'Ex-NEC'er genoemd als opvolger Memphis bij Lyon: vraagprijs van 15 miljoen'

'Ex-NEC'er genoemd als opvolger Memphis bij Lyon: vraagprijs van 15 miljoen'

woensdag 25 april 2018 om 12:16

Anthony Limbombe mag dromen van een toptransfer. De oud-speler van NEC staat in de belangstelling van clubs uit de Premier League, Ligue 1 en Bundesliga, meldt Het Laatste Nieuws.

Limbombe speelde twee seizoenen voor NEC, waarna hij voor twee miljoen euro de overstap maakte naar Club Brugge. Daar is de 23-jarige aanvaller uitgegroeid tot een steunpilaar. Dat is ook opgevallen bij Premier League-clubs Huddersfield Town en Southampton, maar volgens de Belgische krant ziet Limbombe een transfer naar Engeland niet zitten.

Ligue 1-clubs OGC Nice en Olympique Lyon maken meer kans. Bij die laatste club is Limbombe in beeld als mogelijke opvolger van Memphis Depay, die in verband wordt gebracht met een transfer naar AC Milan. De voorkeur van de kersvers Belgische international gaat evenwel uit naar de Bundesliga. Een handvol Duitse subtoppers en middenmotors volgen zijn prestaties.

Limbombe ziet het pad dat Leon Bailey bewandelt als voorbeeld. Hij moet Club Brugge in ieder geval een flinke som opleveren. Blauw-Zwart vindt een bedrag tussen de twaalf en vijftien miljoen realistisch. Zo betaalde Bayer Leverkusen ongeveer hetzelfde voor Bailey en legde Lyon zestien miljoen op tafel voor Memphis.

Plaats een reactie

Boi +330
woensdag 25 april 2018 om 12:30
Maar ik denk dat dit ook helemaal niet zo raar is... ik denk dat Limbombe echt een goeie kan worden... met de juiste begeleiding en de juiste club natuurlijk. Maar ik zie hem wel bij Lyon spelen eigenlijk...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
woensdag 25 april 2018 om 12:30
Yes..
Vind ik leuk
Aal +18289
woensdag 25 april 2018 om 13:23
Leuke voetballer die zeker doorontwikkeld is in Brugge.
Lang geleden dat ze bij NEC nog een goeie speler op het veld hadden staan.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:30
Vond het een leuke speler in zijn NEC tijd. Knap dat hij zich zo heeft door weten te ontwikkelen.
Vind ik leuk
Boi +330
woensdag 25 april 2018 om 12:32
Zeker, toen was hij al aardig op weg. Maar als hij nu in beeld is blij Lyon, is hij alleen maar beter geworden. Zeker weten doe ik het niet, want ik zie hem niet meer elk weekend spelen natuurlijk!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:32
Nooit van gehoord van die Limbombe dus zo,n grote speler zal het niet zijn.
Vind ik leuk
Hattrick +9427
woensdag 25 april 2018 om 12:36
Hij heeft nog niet zo lang geleden in de Eredivisie gespeeld ouwe ;) Prima spelertje
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
woensdag 25 april 2018 om 12:36
Viel ook op toen trouwens :)
Vind ik leuk
Hattrick +9427
woensdag 25 april 2018 om 12:51
Deed het goed bij Nec toen.
Vind ik leuk
RtdDub +6900
woensdag 25 april 2018 om 13:11
Ja...die Santos ook.
Heeft 1200 minuten bij Alaves gevoetbald sinds zijn vertrek.
Vond ook half nederland weer van dat ie wel wat voor Feyenoord zou zijn. Net als nu met die Sol.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:38
Als jij het zegt dan zal het wel, tenslotte heb jij verstand van voetbal en ik niet;-)
Vind ik leuk
Hattrick +9427
woensdag 25 april 2018 om 12:51
Daar heb je helemaal gelijk in ;)
Vind ik leuk
#KeizerIn +4407
woensdag 25 april 2018 om 13:25
Goede, maar ook smerige speler! Weet nog toen die Foor (nu van Vitesse) de bal over de keeper wipte en de bal er bijna inzat die Limbombe hem op de doellijn er nog intikte. Zal
ik nooit meer vergeten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 13:26]
Vind ik leuk
Donnygo +853
woensdag 25 april 2018 om 12:34
Doet het beter dan ik verwacht had en die prijs is wel zoals de markt nu is dus dat is niet gek.

Lyon lijkt mij daarin ook de beste stap, al kan het een club als Schalke ook een mooie zijn als die intresse zouden hebben.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:37
Limbombe is goed, maar ver van talent van Memphis.
Vind ik leuk
Skkky50 +1016
woensdag 25 april 2018 om 12:37
Mooie foto
Vind ik leuk
#KeizerIn +4407
woensdag 25 april 2018 om 13:04
Komen goede speler bij NEC vandaan.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 19:45
Daar heb gelijk in allemaal toppers :p
Vind ik leuk
#KeizerIn +4407
woensdag 25 april 2018 om 19:50
Ja idd goede spelers!
Vind ik leuk
Leffe +1074
woensdag 25 april 2018 om 14:05
Dus de Depay naar Milan( beweert VP).,, daar komt hij ècht niet aan voetballen toe!!,blijf nog lekker even bij Lyon en zie dan verder.Verkocht wordt Limbombe vast wel,want is kassa voor de club,en handel is handel.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 14:16
Limbombe wordt vast niet de opvolger van Memphis, want hij speelt bij Club Brugge als linksback. Op die positie is hij ook al geselecteerd bij het Belgisch elftal. Beste kans dat ie naar het WK gaat deze zomer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ex-NEC'er genoemd als opvolger Memphis bij Lyon: vraagprijs van 15 miljoen'