'Misschien was Ten Hag de tijd vergeten, toen hij Younes wilde belonen'

'Misschien was Ten Hag de tijd vergeten, toen hij Younes wilde belonen'

zondag 22 april 2018 om 16:14

Amin Younes heeft een domme keuze gemaakt door een invalbeurt te weigeren in de thuiswedstrijd van Ajax tegen sc Heerenveen (4-1), anderhalve maand geleden. Dat stelt oud-Ajacied Tim de Cler.

De situatie van Younes, die nadrukkelijk wordt gelinkt aan een terugkeer naar Duitsland, werd zondag besproken bij De Tafel van Kees. De Cler vindt de Duitser onverstandig. "Gewoon invallen, en dan kan je daarna je verhaal doen", adviseerde de oud-voetballer. "De uitleg over het 'belonen' van Erik ten Hag was wel een beetje lachwekkend."

Nordin Amrabat, die bij PSV onder toenmalig assistent-trainer Ten Hag werkte, is het niet eens met De Cler. "Als je goed hebt getraind, willen ze de jongens belonen. Normaal is dat wat langer, maar misschien was hij de tijd vergeten. Normaal is belonen dat je de hele week goed hebt getraind. In Spanje is het wel zo dat, als je niet invalt, je nooit meer speelt", aldus de aanvaller van Primera División-club Leganes.

Plaats een reactie

HansVites +4100
zondag 22 april 2018 om 16:19
Kunnen ze niet gewoon een regel maken dat je de laatste 5 minuten in een wedstrijd niet meer mag wisselen, ben je gelijk van dat irritante tijdrekken af.
Vind ik leuk
Hyena +26466
zondag 22 april 2018 om 16:22
Gisteren vond Mourinho het nodig om in minuut 95 nog even te wisselen, de laatste 20 minuten werd erin totaal zo'n drie minuten gevoetbald.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 16:24
Blessures? En wat zijn de laatste 5 minuten? Met of zonder extra tijd? En wat als de wissel al bij de vierde man is bevestigd maar de eerstvolgende wisselmogelijkheid te lang op zich laat wachten?

Ik snap je punt wel en het is zo gek nog niet, maar lastig in te voeren
Vind ik leuk
FSCeara +7282
zondag 22 april 2018 om 16:26
En als een speler geblesseers raakt of je keeper rood krijgt ?
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 18:09
Dat kan ook gebeuren als je bijv. in de 85e minuut al 3x gewisseld hebt.
Vind ik leuk
Ruud40 +10853
zondag 22 april 2018 om 16:28
Is wel een heel bijzonder voorstel om de problemen van Ten Hag op te lossen.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 16:29
En als je een geblesseerde heb?
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 16:33
Kun je niet wisselen :p
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 16:32
Is wel een optie. Na de 85ste minuut niet meer wisselen. Ongeacht blessures of rode kaarten. Is het risico voor beide partijen.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 16:33]
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 17:36
Laatste kwartier zuivere speeltijd is nog simpeler en eerlijker. Dat gebeurt ook bij andere sporten en werkt uitstekend. In dit soort dingen is de voetbalwereld hopeloos ouderwets.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 06:10
Ja dat zou een geweldige regel zijn. Iets voor van Basten om dat te regelen.
Vind ik leuk
3Bier +4982
zondag 22 april 2018 om 16:31
De tijd vergeten? Hij kan toch even omhoog kijken naar de klok? Achja waar maak ik me druk om. Lekker in het zonnetje met een pilsje. Straks bekerfinale, paar frikandellen erbij. Wie doet me wat?
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 18:57
proost
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 16:57
Het weer zo'n ding dat voor je maar ook tegen je kan werken,je mag 3x per wedstrijd wisselen en soms staat het team gewoon goed en wissel je laat,spelers kunnen kramp krijgen,soms heb je maar 1 goal verschil en wil je omdat de druk te groot wordt een extra verdediger brengen en soms ook om tijd te rekken ( opvallend is wel dat dezelfde speler bij een achterstand sneller het veld verlaat dan bij een voorsprong)soms een blessure,in het geval van Younes was de timing van Ten Hag slecht maar had Younes moeten invallen,bij veel werkgevers ( is Ajax)wordt je ontslagen bij werkweigering,ook al is het bijna tijd,je wordt ook niet minder betaald toch?
Vind ik leuk
Farmer +8392
zondag 22 april 2018 om 16:58
Younes had niet zo dom moeten zijn, gewoon moeten opstaan, en dat veld in moeten lopen. T is en blijft, puur werkweigering.

Een keerzijde is wel, dat het natuurlijk ook ontiechelijk DOM, en respectloos is geweest van ten Hag om een speler, zó laat nog te laten invallen natuurlijk. Helemaal als deze een stukje concurrentie voor zich heeft, goed traint etc... En dan zó 'te kakken wordt gezet'."Ten Hag wou hem belonen voor zijn goede trainen die week"... pff, dat is natuurlijk lulkoek. Als ie dat écht had gemeend, dan had hij Younes al wel eerder in de tweede helft, iig een kwartiertje gegeven bv. (NB Younes was wel een basisspeler in het EL-toernooi, vorig seizoen...).

Younes had zich, ten alle tijde, ondergeschikt moeten opstellen. Dat is zijn domme fout geweest hier. Hij had gewoon morrend die dug out moeten uitkomen, en dat veld inlopen... Dán had Younes een punt gehad. hij verliest zijn hele standpunt, puur door zijn reactie zo.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 16:59
Erik 'de winnaar' ten Hag.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 17:10
Tim de Cler.....wie kent hem niet.... ben benieuwd wat vader Abraham er van vindt.
Vind ik leuk
Unity +12
zondag 22 april 2018 om 17:35
Leeft Younes nog?
Vind ik leuk
Boi +333
zondag 22 april 2018 om 18:43
Gaat het hier nu nog steeds over???? Man man man, ga toch eens verder en laat dit soort dingen achter je... Jammer dit.
Vind ik leuk
cj_fey +3273
zondag 22 april 2018 om 18:52
Mijn gedachte!
Vind ik leuk
Boi +333
zondag 22 april 2018 om 18:56
Wie had nou gedacht dat een PSV'er en een Feyenoorder het eens zouden zijn!;) Nee zonder gein! Inderdaad! Ze moeten gewoon verder gaan en een punt achter t Younes gebeuren zetten dacht ik!!
Vind ik leuk
cj_fey +3273
zondag 22 april 2018 om 19:01
Als het over dat aanhoudend gezever gaat is dat eens zijn niet zo moeilijk. ;)
Vind ik leuk
Boi +333
zondag 22 april 2018 om 19:06
Precies... mag ik je/u dan vragen wat je/u vindt over het feit dat het 'Appie-gebeuren' nog steeds vaak aangehaald wordt voor de prestatie van Ajax?
Vind ik leuk
Arbee +1515
zondag 22 april 2018 om 19:32
Ik ben geen Feyenoorder of PSV'er, maar ik wil toch wel even reageren. Laat me vooral vooraf even zeggen dat mijn volgende opmerking niks afdoet aan de ernst van wat er met Appie is gebeurd.

Maar we moeten ons als Ajacieden niet achter Appie verschuilen. Het falen van Ajax dit seizoen is namelijk aan veel meer dingen dan dat te wijten. Het aanstellen van Marcel Keizer, die toch niet klaar was voor het hoofdtrainerschap van Ajax. De situatie rondom Nouri en het effect op de spelersgroep. De blessure van Dolberg, die vorig jaar toch vaak het goudhaantje was. Het ontslag van Marcel Keizer na een knullig verlies tegen Twente, terwijl je Ajax met de wedstrijd progressie zag boeken en zowel leuker als beter ging spelen. Het aanstellen van Ten Hag, die met een (te) korte voorbereiding meteen twee enorm lastige wedstrijden voor zijn kiezen kreeg. De blessure van Frenkie de Jong. En al laatste nog het gebrek aan progressie onder Ten Hag.

Een of twee van die dingen kun je als club vaak wel handelen en zullen niet al te veel invloed hebben op je seizoen, maar wanneer zulke vervelende zaken (al dan niet toe te wijzen aan fouten van de trainers/het bestuur van de club) elkaar opvolgen is een seizoen al snel naar de klote.
Vind ik leuk
Boi +333
zondag 22 april 2018 om 19:36
Kijk ik ben misschien een PSV'er, maar wat Appie overkomen is, is gewoon te erg voor woorden. Maar als t bij mijn club zou zijn gebeurd, had ik op een gegeven moment ook gezegd om t achter je te laten en je op t voetbal te richten. Al is t maar voor 90 minuten...
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:32
Eens en:

Gefeliciteerd Feyenoord en PSV !!
Werkelijk een heel mooi jaar; helaas niet in Amsterdam en Alkmaar qua resultaat. Hopelijk is er eén iemand bij Ajax die dit leest. A.u.b. er is een voetballiefhebber die momenteel Ajax zoveel verder zou kunnen brengen; Louis van Gaal. Toch even een kijkje in zijn prijzenkast: Ajax 3x landskampioen, 1x supercup, 1x uefacup, 1x campions league, 1x wereldbeker, 1xUefa Super Cup en dan zal ik nog wel een aantal prijzen vergeten. Bij deze een oproep aan Marc Overmars/ Edwin vd Sar, ga eens praten met deze voetballiefhebber dat wil zeggen hoe hij Ajax verder zou kunnen helpen de komende jaren. Ik hou van het voetbal, van PSV, Feyenoord, AZ clubs die durven; echter Ajax moet nu echt opschakelen. (samenwerken!)

Dus bel Louis; weet zeker dat hij met Ajax wil praten.

Gogo Marc, Edwin, Louis enco.
(Philip, Giovanni& Jhonnie ;) etc.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 19:01
Geef onze Erik nu eens de tijd om zijn visie en diepere voetbalfilosofie aan de eersten van het eerste elftal op te leggen. Soms moet je eea los laten.
Vind ik leuk
Arbee +1515
zondag 22 april 2018 om 19:18
Sorry, maar Ten Hag staat nu bijna een half seizoen voor de groep bij Ajax en er is geen enkele progressie te zien. Ik heb er alle begrip voor dat je een voetbalclub niet van de een op de dag verandert, maar na een half jaar mogen op z'n minst de contouren van wat je probeert te bewerkstelligen zichtbaar zijn. Want ik neem aan dat 80% van de tijd breed tikken en het publiek vervelen met zaaddodend saai spel niet de bedoeling van onze Erik zijn.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:53
Is natuurlijk niet echt op de klok te zien,hoe lang er nog gespeeld moet worden.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:29
Gefeliciteerd Feyenoord en PSV !!
Werkelijk een heel mooi jaar; helaas niet in Amsterdam en Alkmaar qua resultaat. Hopelijk is er eén iemand bij Ajax die dit leest. A.u.b. er is een voetballiefhebber die momenteel Ajax zoveel verder zou kunnen brengen; Louis van Gaal. Toch even een kijkje in zijn prijzenkast: Ajax 3x landskampioen, 1x supercup, 1x uefacup, 1x champignons league, 1x wereldbeker, 1xUefa Super Cup en dan zal ik nog wel een aantal prijzen vergeten. Bij deze een oproep aan Marc Overmars/ Edwin vd Sar, ga eens praten met deze voetballiefhebber dat wil zeggen hoe hij Ajax verder zou kunnen helpen de komende jaren. Ik hou van het voetbal, van PSV, Feyenoord, AZ clubs die durven; echter Ajax moet nu echt opschakelen. (samenwerken!)

Dus bel Louis; weet zeker dat hij met Ajax wil praten.

Gogo Marc, Edwin, Louis enco.
(Philip, Giovanni& Jhonnie ;) etc.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Misschien was Ten Hag de tijd vergeten, toen hij Younes wilde belonen'