Periodetitel voor FC Dordrecht, Fortuna Sittard morst en raakt achterop

    Periodetitel voor FC Dordrecht, Fortuna Sittard morst en raakt achterop

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 21:55ma 12-03-2018 om 21:55

    FC Dordrecht is verzekerd van deelname aan de play-offs om promotie naar de Eredivisie. De ploeg van Gérard de Nooijer beloonde zichzelf maandagavond voor een uitstekende reeks, door beslag te leggen op de derde periodetitel. NEC won ook en blijft op titelkoers, Fortuna Sittard morste en haakt voorlopig af.

    FC Dordrecht - RKC Waalwijk 1-0
    Vijf ploegen maakten voor aanvang van deze speelronde nog kans op de Bronzen Stier, maar alleen FC Dordrecht had alles in eigen hand. Uiteindelijk zou de prijs ook worden uitgereikt aan de Krommendijk, maar overtuigend was de overwinning van de Schapenkoppen niet. Na een doelpuntloze eerste helft begon het thuispubliek te vrezen. Halverwege de tweede helft viel alsnog de bevrijdende openingstreffer en dit bleek tevens het enige doelpunt: Denis Mahmudov werd de matchwinner.

    Fortuna Sittard - De Graafschap 1-1
    Het seizoen verloopt onverwacht succesvol voor Fortuna Sittard, maar een kampioenschap lijkt te veel gevraagd. De Graafschap kwam op bezoek in Limburg en nam na een half uur spelen de leiding via Tarik Tissoudali. Door een directe rode kaart voor Fabian Serrarens moest De Graafschap het nog een kwartier met tien man doen en dat kostte haar de voorsprong, want Perr Schuurs wist diep in de slotfase de gelijkmaker te produceren. Ook een hectische blessuretijd leverde geen winnaar op. Fortuna raakt voorlopig achter op de concurrentie.


    Jong FC Utrecht - NEC 0-2
    Na een weifelend begin, lijkt NEC-trainer Pepijn Lijnders zijn ploeg eindelijk aan de praat te hebben gekregen. Op bezoek bij Jong FC Utrecht werd een belangrijke overwinning geboekt. In de wetenschap dat titelconcurrent Jong Ajax niet kan promoveren naar de Eredivisie, is NEC voorlopig met afstand de belangrijkste kampioenskandidaat. De hekkensluiter kon geen vuist maken tegen de lijstaanvoerder. Ferdi Kadioglu en Calvin Verdonk scoorden op een voor NEC probleemloze avond.

    Overige uitslagen

    Almere City - Telstar 2-3

    FC Oss - FC Emmen 2-3

    FC Volendam - MVV 2-2

    Helmond Sport - FC Den Bosch 3-1

    Jong AZ - Go Ahead Eagles 0-0

    Jong Ajax - FC Eindhoven 4-0

    Jong PSV - SC Cambuur 1-1

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22670
    maandag 12 maart 2018 om 21:57
    Gefeliciteerd Dordt!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:58
    Dordt weer de eredivisie in!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    maandag 12 maart 2018 om 21:59
    Dan gaan we dit keer direct failliet hoor
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:32
    Dordt moet gewoon lekker in de juup blijven. Maar wel lekker dat we de nacompetitie gehaald hebben
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8952
    maandag 12 maart 2018 om 22:00
    Was niet echt een succes een paar jaar geleden.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 12 maart 2018 om 23:45
    Dat moet je echt niet willen...
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    maandag 12 maart 2018 om 21:58
    Dordt proficiat!!!! NEC weer dienst bewezen en zelf de periode weg gegeven laatste weken en in de stand niks opgeschoten. Onze seizoenen zijn lang....
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:16
    Hoop echt dat Kadioglu bij PSV komt.
    Geweldig talent zeg.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10053
    maandag 12 maart 2018 om 23:33
    Goeie voetballer ja, maar de laatste aankoop die ik zoveel talent toebedeelde bij PSV (Maher) kwam ook niet helemaal uit de verf, en die maakte zelfs een nog kleinere stap.

    Kadioglu naar Utrecht/Vitesse ofzo en vanuit daar weer verder...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:50
    Denk echt dat hij meteen gehaald moet worden voordat anderen er mee vandoor gaan.
    Vind ik leuk
    HJR +8257
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:09
    Clubs uit Turkije volgen hem ook en Ajax ook. Denk dat hij ook wel naar Ajax of Psv kan. Als 3e buitenspeler bijvoorbeeld. Verwacht dat van Neres, Kluivert, Bergwijn en Lozano er 3 vertrekken, dus dat daar ruimte komt voor hem.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 12 maart 2018 om 23:42
    Jongen gefeliciteerd met een punt. Was je bij de wedstrijd ? Wat hebben jullie goede achterban in het uitvak !
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:46
    Als jullie nou vrijdag van Jong Ajax winnen, dan nodig ik je uit voor een biertje (of een veelvoud daarvan, ik heb gehoord dat men er in de Achterhoek behoorlijk wat weg kan tikken).
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    maandag 12 maart 2018 om 21:59
    Jaja! Feestje!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:09
    Boem!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:27
    Pfff wat een fucking spannende pot was dit zeg . Heerlijk vorig jaar volle bak strijden tegen degradatie het op het nippertje gered en dan nu de periode winnen !

    Zonder twijfel de beste maandag ooit ! Maar fuck maandagavond voetbal !! Ik ga maar eens flink wat biertjes naar binnen gooiee
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 23:28]
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:48
    Gefeliciteerd! Was destijds bij de degradatiekraker Achilles - FC Dordrecht. Interessant om te zien hoe het kan verkeren: jullie een periode, zij failliet.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 12 maart 2018 om 23:39
    NEC-ers gefeliciteerd met de promotie vanuit Sittard !!!! Neem aan dat dit niet meer word afgegeven !!! Succes volgend jaar in de eredivisie waar we ons hopelijk bij mogen scharen.
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:50
    Zou hartstikke mooi zijn als jullie ook promoveren! In ons vorige Jupiler seizoen proefde ik op de tribune dat men het Roda (toen onze grootste belager) niet gunde, dit jaar heb ik het gevoel dat men het jullie van harte gunt via de play-offs.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:23
    Als jullie en wij promoveren zou dat gezien het hele jaar gewoon verdient zijn.jullie horen gewoon in de eredivisie thuis, met jullie begroting.als jullie niet meer inzakken als de laatste paar wedstrijden van vorig jaar dan kan niets meer gebeuren maar hoop dat wij strijden tot de laatste wedstrijd !
    Vind ik leuk
    Waaljanker +123
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:34
    Volgens mij hoopt iedereen in Nijmegen dat NEC promoveert en Fortuna. Het is jammer dat direct promoveren altijd ten koste van elkaar zou gaan. Jammer dat, wat wel eens een voorstel was, niet de eerste twee direct promoveren. Maar jullie of wij direct of via playoffs maakt me ook niet. Denk wel dat jullie in de playoffs de meeste kans hebben, bij NEC wordt dan de druk te groot.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 21:25]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:05
    Ik pleit al jaren voor de eerste 2 promoveren en de laatste 2 degraderen direct en dan winnaars nacompetitie die overzijn tegen elkaar en winnaar daarvan tegen de nummer 16 eredivisie.stel nummer 1 en 2 zou beslist worden op doelsaldo en je daardoor niet zou promoveren is te gek voor woorden. Kan me nog herinneren dat het ooit zo was.in brazilie zoals in veel landen zijn er geen playoffs. De eerste 4 promoveren en de laatste 4 degraderen.dat zou echt goed zijn ben je van die kut playoffs af en weet je waar je aan toe bent als je waar staat
    Vind ik leuk
    Waaljanker +123
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:24
    Ja begin eens met de eerste twee en de laatste twee. Dan wordt zowel de strijd in de ere voor de onderste plekken als de bovenste plekken in de jupiler league veel interessanter.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:30
    Dat denk ik ook.nu als teams derde staan vinden ze het wel prima.en in de eredivisie krijg je dan ook niet meer dat er dealtje kan worden gesloten tussen 2 teams
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:24
    Leuk voor Dordrecht. Snel weer de eredivisie in dan maar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws