Foor bemachtigt gewild shirtje: 'Wordt een collector's item. Die blijft niet lang'

    Foor bemachtigt gewild shirtje: 'Wordt een collector's item. Die blijft niet lang'

    vrijdag 20 april 2018 om 08:31

    Alireza Jahanbakhsh is een fenomeen in de maak. Dat denkt Navarone Foor, die na het duel van Vitesse tegen AZ (4-3) geduldig bij de Alkmaarse kleedkamer wachtte om het shirtje van de Iraanse rechtsbuiten te bemachtigen.

    "Wordt een collector's item. Die blijft hier niet lang. Hij speelde me door de beentjes, pfff... ik viel bijna flauw", zegt Foor in de Volkskrant. Vitesse-teamgenoot Alexander Büttner is onder de indruk. "'Hij loopt overal, dat maakt het zo lastig hem te verdedigen. Hij is tactisch slim."

    Jahanbakhsh was tot dusver goed voor achttien goals en twaalf assists in 31 Eredivisie-duels. In thuisland Iran is hij al langer een ster. "Hij is een idool daar. Mensen raken geëmotioneerd als ze hem zien, overal krijgt hij kussen, winkels lopen vol als hij er is, hij moet met iedereen op de foto", stelt documentairemaker Klaas-Jan Bos, die tien dagen met hem optrok voor Het verhaal van Alireza.

    Volgens Bos blijft Jahanbakhsh 'gewoon' onder alle aandacht. "Hij is echt een extreem aardige vent die nooit 'nee' zegt." Dat beaamt boezemvriend Benjamin Mahian, die hem in actie wil zien op het WK. "Als hij zou kunnen zou hij ons persoonlijk naar Rusland rijden. Dat vind ik zo mooi. Hij wordt momenteel gezien als een van de drie beste Aziatische spelers. Maar je merkt niets aan hem. Hij is gewoon Ali."

    Plaats een reactie

    Muscles +750
    vrijdag 20 april 2018 om 08:57
    Inderdaad een weldaad in voetballand. Pure parel en sympathiek. Gun hem het beste en genoeg inzicht zijn hart te volgen
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    vrijdag 20 april 2018 om 09:05
    Kan het niet brengen tegen de traditionele top3 van Nederland dus is niet goed genoeg voor een stap naar het buitenland. Of hij moet naar Luxemburg gaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 20 april 2018 om 09:15
    Dus PSV is geen top 3???
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    vrijdag 20 april 2018 om 09:22
    Traditionele top3. Wist je echt niet dat ik dat bedoelde?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 20 april 2018 om 09:59
    Als je die assist op Weghorst niets vond kan ik volledig in jouw woorden komen
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    vrijdag 20 april 2018 om 13:22
    Die was zeker mooi. En het doelpunt van de spits van Willem II was ook waanzinnig. Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 20 april 2018 om 13:28
    Dat hij het wel kan brengen tegen de top 3
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    vrijdag 20 april 2018 om 13:35
    In welke wedstrijd heeft hij het verschil kunnen maken en de overwinning over de streep getrokken tegen de traditionele top3? Of is het geven van een assistje of doelpuntje al genoeg? In het laatste geval is de spits van vvv nml ook toe aan een stap hoger want die scoorde een waanzinnig doelpunt tegen ajax.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 20 april 2018 om 14:31
    Dat AZ achterin zo blunderde kun je Alireza niet aanrekenen. Zonder die gigantische blunders had AZ die wedstrijd wel over de streep getrokken. Maar ook dat is voetbal
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1463
    vrijdag 20 april 2018 om 09:23
    Ajax brilletje!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15654
    vrijdag 20 april 2018 om 09:14
    Alirezaaaaa ❥
    Vind ik leuk
    Futjebal +2166
    vrijdag 20 april 2018 om 09:29
    Schijnt al in onderhandeling met PSV te zijn
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 20 april 2018 om 10:07
    Als hij naar PSV komt is Gudmunddson na dit seizoen vertrokken
    Vind ik leuk
    Peterselie +111
    vrijdag 20 april 2018 om 11:01
    Kan me nauwelijks voorstellen dat PSV genoeg wil betalen voor Alireza. Zal toch minstens een miljoen of 15 moeten gaan kosten, me dunkt.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2301
    vrijdag 20 april 2018 om 17:30
    25-30miljoen 15 is te weinig
    Vind ik leuk
    Peterselie +111
    vrijdag 20 april 2018 om 23:57
    Ik hoop dat je gelijk hebt!! NEC krijgt namelijk een percentage ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:50
    Ik vind het niet slim dat je als tegenstander bij de kleedkamer gaat staan wachten op een shirtje. Daarmee laat je zien de zwakkere te zijn geweest.
    Vind ik leuk
    ppdf +1001
    vrijdag 20 april 2018 om 10:52
    Zijn oud ploeggenoten van NEC. Kennen elkaar bijzonder goed. Dus denk niet dat hij voor de kleedkamer hoeft te wachten.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4069
    vrijdag 20 april 2018 om 10:36
    Ik dacht ff het shirt van Weghorst toen ik de kop van dit artikel las.
    Vind ik leuk
    BartBroos +242
    vrijdag 20 april 2018 om 11:03
    Bij PSV of Feyenoord had ik hem wel voor een seizoen of twee zien spelen en dan een klapper maken naar een grote Europeesche club. Ajax bijvoorbeeld? *grinnik* als ajax suporter die geen eigen spelers aanvalt mag ik dat soort grappen best maken toch?
    Vind ik leuk
    gladiator +119
    vrijdag 20 april 2018 om 12:48
    Made in NMGN
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws