Blije Cillessen licht tipje van sluier: Wat ik zelf wil en welke opties er zijn

    Blije Cillessen licht tipje van sluier: "Wat ik zelf wil en welke opties er zijn"

    maandag 23 april 2018 om 08:14

    Jasper Cillessen weet nog niet waar hij volgend seizoen onder de lat staat. De doelman, die zondag zijn 29ste verjaardag vierde, voelt zich gewaardeerd bij FC Barcelona, maar wil ook vaker keepen.

    Cillessen bewees in de finale van de Copa del Rey (5-0 zege op Sevilla) andermaal zijn waarde voor Barcelona. Met een verre trap stond hij aan de basis van de openingstreffer en opnieuw hield hij de nul. "Dit soort wedstrijden smaakt natuurlijk wel naar meer", vertelt Cillessen aan De Telegraaf.

    "De sfeer, spanning en grote belangen heb ik het liefst wekelijks. Na dit seizoen ga ik van mijn vakantie genieten en zal ik de zaken op een rijtje zetten. Hoe FC Barcelona erin staat, wat ik zelf wil en welke opties er zijn. Maar op dit moment ben ik daar niet mee bezig, want zondag hoop ik kampioen te worden."

    Barça-trainer Ernesto Valverde vroeg zich na de Copa-finale af waarom Cillessen geen basisplaats heeft. "Marc-André ter Stegen behoort tot de top-drie beste keepers ter wereld en pakt wekelijks punten voor FC Barcelona. Dan is het lastig om in het elftal te komen", verklaart Cillessen. "Ik kan in de wedstrijden die ik krijg alleen laten zien dat ik – zoals Luis Enrique zei – hier niet ben gekomen, omdat ik blond haar en blauwe ogen heb. Maar omdat ik wat kan."

    Lees ook: 'Grote belangstelling voor Cillessen: drie Europese topclubs informeren bij Barça'

    Plaats een reactie

    maandag 23 april 2018 om 08:15
    Bankzitter of niet, het is en blijft de onbetwiste nummer 1 voor het NL elftal!!
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    maandag 23 april 2018 om 08:18
    dat weten we nu wel zeg, gaan we elke keer als nederlandse spelers het op een positie goed doen roepen dat die 1e keus moet zijn? Want dat wordt heel vermoeiend
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:19
    Doet pijn he...
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    maandag 23 april 2018 om 08:25
    nee hoor volkomen mee eens, maar elke keer maar herhalen is niet nodig lijkt me.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:29
    Dat heeft hij wel bewezen dat hij de no 1 is! Hij kan nog beter dus gewoon naar een andere club en elke wedstrijd keepen
    Vind ik leuk
    markus040 +2200
    maandag 23 april 2018 om 13:10
    als je zelf weet dat je zo goed bent , dan heb je toch geen zin om elke week op de bank te zitten
    gewoon 2 jaar van je carriere weg gegooit nu , ik hoop dat deze topkeeper naar een mooie club gaat waar ie wekelijks gaat spelen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3668
    maandag 23 april 2018 om 08:36
    Wat heeft dat te maken met deze topic?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 08:38
    Nee dat is hij niet. Deze jongen speelt niet wekelijks op niveau op. Alleen daarom al is het een raadsel dat hij bij Oranje onder de lat staat.
    Nog al een vreemde signaal geef je daarmee op de groep af maar ook naar jongens die wel wekelijks in actie komen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:39
    Onzin Bizzy, ik begrijp dat jij liever Zoet op zoel ziet staan! Maar de beste moet opgesteld worden toch?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 08:45
    De beste moet idd opgesteld worden. Dat kan alleen als je dingen meetbaar maakt. Met andere woorden mensen van de Knvb moeten een speler kunnen beoordelen.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    maandag 23 april 2018 om 09:01
    Koeman heeft ze de maat genomen en dus gemeten. Zoet maakte tegen Engeland 2 fouten, Cillessen was foutloos tegen Portugal. Dus is Cillessen bewezen beter...
    Vind ik leuk
    El Pibe +911
    maandag 23 april 2018 om 09:06
    Gaan we een NLs elftal opstellen met spelers met de meeste minuten of zullen we gewoon het sterkste elftal opstellen?
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    maandag 23 april 2018 om 10:21
    Het is niet zo dat hij helemaal niet keept, die wedstrijden die hij pakt betrap je hem niet op een enkele fout. Hij word geroemd door zoveel analisten, waar moeten we Zoet dan op beoordelen, op de wedstrijden tegen VVV of een Roda JC.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 10:35
    Die paar wedstrijden in de nietszeggende copa del rey stelt ook geen klap voor. Zelfs Bizot had met Barca de copa gewonnen. We ook niet doen als of het een wereld prestatie is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    maandag 23 april 2018 om 10:37
    Wat een flauwekul praat je kerel. Die wedstrijden zijn vam hoger niveau dan Zoetje in de eredivisie keept hoor op de paar toppers na misschien.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 10:39
    Wekelijks keepen (onder druk) vraagt mentaal meer dan een paar keer opdraven voor de copa.
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    maandag 23 april 2018 om 10:44
    Natuurlijk kerel, op het moment dat je iedere week keept is die druk juist minder. Maakt Zoetje een fout dan kan die zich snel weer revancheren. Jasper keept een gering aantal wedstrijden, dus de druk om goed te presteren is juist vele male hoger.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 10:53
    Dan zullen clubs inde rij staan voor Cilissen toch. We zullen het zien.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    maandag 23 april 2018 om 08:47
    Het vreemde signaal dat de beste speelt.

    Best vreemd bij topsport...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 09:21
    De beste speelt altijd. Maar dat zal eerst inzichtelijk gemaakt moeten worden.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    maandag 23 april 2018 om 09:25
    Dat wordt het toch elke keer dat hij speelt?

    Bovendien zal hij de trainers ook op de training overtuigen bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 23 april 2018 om 10:04
    Nog al een vreemde manier om spelers te beoordelen.

    Stel je eens voor dat onze selectie louter uit reserve spelers bestaat.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    maandag 23 april 2018 om 10:14
    Nee, je gaat bewust voorbij aan het feit dat Cillessen wel wedstrijden speelt en het daarin steevast goed doet.
    Vind ik leuk
    Leedz +6836
    maandag 23 april 2018 om 09:14
    Deze discussie is toch al een paar weken geen discussie meer? Iedereen heeft het met eigen ogen kunnen zien
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31497
    maandag 23 april 2018 om 09:17
    Ga naar liverpool of zo man.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    maandag 23 april 2018 om 15:23
    De Barça trainer vraagt zich af waarom hij geen basisplaats heeft? Ja uh jij maakt de opstelling oen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Blije Cillessen licht tipje van sluier: "Wat ik zelf wil en welke opties er zijn"