Degradatie voor Jurjus, kampioensfeest voor broer: 'Moesten extra kratten halen'

    Degradatie voor Jurjus, kampioensfeest voor broer: 'Moesten extra kratten halen'

    dinsdag 15 mei 2018 om 08:40

    De familie Jurjus heeft een bewogen weekend achter de rug. Doelman Hidde degradeerde zondag met Roda JC uit de Eredivisie, terwijl zijn broer Sven met amateurclub RKZVC promotie naar de hoofdklasse afdwong.

    De club uit het Achterhoekse Zieuwent won zondagmiddag met 1-2 op bezoek bij concurrent Rohda Raalte en sleepte daarmee het derde kampioenschap op rij in de wacht. "We hadden het zondag totaal niet zien aankomen. Er moesten nog kratten bier worden bijbesteld, om 's avonds voldoende voorraad te hebben", blikt de oudste van de twee broers terug in gesprek met TC/Tubantia. Sven kwam er niet aan toe om Hidde een hart onder de riem te steken. "Nee, mijn mobiel was leeg door de vele appjes en filmpjes. En door de vele drank heb ik hem nog niet aan de oplader gelegd."

    Sven Jurjus leeft echter mee met zijn keepende broer. "Wij waren volop in de feeststemming, maar dat Hidde degradeerde en er zelf ook nog een groot negatief aandeel in had, was wel een grote smet op deze feestelijke dag." De oudere broer had voorafgaand aan de cruciale clash tussen Roda JC en Almere City nog contact gehad met de Roda-sluitpost. "Hij gunt mij het kampioenschap, maar ik baal wel dat hij zo'n avond had. Hij heeft gezegd dat blijkbaar de gehele gifbeker leeg moet en misschien is dat wel zo."

    Lees ook: 'Ik heb een kutwedstrijd gespeeld en de mensen een verschrikkelijke avond gegeven'

    Plaats een reactie

    dinsdag 15 mei 2018 om 08:53
    Jurjus is gewoon een Juup keeper
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:53
    Hidde Jurjus heeft met zijn vroege overstap naar PSV zijn carrière. Aardig vernageld. Had betere bij de Graafschap gebleven en daarna naar een mooie subtopper wekelijks gaan spelen. Nu is hij schlemiel van degradant Roda. Die zien we voorlopig niet terug in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    The Rock +1861
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:54
    Jurjus geen puntenpakker gebleken voor RJC. Sterker nog. In mijn ogen de hoofdschuldige in de verloren wedstrijd tegen Almere met zn blunder bij de 0-1
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:37
    Schuldig is het hele team omdat ze voor de winterstop allemaal zonder motivatie gespeeld hebben
    Vind ik leuk
    spooon +260
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:01
    Met 2-1 verliezen na een 0-0 in de eerdere wedstrijd tegen de nummer 9 van de Jupiler League. Als dat Jurjus zijn schuld is dan weer ik het ook niet meer. Het helpt niet nee, maar de trainer en de rest van het team zijn minstens even schuldig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    2cents +54956
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:25
    De degradatie en negatieve hoofdrol van zijn broer noemt hij een smet op de dag.

    Achteraf dan, want getuige zijn verhaal heeft hij daar op de dag zelf na de wedstrijd geen moment meer bij stilgestaan.
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:55
    En terecht. Als je kampioen wordt moet je zuipen!!

    Ook als je geen kampioen wordt overigens....
    Vind ik leuk
    WvH&WJ +9
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:16
    Hidde is echt een wel zeer slechte tot middelmatige keeper, die voor
    zijn club geen enkele wedstrijd kan winnen !!!!
    Vind ik leuk
    Wally g +487
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:01
    En de rest van Roda is eigenlijk championsleage niveau !!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31530
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:16
    Moet gewoon terug naar de graafschap.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:40
    Hidde we ontvangen je met open armen kom maar weer lekker keepen bij ons op de vijverberg bij de superboeren daar waar je gewaardeerd word en waar je het gevoel van thuiskomen krijgt laat ze allemaal maar praten voor ons ben je een held er is maar een Hidde in de achterhoek
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:20
    Hij is hopeloos in vorm, maar ik denk dat een terugkeer naar De Graafschap hem goed zal doen. Bednarek gaat waarschijnlijk weg en Hidde in vorm is ook nog eens twee keer zo goed. Ditzelfde geldt overigens ook voor TVDP!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:42
    Zo mooi kan voetbal zijn he.
    Vind ik leuk
    Wally g +487
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:57
    Jurjus laat ze maar lullen of niet dan bij ons ben je weer gewoon welkom !!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Degradatie voor Jurjus, kampioensfeest voor broer: 'Moesten extra kratten halen'