Van Bronckhorst haalt Berghuis uit basiself Feyenoord: Hij twijfelde enorm

Van Bronckhorst haalt Berghuis uit basiself Feyenoord: "Hij twijfelde enorm"

Gepubliceerd: donderdag 19 april 2018 om 10:41do 19-04-2018 om 10:41

Steven Berghuis is géén twijfelgeval voor de finale van de KNVB Beker, komende zondag tegen AZ. Dat stelt Giovanni van Bronckhorst, die de topschutter van Feyenoord uit voorzorg aan de kant hield tegen Willem II.

Berghuis stond wel in de basiself, maar haakte af in de warming-up. "Steven had gisteren (dinsdag, red.) al wat last van zijn enkel. Gelukkig werd het niet dik en leek het mee te vallen, dus hij deed ook mee aan de warming-up", vertelt Van Bronckhorst aan de NOS. "Met het schieten op doel voelde hij toch wel iets meer. Hij twijfelde enorm of hij wel moest starten."

De Feyenoord-trainer hakte uiteindelijk de knoop door voor Berghuis. "Door die twijfel hebben we de beslissing genomen om hem eraf te halen. Ik heb dat in het verleden een aantal keren niet gedaan en dat heeft niet altijd goed uitgepakt. Ook met oog op zondag hebben we geen risico met Steven genomen. Of hij de bekerfinale haalt? Ja, die haalt 'ie wel."

Plaats een reactie

RtdDub +13434
donderdag 19 april 2018 om 10:44
Groot gelijk.
Zeffs met een ingescheurde vingernagel had ie niet moeten starten gisteren (anderen ook niet).
Idioten bij de knvb met dat midweekse programma voor de bekerfinale.
Vind ik leuk
Smithsonian +37834
donderdag 19 april 2018 om 10:48
Meer dan terecht. Zondag is allesbepalend voor deze kutseizoen.
Vind ik leuk
Kramertje +936
donderdag 19 april 2018 om 10:48
Toornstra deed het prima op die plek (geen problem)

Bilal speelde in het algemeen ook wel een redelijke wedstrijd

Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
donderdag 19 april 2018 om 11:08
Voor bilal begrippen misschien, maar man man man wat verliest hij veel duels en levert hij veel balverlies op zeg.
Vind ik leuk
Kramertje +936
donderdag 19 april 2018 om 11:11
ja het is een hele vreemde speler

zo heeft hij meerdere keren bal verlies

maar toch heeft hij dan ineens weer een goeie voorzet of maakt ineens een mooi doelpunt (zou het de druk zijn)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:41
Bilal speelde gister een uitstekende wedstrijd prachtige goal en assist vooral meer dan perfecte balletje allebij
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:19
Erger me vooral kapot aan dat nonchalante gedrag na balverlies en aan het constant maken van verkeerde keuzes. Had 1 goal en een assist maar had er 3 of 4 kunnen binnenlopen op aangeven van toornstra. Maar goed, is gewoon geen feyenoordmateriaal gebleken. Lekker stapje terug doen volgend jaar naar de subtop.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:50
Zet van Persie er maar vaker in
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:02
Feyenoord heeft het met de "reserve spelers"toch mooi gedaan 1-5 , dus goed gedaan Gio door spelers extra rust te geven in de aanloop naar de beker finale
Vind ik leuk
Lucky Kes +5465
donderdag 19 april 2018 om 15:16
i.i.g beter dan die reserves van PSV.
Feyenoord deed gewoon zijn sportieve plicht.
Vind ik leuk
pinkelman +4108
donderdag 19 april 2018 om 13:04
Deze ex AZer drukt wel een grote stempel bij het 'grote' Feyenoord zeg. Zou me niet verbazen als Jansen terug gehaald werd hij zo'n Huntelaar de broek op doet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 13:06]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:22
Ik hoop dat als jorgensen vertrekt, dan feyenoord dan janssen haalt. Lijkt me perfect passen in de kuip en gaan in onze speeltuin echt wel weer goals maken.
Vind ik leuk
Founder +242
donderdag 19 april 2018 om 16:44
Maakt niet uit. Met of zonder Berghuis. AZ wint met twee vingers in de neus. Of Feyenoord moet superdag hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws