Van Bronckhorst haalt Berghuis uit basiself Feyenoord: Hij twijfelde enorm

Van Bronckhorst haalt Berghuis uit basiself Feyenoord: "Hij twijfelde enorm"

donderdag 19 april 2018 om 10:41

Steven Berghuis is géén twijfelgeval voor de finale van de KNVB Beker, komende zondag tegen AZ. Dat stelt Giovanni van Bronckhorst, die de topschutter van Feyenoord uit voorzorg aan de kant hield tegen Willem II.

Berghuis stond wel in de basiself, maar haakte af in de warming-up. "Steven had gisteren (dinsdag, red.) al wat last van zijn enkel. Gelukkig werd het niet dik en leek het mee te vallen, dus hij deed ook mee aan de warming-up", vertelt Van Bronckhorst aan de NOS. "Met het schieten op doel voelde hij toch wel iets meer. Hij twijfelde enorm of hij wel moest starten."

De Feyenoord-trainer hakte uiteindelijk de knoop door voor Berghuis. "Door die twijfel hebben we de beslissing genomen om hem eraf te halen. Ik heb dat in het verleden een aantal keren niet gedaan en dat heeft niet altijd goed uitgepakt. Ook met oog op zondag hebben we geen risico met Steven genomen. Of hij de bekerfinale haalt? Ja, die haalt 'ie wel."

Plaats een reactie

RtdDub +7024
donderdag 19 april 2018 om 10:44
Groot gelijk.
Zeffs met een ingescheurde vingernagel had ie niet moeten starten gisteren (anderen ook niet).
Idioten bij de knvb met dat midweekse programma voor de bekerfinale.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:45
Niet zeuren. In de premier league spelen ze soms 3 keer in de week.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
donderdag 19 april 2018 om 11:02
Ja... en in de MLB 160 wedstrijden per seizoen.
Wat is je punt?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:03
Als je dat nu nog niet snapt.... Veel plezier zondag bij de finale.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
donderdag 19 april 2018 om 11:06
Nee, jij snap het niet. Jij doet aan aannames.
Jij denkt dat ik het een slecht plan vind omdat het dan te druk zou worden voor spelers.
Maar dat is mijn punt helemaal niet.



[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
Decimius +2883
donderdag 19 april 2018 om 11:21
Lekker late gaan, fortuna doet het weer wat beter, krijg je meteen een hoop van die praatjesmakers. Et is net onkruid..
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 19 april 2018 om 15:14
Sorry RtdDub, maar dat dacht ik in eerste instantie ook.
En ook nog terecht.
Maar wat was/is jouw punt dan?
Vind ik leuk
RtdDub +7024
donderdag 19 april 2018 om 15:19
Dat je er vergif op in kan nemen dat de finalisten 0 risico nemen met blessures (waar dit stuk dus ook een voorbeeld van is) en je dus weer snel gejank gaat krijgen over competitievervalsing als er 5 of 6 vervangers worden opgesteld.

Er zijn 2 prijzen te winnen in een seizoen. 1 van die prijzen wordt in een finale beslist. Dan moet je niet nog effe snel in het midden van de week voor die finale een competitieprogramma proppen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 19 april 2018 om 15:50
Eens, vooral dat eerste.
Niet aan gedacht ;-)

Ook dat laatste is natuurlijk een punt wat lijkt alsof de KNVB beker niet zo belangrijk is.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
donderdag 19 april 2018 om 15:57
Kijk... Vroeger was het makkelijk want toen was de finale gewoon de week na de laatste competitiewedstrijd.
Maar omdat het 1x zo uit kwam dat er wat onderling geregeld werd in de competitie, moest ie ineens zo nodig voor het eind van de competitie verspeeld worden.
Is op zich ook wat voor te zeggen maar ga dan niet deze week nog effe een volledige speelweek in plannen.
Is dan ook nog een een jubileumfinale ook.
Vind ik leuk
Cookee +8551
donderdag 19 april 2018 om 18:06
Ja zo laat na de competitie vind ik ook niks.
Als je de finale haalt dan heb je sowieso al veel meer gespeeld en dat is ook niet zwaar want mogen spelen waar anderen thuiszitten is toch ook een deel vd prijs?
Het sparen van spelers gebeurt wel vaker.
Maar wel mooi dat je het nu beter uitlegde, want ik dacht ook dat er eigenbelang aankleefde.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:23
Omdat ze het daar doen dan maar een mogelijke blessure negeren?
Jantje springt in de sloot.........
Vind ik leuk
Cookee +8551
donderdag 19 april 2018 om 18:01
in de Jupiler vaak 3x in 10 dagen, of ben je die competitie al vergeten? En zeuren die, welnee, bikkels.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:11
Dat is in verband met het WK, zodat alle Marokkanen, Mexicanen. Denen en Australiers zich goed kunnen voorbereiden.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
donderdag 19 april 2018 om 15:20
Hadden ze hem lekker vorige week in moeten plannen. Niet in de week voor de finale.
Vind ik leuk
MartyF +32
donderdag 19 april 2018 om 15:51
wat een gezeur of er nou een midweekse of zondagse ronde moet zijn. al zouden ze 3x per week moeten spelen. niks competitie vervalsing gewoon roeien met de riemen die je hebt.
als die geen last zou hebben dan zou die gewoon spelen en is het geen competitie vervalsing?
als die op een zondag last zou hebben houden ze hem ook aan de kant
Vind ik leuk
Teo Smith +19354
donderdag 19 april 2018 om 10:48
Meer dan terecht. Zondag is allesbepalend voor deze kutseizoen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:48
Toornstra deed het prima op die plek (geen problem)

Bilal speelde in het algemeen ook wel een redelijke wedstrijd

Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:08
Voor bilal begrippen misschien, maar man man man wat verliest hij veel duels en levert hij veel balverlies op zeg.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:11
ja het is een hele vreemde speler

zo heeft hij meerdere keren bal verlies

maar toch heeft hij dan ineens weer een goeie voorzet of maakt ineens een mooi doelpunt (zou het de druk zijn)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:41
Bilal speelde gister een uitstekende wedstrijd prachtige goal en assist vooral meer dan perfecte balletje allebij
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:19
Erger me vooral kapot aan dat nonchalante gedrag na balverlies en aan het constant maken van verkeerde keuzes. Had 1 goal en een assist maar had er 3 of 4 kunnen binnenlopen op aangeven van toornstra. Maar goed, is gewoon geen feyenoordmateriaal gebleken. Lekker stapje terug doen volgend jaar naar de subtop.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:50
Zet van Persie er maar vaker in
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:02
Feyenoord heeft het met de "reserve spelers"toch mooi gedaan 1-5 , dus goed gedaan Gio door spelers extra rust te geven in de aanloop naar de beker finale
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
donderdag 19 april 2018 om 15:16
i.i.g beter dan die reserves van PSV.
Feyenoord deed gewoon zijn sportieve plicht.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:19
Dat wordt gewoon een makkie a.s. zondag tegen AZ.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:50
ik hoop voor je dat je sarcastisch bent... Anders wil ik het eerst zien hoor. Naar mijn mening zijn we echt niet beter ofzo
Vind ik leuk
035 +2715
donderdag 19 april 2018 om 11:54
Dat kan wel eens tegenvallen Vip.
Vind ik leuk
ficusje +1500
donderdag 19 april 2018 om 12:47
Nu er op de competitie geen druk meer staat,voetballen ze goed.wil het zondag nog wel zien als er wel druk is,bv tegen ajax en psv is er wel druk,kunnen ze het ook niet laten zien.
Vind ik leuk
WTSGD +1159
donderdag 19 april 2018 om 13:11
Zagen we idd in de bekerwedstrijd tegen PSV
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:21
Tegen az wel dus dat scheelt. Dat gaan de laatste keren vrij gemakkelijk. Denk niet dat het zondag makkelijk wordt hoor, schat de kansen 50/50 in. Maar echt bang hoeven we nou ook niet te zijn...
Vind ik leuk
pinkelman +3654
donderdag 19 april 2018 om 13:04
Deze ex AZer drukt wel een grote stempel bij het 'grote' Feyenoord zeg. Zou me niet verbazen als Jansen terug gehaald werd hij zo'n Huntelaar de broek op doet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 13:06]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:22
Ik hoop dat als jorgensen vertrekt, dan feyenoord dan janssen haalt. Lijkt me perfect passen in de kuip en gaan in onze speeltuin echt wel weer goals maken.
Vind ik leuk
Founder +226
donderdag 19 april 2018 om 16:44
Maakt niet uit. Met of zonder Berghuis. AZ wint met twee vingers in de neus. Of Feyenoord moet superdag hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst haalt Berghuis uit basiself Feyenoord: "Hij twijfelde enorm"