'Dat Tete, Riedewald en Bazoer naar Real zouden gaan was voor mij het ultieme'

    'Dat Tete, Riedewald en Bazoer naar Real zouden gaan was voor mij het ultieme'

    woensdag 16 mei 2018 om 16:01

    Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Riechedly Bazoer zijn twee jaar gevolgd voor de documentaire Phenoms, die deze week in première ging. Regisseur Bart van den Aardweg maakte de successen en tegenslagen van de oud-Ajacieden van dichtbij mee.

    "De worsteling die ze doormaken, het harde werken en de grillige karakters, dat zijn voor mij de mooiste voetballers", vertelt Van den Aardweg aan Voetbal International. "Anwar El Ghazi en Ricardo Kishna stonden ook op de radar, maar het zijn deze drie geworden, ook omdat het al vrienden van elkaar waren."

    De filmmaker kreeg bij de start van het project te maken met de grootste talenten van Ajax, maar hun weg naar de top verliep met de nodige hobbels. Tete, Riedewald en Bazoer voetballen tegenwoordig bij respectievelijk Olympique Lyon, Crystal Palace en VfL Wolfsburg. "Dat ze alle drie naar Real zouden gaan was voor mij het ultieme natuurlijk, maar ik wil de clubs waar ze nu voor uitkomen absoluut niet teniet doen", aldus Van den Aardweg.

    "Wat Kenny zegt in Curaçao: Heb je gefaald als je niet alles speelt? In Nederland reageren veel mensen cynisch: Ah zie je, hij heeft het niet gehaald, hij is te vroeg weggegaan. Maar je moet eens weten. Ze werken sindsdien alleen nog maar harder. Zo simpel is het allemaal niet."

    Plaats een reactie

    michelhx +3166
    woensdag 16 mei 2018 om 16:04
    Is er geen nieuws over het boek van Dirk Kuijt ofzo?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    woensdag 16 mei 2018 om 16:05
    https://nieuwspaal.nl/feyenoord-kent-geen-dirk-kuijt/
    Vind ik leuk
    michelhx +3166
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Thanx voor de link, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen: Ik wilde gewoon ook eens keertje bovenaan staan!
    Maar het valt een beetje tegen. It is lonely at the top.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Is niets aan eh
    Vind ik leuk
    michelhx +3166
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Valt ontzettend tegen. Nooit meer. :)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Kuijt is deel 2 nu aan het schrijven. Hij vindt dat de media meer aandacht aan hem had moeten besteden en meer op de voorpagina's moeten zetten.
    Deel 2 schijnt een afrekening met VP te worden..
    Vind ik leuk
    buddha +8057
    woensdag 16 mei 2018 om 16:55
    kuijt schrijft niets. die heeft er personeel voor.
    Vind ik leuk
    remakil +4900
    woensdag 16 mei 2018 om 16:05
    Ze kunnen wel naar Real, maar dan moeten ze ff kaarten fixen...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2810
    woensdag 16 mei 2018 om 17:11
    Zowaar de eerste reactie die over dit artikel gaat.. Hulde! (waren máár 8 pogingen voor nodig, niet van jou trouwens ;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    woensdag 16 mei 2018 om 16:05
    Deze documentaire lijkt me niet heel interessant.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    woensdag 16 mei 2018 om 16:28
    Nou ja, lijkt me wel eens tijd voor een docu over de Ajax jeugdopleiding.
    Wat is daar mee aan de hand?

    Wie is er nou de laatste speler van de jeugdopleiding die echt tot een grote topper is uitgegroeid? Wesley Sneider? Jan Vertonghen misschien. Eriksen?

    Maar wat is er sindsdien nog doorgebroken?
    Iedereen verwacht dat de Ligt het gaat laten zien, maar dat moeten we eerst nog afwachten of dat lukt.

    Dus ja, er kan heel veel kritiek op deze jongens zijn dat ze niet goed genoeg zijn, maar al jaren komen er (tenzij ik er 1 over het hoofd zie) geen spelers uit de jeugdopleiding die echt beter zijn dan het niveau van deze drie

    Het begint er gewoon op te lijken dat het niveau Tete, Riedewald en Bazoer gewoon de top is als het om de jeugdopleiding van Ajax gaat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    Dat willen ze niet horen Ruud.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    woensdag 16 mei 2018 om 17:11
    Er komt of is een documentaire over het jaar van Jong Ajax. Die wil ik nog wel een keer zien. Maar de 3 hierboven zijn passé wat mij betreft.
    Ik gun ze alle goeds hoor, maar ik ga er geen tijd aan besteden.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    woensdag 16 mei 2018 om 18:55
    Vrijdagavond dacht ik toch. Die lijkt me inderdaad ook mooi om te zien. 'Helaas' heb ik dan een bokbier avond
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    woensdag 16 mei 2018 om 19:05
    OK wat deze drie betreft.
    Maar zijn er dan de laatste jaren anderen uit de jeugdopleiding die het beter hebben gedaan?

    Ik had zelf veel meer van bijv Klaassen verwacht, maar ook die lijkt het niet te redden in de subtop en kun je dan zeggen dat hij het in het buitenland een stuk beter gedaan heeft als bovernstaande 3?

    De enige ex-Ajax spelers die het ver geschopt hebben zijn denk ik op dit moment Suarez en ook wel Cillissen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    woensdag 16 mei 2018 om 19:45
    Ik vind de huidige jeugdopleiding beschamend. Alles wat los en vast zit wordt goedkoop gekocht, gestald in Jong Ajax en dan maar hopen dat het iets wordt.

    Een beleid waar ik al jaren op tegen ben. Dan doet AZ het een stuk beter (in verhouding).

    Dat vorige week iets bekend werd over een scout van Az die naar Ajax zou gaan deed mij dan ook vermoeden dat ze bij Ajax ook door hebben dat het niet werkt op de huidige manier.

    Maar we zijn wel weer 3 jaar verder afgezakt.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    woensdag 16 mei 2018 om 19:49
    Tja hoop ook dat dat gaat helpen want ben het eens met je over Jong Ajax.

    En ben ook stom verbaasd over datzelfde Jong Ajax.
    Snap niks van Cassierra (5 mln) die kennelijk de stap naar het eerste maar niet kan maken en kan nauwelijks geloven dat Dennis Johnsen (voor 2 mln H'veen) alleen maar verder lijkt weg te zakken bij Jong.

    Dus dat stallen bij Jong Ajax lijkt gewoon niet te werken. Had die Johnsen bijv maar een jaar aan H'veen verhuurd, daar stond hij toch echt op het punt van doorbreken.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    woensdag 16 mei 2018 om 20:03
    Die constructie hadden we met Frenkie De Jong. Overgenomen en dan een jaar bij Willem 2 blijven.
    Maar toen hij in de winterstop nog geen minuut gemaakt had, is hij toch maar snel naar Ajax gehaald. De trainer destijds was Streppel, die nu bij Heerenveen zit. Dus Johnsen kan ik ergens wel begrijpen.

    Maar het is wel zo dat aankopen bij Jong Ajax 'moeten' spelen. Het is een opleidingselftal en dan mag je fouten maken.

    Je geeft daardoor 2 verkeerde signalen af. De jeugd daaronder zien de aankopen ook en zullen sneller weggaan als ze geen perspectief zien.
    En de aankopen hebben geen echte concurrentie. Als ze naar een andere club verhuurd worden, moeten ze strijden voor de plek. Want die trainer moet de beste opstellen.

    Ik pleit er dan ook voor dat de spelers van Jong Ajax minstens 3 jaar in de jeugdopleiding hebben moeten zitten alvorens daarvoor in aanmerking te komen.

    Er is zat op aan te merken, maar ik zie al jaren geen verandering. De huidige bepalende mensen hebben de verkeerde prioriteiten.
    Vind ik leuk
    buddha +8057
    woensdag 16 mei 2018 om 16:55
    lijkt mij meer comedy capers.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +238
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Hebben alle drie het niveau om bij Real te spelen dat kunnen ze makkelijk aan. Het komt er nog niet helemaal uit maar geef die jongens tijd en over 2 jaar spelen ze zichzelf in de basis bij Real. Hopelijk dat ze alle 3 nog terugkomen om met het grote Ajax de CL te winnen!
    Vind ik leuk
    michelhx +3166
    woensdag 16 mei 2018 om 16:10
    #cynismeaan ben je vergeten.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:14
    Komen ze in aanmerking om bij ons aller Ajax te voetballen na een aantal jaar basis bij Real? is wel een stapje omhoog he naar Ajax, komop niet zo'n lage eisen stellen man, wij zijn toch verdorie godenzonen fnie dan!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:48
    Ze zijn gewoon mislukt...
    Vind ik leuk
    BartBroos +221
    woensdag 16 mei 2018 om 18:31
    Waarom mislukt?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:37
    Salaris prima, speeltijd praktisch 0
    Vind ik leuk
    BartBroos +221
    woensdag 16 mei 2018 om 18:51
    Ah zo. Ach er zijn altijd betere. Hopelijk maken ze nog wat ontwikkeling door en anders gun ik ze veel succes bij middenmoters in Europa.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    3 megatalenten , ze kunnen zeker nog beter worden en naar een topclub gaan, niet de echte top maar daar net onder.
    Vind ik leuk
    Strijp +10542
    woensdag 16 mei 2018 om 17:08
    Tete zit op zn niveau en die andere 2 moeten maar snel een stapje terug doen voordat niemand ze meer kent
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    woensdag 16 mei 2018 om 18:57
    Dus 2e bundesliga voor bazoer?:P
    Vind ik leuk
    Mari +6787
    woensdag 16 mei 2018 om 17:04
    Ze hebben de top niet gehaald, maar desalniettemin een flinke stap hoger dan de Nederlandse competitie.
    Conclusie: de heren zijn geslaagd.

    Vraag: waarom speelt van Ginkel elk jaar hier en niet bij een andere club in Engeland? Wil Chelsea niet, wil hij niet, willen de clubs niet?
    Vind ik leuk
    Rambodinho +211
    woensdag 16 mei 2018 om 17:45
    Laat Kluivert deze docu maar eens goed bekijken voor hij vertrekt.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    woensdag 16 mei 2018 om 18:12
    Natuurlijk werken ze hard en doen ze hun best. Maar toen het er om ging konden ze het niet waarmaken. Daarbij misschien te vroeg weggegaan....
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    woensdag 16 mei 2018 om 19:01
    Tete is niet te vroeg weggegaan. Die had echt nul uitzicht meer en zat al een poos op de bank terwijl iedereen hem beter vind. Dan geef ik m groot gelijk. Die andere twee hadden inderdaad beter kunnen blijven en vechten
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    woensdag 16 mei 2018 om 23:11
    Toch vind ik dat Tete zich wel snel aan de kant liet zetten door Veltman. Als hij op tijd bijgetekend had was hij mogelijk wel weer basisspeler geworden omdat hij een te kort contract had...
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    donderdag 17 mei 2018 om 11:42
    Ik vind dat ie t nog wel aardig lang heeft volgehouden. Waren ze toen hij al was gepasseerd al begonnen met gesprekken dan?
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    donderdag 17 mei 2018 om 20:19
    Ja, Tete had al anderhalf jaar een voorstel van Ajax op zak voordat hij vertrok.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:15
    Oh dat is me dan alweer ontschoten, dat is wel redelijk lang ja... Snap opzich wel of ie wilde kijken of ie eerst nog in de basis kon spelen en dan verlengen.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    vrijdag 18 mei 2018 om 18:08
    Toen was hij nog basisspeler.....
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    zondag 20 mei 2018 om 17:10
    Laatste jaar niet meer, dat bedoel ik.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    zondag 20 mei 2018 om 19:41
    Maar het eerste half jaar wel...
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    maandag 21 mei 2018 om 10:57
    Dat klopt!
    Vind ik leuk
    BartBroos +221
    woensdag 16 mei 2018 om 18:30
    Ben er erg benieuwd naar! Leuk een kijkje in hun privé en de weg naar de volgende successen. Hopelijk biedt dit kijkje ook meer begrip vanuit toeschouwers voor hoe pittig het is voor voetballers.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1514
    woensdag 16 mei 2018 om 18:41
    Ik weet niet waar dit over gaat! Sneijder, Robben, van der Vaart, Huntelaar hebben allemaal gefaald bij real. Bazoer, Tete en Riedewald met deze spelers vergelijken? lol
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:02
    Ach de meesten hier op deze website komen niet verder van 5e klasse vrijdag.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +648
    woensdag 16 mei 2018 om 19:52
    Prima spelers voor de eredivisie en europa league
    Vind ik leuk
    Gerro +5809
    woensdag 16 mei 2018 om 23:05
    Dat ze naar real zouden gaan was het ultieme, maar al snel bleek dat dit een enorme zelfoverschatting bleek te zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dat Tete, Riedewald en Bazoer naar Real zouden gaan was voor mij het ultieme'