PSV'er maakt indruk: Verwacht hem binnenkort in het Oranje van Koeman

    PSV'er maakt indruk: "Verwacht hem binnenkort in het Oranje van Koeman"

    woensdag 21 maart 2018 om 16:47

    Willy van de Kerkhof is dit seizoen onder de indruk geraakt van het spel van Jorrit Hendrix bij PSV. Volgens de oud-PSV'er zou de middenvelder zelfs te belangrijk zijn.

    "Hij wordt steeds meer een dragende speler en de ploeg merkt het direct als hij niet meedoet. Hendrix neemt het voortouw in wedstrijden, is agressief in de duels en heeft echt de absolute wil om te winnen", zegt Van de Kerkhof in gesprek met Voetbal International. "Daarmee is hij een van de weinigen in deze selectie. Als Hendrix had meegedaan tegen Willem II, had ik het nog willen zien. Hij is een onmisbare schakel geworden en dat zou niet moeten mogen bij PSV. Aan lieve schoonzonen heb je niets."

    "Als je bij PSV speelt, moet je niet alleen goed kunnen voetballen, maar ook een vuurvreter zijn en ouderwets de beuk erin kunnen gooien", vervolgt Hendrix. "Topvoetballers spelen altijd op het scherp van de snede en dat missen wij weleens in de meeste PSV-spelers van nu. Hendrix moet zichzelf alleen niet overschatten en van 35 meter op het doel blijven schieten. Hij moet doen waar hij goed in is, ballen afpakken en duels winnen. En daarin wordt hij met de maand beter. Ik verwacht hem binnenkort ook in het Nederlands elftal van Ronald Koeman."

    Plaats een reactie

    Blijdorp010 +7583
    woensdag 21 maart 2018 om 16:50
    Uh ik verwacht hem binnenkort helemaal niet in het NL elftal.....
    Vind ik leuk
    :O +1677
    woensdag 21 maart 2018 om 17:14
    Ik ook niet. Lekker thuis blijven en concentreren op de de door PSV te behalen kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9104
    woensdag 21 maart 2018 om 18:20
    *het kampioenschap
    Vind ik leuk
    PRICE +17545
    woensdag 21 maart 2018 om 17:28
    Ik verwacht hem vandaag nog :-)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8368
    woensdag 21 maart 2018 om 16:50
    Dit vindt ik eerlijk gezecht pure onzin. Hendrix speelt heel wisselvallig dit seizoen. Hij kan de komende jaren wel een hele dragende speler worden, maar nu is hij dat echt nog niet.
    Vind ik leuk
    Bertus +4029
    woensdag 21 maart 2018 om 18:07
    Het heeft even geduurd maar begint nu toch wel belangrijk te worden. Speelde begin van het seizoen ook veel te geforceerd en wou te veel doen. Nu is hij zich vooral gaan richten op datgene wat een speler op die positie moet doen en dat gaat hem steeds beter af.
    Zolang hij maar niet meer op doel probeert te schieten van afstand want daarmee heeft hij zich dit seizoen al een paar keer redelijk voor schut gezet.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:51
    Niveau is niet goed genoeg voor Oranje. Zo zijn er nog meer middenvelders.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:19
    Hendriks’ niveau is zelfs béter dan dat van het huidig Oranje; oranje is enkel stabiel in PRUTSWERK!!!
    Vind ik leuk
    040-077 +829
    woensdag 21 maart 2018 om 16:51
    Als hij zich inderdaad bezig houdt met het afpakken van een bal en verder een pass naar iemand in hetzelfde shirt geeft, kan het nog wat worden.
    Zodra die met de bal gaat lopen hou ik mijn hart vast.
    De opbouw van PSV is dramatisch...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6944
    woensdag 21 maart 2018 om 16:53
    Eerlijke reactie!
    Vind ik leuk
    :O +1677
    woensdag 21 maart 2018 om 17:16
    Kan ik van jou nooit zeggen met je Ajax bril.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 19:03]
    Vind ik leuk
    Utca030 +7943
    woensdag 21 maart 2018 om 18:39
    Dat zijn de meeste niet. Ze denken dat buiten Amsterdam niemand kan voetballen.
    Vind ik leuk
    :O +1677
    woensdag 21 maart 2018 om 19:04
    Tell me about it.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12259
    woensdag 21 maart 2018 om 19:16
    Ok:
    Dat zijn de meeste niet. Ze denken dat buiten Amsterdam niemand kan voetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:26
    Inderdaad.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9587
    woensdag 21 maart 2018 om 16:54
    De betere vorm van Hendrix loopt bij Feyenoord in de persoon van vilhena. Verder zijn van de beek, Propper en de Roon ook beter dus t kan misschien wel beter maar veel beter dan dit geloof ik niet
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    woensdag 21 maart 2018 om 19:56
    Van de Beek is wel duidelijk beter, .
    Vind ik leuk
    Koeroe +9587
    woensdag 21 maart 2018 om 23:05
    Dat zeg ik toch pannenkoek
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    donderdag 22 maart 2018 om 01:41
    Ik ook niet helaas. Het spijt me zeer.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19693
    woensdag 21 maart 2018 om 16:57
    Inderdaad, ik vind hem in balbezit echt heel wisselvallig, om over zijn schot op doel nog maar niet te spreken. Want zijn schot op doel is van het niveau Younes.. en das nie veul soeps.

    Qua werklust en er snoeihard in durven gaan respecteer ik hem wel enorm in de ploeg. Zijn vechtlust is wel echt bewonderenswaardig en kan je ook in Oranje niet genoeg hebben.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    woensdag 21 maart 2018 om 16:52
    Jorrit wie .............?
    Nooit van gehoord!!!
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11357
    woensdag 21 maart 2018 om 16:59
    Ajaxfan. Ja dan ben je inderdaad niet zo'n liefhebber van de sport.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    woensdag 21 maart 2018 om 17:08
    Uiteraard ken de selectie speler van PSV, maar dat Willy hem de hemel in prijst begrijp ik niet, ik vind het een zeer modale middenvelder.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11357
    woensdag 21 maart 2018 om 17:13
    Eens
    Vind ik leuk
    :O +1677
    woensdag 21 maart 2018 om 17:18
    Ik dacht dat je nog nooit van hem gehoord had.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:20
    Hahahaaa
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6944
    woensdag 21 maart 2018 om 16:52
    Hendrix in Oranje, het moet niet gekker worden haha. Zoet, Van Ginkel en (in potentie) Bergwijn zijn Oranje-waardig, maar de rest echt niet.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2695
    woensdag 21 maart 2018 om 16:53
    Dacht dat het over Bergwijn ging, die Hendrix is niet eens goed genoeg voor jong Oranje.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14647
    donderdag 22 maart 2018 om 07:57
    Hendrix is op zich wel goed als stofzuiger, maar hij moet leren dat ie zelf niet teveel moet voetballen op doel moet schieten.
    Vind ik leuk
    rinirat +1483
    woensdag 21 maart 2018 om 16:53
    Als er nou een een hele zwakke indruk maakt.
    Hier zitten we niet op te wachten,komt heel veel tekort zowel fysiek als voetballend.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:57
    Hendrikx moet eerst eens leren om de bal naar dezelfde kleur te spelen als hij de bal naar voren speelt. 9 van de 10 ballen komen niet aan en gaan over de zijlijn of komen terecht bij de tegenstander. Bovendien is het geen ster in het positie kiezen. Ben het dus echt niet eens met de Kerkhofjes. Als psv dit niveau na streeft met eigen jeugd is het echt drama
    Vind ik leuk
    Just dekler +1136
    woensdag 21 maart 2018 om 17:40
    Als jij beweert dat Hendrikx een passing percentage heeft van 10 % dan is jouw mening irrelevant.
    Vind ik leuk
    035 +3627
    woensdag 21 maart 2018 om 18:27
    Hij mag toch een mening hebben?
    Wat jouw mening daarover is is niet relevant als jij zijn mening niet relevant vindt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:29]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1136
    donderdag 22 maart 2018 om 01:17
    Hij zegt dat 9 van de 10 passes niet aankomt, als jij denkt dat dat een mening is is jouw mening ook irrelevant : )
    Vind ik leuk
    035 +3627
    donderdag 22 maart 2018 om 08:50
    Gelukkig hebben wij jou nog zodat er toch inhoudelijke reacties komen, waarvoor dank.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1136
    donderdag 22 maart 2018 om 09:22
    Graag gedaan, was ook inhoudelijk maar jij vond het nodig om op mij te reageren in plaats van inhoudelijk. En dan ook nog zo een domme reactie.....
    Vind ik leuk
    Leedz +5130
    woensdag 21 maart 2018 om 16:59
    Goed kunnen voetballen? Zeg Willy dat nou echt? PSV is gwn resultaat halen en hoe dat maakt niet uit, dus wordt er gekozen voor niet voetballen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:00
    Jorrit is toch écht geen niveau voor het Nederlands elftal, Hij is de beste speler die psv heeft in zijn rol en je hebt gewoon minimaal 1 speler met die rol nodig op het middenveld. Maar nee, ik zie eerlijk gezegd nog liever Davy Propper opgroepen worden,
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    woensdag 21 maart 2018 om 17:11
    Houd toch op het is een schande dat deze middelmatige speler het mooie psv shirt draagt. Echt een schande.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:12]
    Vind ik leuk
    reggie +1447
    woensdag 21 maart 2018 om 19:56
    Kan me nog herinneren dat ajax hem wilde kopen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    woensdag 21 maart 2018 om 20:24
    Fake news.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:10
    Pff jij bent zeker zo'n iemand die Coen Dillen live heeft zien spelen. Deze speler doet het werk wat onder andere Brenet, pereiro en Van Ginkel niet doen. Als jij liever iemand anders van de huidige selectie op zijn plek had willen zetten, prima maar dan was je echt niet kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    woensdag 21 maart 2018 om 22:13
    Haha nee die heb ik nooit zien spelen haha. Van deze selectie.. Dat zeg je goed. Hoe kan het in hemelsnaam zijn dat er een selectie is die zo ondermaats is??
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:16
    Dat weet ik eigenlijk ook niet. Rotte appels heb je natuurlijk altijd wel, narsingh bijvoorbeeld 2 jaar terug. Echter is het gehalte middelmaat wel erg hoog dit seizoen. Waarschijnlijk komt er na dit seizoen een flinke metarmorphose in de selectie. Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    woensdag 21 maart 2018 om 22:33
    En toch had Narsing wel iets vind ik.. Ik bedoel je hebt een paar toppers in de selectie en in de jeugd maar je hebt ook zoveel middelmatige spelers die noooooit in het 1e horen te spelen. Geldt trouwens ook voor oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 23:05
    Narsingh was eigenlijk een mix tussen ergernis en juichmomenten. Een beetje wat ik bij Hendrix ook heb. Soms is hij de enige die wél zijn duels wint en de andere keren verspeelt ie de bal op stomme wijze.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    woensdag 21 maart 2018 om 23:43
    Dat we hier een gesprek voeren over Hendrix. Wat zijn we ver gezakt.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    donderdag 22 maart 2018 om 01:45
    Niet om te zeiken, maar dan ben je niet goed genoeg voor Oranje....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:00
    Is ie ook niet.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    maandag 26 maart 2018 om 16:50
    Ach ja het is voor iedereen wel duidelijk. Om te janken zo slecht. Ik dacht ze vooruit wilden, Met Hendrix????? 6 trappen terug helaas.
    Vind ik leuk
    maandag 26 maart 2018 om 16:53
    Het is gewoon triest dat er gewoon nauwelijks betere controleurs rondlopen met de nederlandse indentiteit. Het feit dat Hendrix uberhaupt een optie is is gewoon om te janken.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    dinsdag 27 maart 2018 om 01:29
    Helemaal correct helaas!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4000
    woensdag 21 maart 2018 om 17:00
    houden de willy's, rene's en sjakies van deze wereld nooit op onzin te verkondigen?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    woensdag 21 maart 2018 om 17:03
    Ja ja Hendrix in Oranje en Keizer word trainer bij Barca .... gaat beide nooit gebeuren !
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1585
    woensdag 21 maart 2018 om 17:04
    Hendrix in oranje? Ja het oranje van volendam.
    Vind ik leuk
    jari11 +460
    woensdag 21 maart 2018 om 17:04
    Als Hendrix in Oranje gaat spelen kunnen we er beter mee ophouden.
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1724
    woensdag 21 maart 2018 om 18:39
    Net als een Kluivertje of een van de beek. Kluivertje in potentie misschien over paar jaar, maar nu nog zeker niet.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    woensdag 21 maart 2018 om 18:55
    Boehoe als jij iets gemeens zegt over Hendrix dan zeg ik dat over 2 Ajax spelers....

    Hendrix wordt belangrijker bij PSV maar hoort zeker niet in Oranje. Net als Veltman niet. Beetje zelfde voetbalniveau maar alleen andere positie.

    Oranje heeft geen luxe positie meer dat spelers als Kluivert of Bergwijn een paar jaar moeten wachten. Spelers maken nu heel snel hun debuut want de spoeling is gewoon dun en je moet toch iemand selecteren

    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1724
    donderdag 22 maart 2018 om 12:49
    Wat is dit nu weer voor zielige reactie. Feit is dat hendrix, Kluivertje en van de beek m.i. Niet het gewenste niveau van oranje kan zijn.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    woensdag 21 maart 2018 om 17:10
    Moet niet gekker worden. We willen toch internationaal iets betekenen. Dan moet je toch niet met fcking middelmatige spelers aankomen zetten. Wat heeft deze man gesnoven?
    Vind ik leuk
    Nistel +3175
    woensdag 21 maart 2018 om 17:12
    Zag tijdens de wedstrijd tegen Willem II de percentages overwinningen PSV met en zonder Hendrix in het team. Met Hendrix ergens rond de 75%, zonder Hendrix slechts iets van 55%. En dat was nog zonder die zeperd (ook zonder Hendrix) meegerekend. Het verschil was enorm en verbaasde mij toch wel.

    Dat ging dan ook over de hele periode van Hendrix bij PSV meen ik, niet alleen dit seizoen.

    Hij moet alleen niet van afstand schieten, want dat kost de club een hele hoop ballen die ze nooit meer terugvinden.
    Vind ik leuk
    wypy +390
    woensdag 21 maart 2018 om 17:14
    Willy lijkt me ook niet echt objectief. Heeft hendrix eigenlijk al wel een goal gemaakt?
    Vind ik leuk
    pietprecies +2388
    woensdag 21 maart 2018 om 17:18
    Hahahahahahahahaahahahahaahahahaahahaahaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaa
    Vind ik leuk
    PRICE +17545
    woensdag 21 maart 2018 om 17:31
    Wel ff adem halen tussen door
    Vind ik leuk
    Butsbal +12259
    woensdag 21 maart 2018 om 19:19
    Net nie
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    woensdag 21 maart 2018 om 17:49
    "Als Hendrix had meegedaan tegen Willem II, had ik het nog willen zien."

    eeeh... 5-0 Willy... is PSV zo in de malaise als Jorrit niet meedoet?
    Vind ik leuk
    jakeisback +5409
    woensdag 21 maart 2018 om 18:00
    Hendrix een eeuwige eredivisie speler. Word in topwedstrijden meer vernederd voor schut gezer dan een roast van Peter Pannekoek. Let op die voetbalt binnen paar jaar in de subtop van onze eredivisie.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    woensdag 21 maart 2018 om 18:28
    Prima speler voor PSV, een waterdrager maar wel eentje die zeer bepalend is voor PSV. Geen speler waarvoor je naar het stadion gaat, wel een nuttige speler om in functie van de stylisten te spelen.

    Of Oranje reëel is moet nog blijken. Het is een nuttige speler maar het fysiek gezien geen zwaargewicht en is ook voetballend gezien niet speler met enorm veel creativiteit. PSV lijkt mij qua niveau ook wel aardig zijn top. Hierna wellicht een middenmoter in de BuLi. We hebben aardig wat middenvelders, ook nog jong grut met een hoger plafond. Anderzijds, ik vind hem op dit moment niks minder dan een Vilhena, de Roon, vd Beek of Til en die zitten er wel bij.
    Vind ik leuk
    pietprecies +2388
    woensdag 21 maart 2018 om 23:56
    Idd, heeft ook meer te maken met het niveau van de ED dat dit soort gasten uberhaupt bij een club uit de top 3 aan spelen toe zou kunnen komen
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +926
    woensdag 21 maart 2018 om 18:47
    Klopt helemaal maar het Nederlandse publiek en pers kan geen eigen mening vormen maar papagaaien sommige tv kopstukken na. En die zien in hem geen Messi en doen er lacherig over. Maar echte kenners die serieus naar PSV kijken zien wat anders. Het is misschien geen spectaculaire speler maar hij verovert heel veel ballen en speelt die daar waar mogelijk vooruit. Hij is inmiddels onmisbaar voor het psv middenveld omdat Van Ginkel het echt niet laat zien. Zijn statistieken zijn indrukwekkend, was laatst in beeld (voor Willem 2 PSV), met hem wint PSV 78% van zijn wedstrijden en zonder hem 58%.

    Maar laat hem lekker onder de radar blijven, ik zie hem graag nog jaren in PSV 1. De natuurlijke opvolger van Simons, een speler die je pas mist als hij er niet bij is maar dan is het gemis ook direct heel groot.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Butsbal +12259
    woensdag 21 maart 2018 om 19:21
    Of Vogel, dat was er ook zo een
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 18:54
    Hendrix kan door zijn spel anderen beter laten spelen.
    Mischien dat wijnaldum dan wel weer uit de verf komt bij het nederlands elftal net als op het wk met van gaal.
    Je hebt iemand nodig op het middenveld die het vuile werk opknapt.
    Mark van bommel speelde met johan vogel ook beter doordat vogel alle gaten dicht liep.
    Mischien iets voor koeman om over na te denken.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3839
    woensdag 21 maart 2018 om 19:00
    PSV'er maakt indruk: "Verwacht hem binnenkort in het Oranje van Koeman"

    Je moet toch wel heel erg supporter zijn omdat dit te beweren en oogkleppen op hebben wat er bij andere clubs allemaal door komt.
    Ik hoor die kerkhofjes regelmatig op de radio onzin uitkramen, die leven nog in de jaren 80 waarin alles bij PSV, ajax of feyenoord moet doorkomen. Ik vraag me werkelijk af of die Hendrix volgend seizoen als de geldbuidel in het Eindhovense weer open gaat nog überhaupt plaats voor hem in de basis van psv is weggelegd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:04
    Goed onderbouwd antwoord, je kan net zo goed niks zeggen
    Vind ik leuk
    Markus80 +2099
    woensdag 21 maart 2018 om 19:38
    Nou als dat het is kunnen we beter nu al de Henrix gooien. Om te janken zo slecht.
    Vind ik leuk
    Ale +3611
    woensdag 21 maart 2018 om 20:11
    Als er 1 speler door het ijs zakte dit seizoen dan is dat hendrix
    Vind ik leuk
    Molby +851
    woensdag 21 maart 2018 om 20:39
    We hebben voetballers nodig, geen houthakkers in Oranje. Ben je nou helemaal besodemietert.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    woensdag 21 maart 2018 om 22:22
    Jorrit is ene goeie knoest !
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:36
    Ik denk dat er weinig beteren zijn op die positie dan Hendrix idd
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV'er maakt indruk: "Verwacht hem binnenkort in het Oranje van Koeman"