België reageert op Van Gaal-kritiek: 'Met alle respect, maar Frans Hoek?'

    België reageert op Van Gaal-kritiek: 'Met alle respect, maar Frans Hoek?'

    vrijdag 16 maart 2018 om 21:28

    Jean-Marie Pfaff kan weinig met de kritiek van Louis van Gaal op Thibaut Courtois. Na afloop van het Champions League-duel tussen FC Barcelona en Chelsea zei Van Gaal dat Courtois een andere keeperstrainer nodig heeft. 

    "Dat vind ik echt een grote blunder, want die bal kon er gewoon niet in", zei Van Gaal over het eerste tegendoelpunt van Chelsea. "Als je Frans Hoek als keeperstrainer gehad had, had je je benen gesloten..."

    Pfaff reageert: "Met alle respect: Frans Hoek was keeper bij Volendam. Als ik iets zeg, of Sepp Maier of Peter Shilton dan zou ik luisteren. Maar Frans Hoek?", zegt Pfaff in gesprek met Het Laatste Nieuws.

    Pfaff, zelf oud-doelman, ziet dat keepers steeds vaker van stijl veranderen. "En ik zal eens iets zeggen: de keepersstiel gaat verloren. Veel huidige doelmannen zijn volleyballers of handballers. Ze slaan ballen weg, pareren ze met de voet. Spijtig."

    Lees ook: Van Gaal neemt Courtois eveneens onder vuur: "Een grote blunder"

    Plaats een reactie

    HansVites +4403
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:30
    Nee je moet naar Jean-Marie Pfaff luisteren die is nog dommer als een Belg.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9709
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:35
    *dan
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:19
    *scherp
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8314
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:35
    Was wel een goede keeper.
    Weet hij eigenlijk wel dat Courtois uit een volleybal familie komt?
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14647
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:37
    Een goede speler betekent nog niet een goede trainer.
    Vind ik leuk
    Stranger +4068
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:52
    Maar wel verstand van het spelletje;-)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14647
    vrijdag 16 maart 2018 om 23:07
    Dat hebben zelfs nog veel mensen op deze site. Zoveel verstand zal het ook niet zijn die spelers bij krijgen
    Vind ik leuk
    Stranger +4068
    vrijdag 16 maart 2018 om 23:44
    Of denken de mensen hier te hebben;-)

    Er is er maar een hier op de site die er verstand van heeft.
    Laat die nu net op jouw post reageren;-)
    Vind ik leuk
    Spiegel +8186
    zaterdag 17 maart 2018 om 07:07
    Het is moeilijk bescheiden te blijven....
    =p
    Vind ik leuk
    Stranger +4068
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:35
    Voor de meeste wel, gelukkig ben ik de bescheidenheid zelf ;-)
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2887
    vrijdag 16 maart 2018 om 23:12
    Maar ook niet dat je dom bent
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 23:05
    Als je als een Belg schrijft dan schrijf je dommer dan, dus.... :-)
    Vind ik leuk
    power +4856
    vrijdag 16 maart 2018 om 23:05
    En van gaal dan?
    Vind ik leuk
    Zippy +3736
    zaterdag 17 maart 2018 om 07:58
    Van Gaal..........
    Die zal weer zo zat geweest zijn als 100.000 Russen.
    (Remember: gouden schoen uitreiking.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 06:26
    Stel Calimero’s die Belgen hoor, misschien presteren ze daarom nooit wat. Kunnen niet tegen kritiek, onze huidige lichting ook niet trouwens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:31
    Phaff Phaff we roken er nog 1
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8368
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:32
    Het is ook onzin. Zal de keeperstrainer van Chelsea niet zeggen dat die zijn stokken dicht moet houden. Al die trainers douwen gewoon veren in de reet van assistenten waar ze mee gewerkt hebben.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:01
    Sowieso is Courtois 2 meter lang, die kan niet gebogen staan met zijn stokken dicht. Niemand trouwens, maar bij lange mensen heb je dan meer ruimte. Sar kreeg ook met regelmaat dergelijke ballen door de benen en die heeft wel training gehad van Hoek
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26156
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:36
    Interessant Jean-Marie....
    Vind ik leuk
    Hulsink +283
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:36
    Pfaff heeft gelijk met zijn commentaar op de huidige keepers, het zijn alleen maar ballen tegenhouders, vangen (klemvast) is er bijna niet meer bij, stompen/wegslaan van de bal des te meer.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12267
    vrijdag 16 maart 2018 om 22:00
    Zoalng dat ding er niet ingaat is t toch goed ???
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:38
    Pareren van de grote mond door een keeper, die pareren meer, nu in aanval.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:38
    Met alle respect, maar Jean-Marie Plaff?
    Vind ik leuk
    Butsbal +12267
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:59
    Ik sta pfaff
    Vind ik leuk
    Nosje +1465
    vrijdag 16 maart 2018 om 22:26
    Pfaff is een rare kwibus maar heeft wel gelijk. Die opmerking van van Gaal sloeg werkelijk nergens op.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 00:29
    Ja wel, hij moet zijn poten sluiten op dat moment.
    Goed gezien v. Gaal.
    Vind ik leuk
    Nosje +1465
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:03
    Goh ja, hij moet zijn poten sluiten.
    Blij dat jij dat ziet, samen met van Gaal en Hoek. Jij moet ook keeperstrainer worden.
    Vind ik leuk
    Ale +3607
    vrijdag 16 maart 2018 om 23:28
    Ligt aan de kwaliteit van Messi. Valt niks aan te doen...
    Vind ik leuk
    Tjeentje +159
    zaterdag 17 maart 2018 om 00:10
    Jean-Marie Wie?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 00:42
    Pfaff
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 00:28
    Ja Pfaff de ballen zijn een beetje anders, die wapperen zeg maar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 07:55
    Ja, Frans Hoek van Volendam. Allemaal even opletten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws