Als Feyenoord echt geïnteresseerd is, dan weten ze ons te vinden

    "Als Feyenoord echt geïnteresseerd is, dan weten ze ons te vinden"

    dinsdag 15 mei 2018 om 21:04

    Ricky van Wolfswinkel lijkt open te staan voor een transfer naar Feyenoord. De 29-jarige spits van FC Basel wordt de laatste tijd steeds vaker gelinkt aan de Rotterdammers. Van Wolfswinkel weet niet of de interesse concreet is.

    "Ik hoor de geruchten natuurlijk ook. Het komt ook in Zwitserland in de pers, maar dat is het ook", zegt Van Wolfswinkel tegen FOX Sports. "Of er wat speelt? Niet dat ik weet. Dat is ook de afspraak met m'n zaakwaarnemer Louis Laros. Ik hoef geen dingetjes te weten. Als iets serieus is, hoor ik het wel. Ik wil me daar niet druk over maken. Als Feyenoord echt geïnteresseerd is, dan weten ze ons te vinden. Dan kunnen ze bellen, zeker weten."

    Van Wolfswinkel was dinsdagavond in Arnhem om afscheid te nemen van zijn oude ploeg. Vitesse speelt tegen FC Utrecht, waar Van Wolfswinkel ook een verleden heeft. "Er is een man die ik echt het allerbeste gun, dat is Frans van Seumeren (grootaandeelhouder van Utrecht, red.). Die mensen gun je echt het allerbeste. Het zou raar zijn om hier in een Utrecht-shirt afscheid te nemen", sluit hij lachend af.

    Poll

    Moet Feyenoord vol voor Van Wolfswinkel gaan?

    (2068 stemmen)

    Plaats een reactie

    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:05
    Lijkt me een prima optie voor beide partijen. Jörgensen kan je na dit WK misschien nog verkopen ook en daar zal je later nooit meer geld voor krijgen, laat staan wat Newcastle bood deze winter. VWolfswinkel is verder ook geen grote stap achteruit
    Vind ik leuk
    MM +88
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:08
    Maar wel een speler zonder restwaarde waar je wel een transfersom voor moet neerleggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:10
    Zou niet heel veel zijn hoor, maar zeker een goede speler voor feyenoord. En het gaat bij feyenoord niet zozeer om de restwaarde. Jonkies hebben ze al zat
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:18
    Jorgensen heeft na dit seizoen ook geen restwaarde meer. Daarnaast kost Vwolfswinkel maar 1/5e van wat Jorgensen zal opleveren joh.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3252
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:28
    Jørgensen daar krijgt Feyenoord echt geen substantieel bedrag voor. Hij is ooit 1 seizoen boven de 15 goals uitgekomen. Afgelopen seizoen zwaar door het ijs gezakt. Volgend seizoen met Dylan Vente gaan spelen. Die heeft veel meer kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:36
    Jorgi was dan ook wel even geblesseerd eh ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    woensdag 16 mei 2018 om 12:28
    Achteraf (maar da's altijd makkelijk, weet ik) had je net zo goed Jorgensen deze winter al kunnen verkopen. Want zelfs na een goed WK ga je nu nooit meer 17-20 miljoen vangen, denk ik.
    Ricky zal gelukkig een stuk minder kosten. Was weliswaar lang niet altijd een basisspeler maar scoorde voor Basel in ruim 1300 minuten gewoon 11 goals. En had daar verreweg het hoogste rendement. Wat een gemiddelde is van 1 goal per 1,3 wedstrijd. Daar komen de meeste spitsen niet aan, dus gewoon halen die gozert. Steek je de rest van de Jorgensen-miljoenen nog in de aankoop van een leuke aanvallende middenvelder, hoppa!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    woensdag 16 mei 2018 om 15:11
    Hoppaaa
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    woensdag 16 mei 2018 om 18:02
    Snel regelen, want als De Jong vertrekt, wil PSV hem misschien ook wel! ;-)
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    woensdag 16 mei 2018 om 18:40
    Waaraom dat dan? We hebben een spits van 10,5 miljoen :)
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    woensdag 16 mei 2018 om 22:22
    Wie dan? Chuckie? Die vertrekt toch wel, denk je niet?
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    donderdag 17 mei 2018 om 00:35
    Romero (en Chuckie blijft wel een jaar ook)
    Vind ik leuk
    haarlemx +269
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:06
    Ga dan voor Matavz.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:15
    Waarom? Van Wolfswinkel is veel beter dan elleboog Matavs...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:33
    Sorry niet mee eens. Ik zie elke wedstrijd van Vitesse maar dan zou ik voor Matavz gaan als ik Feyenoord was en tussen die 2 moest kiezen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:36
    Kijk je ook naar elke wedstrijd van van Wolfswinkel om zo een duidelijk beeld te krijgen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:41
    Vorig seizoen toch? En nu dit seizoen naar Matavz. Overigens valt er dit seizoen niet naar Van Wolfswinkel te kijken want hij speelt haast nooit. Nog een reden om voor Matavz te kiezen
    Vind ik leuk
    haarlemx +269
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:51
    Matavz is sterker en heeft zich wel staande gehouden buiten Nederland. Het niveau van Feijenoord vraagt meer dan Vitesse en Matavz zie ik meet geschikt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:52
    Ik zou niet voor matavs gaan, maar denk wel dat hij bij feyenoord zou passen.
    Al is van wolfswinkel in mijn ogen toch een klasse beter
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:01
    Hoeft ook niet :p maar Van Wolfswinkel maakte bij Vitesse wel indruk op me, Matavs niet echt maar ieder zijn mening.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7189
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:30
    Nou dat Matavz geen indruk maakt vind ik knap.

    Heeft natuurlijk die belachelijke elleboog gegeven maar ook een paar spitsengoaltjes gemaakt om je vingers bij af te likken.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    woensdag 16 mei 2018 om 08:06
    Nou... Ik heb 10 x liever Van Wolfswinkel.
    Vind ik leuk
    Senna +6133
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:03
    Dan alle twee
    Vind ik leuk
    Bizzy +14934
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:08
    Feijenoord kan toch een betere spits vinden dan Van Wolfswinkel. Als je het niet redt bij Basel dan ben in principe ook niet goed genoeg voor Feijenoord toch. In zuid amerika loopt vast nog een goede spits rond.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4708
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:12
    Heeft het helemaal niet slecht gedaan bij Basel was alleen vaak geblesseerd. En daarnaast is Basel een veel betere club dan Feyenoord. Doen het altijd veel beter in Europa.
    Vind ik leuk
    Bizzy +14934
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:15
    Triest dat de top van Zwitserland ons heeft ingehaald. Die gasten werken met een bescheiden begroting.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:19
    Onzin. De "top" daar heeft ons niet ingehaald.

    Alleen Basel, al is het maar de vraag. Zou ze vergelijkbaar met PSV en Ajax noemen.

    Verder is die competitie echt dood. Yuong Boys dit jaar incidenteel kampioen, de rest van de competitie degradeert hier nog
    Vind ik leuk
    Horas +408
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:25
    Nog slechter dan Twente?
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:27
    Ja, zelfs dat
    Vind ik leuk
    Horas +408
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:13
    Een topprestatie
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4708
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:39
    Basel heeft Ajax en PSV echt wel ingehaald hoor. Ze hebben heel goed beleid gevoerd in tegenstelling tot Ajax. En PSV komt daar geld te kort voor.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
    Alsnog zijn ze vergelijkbaar. zo veel beter zijn ze namelijk niet
    Vind ik leuk
    Den Daats +1919
    woensdag 16 mei 2018 om 00:06
    Dat is absoluut niet waar. Basel is niet meer de Basel van een paar jaar geleden.

    Young Boys zijn met afstand kampioen van Zwitserland een hebben een prima elftal.

    Een aantal ervaren krachten als Sulejmani en Hoarau.

    En twee sterke Afrikanen voorin.

    Waar de Zwitsers sterker in zijn is ervaring. De teams zijn veel ouder.

    Denk dat Basel en Young Boys zich zouden kunnen meten met PSV en Ajax maar ze zijn zeker niet beter.

    Denk echter wel dat zeker 8 van de 10 clubs in de Eredivisie zouden kunnen overleven.

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4708
    woensdag 16 mei 2018 om 08:48
    Basel won gewoon met 5-0 van Benfica bijv.. Die hebben echt een leuk elftal. En Young Boys ook zeker een leuk elftal, maar net een soort Feyenoord worden heel af en toe een keer kampioen.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +6786
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:41
    In de Zwitserse competitie zitten maar 10 clubs en die blijven er echt wel in, in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:51
    3 clubs van de 7 de rest geen kans
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +6786
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:57
    Dat zullen de Zwitsers ook wel over de eredivisie zeggen:-)
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4708
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:00
    Basel, Young Boys, Sion, FC Zürich, Luzern, St Gallen, Grasshoppers, Lausanne en Lugano blijven 100% zeker in de ED. Veel betere clubs als NAC, Sparta en Almere.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:03
    Basel meteen top. Young Boys niveau Utrecht, Sion of Zürich kans op blijven. Heel misshcien Grasshoppers. Laussanne en Lugano zijn kansloos
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4708
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:07
    Sion en Zürich speelde afgelopen jaren af en toe Europees dus die halen het makkelijk. Ergens in de subtop/middenmoot denk ik wel hoor. Lausanne en Grasshoppers zullen misschien wel tegen degradatie moeten strijden. Ik dacht dat Lugano Europees speelde maar daar vergis ik me, maar Lugano is ook wel niveautje Excelsior en Willem 2 dus die blijven er wel in.

    En je vergeet Luzern en St Gallen, want die blijven er oom zeker wel in.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:36
    Ja... Sommigen moeten het doen toch? Elk land op de laatste 2 na ofzo krijgen 3 El tickets en minstens 1 CL (inc voorronden)

    En ik vergeet helemaal niks. Leuk zo'n raffeisen league, maar het niveau is gewoon heel matig
    Vind ik leuk
    Kramertje +763
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:21
    PSV en Ajax kwamen niet eens door de voorronde heen dit jaar dus ik zou ze even met niemand vergelijken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +14934
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:40
    Zwitserland staat bizar hoog in de Fifa ranking. Kennelijk doen ze iets goed
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:42
    Waarom? Omdat ze daar een club hebben met de naam FC Basel,, dat jaar na jaar CL speelt en het daar goed doet. Wonnen dit jaarr nog 5-0 van Benfica en plaatsten zich voor de volgende ronde, wat ze wel vaker doen. Wat doen PSV en Ajax op 1 stuntjaar voor beiden na? Om nog niet te beginnen over Feyenoord... Dat moeten onze dragers zijn, puntenhalers, maar we gaan te vaak te laks en ongeinspireerd af, waar basel het onderste uit de kan haalt. Voor de rest haalt alleen Young Boys soms nog een puntje daar
    Vind ik leuk
    Bizzy +14934
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:45
    Heb het over hun nationale elftal :)
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:36
    Ohhh. Ja die spelen geen oefeninterlands, daarom
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:37
    Jonge jonge. jij zeg maar wat. Zwitserland heeft de laatste CL poulefase plek gekregen.Niet NL dan zijn ze ons voorbij.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +8747
    woensdag 16 mei 2018 om 15:11
    De wereld is uiteraard heel zwart en wit
    Vind ik leuk
    guilleaume +395
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:43
    Ook veel beter dan Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    #KeizerIn +4708
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:55
    Op het moment zeker wel!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:08
    Kunnen ze beter soll halen jonger en vindt hem persoonlijk iets beter.
    Vind ik leuk
    Horas +408
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:26
    Kadioglu schijnt ook in beeld te zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:26
    Bij feyenoord oké
    Vind ik leuk
    Horas +408
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:14
    Ja, op zich een aardige speler.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:43
    Sol is ook goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
    Leuke spits voor de top 3
    Vind ik leuk
    meloen87 +696
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:29
    Als bankzitter, voor de top 3...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:10
    Liever sol.

    Laat ricky maar lekker terug naar arnhem gaan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17331
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:11
    Haha, Van Geel verrast iedereen weer eens met zijn netwerk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:12
    Basel speeld al jaren stabiel in de CL dus 010 is wel degelijk een stap achteruit
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:17
    Koop Club.
    Vind ik leuk
    Rodajc +8141
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:35
    Zoals elke profclub.
    Vind ik leuk
    Kuip +5052
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:26
    Deze spits komt te kort voor Basel. Zo zie je maar hoe ver we gezakt zijn in Nederland.
    Vroeger rolden we dat soort ploegjes met 6-0 op. De rollen zijn inmiddels omgedraaid.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:43
    Is een goeie spits voor Feyenoord
    Vind ik leuk
    deltiaan +1022
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
    niet halen kwam in zwitserland niet mee
    Vind ik leuk
    klick +367
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:08
    komt gewoon te kort voor top eredivisie
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:38
    Laat maar komen als Jörgensen verkocht wordt!.(en als hij blijft ook).
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:44
    Denk voor de eredivisie wel een leuke spits.. Alleen hopen dat hij niet zijn beste jaartjes al heeft gehad.. Wat dat betreft kun je beter een jonge speler eegens weghalen
    Vind ik leuk
    meloen87 +696
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:27
    Ik denk dat hij een prima versterking zal zijn, alleen is hij wel een compleet andere voetballer dan Jorgensen. Hij heeft wel dat killer-instinct van een spits, maar weet niet of hij zo goed meevoetbalt als Jorgensen. Ook moet Feyenoord kijken of ze potentie zien in Vente. Ik vond de wedstrijden dat hij speelde wisselvallig, maar wanneer hij scoorde, was het echt goed wat hij liet zien. En dan hebben ze ook nog Van Persie, maar die zal waarschijnlijk meer gebruikt worden als Nr. 10. Eerst maar afzien of Jorgensen daadwerkelijk vertrekt (weet het eigenlijk wel zeker). Weghorst onhaalbaar?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4210
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:42
    Sol lijkt mij een betere aankoop!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 00:34
    Nee niet onze Sol naar Feyenoord... kan de druk niet aan, zei Aadje... en Aad spreekt altijd de waarheid, toch? Pffff ik hoop op een buitenlands avontuur voor Sol... zou het echt zuur vinden om hem in een nl clubshirt te zien, wat niet de onze is. Maar het is hém wél gegund!
    Vind ik leuk
    Scf1984 +138
    woensdag 16 mei 2018 om 04:06
    och ja!!!! het zal wel weer goed komen, het is tot nu toe nog redelijk vaak redelijk goed gekomen.
    Al moet ik wel zeggen, dat een hoop clubs binnen en buitenland, jaloers zullen zijn op onze scoutingsapparaat.
    Vind ik leuk
    slaski +1990
    woensdag 16 mei 2018 om 07:38
    Is die gratis op te pikken dan ? Anders niet aan beginnen. Geen miljoenen spenderen aan spelers zonder restwaarde.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:08
    Als Jorgensen weggaat is dat een goede vervanger. Ligt goed in de groep waarschijnlijk. Kan op termijn plaatsmaken voor Vente en Bannis. Prettige persoonlijkheid en uitstraling.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Als Feyenoord echt geïnteresseerd is, dan weten ze ons te vinden"