Koeman gaat nieuw systeem bij Oranje introduceren: Op mijn gemak bij die tactiek

Koeman gaat nieuw systeem bij Oranje introduceren: "Op mijn gemak bij die tactiek"

dinsdag 20 maart 2018 om 13:33

Het nieuwe Oranje van bondscoach Ronald Koeman lijkt in een nieuw systeem aan te gaan treden. De internationals zelf verwachten een vijfmansdefensie.

Koeman liet eerder op de persconferentie al doorschemeren dat 4-3-3 niet de formatie gaat worden waarin hij het Nederlands elftal gaat laten spelen. Dus zal er een nieuwe formatie komen. "Ik denk met vijf verdedigers, dat zal de reden zijn dat ik ben opgeroepen", zegt Hateboer in gesprek met het Algemeen Dagblad. Bij Atalanta Bergamo speelt hij ook als diepe rechtervleugelverdediger.

Stefan de Vrij kent die formatie ook. "Bij Lazio voetballen we ook zo. Ik voel me wel op mijn gemak bij die tactiek", aldus De Vrij, die als centrale verdediger in een vijfmansdefensie speelt. "Dit is een nieuwe start en zo voelt het ook."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 13:40
9-1-1
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:42
You have to call it.
Vind ik leuk
Manolo +1870
dinsdag 20 maart 2018 om 13:45
en dan zonder keeper? dapper!
Vind ik leuk
soplul +1425
dinsdag 20 maart 2018 om 13:58
is 4-3-3 dan wel met keeper?
Of 4-4-2, 5-3-2? :)
Vind ik leuk
bryan +82
dinsdag 20 maart 2018 om 14:04
Maar dan kom je op 10 spelers uit bij 9-1-1 op 11
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:04
Nee maar 9-1-1 telt op naar 11, waar de door jou genoemde tactieken samen 10 maken ;)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:05
4+3+3=10
9+1+1=11
Vandaar.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:05
4+3+3=? (10) nog plek voor een keeper, gelukkig
4+4+2=? (10) nog plek voor een keeper, gelukkig
5+3+2=? (10) nog plek voor een keeper, gelukkig

9+1+1=? (11) hee gek, geen plek voor een keeper?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:34
Niet nodig ook als je Bizot al oproept...
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 15:27
Ik ben echt met stomheid geslagen. 9-1-1... Topcoach in de maak.
Vind ik leuk
Sytz +2384
dinsdag 20 maart 2018 om 14:12
Vliegende keep
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:27
De alarmbellen gaan gelijk af
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 16:30
Ik zou ff een belletje plegen. Voordat het te laat is.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:44
Is dat Hateboer op de foto?
Vind ik leuk
Manolo +1870
dinsdag 20 maart 2018 om 13:46
Nee, ze hebben gewoon een willekeurige voorbijganger op de foto gezet die toevallig óók Hans heet. Nah!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:34
Hahahahaha! !!!
Vind ik leuk
Dicky +13088
dinsdag 20 maart 2018 om 19:55
Lol hahahahaha.
Vind ik leuk
wijze man +2956
dinsdag 20 maart 2018 om 13:49
nee de Paus Johannes Paulus II
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 15:58
Die zou ik nog wel herkennen in een oranje shirtje maar deze Hans Hateboer (als het hem is want niemand weet het blijkbaar gezien de reacties) had ik niet herkend hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:31
Dat is zijn broer Frans. Zijn zus Ans ontbreekt op de foto.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:44
Groot gelijk! Mijn opstelling alles iedereen fit is.

Cillessen
Mensah van dijk de vrij de ligt ake

De jong Blind

Wijnaldum

Depay Promes
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 13:45]
Vind ik leuk
Manolo +1870
dinsdag 20 maart 2018 om 13:46
Ben je dronkers ofzo!?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:52
lol - was als reactie bedoelt op zijn opstelling btw
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 13:52]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 15:52
Hahaha, hattrick!!!
Vind ik leuk
Dicky +13088
dinsdag 20 maart 2018 om 19:57
Scherp vandaag Manolo ;)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:47
Met 5 mans verdediging ook nog eens dit middenveld? Zou niet mijn keuze zijn
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:09
Wanneer iedereen fit is zou ik kiezen voor:
Cillesen
Karsdorp de vrij vDijk de Ligt Aké (ben ik nog niet over uit)
Wijnaldum Strootman
Propper
Depay Promes
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 14:10]
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:39
Hopen dat Karsdorp weer snel herstelt en terugkomt op zijn oude niveau en zich daarna nog kan doorontwikkelen
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 20:07
Strootman mag het voor de zoveelste keer verkloten van jou?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:02
Vooralsnog is er niemand beter....en een minder naive en meer dynamische opstelling past strootman veel beter.
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 21:45
Strootman...

Dat is de man van de ongehoord onhandige, lomp aandoende flaters bij Oranje in de afgelopen kwalificatie. De flaters hadden in het geheel niet te maken met taktiek, maar gewoon armetierige persoonlijke fouten. Een 'dynamische' opstelling had hem dus niet geholpen.

Is hier nu echt sprake van collectief geheugenverlies?


Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:53
Hetzelfde geldt toch de Ligt die ons volgens mij ook wat punten heeft gekost....die ook maar geen kans meer geven? Je meet onterecht met twee maten....
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 21:56
Nee.

De zeventienjarige de Ligt faalde inderdaad. Gedurende 45 minuten...

De ervaren Strootman gedurende de complete kwalificatie. De Strootman van voor zijn blessure had ik er graag bij. Het lijkt erop dat iedereen denkt dat hij nog hetzelfde kan presteren. Dat bewijst hij keer op keer van niet.

Dus nee, ik meet zeker niet met twee maten. Een slechte wedstrijd kan altijd. Een hele reeks niet.
Moven met die gast.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:23
45 minuten really?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:23]
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 22:26
Eerste helft Bulgarije uit, ja. Dat was zijn trieste debuut in Oranje. De rest van de slechte prestaties van Oranje kun je hem hoe dan ook niet aanrekenen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:42
Ik reken hem de slechte prestaties zeker niet aan. Wel speelde hij een verre van vlekkeloze wedstrijd tegen Marokko. Kreeg dan ook terecht rood, doordat hij zijn verkeerde dekking moest compenseren. Zo stond hij overigens vaker verkeerd te dekken die wedstrijd...en tegen Roemenie ook al een aantal keren (dat ik meen te herinneren).
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 22:56
Vriendschappelijk.

Zegt me weinig.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:07
Dan zegt het je opeens weinig...ok selectief. Fijne avond nog:)
Vind ik leuk
Jozef +29409
woensdag 21 maart 2018 om 08:02
Dat is om des keizers baard en om dingen te proberen. Vaak experimentele elftallen met veel afzeggingen.

Vergelijk jij het maar een op een met de WK kwalificatie.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:47
Nou moet ik jou toch echt heel erg hard uitlachen. Ben is objectief en zet dat brilletje toch eens af man.

Je gelooft je eigen onzin ook nog
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 22:58
Hahaha

Ik moet even denken aan jouw Oranje....

En je verwijt mij iets????
Vind ik leuk
Bizzy +13254
dinsdag 20 maart 2018 om 13:45
Maw anti voetbal.

Met dit zooitje kan je ook niet anders. Koeman heeft mij positief verrast.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:55
En jij bent voor psv zie ik ? Dan ben je anti voetbal wel gewend hahahaha
Vind ik leuk
Bizzy +13254
dinsdag 20 maart 2018 om 14:13
Maar ook prijzen :)
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 22:01
Hoezo, jullie waren toch derde vorig jaar?
Vind ik leuk
Bizzy +13254
dinsdag 20 maart 2018 om 23:03
We maken er geen meerjaren project van.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:46
Gaat Nederland nu ook de bus parkeren? Volgens mij kunnen we dat helemaal niet.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:32
Aanvallen kunnen we ook niet dus wat maakt het uit
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:56
Meer dan verdedigend... daarbij komen er zat top aanvallers aan juist nu zou hij met Justin en bergwijn ect kunnen klaar stomen.
Vind ik leuk
Quim__ +20
dinsdag 20 maart 2018 om 13:49
Mooi
Vind ik leuk
Quim__ +20
dinsdag 20 maart 2018 om 13:50
Cilessen-hateboer-de ligt-de vrij-van dijk- van aanholt- wijnaldum-strootman- promes-dost-depay
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:57
11 verdedigers!!!?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:57
Italianen zijn gelijk jaloers
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:55
Knap dat mensen al beginnen over ''verdedigingsspel'' ''parkeer de bus'' Niet vergeten dat er met 5-3-2 maar 3 centraal achter blijven en de 2 andere backs gewoon meevoetballen na voren. Eerst kijken. Dan oordelen. ;)
Vind ik leuk
Lucky Kes +2001
dinsdag 20 maart 2018 om 14:15
Yep, alleen als Verbeek zo met Twente voetbald wordt het al snel schijtbakkenvoetbal genoemd.
Wel gek want de laatste drie thuiswedstrijden was Twente vaker op de helft van de tegenstander dan andersom ;)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:58
Lijkt mij logisch. Koeman heeft dit systeem ook bij Feyenoord gehanteerd. Van Gaal nam het daarna mee richting het WK.

Wat wel verassend zou zijn is een 4 4 2.
Dan sta je wel iets sterker op je middenveld.
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:06
Cillissen

Hateboer/Fosu Mensah - De Vrij - Van Dijk - De Ligt - Van Aanholt

Wijnaldum - F. De Jong
Van De Beek

Promes - Depay

Lijkt mij op dit moment de beste opstelling. Over een paar jaar zullen jongens als Kluivert, Tahith Chong, Eiting, Dilrosun, Stengs, Obispo, Deshawn Redan, Schuurs, Van Drongelen, Boadu en Xavi Simons zich aandienen. Kortom, voor mij ziet de toekomst van het Nederlandse voetbal er heel aardig uit!
Vind ik leuk
JT5142 +168
dinsdag 20 maart 2018 om 14:16
Ben t hier wel mee eens, en die talenten die je op noemt, in de hoop dat ze natuurlijk allemaal voor Nederland kiezen, wauw.
Hopelijk in de toekomst weer wat te genieten met het NL elftal, ben erg benieuwd!
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:20
Jaa ik ook! Zo'n Xavi Simons is al vanaf z'n derde ofzo in Spanje dus zie het ook nog wel gebeuren dat hij voor Spanje kiest. Ik ben eigenlijk wel voorstander van 4-3-3 trouwens maar ik denk dat dat op dit moment niet echt past bij het spelersmateriaal wat we nu hebben omdat er niet een echte goede centrumspits is, dus dan maar twee snelle jongens voorin.
Vind ik leuk
JT5142 +168
dinsdag 20 maart 2018 om 14:45
Met volwaardig materiaal zou ik idd ook kiezen voor 4-3-3.
Maar het is nou eenmaal zo dat onze beste spelers, die ook nog op hoog niveau mee kunnen, achterin spelen, een aanvaller van de buitencategorie hebben we helaas al niet meer, en aangezien Koeman het spelletje wel snapt zullen jongens als Strootman en Wijnaldum ook hopelijk wat beter gaan renderen, en op de goede manier gebruikt worden natuurlijk.
Valt me trouwens op dat ook bij het toekomstige talent geen spits zit zoals V Persie op zn goede dagen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 15:29
Of gewoon Kaj Sierhuis. Ik durf te wedden dat ie ze erin tikt!
Vind ik leuk
JT5142 +168
dinsdag 20 maart 2018 om 15:46
Ik denk dat er een paar mensen bij Ajax ook ontzettende oogkleppen op hebben, dat ze hem nog geen kans hebben gegeven zeg...
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
dinsdag 20 maart 2018 om 14:25
Geen spits meer?
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:34
Een echte, goede nummer 9 zoals Van Persie en Van Nistelrooy in hun topjaren hebben we op het moment niet. Misschien dat Sam Lammers,of in nog een verdere toekomst Boadu of Donyell Malen dat kunnen worden, maar ik denk dat het op dit moment effectiever is voor Oranje om met twee snelle spitsen te spelen dan met bijvoorbeeld een Dost als centrumspits in een 4-3-3 met buitenspelers. Dost doet het geweldig maar ik vind hem voor Oranje meer een breekijzer dan een basisspeler.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:08
Wat ik raar vind, juist met een 5-3-2 systeem verwacht je snelheid en diepgang iets wat Bergwijn i.m.o. meer heeft dan Kluivert
Vind ik leuk
Lipu +297
dinsdag 20 maart 2018 om 14:22
3x3 = 9,dat weet ik wel, ieder zingt zijn eigen lied.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
dinsdag 20 maart 2018 om 14:24
Ben benieuwd naar wat het gaat worden maar heb mijn twijfels over de selectie en over koeman als bondscoach.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:37
Dus we stellen de Berlijnse muur op ook best toch nu nog leren te verdedigen had dan voor een duitse assistent gekozen. :0)

Jurgen klopp:0)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:47
Mensen hoe kunnen jullie nou De Ligt de voorkeur geven boven Ake. Centraal is Ake in alle facetten beter.

De backs moeten blijven gaan en daar komt Ake dus niet te spelen.

Als Zoet nu geen eerste keeper wordt dan is het een lachertje en had ik bedankt.

De beste opstelling is:

Zoet
Hateboer - De Vrij - v Dijk - Ake -v Aanholt
Propper- Wijnaldum - De Roon
Promes - Depay
Vind ik leuk
hantayo +913
dinsdag 20 maart 2018 om 15:30
Ik meen dat er zo al geoefend is, met Aké.
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 20:11
Mag ik je vierkant uitlachen, Lucien?

Verder ga ik natuurlijk niet serieus in op je opstelling.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
Dan ben ik erg benieuwd hoe jij gaat spelen Jozef.

Zeker met vd Beek, kluivert en de ligt.

Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 23:00
Lees mijn laatste zin, meneer zoet....
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 00:03
Tja beste keeper van Nederland met Unnerstall . In de vorm van zijn leven. Lijkt mij niet vreemd. Je gaat toch niet iemand bij het Nederlands elftal op doel zetten die niet speelt. Dan worden we helemaal het lachertje van Europa. Dat besef je hoop ik zelf ook wel.

Die keuze lijkt mij nu wel vrij logisch
Vind ik leuk
Jozef +29409
woensdag 21 maart 2018 om 07:57
Lezen was lastig hé?
Vind ik leuk
hantayo +913
woensdag 21 maart 2018 om 14:47
Oh. Aké op de bank hoor ik net. Jammer. De Ligt er in.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:49
Goed naar LvG geluisterd.

Die zal hem nog veel tips geven komende tijd
Vind ik leuk
Bayern FC +1976
dinsdag 20 maart 2018 om 16:02
Dat is gewoon het beste systeem en dan langzaam toe streven naar 4-4-2 of 4-3-3.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 16:14
Iedereen ziet het fout het word, 1-4-2-4. Ronald zet flink druk op de tegenpartij en zet twee bikkelharde schoffelaars a la Johan Neeskens op het middenveld. Parasiteert ook op de omschakeling van n.b.b. naar b.b.
De Cruijff c.q. NL elftal filosofie word volledig naar de kloten geholpen en daar gaat het onderscheidende vermogen tov de grote landen.
Voetbal hoort gespeeld te worden in een 4-3-3 opstelling. Je kunt niet met twee spitsen spelen, want dan krijg je oneven getallen en kan een elftal nooit functioneren.
Vind ik leuk
Cookee +7990
dinsdag 20 maart 2018 om 16:58
Hollands Catenaccio.
Natuurlijk noemen we dat niet zo, das negatief.
Realistisch slaap-verwekkend voetbal dan?
Vind ik leuk
Hoho +8
dinsdag 20 maart 2018 om 17:08
--------------------------Cilessen-----------------------------


Hateboer---De Vrij---Van Dijk---De Ligt---V Aanholt


------Wijnaldum----Van de Beek----Pröpper---------



------------------Dost----------Depay-------------------



[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 17:12]
Vind ik leuk
Blindsy +4952
dinsdag 20 maart 2018 om 18:33
Ik lees 'nieuw systeem'. Maar wordt er niet 'eindelijk een systeem' bedoelt?
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
dinsdag 20 maart 2018 om 19:34
Wat ziet iedereen in strootman en wijnaldum? Promes? Depay?
Vind ik leuk
Jozef +29409
dinsdag 20 maart 2018 om 20:13
Die Strootman mag falen tot in de gloria, het maakt mensen blijkbaar geen reet uit.

Als een joch van 17 voor de leeuwen wordt gegooid moet het een jaar lang gaan over die ene beroerde helft die hij speelde...
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
dinsdag 20 maart 2018 om 20:30
Je hebt helemaal gelijk
Vind ik leuk
0260165 +590
dinsdag 20 maart 2018 om 21:12
Wat ik dan niet snap is dat je dan 7 spelers oproept voor 2 posities voorin. Dan had je Kluivert en Weghorst wel thuis kunnen laten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman gaat nieuw systeem bij Oranje introduceren: "Op mijn gemak bij die tactiek"