'Een ongelooflijke dag, ik heb de bal laten signeren door mijn teamgenoten'

    'Een ongelooflijke dag, ik heb de bal laten signeren door mijn teamgenoten'

    donderdag 19 april 2018 om 07:40

    Alireza Jahanbakhsh speelde woensdag een grootse wedstrijd tegen Vitesse (4-3). De rechtsbuiten van AZ bediende eerst Wout Weghorst op maat, waarna hij zelf drie keer de trekker overhaalde.

    "Dit is voor mij een ongelooflijke dag. De eerste hattrick uit mijn carrière", zegt Jahanbakhsh in De Telegraaf. "Ik heb de bal meteen meegenomen en laten signeren door al m'n teamgenoten. Die krijgt een mooi plekje thuis."

    De Iraniër beleefde een geweldige generale voor de bekerfinale tegen Feyenoord. Zijn ouders zijn van de partij in De Kuip en ook wordt het duel in zijn thuisland Iran live uitgezonden. "Ik weet niet hoeveel mensen er gaan kijken, maar dat zijn er ongetwijfeld héél veel…", stelt Jahanbakhsh, die op social media door honderdduizenden landgenoten wordt gevolgd.

    "Aan de ene kant gaan we nu met een heel goed gevoel naar de finale. Aan de andere kant zullen we tegen Feyenoord echt zorgvuldiger moeten zijn, zowel verdedigend als aanvallend", plaatst Jahanbakhsh ook een kritische noot. "Zondag krijgen we namelijk niet zoveel kansen en moeten we zo snel mogelijk toeslaan."

    "Verder moeten we het intern vooral niet veel groter maken dan het is. De wedstrijd is speciaal, maar het is belangrijk om de rust in ons hoofd te bewaren. Niet opeens gekke dingen gaan doen. Vorig jaar hebben we hem dan verloren, maar dat wil ik niet nog een keer meemaken."

    Poll

    Kan Jahanbakhsh een grote competitie aan?

    (2042 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 19 april 2018 om 07:51
    Overmars, doe je werk! Ik vind het een geweldenaar voor eredivisie begrippen..
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 07:51
    Die komt naar Ajax, de allergrootste, de allermooiste en de allerwarmste club van Nederland!
    Vind ik leuk
    SjeH +292
    donderdag 19 april 2018 om 07:58
    Whahahahaha, praat geen poep joh! En bekijk het reëel: Ajax mogelijk de allergrootste, Feyenoord zeker de allermooiste en PSV zeker de allerwarmste.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    donderdag 19 april 2018 om 08:50
    Denk jij nu werkelijk dat ajax zulke bedragen neer legt? Ik hoor hier altijd supporters roepen dat ze dat niet meer moeten doen.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    donderdag 19 april 2018 om 12:57
    Pieterje die gaat nooit naar die neuzenclub hij komt uit Iran je weet wel dat anti neus land.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5310
    donderdag 19 april 2018 om 07:53
    Hele goede speler, zonde dat hij AZ verlaat. Al staat er met Stengs een goede vervanger. Ik hoop dat AZ met de 15 miljoen die hij oplevert leuke spelers gaat halen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 19 april 2018 om 08:01
    Ik denk aan 6 miljoen
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5310
    donderdag 19 april 2018 om 08:41
    Voor 6 miljoen komt hij een woensdagmiddag langs voor een workshop afronden op de goal.
    Vind ik leuk
    koppig +502
    donderdag 19 april 2018 om 11:38
    Droom maar lekker verder ten eerste wil hij niet naar ajax zou het wel zo zijn dan wordt hij als hij iets fout doet wedstrijden lang uit gefloten dus daar wil hij niet eens spelen en het prijs kaartje is ook veel te hoog voor ajax die willen alleen voor een dubbetje op de eerste rang zitten
    dus hij gaat gewoon een super transfer maken jammer voor AZ maar het is hem gegund
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    koppig +502
    donderdag 19 april 2018 om 07:55
    Hij is duidelijk met afstand de beste speler dit seizoen in nederland erg constant hij verdiend de gouden schoen als geen ander
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 19 april 2018 om 08:01
    Je vergeet er een paar hoor.
    Vind ik leuk
    koppig +502
    donderdag 19 april 2018 om 09:29
    Nee ik vergeet zeker niemand maar hij is over het hele seizoen in mijn ogen toch de beste
    Vind ik leuk
    companen +1275
    donderdag 19 april 2018 om 12:48
    En welke paar dan? Hij is met afstand de beste eredivisie speler.
    Vind ik leuk
    mike.az +598
    donderdag 19 april 2018 om 07:56
    Waarom denken mensen serieus dat hij naar feyenoord, ajax of psv zal gaan??? Serieus die gaat gwn lekker naar Italië of Duitsland voor een bedrag dat ze in Nederland niet willen of kunnen betalen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 19 april 2018 om 07:59
    Finale win je niet tegen Feyenoord,noteer hem maar vast.
    Ik lees hier veel onzin over transferbedragen en beste speler,helaas is dat allemaal niet zo.
    Het is een aardige clubvoetballer,de volgende stap moet hij maken.
    Of hij dat ook kan,dat weet je nooit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    donderdag 19 april 2018 om 08:54
    Hoop onzin lezen we inderdaad over transferbedragen, zoals 6 miljoen.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    donderdag 19 april 2018 om 09:59
    Die kerel is 28 he, als het seizoen begint 29. Daar worden echt geen grote bedragen voor getrokken.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    donderdag 19 april 2018 om 10:03
    Geboren op 11 augustus 1993, dus 24 jaar.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    donderdag 19 april 2018 om 11:09
    Boem!
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    donderdag 19 april 2018 om 11:49
    Ohja haha ik telde de verkeerde kant op vanaf mijn geboortedatum. Sorry!
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    donderdag 19 april 2018 om 12:05
    Hahaha, daarvoor hoef je geen sorry te zeggen hoor.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 19 april 2018 om 16:33
    Je karma komt vanzelf weer bij je terug als hij wordt verkocht.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4450
    donderdag 19 april 2018 om 08:29
    Wat een topspeler, zou niet missstaan bij de top drie al zie ik hem wel rechtstreeks naar het buitenland gaan. Ze gaan hem missen bij AZ komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5310
    donderdag 19 april 2018 om 08:43
    Hij speelt toch al bij de top 3?
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    donderdag 19 april 2018 om 09:01
    Zondag draait het erom, kijken wat AZ dan klaar gaat spelen
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    donderdag 19 april 2018 om 13:00
    De vraag of hij een grotere competitie aankan is grappig.
    Hij is een speler die de tob-3 niet hebben.
    En hij is WK-ganger, dat kunnen weinig Nederlanders nog zeggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Een ongelooflijke dag, ik heb de bal laten signeren door mijn teamgenoten'