Update: Nice-trainer kondigt vertrek aan en lijkt op weg naar Dortmund

Update: Nice-trainer kondigt vertrek aan en lijkt op weg naar Dortmund

zondag 20 mei 2018 om 08:03

Lucien Favre wordt de nieuwe trainer van Borussia Dortmund. Dat meldt het betrouwbare Kicker donderdag. De Zwitser volgt Peter Stöger op.

Favre was vorig jaar ook al de topkandidaat in het Signal Iduna Park. Omdat OGC Nice hem aan zijn contract hield, koos Dortmund voor Peter Bosz. De Nederlander werd tussentijds ontslagen en opgevolgd door Stöger, die op zijn beurt weer is vertrokken. Favre wordt nu alsnog trainer van Dortmund.

Kicker schrijft dat de Zwitserse trainer een driejarig contract ondertekent. Dortmund betaalt een afkoopsom van naar verluidt drie miljoen euro aan de huidige club van Favre, OGC Nice. Als het seizoen in Frankrijk komend weekend is afgelopen, wordt de deal naar buiten gebracht.

Alles wees erop dat Favre vanaf komend seizoen de beschikking zou krijgen over Stephan Lichtsteiner, die vorige week een akkoord bereikt met Dortmund. Opvallend genoeg ziet Favre het niet zitten in zijn transfervrije landgenoot van Juventus. Volgens Kicker - en ook BILD - heeft hij de deal geblokkeerd.

Update 20/5 8.03: De weg naar Dortmund is vrij voor Favre. De Zwitser kondigde zaterdagavond, na de 3-2 nederlaag bij Olympique Lyon, zijn vertrek bij OGC Nice aan. Peter Bosz en Patrick Vieira worden genoemd als mogelijke opvolgers van Favre.

Poll

Gaat Dortmund volgend seizoen weer een serieuze bedreiging vormen voor Bayern München?

(608 stemmen)

Plaats een reactie

Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Hoop dat Dortmund kan aanhaken bij Bayern echter gaat dit helaas niet gebeuren. Rommelt teveel bij Dortmund laatste tijd. Al die trainerswissels doen je club en het proces geen goed.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:54
En anders koopt Bayern de beste spelers wel weg
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Inderdaad, nare club dat Bayern.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:43
Te vergelijken met Ajax toch
Vind ik leuk
Spiegel +7170
zondag 20 mei 2018 om 08:52
Niemand mag jou.


Dat provoceren is nergens voor nodig.
Dit artikel gaat over Dortmund, niet Ajax.

Los daarvan gaat je vergelijking mank.
De meeste aankopen van Ajax komen namelijk uit het buitenland.
Ons cluppie PSV daarentegen heeft de beste spelers vsn Utrecht, Vitesse en AZ regelmatig op de korrel.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:59
Ok
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 09:26
En toch heeft Achterhoek een punt
Vind ik leuk
ihvmmdk +5636
donderdag 17 mei 2018 om 11:44
LOL En Dortmund gaat alle opleidingen van Europa langs en pikt ze daar op. Wat is het verschil?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Het proces....
Je lijkt Louis wel.
Vind ik leuk
Streaker +2631
zondag 20 mei 2018 om 09:25
Hij heeft de serie 3% gekeken.
Vind ik leuk
1MJ +38
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Die poll slaat nergens op, kunnen ze beter vragen: wie HOOPT er dat Dortmund een bedreiging kan vormen tegen Bayern. Dan had ik op ja gedrukt :)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:46
Natuurlijk, maar diezelfde kritiek kan je op elke poll (die gaat over de toekomst) hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 10:52]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:30
Had vorig jaar al moeten gebeuren, had een hoop gedoe gescheeld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
Spiegel +7170
zondag 20 mei 2018 om 08:54
Lezen.
Nice hield hem aan zijn contract. Een mooi, langlopend contract en dus had Nice het voor het zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:30
Ah trainers waar Dortmund het contract van afkoop zijn altijd goede trainers.
Vind ik leuk
Maan88 +2104
donderdag 17 mei 2018 om 10:32
Niemand is een bedreiging voor Bayern. Ik hoop wel dat vooral Dortmund maar ook clubs als Schalke, Leipzig, hoffenheim en Leverkussen weer wat dichterbij kunnen komen en het Bayern iets moeilijker kan maken. Ik denk ook dat Bayern altijd rond de halve finale CL wordt uitgeschakeld omdat ze er in de competitie rond die periode al zijn en de rest van de bundesliga wedstrijden niet meer serieus nemen en daardoor de scherpte dus ook afneemt in de CL wedstrijden. Dus wanneer bayern pas op de (een na) laatste speeldag kampioen zou worden dan zijn ze tot het eind aan toe scherp. Bundesliga vind ik de mooiste competitie die er is. Hoop dat Dortmund weer een blik talenten opentrekt, verwacht ook dat ze nog wel achter de ligt, frenkie en Lozano aan zullen gaan. Die 3 passen daar ook wel en zou een prima stap zijn om verder te ontwikkelen.
Vind ik leuk
Gustavo +2693
donderdag 17 mei 2018 om 10:36
Bosz naar Nice was gisteren een gerucht in Nice.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:00
Nice
Vind ik leuk
Teo Smith +19304
donderdag 17 mei 2018 om 10:40
Domme keus. Gaat hem niet worden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:23
Lichtsteiner heeft zelf al gezegd dat hij niet naar BVB gaat
Vind ik leuk
FCG1971 +214
donderdag 17 mei 2018 om 15:38
Het een is vaak het gevolg van het ander.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:15
Wat er ook gebeurd, Bayern wordt 18 van de 20 keer kampioen.
Op Bayern staat geen maat in Duitsland.
Dortmund mag al blij zijn dat ze nog een klein beetje mee kunnen komen.
Vind ik leuk
Butsbal +10662
zondag 20 mei 2018 om 08:35
Not so Nice
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Nice-trainer kondigt vertrek aan en lijkt op weg naar Dortmund