt? En met al die vervangers moet je toch in De Kuip kunnen winnen van, met alle respect, NAC Breda en VVV-Venlo? Niettemin schijnt het dus moeilijk te zijn, kampioen worden en dat een jaar later weer voor elkaar krijgen."

    "Waarom dat zo is? Geen idee. Het was in ieder geval wel mijn ambitie, ónze ambitie. De voorwaarden lagen er ook. Als je ook kijkt naar het niveau tijdens de trainingen in de voorbereiding, dat was gewoon heel erg hoog." In de eerste maand van de competitie verloor Feyenoord met 1-0 bij PSV, maar was het met tien man 45 minuten lang de betere ploeg. "Juist die ene helft bij PSV waarover we eerder spraken, met tien tegen elf, versterkte het gevoel dat we weer kampioen konden gaan worden. En dan moet je een paar maanden later concluderen dat het niet gaat lukken. Ik vind dat eigenlijk wel wrang", aldus de Feyenoorder. 

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9714
    woensdag 28 februari 2018 om 11:17
    Die is echt van het padje af.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    woensdag 28 februari 2018 om 11:18
    Hoezo? Hij beargumenteert toch goed? PSV wist ook niet waar ze t zoeken moesten die tweede helft
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    woensdag 28 februari 2018 om 11:24
    Van PSV mag je soms de bal hebben...:)
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    woensdag 28 februari 2018 om 15:53
    Toen gaf PSV de tegenstander al hoop, doen ze nu nog steeds. En kijk..... waar staan we nu?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    woensdag 28 februari 2018 om 11:34
    Je vergeet even dat het toen al 5-0 had moeten staan.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:03
    buiten dat hebben we de tweede helft ook genoeg kansen gehad om te scoren. het wordt allemaal wel erg geromantiseerd
    Vind ik leuk
    Castromann +7895
    woensdag 28 februari 2018 om 12:26
    De eerste helft was PSV veel beter en had het idd 3-0 moeten staan. De 2e helft hadden we hem ook kunnen verliezen.... Zoet met een paar prachtige reddingen..... zorgde uiteindelijk voor de 1-0 overwinning.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4444
    woensdag 28 februari 2018 om 12:32
    nee want toen al had hij moeten weten dat het geluk wat ze vorig jaar hadden dit jaar bij de club uit eindhoven terecht was gekomen. dus kansloze missie om kampioen te worden. Dat word je namelijk niet zonder geluk
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 11:19
    Je mag er altijd in blijven geloven
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +498
    woensdag 28 februari 2018 om 11:20
    Ik geloof het niet echt dat Feyenoord kampioen kan worden. De titelkansen van Ajax is groter dan die van Feyenoord. Feyenoord zou in theorie wel nog de beker kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 11:27
    Lees het artikel eens goed!
    Vind ik leuk
    Entombed +1208
    woensdag 28 februari 2018 om 12:09
    Nee joh! De titel lezen is voldoende!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4444
    woensdag 28 februari 2018 om 12:33
    denk jij serieus dat feyenoord een kans heeft tegen az?
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    woensdag 28 februari 2018 om 15:52
    Dat was dus echt een open deur!
    Vind ik leuk
    Kuip +8456
    woensdag 28 februari 2018 om 11:37
    Hij zegt: “Feyenoord heeft zich toch niet voor niets versterkt”?
    Dat is het probleem nu juist. Feyenoord is door de aankopen verzwakt. De aankopen waren stuk voor stuk subtoppers die redelijk talentvol zijn, maar absoluut geen buitencategorie. Amrabat, St Juste, Boetius, Larsson, Diks zijn beperkte voetballers die te kort komen voor wat Feyenoord nastreeft. Zo simpel is het gewoon.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    woensdag 28 februari 2018 om 11:55
    Voor nu komen ze nog tekort ja. Ze hadden beter de helft van de aankopen kunnen vervangen voor ervaren spelers. Maar wat voor toekomst zij hebben weet je nog niet. Larsson begon net aan te haken aan het niveau. St. Juste doet het vaak ook niet slecht. Alleen zijn dan Diks, Boëtius en redelijk verrassend Amrabat degenen die het gewoon niet aankunnen. Zij hebben alledrie het minste talent. Haps is tot nu toe de enige die écht 100% dit niveau aankan.
    Vind ik leuk
    PollekeHL +679
    woensdag 28 februari 2018 om 11:41
    Wees reëel aan het begin van het seizoen dacht 80-90% van de voetbalkenners, dat het zou gaan tussen F'noord en Ajax wat betreft de titel.
    Ajax had daarbij veruit de beste papieren.

    PSV zou moeten vechten voor plek 3.

    De realiteit is toch iets anders!
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:05
    inderdaad, met deze selectie had ik echt niet verwacht dat PSV zo hoog staat
    Vind ik leuk
    Cappie +7395
    woensdag 28 februari 2018 om 14:27
    En inderdaad ook nog eens echt vechten om plaats 3 met clubs als AZ, Utrecht of zelfs Vitesse. Nu willen de fans van anders clubs daar niets meer van weten, maar aan het begin van het seizoen (vooral ook na Osijek) was PSV echt geen titelkandidaat volgens velen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29219
    woensdag 28 februari 2018 om 11:41
    Feyenoord heeft zich versterkt? Nee Jan Arie, ze hebben nieuwe spelers gehaald. Maar die zijn minder goed dan wat je hebt laten gaan... dus versterken is niet het juiste woord.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 11:56
    Hij heeft volkomen gelijk, Feyenoord was veel beter met 10 man, zet je PSV bril af.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:05
    Met tien man waren ze een stuk beter dan met 11. Desalniettemin bestaat een wedstrijd uit twee helften en wie dan zijn kansen afmaakt zal winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:10
    Dat hoor je mij ook niet ontkennen, het is simpel, diegene met de meeste goals wint.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:06
    tja maar afgelopen weekend waren jullie 90 minuten nergens met 11 man! alles kwam samen met die ongelukkige rode kaart
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:12
    Over die wedstrijd gaat het ( gelukkig) niet:)
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:13
    klopt ik geef alleen aan dat het nergens op gebaseerd is... (de gedachten van hem)
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:04
    Kuijt, Karsdorp, Elia en veel geblesseerden in het begin, waren niet te vervangen gewoon. Nu staat er een mindere selectie waarvan ik wel had verwacht dat ze boven Ajax zouden eindigen maar helaas niet goed genoeg voor de titel.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:06
    hoe kom je erbij om boven ajax te eindigen?
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:08
    Omdat Ajax ook veel minder is geworden.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:13
    Dat vind ik juist niet, Ajax heeft zich goed versterkt na vertrek van Klaassen en Sanchez. de rest zijn gebleven. Feyenoord vind ik er wel zwakker op geworden maar dat komt ook een beetje doordat ik vorige jaar ook al vond dat Arie en bottegin te kort gaan komen en als dan nog de 3 bepalende spelers vertrekken dan lever je wel erg veel kwaliteit in. Ik had gedacht dat ajax kampioen zou worden en Feyenoord tweede
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:18
    Sanchez is niet te vervangen en Klaassen heeft het voetbal niet uitgevonden maar was wel belangrijk wbt goals. Welke vervangers op hun plek zijn beter dan? Neres is niet beter dan de 7 vorig jaar en kluivert niet beter dan younes. Dat Psv kampioen zou worden had ik wel verwacht maar dat Feij zo ver achter Ajax zou komen, zeker niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 12:25
    oke, dan hebben wij een andere gedachten gang. Als er 1 ploeg is die dit seizoen verbaasd dan is het PSV wel.. in mij ogen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    woensdag 28 februari 2018 om 12:29
    Vind ik niet (behalve als je het puntenaantal bedoelt)
    Vorig seizoen was al te zien dat het enige wat we misten was het afmaken van kansen (en focus, waardoor we in de laatste minuut goals tegen krijgen)
    Toen Locadia herstelde van zijn blessure ging goals scoren wel weer gewoon

    Nu speelden we met de volledige selectie (locadia terug) en Lozano erbij dus dat we weer wedstrijden gingen winnen kwam niet uit de lucht vallen. Ik vind persoonlijk dan ook niet zo zeer dat PSV positief verrast, maar dat Ajax negatief verrast (ik had meer verwacht van de club die net een Europese finale speelde)
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 13:02
    hmmm ik vind dat we verdedigend echt matig zijn en met een zwakke 6 weet je dat je doelpunten tegen krijgt,,,
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    woensdag 28 februari 2018 om 13:23
    Verdedigend is het zo erg nog niet. Alleen het middenveld is echt ondermaats
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 14:04
    Hendrix is middenmaat. de rest kan je gewoon mee verder
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    woensdag 28 februari 2018 om 14:50
    Maar het totaalplaatje is er niet. vGinkel zijn we volgende zomer kwijt en Pereiro is te wisselvallig
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 15:11
    gaat toch om dit seizoen? dus je moet het doen met de spelers die je heb :) En ja pereiro, mauro doen het naar behoren als 1 van de 2 speelt. Nee de verdediging is de zwakste schakel voor mij, duidelijk
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    woensdag 28 februari 2018 om 16:03
    Maar waarom dan ? Arias is onze beste speler (aangezien Lozano 6 wedstrijden niet eens mee mag doen. Was ook tijdje uit vorm dus nog niet de allerbeste)

    Brenet is gewoon redelijk, zeker voor de Eredivisie prima
    Isimat is een geweldige verdediger, maar let op: Verdediger. Zet er 1 CV naast die kan opbouwen en Isimat is een blessing voor je team. alleen Schwaab moet vervangen worden (lekker weer backup maken en een type als moreno nasat isimat plaatsen)
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:42
    V Ginkel en Lozano zijn spelers in deze zeer matige competitie, die dan een elftal zo versterken datze kampioen worden. Zie vorig jaar Kuijt en Elia
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 13:02
    inderdaad!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    woensdag 28 februari 2018 om 12:26
    Kluivert+Neres is beter dan Younes+Traoré(Waarvan Traoré weg is)
    Klaassen was ontzettend belangrijk! Donny van de Beek doet het echter ook aardig en Frenkie kan er ook altijd bij.
    Sanchez was inderdaad fenomenaal

    ik zou zeggen Ajax is verzwakt, maar niet heel erg ofzo
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:45
    Niet super verzwakt nee maar Traore speelt basis bij Lyon 1 he, niet te vergeleiken met waar Ajax vorig jaar in de eur lleague tegen speelde want daar stonden 2 basisspelers in. Dat is een veel ander niveau he. En kluivert heeft nog geen 3 goeie wedstr gespeeld!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    woensdag 28 februari 2018 om 13:25
    Traore doet het inderdaad goed bij Lyon, maar Traore en Ajax was niet een geweldige match. Ajax heeft veel meer met Neres en Kluivert.
    Kluivert is inderdaad nog niet heel stabiel maar zo nu en dan laat hij geweldige dingen zien
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2441
    woensdag 28 februari 2018 om 12:05
    Dat verlies in de Arena tegen Ajax gaf PSV ook het gevoel dat ze kampioen konden worden.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2526
    woensdag 28 februari 2018 om 12:12
    De CL heeft Feyenoord veel te veel energie gekost.

    Ook pijnlijk om te constateren dat zodra de intensiteit omhoog gaat hier in Nederland, de spelers met bosjes omvallen.
    De trainingen zijn van een dusdanig niveau dat het voor de eredivisie voldoende is.

    Ga je Europa in kun je het geen 90 min volhouden en ben je het weekend erop nog moe. Qua fitheid moet het hier zoveel beter.

    Maar ja als je als speler al begint te zeuren dat je langer op de club moet blijven en ook langer traint... dan hebben we in Europa ook niets te zoeken en zullen we onder aan de subtop hangen of erger.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13805
    woensdag 28 februari 2018 om 12:45
    Ik vond het de overige weken ook knap mager wat Feyenoord heeft laten zien. En ik heb PSV en Ajax hier nooit over horen zeuren.
    Sterker, Feyenoord werd vroeger altijd geroemd vanwege het feit dat ze woensdagavond zich Europees konden leegknokken, om er het weekend erna gewoon weer te staan.
    Ik zie het vooral als het gevolg van het chronische gebrek aan topsportklimaat, en dus ook geen topsportmentaliteit. Als we de beker winnen is het seizoen toch nog geslaagd. Om je dood te schamen.
    Overigens wordt het in deze vorm gewoon 1-3 voor AZ. Áls Feyenoord überhaupt de finale gaat halen. Ik gok/hoop op een heeele benauwde met billen bijeen geknepen 1-0. Misschien wel na verlenging.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15774
    woensdag 28 februari 2018 om 12:19
    Feyenoord heeft altijd al de beste spelers van subtoppers gehaald, waarbij het altijd maar de vraag is of ze wel aanhaken. Vorig jaar pakte dat goed uit, ook omdat men eindelijk doorhad dat ervaring belangrijk was. Dat lijkt men nu weer vergeten, wat zonde is. Wéér subtoppers gehaald en de winnaarsmentaliteit van Kuyt wordt duidelijk gemist.
    Vind ik leuk
    040-077 +935
    woensdag 28 februari 2018 om 12:21
    Misschien moet Feyenoord ook eens buiten de Nederlandse velden gaan kijken, zoals Ajax, PSV, AZ, Heerenveen. Etc.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15774
    woensdag 28 februari 2018 om 12:26
    Precies, zo'n Svensson, Midtsjø, Jensen, Wöber etc zijn allemaal goede, jonge én haalbare spelers voor Feyenoord die ze betet zouden maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:20
    Ajax is zonder omkopen van scheidsrechters nooit titel kandidaat.
    Zonder dat omkopen is feijenoord beter dan ajax.
    Feijenoord verdient meer dan dat ze tot nu toe hebben gekregen.
    Ajax is zonder omkopen van jeugd en scheidsrechters gewoon een middenmoot.
    En daarbij word deze club ook nog is gesteunt door de knvb.
    En wat betreft psv.Ze hebben meschien niet allemaal top spelers maar ze hebben wel allemaal een warm hart voor de club.
    En dat maakt psv zo sterk.
    Daar in tegen is ajax een vrieskist.
    Een doodskist onder de grond is nog warmer als ajax.
    Feijenoord en psv is gewoon de top van nederland.
    Ajax hoort te spelen om plaats 10.
    Meer verdienen ze niet.
    Ajax is een schandaal voor de nederlandse competitie.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13805
    woensdag 28 februari 2018 om 12:40
    De meneer in de witte jas komt er zo aan, Fric! Tijd voor je pilletjes.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 28 februari 2018 om 14:07
    hahahah wat heb jij gesnoven/gespoten?
    Vind ik leuk
    Rafael +819
    woensdag 28 februari 2018 om 12:27
    Volgens mij word Terrence Kongolo nog vergeten. Hij is toch altijd heel stabiel geweest en belangerijk in de verdediging of het nou links back was of centraal dat maakte voor hem echt niks uit en presteerde goed
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 12:31
    De titel van slechtste kampioen ooit kunnen we nog winnen :P
    Vind ik leuk
    Blindsy +13805
    woensdag 28 februari 2018 om 12:38
    Ja, J.A. Maar om kampioen te worden moet je het spel van die bewuste 2e helft wel wat vaker laten zien. Dit Feyenoord moet 34x alles geven om hoog te eindigen. Het grote probleem dit jaar was, dat de meeste spelers dat niet hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    woensdag 28 februari 2018 om 12:55
    Ophouden met dat semi intellectuele gelul. Oorzaak simpel. Kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    woensdag 28 februari 2018 om 13:27
    Blablablablabla.... gezwam zonder grond
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4941
    woensdag 28 februari 2018 om 13:57
    Dus toen het kalf al half verdronken was dacht hij nog wel kampioen te kunnen worden?
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 14:11
    Er wordt bij het praten over deze wedstrijd steeds vergeten dat PSV Feyenoord met elf tegen elf wegspeelde en en met meer doelpunten verschil voor had moeten staan. Tweede helft was schandalig slecht van PSV kant tegen tien hard strijdende Feyenoorders.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    woensdag 28 februari 2018 om 14:12
    En toen pas werd hij wakker
    Vind ik leuk
    donderdag 1 maart 2018 om 05:14
    Moeilijk de waarheid te accepteren he amsterdammertjes.
    Maar dat heb je als je het te hoog in je kop hebt.
    Ajax is nooit zonder hulp kampioen geweest.Accept het nou maar gewoon.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws