FC Utrecht wint, beëindigt seizoen van Heerenveen en staat in finale tegen Vitesse

FC Utrecht wint, beëindigt seizoen van Heerenveen en staat in finale tegen Vitesse

zaterdag 12 mei 2018 om 22:41

De finale van de play-offs voor Europees voetbal gaat tussen FC Utrecht en Vitesse. De Domstedelingen waren zaterdagavond in eigen huis te sterk voor sc Heerenveen: 2-1. Die krappe zege was voldoende na de spectaculaire 4-3 nederlaag in het Abe Lenstra Stadion van enkele dagen geleden. 

De eerste helft in stadion Galgenwaard kende weinig hoogtepunten. Vervelend moment was de blessure die Heerenveen-goalie opliep door een botsing met Sean Klaiber. De goalie van de Friezen lag minutenlang op het veld en moest uiteindelijk op een brancard weggedragen worden. Zijn vervanger Wouter van der Steen kon razendsnel vissen. Een afvallende bal werd fraai binnengeschoten door Rico Strieder.  

Heerenveen móest vanwege die achterstand scoren, maar na de pauze leek het lang helemaal nergens op bij de ploeg van Jurgen Streppel. Er ging héél veel mis en het was dan ook wachten op de 2-0 van Utrecht. Na een klein uur was het Mark van der Maarel die scoorde. De verdediger kopte een voorzet van Klaiber knap binnen.  

De thuisploeg leek op rozen te zitten tegen het apatisch spelende Heerenveen. In de slotfase werd het tóch weer spannend nadat invaller Marco Rojas de aansluitingstreffer had gemaakt. Utrecht-doelman David Jensen verrichtte vlak voor tijd nog een knappe redding op een kopbal van Jizz Hornkamp, een andere Friese invaller. Ook Denzel Dumfries was nog héél dichtbij de 2-2. 

In de finale van de play-offs neemt Utrecht het op tegen Vitesse. De formatie uit Arnhem was over twee duels veel te sterk voor ADO Den Haag. De twee finaleduels worden gespeeld op 15 en 19 mei. 

Poll

Welke ploeg gaat de finale winnen?

(968 stemmen)

Plaats een reactie

Rood&wit +2706
zaterdag 12 mei 2018 om 22:43
Uuuuuuuuu
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:46
Gefeliciteerd!!! Groetjes uit Overvecht in de buurt waar Ibi vanaf komt!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 22:51]
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zaterdag 12 mei 2018 om 23:07
Kom ook uit overvecht! Maar zou er voor geen goud meer willen wonen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:09
Oké, snap ik volkomen. Ik woon bij de tuincentrum volgend jaar hier renovatie en geen aardgas meer dus zit hier wel goed zeer rustige buurt
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zaterdag 12 mei 2018 om 23:12
Daar heb ik ook gewoond en je gaat lachen als ik jou vertel welke dreef dat was ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:15
Ajaxdreef
Vind ik leuk
Carl +3402
zaterdag 12 mei 2018 om 23:17
Opdreef?

Groeten allebei uit Wittevrouwen, en over 4 weken vanuit Transwijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:18
Welkom Carl boks
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zaterdag 12 mei 2018 om 23:29
Je bedoeld de basisschool?
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zaterdag 12 mei 2018 om 23:18
Bingo! En dat voor in Utrecht :-) haha als ik het goed heb is Ajax de dochter van een Griekse metealoog als ik het goed spel.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:19
Yeaaah toch eindelijks iets goed gezegt vandaag.

Ja heb je goed geschreven pik
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 09:26
Waar zijn henkie en hupfean en vele andere boertjes op het forum.....zijn ze weer niet thuis.
Heerlijk dat Utrecht heeft gewonnen.....dik verdiend.
Vind ik leuk
Rood&wit +2706
zondag 13 mei 2018 om 09:30
Samen hun verdriet aan het verdrinken met een ijskoude Berenburger.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 09:33
Of de grens over met die Turk .....Europa wilden ze toch in.
Vind ik leuk
Voebtal +2003
zaterdag 12 mei 2018 om 23:07
Dit Utrecht heeft werkelijk helemaal niets in Europa te zoeken. Vitesse gaat dit makkelijk winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:10
Slechter dan Ajax kan zal het toch niet worden?
Vind ik leuk
Carl +3402
zaterdag 12 mei 2018 om 23:18
Utrecht is goed tegen voetballende ploegen. Worden 2 leuke wedstrijden.
Vind ik leuk
JustH +8846
zaterdag 12 mei 2018 om 23:22
Volgens mij gaat het tussen Utrecht en Vitesse.
Geen Ajax topic
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:38
Ik reageer op iemand wiens club kansloos uitgeschakeld werd door Nice EN Rosenborg masr hier komt vertellen dat een andere club kansloos gaat zijn.
Vind ik leuk
Voebtal +2003
zaterdag 12 mei 2018 om 23:38
Ajax heeft hier wat mee te maken??
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:45
Je weet dat Vitesse onder Utrecht geeindigd in de competitie?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 00:57
Vites wel dan? Dit seizoen heel lang de enige club geweest met een Europese overwinning, 2 zelfs. Op een haar naar uitgeschakeld door Zenit waar we eigenlijk door hadden gemoeten naar die onterecht afgekeurde goal van vd streek. Lul niet zo raar!
Vind ik leuk
Utca030 +6176
zondag 13 mei 2018 om 02:26
Neus
Vind ik leuk
Voebtal +2003
zondag 13 mei 2018 om 02:34
Oor.
Vind ik leuk
Utca030 +6176
zondag 13 mei 2018 om 02:38
Griezel
Vind ik leuk
Voebtal +2003
zondag 13 mei 2018 om 02:43
Engnek.
Vind ik leuk
Utca030 +6176
zondag 13 mei 2018 om 02:25
Ibi is de grootste griezel die ik ken.
Vind ik leuk
Filip_FCU +9442
zaterdag 12 mei 2018 om 22:48
Lekker man, nu vites oprollen :D
Vind ik leuk
Carl +3402
zaterdag 12 mei 2018 om 23:19
Oprollen, opsteken en uitblazen ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:49
Hmmm lekkah zeg :-p
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:50
Mooie Finale,2 ploegen die misschien in Europa iets kunnen brengen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:52
Vooral Utrecht heeft het dit seizoen zeker laten zien dat ze Europees mee kunnen alleen jammer dat ze het net niet haalde
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:59
/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 23:13]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:00
Kijk jij maar ff terug allang een reactie gegeven
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:02
/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 23:14]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:05
Goedzo! Van mij ook! Als je een zwaar ongeluk hebt gehad wat doe jij dan in godsnaam op VP?? Kritiek is juist niet goed als je iets zwaars hebt gehad lijkt mij? Je kan beter iets anders verzinnen dan kom je geloofwaardiger over toch?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:12
/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 23:14]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:15
Ik hoef jou privé leven niet te weten vriend! Boeit me niet waar je staat maar ik ben recht voor de raap kan je er niet tegen kijk je er maar naast
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:12
/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 23:31]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:17
Durfde jij het er niet neer te zetten grote kerel. Angsthaas
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:31
/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 23:54]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:32
Dankjewel sterkte met je herstel en denk dat Vp voor jou best wel zwaar zal zijn als er kritiek zal ko men is maar een advies he
Vind ik leuk
RJC045 +532
zaterdag 12 mei 2018 om 22:44
Leuke pot!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:45
Heerlijk Utrecht gefeliciteerd ik neem er een op mijn avond kan niet meer stuk.
Vind ik leuk
Filip_FCU +9442
zaterdag 12 mei 2018 om 22:46
Dik en dik verdiend!! Uuuuuu
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:49
Had nog wel verwacht sat ze door gingen maar nu wordt het spannend;) en hoop nog steeds op utje:)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:50
gefeliciteerd Utrecht fans, nu Vitesse nog
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:50
lekker uuuuu
Vind ik leuk
Pukstra +809
zaterdag 12 mei 2018 om 22:52
Gefeliciteerd Utrecht. Helaas brengen wij bij heerenveen te weinig voorin.
Even wat anders... is die Turkse nederlander hierboven ontsnapt uit een inrichting met z'n opmerkingen?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:54
Heerenveensupporter denk ik
Vind ik leuk
Pukstra +809
zaterdag 12 mei 2018 om 22:58
Yep
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:00
Ze zouden zo’n troll die alleen maar met een vervelende ziekte loopt te strooien in zijn reacties binnen een paar minuten van de site moeten gooien toch... waar wachten ze op?
Vind ik leuk
JustH +8846
zaterdag 12 mei 2018 om 23:26
Nee hij zit op de zwaarbewaakte, jammer dat ze ook internet hebben
Vind ik leuk
Utca030 +6176
zondag 13 mei 2018 om 02:30
Turkse Nederlander is een Marrokaans
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
zaterdag 12 mei 2018 om 22:52
Moet Labyad nog wat langer geblesseerd spelen..
Vind ik leuk
Utca030 +6176
zondag 13 mei 2018 om 02:31
Jazeker
Vind ik leuk
5by5 +1237
zaterdag 12 mei 2018 om 22:53
Mooi voor Fc Utrecht nu hopen dat ze de finale winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:53
Waarom speel je de Play Offs als je toch niet wilt winnen.
Afgelopen week zat Heerenveen op rozen,totdat Ayoub er werd afgestuurd.Uit het niets komt Utrecht terug tot 4-3.En vandaag dacht Heerenveen aan de slotminuten voldoende te hebben om verder te komen.Niet dus en terecht verloren.
Vind ik leuk
mvr +176
zaterdag 12 mei 2018 om 22:54
De twee beste teams naar de finale zoals het hoort.
Vind ik leuk
stollie38 +16459
zaterdag 12 mei 2018 om 22:54
Helpt toch allemaal niks die gast die achter die twee Turkse Nederlander accounts zit moet echt opgenomen worden met zijn gescheld.
Vind ik leuk
HansVites +4100
zaterdag 12 mei 2018 om 22:58
Gewoon niet reageren op die Turkse Nederlander zijn ouders waren waarschijnlijk broer en zus hij kan daar niets aan doen, en VP doet er ook geen kloten aan.
Hebben ze hier geen moderators of zo?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:01
Die kijken nu naar het songfestival
Vind ik leuk
HanV +3170
zondag 13 mei 2018 om 10:10
Daar valt ook veel te zien, een kip, een vampier, een klucht, een groep vikingen, meerdere sirenes, een gospel, een opera, mini en maxi-jurken. Liedjes over gelukkige liefdes, ongelukkige liefdes, tuintjes, aanslagen, pacifisme en pesten. En altijd weer die wind, dat vuur en dat licht. Volgens mij was er zelfs een meisje met zwavelstokjes.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:00
Utrecht gefeliciteerd met de finaleplaats.

Heerenveen strijdend ten onder gegaan kunnen met opgeheven hoofd (ondanks de logische teleurstelling) het seizoen afsluiten.
Vind ik leuk
Vamos7 +860
zaterdag 12 mei 2018 om 23:01
Was het een leuke wedstrijd? Kon nie kijken moest mijn Club Real kijken.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12392
zaterdag 12 mei 2018 om 23:06
Er is helemaal niks van jou. Als je je ogen dicht doet, dat is van jou.
Vind ik leuk
Vamos7 +860
zaterdag 12 mei 2018 om 23:08
Haha verder alles goed?
Vind ik leuk
Pietje2015 +12392
zaterdag 12 mei 2018 om 23:10
Mensen zoals jij, met over de 10 accounts mogen hier geen mening meer hebben. Dat zijn mensen die de boel komen verzieken en daar hebben we er al genoeg van in Nederland.
Vind ik leuk
Vamos7 +860
zaterdag 12 mei 2018 om 23:16
Jij bent echt een ware sukkel heb een ban gekregen omdat een neppert mij nadeed dat weten Niels en Stollie.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 01:22
Nee he, lozano cr7 is weer terug. Was lekker rustig dankzij je terechte ban.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
zaterdag 12 mei 2018 om 23:02
Dag streppel.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:05
Leuke pot! Veel Suc6 Utrecht!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:05
Verdiend over 2 wedstrijden. De warmste club van Nederland gaat ronde verder. Nu is Vitesse aan de beurt.
Vind ik leuk
HansVites +4100
zaterdag 12 mei 2018 om 23:08
Dat gaat niet zo makkelijk worden als tegen Heerenveen
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:15
Denk wel dat het een hele leuke spannende pot gaat worden
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:15
Laatste keer was het 5-0 geloof ik. ;-)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 09:46
nee makkelijker
Vind ik leuk
Pietje2015 +12392
zaterdag 12 mei 2018 om 23:05
4 min erbij (blessure tijd). Echt schandalig !
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 01:03
Was best lang inderdaad.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:07
Congratulations Utrecht!
Vind ik leuk
wil +809
zaterdag 12 mei 2018 om 23:12
Kan die Turkse Nederlander niet van deze site. Ongepast!!
Vind ik leuk
Dicky +14830
zaterdag 12 mei 2018 om 23:18
Mooi, gefeliciteerd Utrecht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:31
Gefeliciteerd Utrecht fans! Dankzij het tactische vernuft van Streppel een paar goals te veel tegen gekregen thuis. Nu weer een uur lang veel te slap! Eerste goal leek mij houdbaar en de tweede goal kan natuurlijk helemaal niet! Hoegh is dit seizoen behoorlijk stabiel gebleken maar dit ging nergens over....niks te zoeken in Europa...nogmaals gefeliciteerd Utrecht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:39
Weer met lege handen ik neem nog een borreltje met mijn Turkse vriend.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:33
De pikorde is hersteld. De Traditionsvereinen FC Utrecht en Vitesse nemen de honneurs waar in het kielzog van PEC Zwolle, PSV, AZ en Feyenoord.
Vind ik leuk
mason +1481
zondag 13 mei 2018 om 09:55
Pec zwolle? Die moeten nog uit de luiers komen in de ere divisie. Komen net kijken man.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 12:26
Tongue-in-cheek en schalkse satire zijn kennelijk geen optie in dorpen in de slagschaduw van de hunebedden.

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 12:35]
Vind ik leuk
mason +1481
zondag 13 mei 2018 om 13:01
Hunebedden staan in drenthe niet in friesland, ken uw topografie meneer!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 13:04
Oh de dorpse ironie. Je bent er opnieuw met boter en suiker en ongemakkelijk zittend jarretel letterlijk en figuurlijk ingevlogen.

Fijne dag nog!

[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 13:09]
Vind ik leuk
mason +1481
zondag 13 mei 2018 om 14:18
nee dank je wel jarretels lijken mij idd niet zo lekker zitten. Is ook niet echt iets voor een man vind je wel?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 00:39
Blij dat de nr 5 ook gewoon heeft gewonnen vd nr 8
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 00:58
Over seizoen gezien, Na PSV logisch dat Vitesse door Utrecht verslagen wordt
Vind ik leuk
Verratti +1265
zondag 13 mei 2018 om 01:16
Vitesse is sinds het vertrek van Fräser, onder Stüring, wel vrijer gaan voetballen. Utrecht heeft betere spelers en waren in het begin van het seizoen goed. Zonder ten Hag hebben ze zich goed staande gehouden.

Twee leuke partijen in het vooruitzicht. Dat de beste mogen winnen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 10:01
Kan inderdaad beide kanten op. Dat degene die het beste uit de zomer komt ons vertegenwoordigt.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 08:24
Benieuwd of het ratje de komende dagen hersteld is van zijn ongesteldheid.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 09:50
tuurlijk niet en dat hoeft ook niet laat die rat maar gewoon op de bank zitten
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 10:05
Ik wil zijn poot aan gort zien nadat hij voor de rioolratten heeft getekend
Vind ik leuk
mason +1481
zondag 13 mei 2018 om 10:02
13 wedstrijden gespeeld onder guzubuyuk en 13 verloren. Deze man floot alles dood. Wat een verschrikkelijke scheids.
Vind ik leuk
Eddy T67 +1035
zondag 13 mei 2018 om 10:15
Heb een beetje het idee dat Utrecht op de laatste benen loopt. Vitesse heeft juist onder Sturing nieuwe energiebronnen weten aan te boren. Ik ga voor Vitesse!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 12:14
Daar lijkt het inderdaad op. Ze zijn het seizoen natuurlijk vroeger begonnen en hebben door de vorige play-offs een kortere vakantie gehad.

Utrecht moet erg scherp zijn op Matavz en Mount, want die springen er behoorlijk bovenuit momenteel.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 13:47
Utrecht gaat dit over twee wedstrijden afmaken, Vitesse kreeg tegen ado alle medewerking van ado zelf. Wat Utrecht niet gaat doen. Dinsdag goed door komen en dan zaterdag afmaken. UUUUU
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht wint, beëindigt seizoen van Heerenveen en staat in finale tegen Vitesse